1 of 16 |  1 2 3 >  Last ›
Tina - Beatrix Theater Utrecht
change_status
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2012-11-04

Volgens een castingbericht op de Facebookpagina van Stage Entertainment komt Tina dan echt naar Nederland! Ik persoonlijk ga ‘m dit jaar eerst eens in Londen zien! 😊

  [ # 1 ] 01 February 2019 04:34 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Er staat in het bericht toch niet dat om het Beatrix Theater gaat? Zou wel aannemelijk zijn hoor, daar niet van.

“Stage Entertainment Nederland onderzoekt de mogelijkheid voor de Nederlandse versie van de productie” vind ik overigens wel opmerkelijke taal voor een auditie-aankondiging. Beslissen ze pas definitief of de productie komt nadat ze de aanmeldingen hebben bekeken?

  [ # 2 ] 01 February 2019 06:25 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  85
Geregistreerd  2010-02-12

Wat mij betreft maar 1 mogelijke Tina: Nurlaila Karim!

  [ # 3 ] 02 February 2019 10:03 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Maik21 - 01 February 2019 06:25 PM

Wat mij betreft maar 1 mogelijke Tina: Nurlaila Karim!

15 jaar geleden misschien ja..

  [ # 4 ] 02 February 2019 11:47 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Vajèn zal wel Tina gaan spelen.

  [ # 5 ] 02 February 2019 03:29 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2018-01-06

Hmm, hoe wel ik -op Lazarus en Priscilla queen of the dessert na- niet erg kapot van Jukebox musicals, vind ik dit weer heel interessant. Zeker gezien de productie in London. Tina Turner is sowieso een van mijn favoriete artiesten. Ik vind de tekst in de auditieoproep ook best opvallend. Zou dat betekenen dat de er een kleine kans bestaat de de show mogelijk niet doorgaat? Aan de andere kant, zou ik dit jammer vinden, maar mocht het er niet van komen, begrijpelijk. Die hoofdrol lijkt me gewoon belachelijk moeilijk. En inderdaad lijk het mij ook best aannemelijk dat dit gaat spelen in Utrecht. Zeker gezien de kaartverkoop van Lazarus in oktober: meerdere voorstellingen bijna volgeboekt, en bijna elke vrijdag zaterdag en zondag op zowel matinee’s als avond voorstellingen compleet uitverkocht.
Ik heb trouwens gisteravond nog wel een hele goede suggestie gehoord voor de hoofdrol: Leona Philipo. Dat zou ik echt tof vinden. Het lijkt me me namelijk lang niet zo’n laagdrempelige voorstelling als The Bodyguard, en naast het feit dat je een podiumbeest nodig hebt moet iemand goed kunnen acteren. Leono heeft die ervaring natuurlijk van Aida. Dat terzijde hoop ik wel dat ze het met drie dames gaan promoten. En dat we dus niet dezelfde toestand gaan krijgen bij The Bodyguard.

  [ # 6 ] 02 February 2019 08:14 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Deze musical staat of valt met de hoofdrol speelster .... in Londen ook het geval! Dus snap best dat ze eerst willen zoeken naar een geschikt type ?

  [ # 7 ] 03 February 2019 05:59 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Alfredje - 02 February 2019 08:14 PM

Deze musical staat of valt met de hoofdrol speelster .... in Londen ook het geval! Dus snap best dat ze eerst willen zoeken naar een geschikt type ?

Dat is inderdaad waar, als je Adrienne Warren niet hebt als Tina, heb je dikke pech.

  [ # 8 ] 03 February 2019 08:21 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Het kan twee kanten opgaan: ofwel gaan het niet door als ze geen Adrienne Warren vinden, ofwel nemen ze genoegen met iemand die zuiver zingt, een leuk koppie heeft en bij voorkeur bekend is van iets. Onder de vorige eigenaar was het sowieso het tweede geweest, maar ik hoop dat het nu het eerste is. Ze kunnen altijd proberen om in de toekomst een Engelstalige productie te brengen, dan is de vijver waarin je vist vele malen groter. Nurlaila Karim had ik me een jaar of tien geleden kunnen voorstellen in de rol, maar als je de andere producties als maatstaf neemt is zij minstens zoveel jaar te oud nu.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 9 ] 03 February 2019 08:34 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2018-01-06

Ik hoop ook dat ze gewoon inderdaad genoegen nemen met iemand die gewoon goed is en een leuk koppie heeft. Maar Albert Verlinde kennende, zal hij eerder gaan voor een Adrienne Warren. Punt is denk ik: die gaan wij hier in nederland nooit vinden. En Nurlaila Karim heeft trouwens zelf op haar facebookpagine gemeld dat de rol in de musical er niet in zit. Opzich wel jammer maar het is niet anders.
Echter actrices die het van mij mogen doen?

-Tjindara Metschendorp
-Gaia Aikman
-Leona Philippo [zoals eerder genoemd. }

Carolina Dijkhuizen zat ik ook aan te denken…. Maarja die is inmiddels al 7 jaar ouder dan Adrienne Warren. Ben benieuwd wie er uberhaupt in aanmerking komen. Ik denk ook wel dat Tina Turner herself behoorlijk wat zeggenschap over de casting heeft. Ze lijkt tenminste behoorlijke betrokken bij de productie in Hamburg.

  [ # 10 ] 03 February 2019 09:42 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Het feit alleen al dat ik van zoveel kanten hoor dat de musical valt of staat bij de casting van “Tina” roept bij mij terughoudendheid op. Bovenop de terughoudendheid die er al is omdat ik niet zit te wachten om het verhaal van elke (pop)artiest of groep in een jukebox musical verpakt te zien.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 11 ] 03 February 2019 10:33 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  62
Geregistreerd  2011-08-09

Als het aan mij ligt Carolina Dijkhuizen als Tina!

  [ # 12 ] 03 February 2019 10:50 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

RobinHanssen - 03 February 2019 08:34 AM

Maar Albert Verlinde kennende, zal hij eerder gaan voor een Adrienne Warren. Punt is denk ik: die gaan wij hier in nederland nooit vinden.

Mag ik hier toch kritisch op inhaken dat in Hamburg voor de rol van Tina zowel de alternate als een van de covers beide Nederlands zijn. Het is denk ik geen kwestie van talent in huis hebben. Dit is een gevalletje Stage Nederland: naam voor talent…

  [ # 13 ] 03 February 2019 11:10 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2018-01-06

musicfever - 03 February 2019 10:50 AM
RobinHanssen - 03 February 2019 08:34 AM

Maar Albert Verlinde kennende, zal hij eerder gaan voor een Adrienne Warren. Punt is denk ik: die gaan wij hier in nederland nooit vinden.

Mag ik hier toch kritisch op inhaken dat in Hamburg voor de rol van Tina zowel de alternate als een van de covers beide Nederlands zijn. Het is denk ik geen kwestie van talent in huis hebben. Dit is een gevalletje Stage Nederland: naam voor talent…

Excuus dat wist ik niet. Echter ik zou toch wel eens willen weten hoeveel zeggenschap Tina Turner heeft over de casting. Dan zal er denk echt wel worden gekozen voor een talent dan een bekende naam. Tenminste dat hoop ik.

  [ # 14 ] 03 February 2019 11:37 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Channah (die ook cover wordt in het buitenland) doet nu mee aan DanceSing op SBS en het zou dus zomaar kunnen dat ze daardoor net genoeg naamsbekendheid krijgt waardoor ze haar in NL straks die rol geven. Toch hoop ik dat het Carolina wordt!

  [ # 15 ] 03 February 2019 08:43 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

RobinHanssen - 03 February 2019 08:34 AM

Ik hoop ook dat ze gewoon inderdaad genoegen nemen met iemand die gewoon goed is en een leuk koppie heeft. Maar Albert Verlinde kennende, zal hij eerder gaan voor een Adrienne Warren.

Even ter info: wat ik bedoelde was “iemand die de rol aankan en geloofwaardig is” versus “iemand met een leuk koppie die toevallig zuiver zingt en bekend is van talentenjacht/soap/...”. Met CVC zou men zéker genoegen nemen met het tweede, terwijl ik als fan liever het eerste zie omdat het anders de zoveelste jukeboxmusical is.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

 1 2 3 >  Last ›
1 of 16
‹‹ De Nacht van Flipje      Hello Dolly ››