7 of 7 | ‹ First  < 5 6 7
Musical Awards 2019
  [ # 91 ] 28 January 2019 11:21 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Deze jury vond een ander beter Gezien de samenstelling is het voor mij ook niet meer of niet minder. Ik zie geen overdreven deskundigheid; het is voor mij gewoon publiek met iets meer macht,. Ik vind de reactie van Hilke niet sjiek en onhandig, maar de aandacht die het AD eraan gaf nog minder sjiek en laag. Denk dat de inhoud van de speech van Jeannine LaRose er meer recht op had.

  [ # 92 ] 28 January 2019 02:22 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik heb een beetje door de uitreiking van de awards voor de creatives heen geskipt ( hier te bekijken) en er gebeuren wel een paar interessante dingen in:

- Er is een “ode” (= praatje + applaus) aan Jacques Senf. Belangrijke man geweest voor het theaterlandschap, dus waarom niet in de uitzending?
- De makers van Expeditie Eiland en All Stars kregen een standje van Cornald Maas mbt het gebruik van clichématige homoseksuele personages in hun voorstellingen. Inclusief een heerlijk getimed shot van Lone van Roosendaal en Rutger de Bekker vlak na die uitspraak 😊
- Cornald Maas sprak ook de onvrede van de jury uit over het samenbrengen van choreografie en regie in één categorie de afgelopen jaren. Dat hebben ze dit jaar gewijzigd, maar bijna alle andere creatieve categorieën zijn nog wel gecombineerd…
- De speech van Paul Eenens is heerlijk!

  [ # 93 ] 29 January 2019 09:54 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  777
Geregistreerd  2010-11-03

Brigitte bedankt in haar speech niet René (dit vond ik enigszins ongemakkelijk), maar wel ene Herbert. Wie is dat?

  [ # 94 ] 29 January 2019 10:03 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  483
Geregistreerd  2011-09-14

Ik vermoed dat dat een koosnaampje is voor René 😉
Dat leek ik in ieder geval uit de context te halen. Maar misschien heb ik het mis hoor haha.

  [ # 95 ] 30 January 2019 10:06 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Volgens mij ook. René noemt Brigitte op instagram ook ‘Gretl’, dus het zullen wel bijnamen zijn voor elkaar.

  [ # 96 ] 15 February 2019 09:13 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Opvolgers Irene Moors en Cornald Maas bekend
Paul de Leeuw, Tania Kross en Alex Klaasen in jury Musical Award

Het bestuur van de stichting Musical Awards heeft, na het vertrek van andere juryleden, grote en veelzijdige theatermensen bereid gevonden om het komend seizoen in de jury plaats te nemen. Het bestuur is trots dat Paul de Leeuw, Alex Klaasen, Tania Kross, Isabelle Beernaert en regisseur Michiel de Regt zich de komende periode aan de Musical Awards zullen verbinden. Theaterdirecteur Charles Droste wordt de nieuwe voorzitter van de jury.

‘We zijn de vertrekkende juryleden Cornald Maas, Irene Moors, Joris van Bennekom en Michiel van Erp dankbaar voor hun inzet in de afgelopen jaren,’ laat het bestuur van de Musical Awards weten. ‘Cornald heeft zich jarenlang als juryvoorzitter verdienstelijk gemaakt. Met het oog op de toekomst wilden we theatermakers in de jury hebben die zich op verschillende manieren al hebben bewezen. We zijn ervan overtuigd dat we in Paul de Leeuw, cabaretier en acteur Alex Klaasen, de Belgische choreografe en theaterproducente Isabelle Beernaert, zangeres Tania Kross en regisseur Michiel de Regt zeer professionele mensen hebben die de komende jaren de kleinere en grotere musicals in Nederland op hun waarde weten te beoordelen.’

‘Als theatermakers weten wij als geen ander wat er bij komt kijken om een dergelijke prestatie in het theater neer te zetten,’ zegt Alex Klaasen, die zelf meerdere Musical Awards heeft gewonnen. ‘Het vergt enorm veel talent en doorzettingsvermogen om de disciplines dansen, acteren en zingen perfect uit te voeren. Ik verheug me om naar mijn collega’s te kijken.’

Met voorzitter Charles Droste en de overige juryleden, AD-journalist Arno Gelder en actrice Marisa van Eyle gaan Paul de Leeuw, Alex Klaasen, Isabelle Beernaert, Tania Kross en Michiel de Regt vanaf nu tientallen musicals beoordelen en kijken wie er in aanmerking komen voor de Musical Awards 2020.

Wat zullen we eens zeggen over deze ‘vak’jury?

  [ # 97 ] 15 February 2019 11:05 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Tja, je kunt moeilijk de Pia’s en Simone’s vragen in de vakjury want die hebben zelf een actieve carrière in Nederland musicalland.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 98 ] 15 February 2019 11:34 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik snap de keuze voor Paul de Leeuw en Tania Kross niet zo goed. Paul doet allang niks meer met musicals en beschouw ik toch echt voornamelijk als tv-maker/presentator. OK, hij zingt en acteert ook, maar nou niet op een manier waar ik echt heel vrolijk van word. Tania lijkt me al helemaal een buitenstaander, had dan een zangdocent van een gerenommeerd conservatorium gevraagd. Isabelle Beernaert en Michiel de Regt zijn ook niet bepaald insiders, maar dat vind ik bij hun expertises toch wat minder relevant. En nee, dat kan ik verder niet goed onderbouwen 😊 Alex Klaasen vind ik wel een interessante toevoeging, maar ik vraag me wel af of zijn bijdrage aan Hamlet dan beoordeeld wordt.

  [ # 99 ] 15 February 2019 01:48 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Tania als operazangeres vind ik in positieve zin verrassend! Zie haar duet met Tommie Christiaan bij Beste Zangers! Dat is bijna een mini-musical! 😉

  [ # 100 ] 15 February 2019 02:36 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

Laush - 15 February 2019 11:34 AM

Ik snap de keuze voor Paul de Leeuw en Tania Kross niet zo goed. Paul doet allang niks meer met musicals en beschouw ik toch echt voornamelijk als tv-maker/presentator. OK, hij zingt en acteert ook, maar nou niet op een manier waar ik echt heel vrolijk van word. Tania lijkt me al helemaal een buitenstaander, had dan een zangdocent van een gerenommeerd conservatorium gevraagd. Isabelle Beernaert en Michiel de Regt zijn ook niet bepaald insiders, maar dat vind ik bij hun expertises toch wat minder relevant. En nee, dat kan ik verder niet goed onderbouwen 😊 Alex Klaasen vind ik wel een interessante toevoeging, maar ik vraag me wel af of zijn bijdrage aan Hamlet dan beoordeeld wordt.

Ik snap op mijn beurt niet dat jij deze keuze niet snapt. Laten we wel wezen met 20 theaterproducties waarvan 10 musicals, 20 cd’s, en 30 jaar ervaring in het amusement zowel in het theater als op tv en in films, heeft Paul de Leeuw alles in huis om zijn taak als jurylid op een goede manier te vervullen. En kennelijk heb jij hem nog niet in een serieuze rol gezien zoals in “Aan het einde van de regenboog” of “Moeders & Zonen”. Daarin heeft hij toch echt bewezen een prima acteur te zijn.

En de beste mezzosopraan van Nederland Tania Kross in een jury vragen en daarmee iemand aan de jury toevoegen die echt iets waardevols kan zeggen over de kwaliteit en zuiverheid van de zang (niet geheel onbelangrijk in musicalland als je tenminste soldaat van oranje buiten beschouwing laat). Dat is toch een geweldige keus die de jury kwalitatief gezien beter maakt.

   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

  [ # 101 ] 17 February 2019 09:16 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  62
Geregistreerd  2011-08-09

Ik heb meer vertrouwen in iemand als Tania dan in iemand als Irene Moors. Met alle respect, maar nooit begrepen wat zij in de jury deed…

‹ First  < 5 6 7
7 of 7