11 of 28 | ‹ First  < 9 10 11 12 13 >  Last ›
Anastasia Scheveningen
  [ # 151 ] 15 February 2019 07:11 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Magic - 15 February 2019 12:47 AM

Op woensdag, zaterdag én zondag zullen er twee voorstellingen worden gespeeld. Dat lijkt me best zwaar voor een cast.

En heel optimistisch, komen die zalen vol?

  [ # 152 ] 15 February 2019 09:07 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het promotekstje

Hoofdrolspelers musical Anastasia gepresenteerd in Hermitage Amsterdam
Opvolger The Lion King vanaf september te zien in het AFAS Circustheater in Scheveningen
In de Hermitage Amsterdam zijn zojuist de hoofdrolspelers van de Broadway musical ANASTASIA gepresenteerd. De musical ANASTASIA vertelt het mysterieuze levensverhaal van Anastasia Romanov, de jongste dochter van de laatste Russische tsaar. De hoofdrol van ‘Anya’ zal worden vertolkt door Tessa Sunniva van Tol, die in Nederland eerder de hoofdrol speelde in de musical The Little Mermaid en de afgelopen jaren in Duitsland de rol van Jane in Tarzan mocht vertolken. Milan van Waardenburg wordt haar tegenspeler en zal de mannelijke hoofdrol van Dmitri gaan spelen. Een rol die hij momenteel al avond aan avond in de Duitse productie van ANASTASIA speelt. Gerrie van der Klei neemt de rol van Grootvorstin Maria voor haar rekening, Anastasia’s grootmoeder die in Parijs woont en hoopt daar ooit nog herenigd te worden met haar geliefde kleindochter Anastasia. René van Kooten keert met zijn rol als Gleb, een meedogenloze Sovjet-officier, terug naar het theater waar zijn carrière als musicalacteur ooit begon. Ellen Evers tekent voor de rol van Lily, de hofdame van de Grootvorstin en Ad Knippels speelt de rol van Vlad, de rechterhand van Dmitri die vanwege zijn relatie met Lily weet hoe hij een ontmoeting tussen Anya en de Grootvorstin kan regelen. Albert Verlinde, algemeen directeur en producent van Stage Entertainment Nederland: “Het is voor mij een producer’s dream om ANASTASIA naar Nederland te brengen. Het is één van de grote, nieuwe musicals van de afgelopen jaren én een eigen voorstelling van Stage Entertainment. Het internationale succes van ANASTASIA is fantastisch, maar het voelt wel heel bijzonder om juist deze productie nu ‘thuis’ te brengen naar het mooiste musicaltheater van ons eigen Nederland. ANASTASIA is een grote musical die past in de traditie van de grandeur van het AFAS Circustheater in Scheveningen, waar eerder musicals als Elisabeth en The Phantom of the Opera te zien waren. Met deze ijzersterke cast krijgt de musical een absolute droombezetting”. De Nederlandse productie van ANASTASIA is vanaf 5 september 2019 exclusief te zien in het AFAS Circustheater in Scheveningen en gaat op zondag 22 september in première. De kaartverkoop is vandaag gestart. Meer informatie: http://www.anastasia.nl

ANASTASIA
Weeskind Anya herinnert zich niets van vroeger en heeft geen idee wie ze is. Met een muziekdoosje als enige bagage gaat ze op zoek naar haar verleden. Een avontuur dat voert langs vorstelijke paleizen en door het romantische Parijs van 1920. Hoe kan het dat Anya sprekend lijkt op groothertogin Anastasia Romanov? Is ze écht de dochter van de vermoorde tsaar Nicolaas? Langzaam ontrafelt Anya haar geschiedenis, om te ontdekken wie ze werkelijk is.

Cast ANASTASIA
Tessa Sunniva van Tol speelde van 2012 tot 2013 de hoofdrol in de succesvolle musical The Little Mermaid in Nederland. In 2016 maakte Tessa haar debuut in Duitsland en speelde ze twee jaar lang de hoofdrol van Jane in de Disney musical Tarzan. Sinds november 2018 speelt Milan van Waardenburg de rol van Dmitri in de Duitse productie van ANASTASIA in Stuttgart. Daarvoor was hij, ook in Duitsland, te zien in Tanz der Vampire en Der Glöckner von Notredame. René van Kooten is bekend van vele hoofdrollen in onder meer Aida, Beauty and The Beast, Les Misérables en dit theaterseizoen speelt hij de rol van Che in Evita, waarvoor hij onlangs een Musical Award voor Beste Mannelijke Hoofdrol ontving. Gerrie van der Klei speelde hoofdrollen in musicals als Foxtrot, 42nd Street, Sonneveld, My Fair Lady, La Cage aux Folles en Annie. Ze is ook bekend van haar rol in de succesvolle TV-serie Moeder, ik wil bij de Revue. Won verschillende theaterprijzen, waaronder de John Kraaijkamp Musical Award voor Beste Vrouwelijke Bijrol in 42nd Street. Ellen Evers was vorig theaterseizoen te zien als Consuelo in On Your Feet!. Daarvoor speelde ze rollen in musicals als Ciske de Rat, The Sound of Music, The Full Monty en De Jantjes. Ad Knippels was te zien in hoofdrollen in onder andere Ciske de Rat, MAMMA MIA!, Love Story en The Sound of Music. In 2018 was hij te zien in de musical The Full Monty en in de reprise van The Bridges of Madison County.

ANASTASIA wereldwijd
ANASTASIA ging in 2017 in première op Broadway. De voorstelling werd gemaakt door een award-winnend creatief team van Broadway grootheden, waaronder Tony Award winnaars Terrence McNally (script), Stephen Flaherty (muziek) en Lynn Ahrens (liedteksten). Flaherty en Ahrens schreven in 1997 ook de muziek voor de geliefde tekenfilm ANASTASIA. In de musical zijn naast geheel nieuwe songs ook de grootste hits uit die tekenfilm opnieuw te horen, waaronder het voor een Oscar genomineerde ‘Journey to the Past’ en ‘Once upon a December’. Na twee succesvolle jaren met meer dan 800 voorstellingen wordt eind maart 2019 de laatste voorstelling van ANASTASIA op Broadway gespeeld. De musical blijft te zien in de Verenigde Staten in een grote tourversie langs meer dan 40 steden in de Verenigde Staten en Canada. De zeer succesvolle Spaanse productie van ANASTASIA ging in oktober 2018 in première in Madrid. De Duitse productie van ANASTASIA is sinds november 2018 te zien in Stuttgart en werd onlangs genomineerd als ‘Beste show van het jaar’ voor de Duitse Live Entertainment Awards. De Nederlandse productie gaat in september 2019 in première en er zijn concrete plannen voor producties van ANASTASIA in onder andere Korea, Japan, Mexico, Australië en Brazilië.

  [ # 153 ] 15 February 2019 10:06 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

Ik ben heel enthousiast na de perspresentatie gister! Mooie cast, echt weer een musical om naar uit te kijken. :)

  [ # 154 ] 15 February 2019 10:08 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

Klaske - 15 February 2019 07:11 AM
Magic - 15 February 2019 12:47 AM

Op woensdag, zaterdag én zondag zullen er twee voorstellingen worden gespeeld. Dat lijkt me best zwaar voor een cast.

En heel optimistisch, komen die zalen vol?

Ze spelen (naast maandag, ook) niet op dinsdag, misschien daarom?

  [ # 155 ] 15 February 2019 11:07 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2015-07-19

Op woensdagen is de ring gesloten ..... maar zaterdagavond ruim € 100,- voor een kaartje ?
Wie gaat dit betalen ? Qua verhaal krijg je hier geen kinderfeestjes of gezinnen in de zaal.
Ik vind het allemaal vrij klassiek.

Ik vind de vertaling destijds bij Op zoek naar Mary Poppins waarbij het arrangement gezongen werd door Suzanne de Heij véél mooier. Deze vertaling vind ik te braaf (Journey to the Past). De zang vind ik ook mooier dan Tessa, die heeft meer een pop-stem.

Wie heeft deze vertaling gemaakt ?
https://www.youtube.com/watch?v=YXE5T399XeU

  [ # 156 ] 15 February 2019 11:28 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Grappig, ik vind Suzanne dit juist helemaal niet mooi zingen… Krijg er dr kriebels van, in negatieve zin.. Ben heel blij met Tessa in de hoofdrol, erg benieuwd!

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 157 ] 15 February 2019 01:20 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

Ik vind Tessa’s stem ook een stuk prettiger om naar te luisteren. Qua vertaling is het even wennen omdat ze niet de vertaling van de filmversie hebben gebruikt, maar vond het niet storend (alvast lang niet zo storend als ‘Kom erin’ of ‘Meisje en het beest’ bij Beauty & the Beast bijvoorbeeld).

  [ # 158 ] 15 February 2019 06:37 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1332
Geregistreerd  2009-04-24

Het is toch raar dat je op donderdag voor 3e rang 39 euro betaal en op zaterdag 62 euro betaal voor de zelfde plek.

  [ # 159 ] 15 February 2019 09:12 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  28
Geregistreerd  2006-04-23

sanjay - 15 February 2019 06:37 PM

Het is toch raar dat je op donderdag voor 3e rang 39 euro betaal en op zaterdag 62 euro betaal voor de zelfde plek.

Dat is het gevolg van marktwerking en “slimme” prijsstelling.

  [ # 160 ] 16 February 2019 11:12 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Eindelijk weer eens een musical in het Circustheater waar ik me echt op verheug.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 161 ] 18 February 2019 06:53 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1332
Geregistreerd  2009-04-24

MammaMia - 15 February 2019 11:07 AM

Op woensdagen is de ring gesloten ..... maar zaterdagavond ruim € 100,- voor een kaartje ?
Wie gaat dit betalen ? Qua verhaal krijg je hier geen kinderfeestjes of gezinnen in de zaal.
Ik vind het allemaal vrij klassiek.

Ik vind de vertaling destijds bij Op zoek naar Mary Poppins waarbij het arrangement gezongen werd door Suzanne de Heij véél mooier. Deze vertaling vind ik te braaf (Journey to the Past). De zang vind ik ook mooier dan Tessa, die heeft meer een pop-stem.

Wie heeft deze vertaling gemaakt ?
https://www.youtube.com/watch?v=YXE5T399XeU

Dat is toch gewoon de song uit de film. Geen vertaling?

En ik vind tessa moeilijk verstaanbaar in het lied. Of ben ik de enige?

  [ # 162 ] 18 February 2019 07:29 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Het is opnieuw vertaald voor de musical door Daniël Cohen. Koen van Dijk maakte de vertaling voor de film. Toen heette het Terug naar toen.

  [ # 163 ] 19 February 2019 03:29 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Pff zag het ook bijna 100 Euro voor een ticket op zaterdagavond…

  [ # 164 ] 19 February 2019 04:01 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Anme - 19 February 2019 03:29 PM

Pff zag het ook bijna 100 Euro voor een ticket op zaterdagavond…

Dezelfde voorstelling is in NY of Stuttgart een stuk duurder…..

  [ # 165 ] 19 February 2019 04:03 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

palex - 19 February 2019 04:01 PM
Anme - 19 February 2019 03:29 PM

Pff zag het ook bijna 100 Euro voor een ticket op zaterdagavond…

Dezelfde voorstelling is in NY of Stuttgart een stuk duurder…..

De Nederlandse markt is niet te vergelijken met US of Duitsland. Je zal hier minder mensen vinden die dat willen betalen.

‹ First  < 9 10 11 12 13 >  Last ›
11 of 28