2 of 16 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Tina - Beatrix Theater Utrecht
  [ # 16 ] 03 February 2019 09:32 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

June - 03 February 2019 08:43 PM
RobinHanssen - 03 February 2019 08:34 AM

Ik hoop ook dat ze gewoon inderdaad genoegen nemen met iemand die gewoon goed is en een leuk koppie heeft. Maar Albert Verlinde kennende, zal hij eerder gaan voor een Adrienne Warren.

Even ter info: wat ik bedoelde was “iemand die de rol aankan en geloofwaardig is” versus “iemand met een leuk koppie die toevallig zuiver zingt en bekend is van talentenjacht/soap/...”. Met CVC zou men zéker genoegen nemen met het tweede, terwijl ik als fan liever het eerste zie omdat het anders de zoveelste jukeboxmusical is.

Helemaal mee eens! Van mij mag het trouwens ook wel een “onbekend” iemand zijn die wel de rol aan kan!

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 17 ] 04 February 2019 09:58 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2018-01-06

Sorry June ! Ik koop nog een brilletje. Ik heb trouwens even gevraagd wat ze bedoelde met het onderzoeken de mogelijkheid van de Nederlandse productie en hen bevestigen dat er nog niets definitief is. Pas na de audities zal er besloten worden!

  [ # 18 ] 07 March 2019 10:51 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Albert Verlinde maakte zojuist in Jinek bekend dat Tina de Musical op 9 februari 2020 in het Beatrix Theater in Utrecht in premiere gaat.

  [ # 19 ] 08 March 2019 08:30 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Oké dus ze hebben een maand geleden aangekondigd dat ze het aan het onderzoeken zijn - meldt je aan! - en nu is de kogel dus al door de kerk terwijl je je nog steeds kunt aanmelden voor de audities. Lijkt bijna alsof ze nu op basis van het aantal aanmeldingen hebben gezegd dat ze het gaan doen. Dan krijg ik niet ineens het vertrouwen dat we straks de Nederlandse Adrienne Warren gaan zien…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 20 ] 08 March 2019 10:08 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Nou wat een verrassing 😝

  [ # 21 ] 08 March 2019 03:19 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

West End hit TINA - De Tina Turner Musical komt naar Nederland
Na succesvolle producties in West End en Hamburg beleeft de eerste en enige geautoriseerde musical over ‘The Queen of Rock’ zijn Nederlandse première op 9 februari 2020 in het Beatrix Theater in Utrecht
Na staande ovaties en uitverkochte voorstellingen in Londen’s West End, de succesvolle Duitse première in Hamburg afgelopen weekend en een Broadway productie in de maak, komt de veelgeprezen musical volgend jaar naar het thuisland van Stage Entertainment. Albert Verlinde, algemeen directeur en producent van Stage Entertainment Nederland: “Sinds ik de wereldpremière van TINA — De Tina Turner Musical bijwoonde in Londen heeft het indrukwekkende levensverhaal van Tina Turner mij niet meer losgelaten. Haar leven is nooit eerder op zo’n authentieke en krachtige manier getoond. De musical vertelt een eerlijk en tegelijkertijd ongelooflijk succesverhaal, verweven met Tina’s talloze wereldhits. Het Nederlandse publiek kan zich opmaken voor een show die je mà³et zien, een onvergetelijke theaterervaring”. De Nederlandse première van TINA — De Tina Turner Musical vindt plaats op zondag 9 februari 2020 in het Beatrix Theater in Utrecht. Voor meer informatie en de voorinschrijving voor tickets: http://www.tinaturnerdemusical.nl.

Een meisje uit Nutbush, Tennessee, dat uitgroeit tot de onbetwiste ‘Queen of Rock ‘n ’ Roll’. Tina Turner brak niet alleen alle regels, ze maakte de regels. Deze nieuwe musical onthult het nooit eerder vertelde verhaal van een vrouw die alle vooroordelen over leeftijd, kleur en geslacht heeft getart en bevat haar meest geliefde hits zoals ‘Simply The Best’, ‘What’s Love Got To Do With It’, ‘Private Dancer’ en ‘We Don’t Need Another Hero’.

Creatief team
Het script van TINA — De Tina Turner Musical is geschreven door Katori Hall in samenwerking met de Nederlandse schrijvers Frank Ketelaar en Kees Prins, die in Nederland eerder musicals als Hij Gelooft In Mij en De Tweeling schreven. Katori Hall won een Olivier Award voor ‘Best New Play’ voor The Mountaintop, over Martin Luther King. Dit toneelstuk ging in Londen in première en werd vervolgens een hit op Broadway met onder anderen Samuel L. Jackson en Angela Bassett in de hoofdrollen. TINA is geregisseerd door de internationaal geprezen Phyllida Lloyd, haar werk omvat de Oscar-winnende film The Iron Lady met in de hoofdrol Meryl Streep, de film MAMMA MIA! en de gelijknamige musical, die wereldwijd al door meer dan 54 miljoen mensen is bezocht en de veel geprezen geheel vrouwelijke Shakespeare Trilogy in Londen en New York. De choreograaf van TINA is Anthony van Laast, zijn werk omvat films zoals Beauty and the Beast, Harry Potter and the Half-Blood Prince en de beide MAMMA MIA! films en theaterproducties als Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat, Jesus Christ Superstar en Sister Act. De musical supervisor van TINA is Nicholas Skilbech (Gypsy, Follies). Het decor en de kostuums voor TINA zijn ontworpen door Olivier Award-winnaar Mark Thompson (Charlie and the Chocolate Factory, Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat), het lichtontwerp is van Olivier Award-winnaar Bruno Poet (Danny Boyle’s Frankenstein en Sigur Ros World Tours), Olivier Award-winnaar Nevin Steinberg (Broadwayhits als Hamilton, Dear Evan Hansen) is verantwoordelijk voor het geluidsontwerp en Jeff Sugg (Charlie and the Chocolate Factory) zorgde voor het ontwerp van de projectie.

De zoektocht naar Tina
De zoektocht naar de hoofdrol van Tina Turner en acteurs, zangers en dansers voor de Nederlandse productie is gestart. Geïnteresseerde artiesten kunnen meer informatie vinden op http://www.tinaturnerdemusical.nl/audities

Tina Turner — een internationale ster
Tina Turner bepaalde een muzikaal tijdperk, met haar onmiskenbare stemgeluid en haar buitengewone podium performance. Met 180 miljoen verkochte platen, is ze nog altijd een van de meest succesvolle artiesten wereldwijd. De ‘Queen of Rock’ heeft elf Grammy Awards gewonnen en haar liveconcerten zijn door miljoenen mensen bezocht. Ze verkocht meer concertkaarten dan welke andere soloartiest in de muziekgeschiedenis. Tina Turner zette in 1988 een wereldrecord neer met een liveconcert voor 188.000 toeschouwers in Rio de Janeiro. De concerten die ze in 2009 gaf tijdens haar afscheidstournee werden uitgebreid van zeven naar zestien concerten wegens de grote vraag naar kaarten.

TINA — De Tina Turner Musical internationaal
De veelgeprezen productie TINA — De Tina Turner Musical beleefde zijn wereldpremière in april 2018 in het Aldwych Theatre in Londen. De show brak vervolgens alle box office records van het Aldwych Theatre en speelt nog steeds voor uitverkochte zalen op West End. De musical werd onlangs genomineerd voor drie prestigieuze Olivier Awards. De Duitse productie van TINA ging op zondag 3 maart in première in het Stage Operettenhaus in Hamburg, in het bijzijn van Tina Turner. Voor de Duitse versie van de musical zijn inmiddels al meer dan 150.000 tickets verkocht. Een Broadwayproductie is in de maak en TINA — De Tina Turner Musical zal in het najaar van 2019 zijn Broadwaypremière beleven.

Een productie van Stage Entertainment
TINA — De Tina Turner Musical is een eigen productie van Stage Entertainment, oorspronkelijk geproduceerd door Stage Entertainment, Joop van den Ende en Tali Pelman in nauwe samenwerking met Tina Turner. De musical is door Tina Turner geautoriseerd als de enige musicalproductie over haar leven.

  [ # 22 ] 20 July 2019 09:30 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2013-12-27

Channah Hewitt wordt Tina in NL. Nurlaila Karim wordt understudy!

  [ # 23 ] 20 July 2019 10:04 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  52
Geregistreerd  2018-03-27

Eliza20 - 20 July 2019 09:30 AM

Channah Hewitt wordt Tina in NL. Nurlaila Karim wordt understudy!

ehm bron ?? Ik heb namelijk nog niks gezien of gehoord!

  [ # 24 ] 20 July 2019 09:36 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Zou ik echt leuk vinden, nuraila ismwel een stuk ouder dan haar, lijkt mij sterk

  [ # 25 ] 21 July 2019 08:04 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Eliza20 - 20 July 2019 09:30 AM

Channah Hewitt wordt Tina in NL. Nurlaila Karim wordt understudy!

Dat is interessant, aangezien ze nog aan het onderhandelen zijn met totaal iemand anders voor de 1st cast.

[ Gewijzigd: 21 July 2019 09:19 AM by S7rin ]
  [ # 26 ] 21 July 2019 08:35 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  52
Geregistreerd  2018-03-27

S7rin - 21 July 2019 08:04 AM
Eliza20 - 20 July 2019 09:30 AM

Channah Hewitt wordt Tina in NL. Nurlaila Karim wordt understudy!

Dat is interessant, aangezien ze nog aan het onderhandelen zijn met totaal iemand anders voor de 1th cast.

het schijnt dat Tjindara metschendorp ook auditie heeft gedaan maar het uiteindelijk niet geworden is. Dat vertelde ze in een van de commentsecties van haar vlog. Best wel jammer. Misschien is zij een goede understudie of alternate? Nurlaila lijkt me eerder me iemand voor de moeder van Tina in de eerste akte. Die heeft namelijk ook een paar zang partijen inclusief een solo: Dont turn around.

  [ # 27 ] 21 July 2019 11:13 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Rob1994 - 21 July 2019 08:35 AM
S7rin - 21 July 2019 08:04 AM
Eliza20 - 20 July 2019 09:30 AM

Channah Hewitt wordt Tina in NL. Nurlaila Karim wordt understudy!

Dat is interessant, aangezien ze nog aan het onderhandelen zijn met totaal iemand anders voor de 1th cast.

het schijnt dat Tjindara metschendorp ook auditie heeft gedaan maar het uiteindelijk niet geworden is. Dat vertelde ze in een van de commentsecties van haar vlog. Best wel jammer. Misschien is zij een goede understudie of alternate? Nurlaila lijkt me eerder me iemand voor de moeder van Tina in de eerste akte. Die heeft namelijk ook een paar zang partijen inclusief een solo: Dont turn around.


Bedoel je de rol van oma?
Die zingt namelijk Dont turn around.
Nurlaila lijkt me idd een prima moeder. Deze zingt:its gonna work out fine

  [ # 28 ] 21 July 2019 11:14 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  52
Geregistreerd  2018-03-27

musicalgoeroe - 21 July 2019 11:13 AM
Rob1994 - 21 July 2019 08:35 AM
S7rin - 21 July 2019 08:04 AM
Eliza20 - 20 July 2019 09:30 AM

Channah Hewitt wordt Tina in NL. Nurlaila Karim wordt understudy!

Dat is interessant, aangezien ze nog aan het onderhandelen zijn met totaal iemand anders voor de 1th cast.

het schijnt dat Tjindara metschendorp ook auditie heeft gedaan maar het uiteindelijk niet geworden is. Dat vertelde ze in een van de commentsecties van haar vlog. Best wel jammer. Misschien is zij een goede understudie of alternate? Nurlaila lijkt me eerder me iemand voor de moeder van Tina in de eerste akte. Die heeft namelijk ook een paar zang partijen inclusief een solo: Dont turn around.


Bedoel je de rol van oma?
Die zingt namelijk Dont turn around.
Nurlaila lijkt me idd een prima moeder. Deze zingt:its gonna work out fine

ehm ja klopt inderdaad haha. Sorry voor het foutje.

  [ # 29 ] 21 July 2019 05:06 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

RobinHanssen - 03 February 2019 08:34 AM

Ik hoop ook dat ze gewoon inderdaad genoegen nemen met iemand die gewoon goed is en een leuk koppie heeft. Maar Albert Verlinde kennende, zal hij eerder gaan voor een Adrienne Warren.

Grappig, ik dacht juist eerder andersom: ik zou ook liever gaan voor een Adrienne Warren, maar Albert Verlinde kennende zal hij eerder voor een leuk koppie (die liefst nog wat bekend is) gaan.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 30 ] 21 July 2019 10:23 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Eliza20 - 20 July 2019 09:30 AM

Channah Hewitt wordt Tina in NL. Nurlaila Karim wordt understudy!

Ik zou dat geloof ik wel erg leuk vinden! Hoop dat er binnenkort meer bekend gaat worden…

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 16
‹‹ De Nacht van Flipje      Hello Dolly ››