12 of 13 | ‹ First  < 10 11 12 13 > 
The Addams Family
  [ # 166 ] 28 December 2018 12:02 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  223
Geregistreerd  2008-02-19

Ik ben afgelopen woensdag (dus tweede kerstdag) geweest en heb erg van de voorstelling genoten. Ben zelf opgegroeid met de animatieserie en de films uit de jaren 90, dus ik vond het erg leuk om de personages in een nieuw verhaal te zien. Wel kreeg ik een beetje de indruk dat de musical er in het begin vanuit gaat dat je de personges al kent, want ze worden niet heel goed geïntroduceerd. Ik had mijn vader meegenomen en die kende de Addams Family niet zo goed en waa in het begin een beetje verward. Al krijg je in de loop van de eerste akte wel een duidelijker beeld van de familie en hun dynamiek, dus die verwarring is al redelijk snel voorbij.

Ik had de volledige eerste cast en iedereen deed het naar mijn idee erg goed. Iedereen is erg sterk en maakt de rol helemaal hun eigen. Het enige wat me opviel was dat Johnny Kraaijkamp als Gomez niet zelf de Tango danste met Pia als Motricia, maar dat dit werd overgenomen door Javan Hoen uit het ensemble. Ze maakten een grapje dat Gomez te oud was voor de Tango. Ik weet niet of dit zo hoorde en of dit ook zo was in de US/UK? Want Gomez stond er nu maar een beetje verdwaald naast, wat ik wel apart vond. Het was niet storend, maar kan me de passievolle dansen van Morticia en Gomez uit de serie en films goed herinneren en dat was hier niet.

Ik vond het ook leuk dat de serie zo lekker ‘vernederlandst’ was, het werkte goed met de humor in de show. Al vielen niet alle grapjes helemaal lekker (ik snap nog steeds het nut niet van de stoelen met dierengeluiden?).

De sets en costuums zijn heel gaaf. Het decor heeft veel leuk elementen en voelde haast niet als een ‘tour-decor’. Ik dacht eerlijk gezegd dat deze productie een kopie was van de UK productie (de poster was haast hetzelfde) dus ik was aangenaam verrast toen ik er bij het lezen van het orogrammaboek achter kwam dat het ging om een nieuwe NL bewerking.

Ik ben het trouwens wel eens met bovenstaande comments over Morticia’s jurk. Eén van Morticia’s kenmerken is dat je haar benen nooit ziet, maar Pia’s benen waren constant te zien. Gomez’s grap over Morticia’s benen later in de show was dus totaal niet grappig.

Kortom, een leuk avondje uit (voorral met wat korting op de kaartjes,  haha).

   Handtekening   

‘The hardest thing in this world is to live in it. Be brave. Live.’

  [ # 167 ] 31 December 2018 12:08 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  51
Geregistreerd  2017-11-30

Voor degenen die interesse hebben, hierbij de volledige rolbezetting zoals in het programmaboek genoemd:

Cast:
Pia Douwes - Morticia
Johnny Kraaykamp - Gomez
Tony Neef - Fester
Marjolein Teepen - Wednesday / alternate Morticia
Martijn Vogel - Pugsley / Fight Captain
Irene Kuiper - Oma Eudora
Raymond Paardekooper - Lurch
Mylene d’Anjou - Ellis Beineke
Dick Cohen - Henk Beineke
Terence van der Loo - Lucas Beineke

Ensemble:
Julia Berendse - Catastrophia / alternate Wednesday
Frank van Hengel - Dilemma / understudy Gomez
Javan Hoen - Temptatus / 2e understudy Lucas / Dance Captain
Flen Huisman - Tormentus
Thomas Kuipers - Disruptus / understudy Lurch
Rick Sessink - Stultus / 1e understudy Pugsley en Lucas
Kelly van den Boogaard - Cardia
Liss Walravens - Nudus Asinia / understudy Morticia
Dieter Spileers - Ambigues / swing / understudy Henk Beineke
Suzanne de Heij - Insania / swing / understudy Ellis Beineke
Rudy Hellewegen - understudy Fester
Melise de Winter - understudy Oma Eudora

  [ # 168 ] 01 January 2019 10:24 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

daffy88 - 29 November 2018 08:18 AM
Luna24 - 28 November 2018 10:53 PM

Kan iemand mij vertellen wie die vampierachtige danser met het blonde lange haar en het rode jasje was die (vanavond 28/11 Rotterdam) met Pia ‘Morticia’ Douwes de tango danste?
Heb erg van hem (hen) genoten!

Als ik het goed heb is dat Javan Hoen.

De vraag die ik een paar pagina’s terug stelde met de rolverdeling zoals hierboven; Javan Hoen lijkt me dan bij deze officieel de vampierachtige sexy tangodanser. De naam Temptatus past er in ieder geval bij.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 169 ] 05 January 2019 07:33 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  698
Geregistreerd  2009-06-23

lauraatjeh - 22 December 2018 03:31 PM
lmluiten - 15 December 2018 02:55 PM

Is er inmiddels bekend welke dag(en) Pia niet speelt? En is Marjolein al een keer op geweest als Morticia?

Pia heeft toen de kaart erkoop startte aangegeven alles te spelen behalve de zondag. (En afgelopen zondag ging dus Marjolein op, dus dit lijkt te kloppen)

Ik ben vanmiddag naar deze voorstelling geweest.
Het is een mooie voorstelling, met een goede cast
Vanmiddag is Marjolein opgegaan als Morticia, wat ik helemaal niet erg vond overigens, ze had ook een jurk met split aan.
Ik was onder de indruk van het decor, je ziet haast niet dat het een tour productie is, bij Mamma Mia is het decor bijvoorbeeld toch veel simpeler.
Wel hoort bij deze productie ook een hoge prijs van 85 euro, dat vind ik toch een hoog bedrag.

[ Gewijzigd: 05 January 2019 07:42 PM by rob2 ]
  [ # 170 ] 12 January 2019 12:53 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Is Marjolein nu geruild van zondag naar zaterdag ?

  [ # 171 ] 12 January 2019 01:22 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2010-07-15

sky14 - 12 January 2019 12:53 PM

Is Marjolein nu geruild van zondag naar zaterdag ?

Wij waren op een donderdagavond en hadden ook Marjolein i.p.v. Pia. Lijkt erop dat Pia minder voorstellingen speelt?

  [ # 172 ] 12 January 2019 02:57 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Of dat Pia toch geen vaste vrije dag heeft, maar een wisselende. 😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 173 ] 12 January 2019 09:05 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Misschien moeten we dat gewoon accepteren, want afgelopen zondag was ze er ook gewoon, zowel de matinee als de avond.

  [ # 174 ] 13 January 2019 08:22 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  350
Geregistreerd  2004-11-24

ben vanmiddag geweest en ik had de hele eerste cast
onwijs genoten van pia jemig wat een gave show was dit!

  [ # 175 ] 13 January 2019 08:55 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  100
Geregistreerd  2011-09-10

Ik was er ook vanmiddag en tot mijn verbazing speels inderdaad de gehele eerste cast 😊. Fantastisch decor, orkest en geweldige spelers. Voor mij waren Marjolein en Mylène de sterren van deze show. Al mag Raymond eigenlijk ook niet vergeten worden…

  [ # 176 ] 16 January 2019 01:22 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  12
Geregistreerd  2018-10-31

Top cast zeg, laatst naar de voorstelling geweest en ze doen het zo goed. Vermoedt dat zij de musical awards dit jaar wel in de wacht slepen.

  [ # 177 ] 01 February 2019 11:13 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2016-07-24

Vanavond de show gezien in Groningen en wauw ben nog steeds verbijsterd over hoe mooi en goed ik het vond. Ik zat op rij 3 en de details van het decor, het vuurwerk, het mooie lied over de maan met inclusief de geweldige vondst van de ruimte raket, de niet super sterke verhaallijn maar wel amuserend en grappig geschreven, de liveband met viool solo tijdens de tango van Pia en ga zo maar door. Ik zou zeggen ga hem zien nu het nog kan.

  [ # 178 ] 13 February 2019 12:15 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  7
Geregistreerd  2010-10-07

Dinsdag 12 februari de voorstelling gezien in Chassé Breda. Wat een heerlijke musical! Fantastisch zangwerk, schitterend decor, verbluffende effecten, heerlijke humor. Marjolein ging op als understudy van Pia Douwes, die meerdere voorstellingen vervangen wordt blijkbaar. Maar dat maakt niks uit. Marjolein doet het met dezelfde zuiverheid en stijl, en zingt de sterren van de hemel, net zoals al de rest. Genoten van begin tot eind. Als je één musical niet laat passeren dit seizoen … laat het dan deze zijn! Aanrader. Vijf dikke sterren.

  [ # 179 ] 17 February 2019 09:28 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik zag afgelopen week dezelfde voorstelling. Enorm genoten van deze musical. Grote complimenten voor Marjolein Teepen die helemaal geweldig was als een vileine Morticia. Trouwens ook geen woord ten nadele van de rest van de cast én ensemble. Zeker een aanrader !

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 180 ] 17 February 2019 12:20 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2014-08-28

Wij zagen ook Marjolein, vrijdag 15 februari in Breda en hebben ook van haar genoten.

Ik hoopte al op haar na twee keer Pia in Den Haag te hebben gezien, omdat ik erg benieuwd was na haar Morticia.

Marjolein doet zeker niet onder voor Pia. Ze zingt erg goed en heeft ook een goed gevoel voor humor, met een komische mimiek.

Julia speelde Wednesday en deed dit ook goed, alleen heeft ze een wat mindere mimiek en komische timing als Marjolein in die rol. Ondanks dat Marjolein wat ouder is voor de rol van Wednesday, vind ik haar toch de betere in die rol.

Johnny deed het ook weer erg leuk en sprak in zijn rol zelfs nog iemand op rij 1 aan die heel de tijd met haar mobieltje bezig was.

De zaal in Breda was ook een stuk levendiger dan die twee keer in Den Haag was. Er kwam toen geen reactie bij de opening van Lurch bij de tweede akte. Nu deed men leuk mee.

De rest van de cast was ook weer fantastisch en de wisselende grapjes maken het voor mij nog steeds een te gekke show.

Een stoorzender was een man achter ons die de hele show zat te hoesten, die ik zelfs in mijn haren voelde. Ik had hem hier graag op aangesproken, maar om een leuke avond niet te verpesten maar niet gedaan. Ik snap niet dat iemand dan niet even iets gaat drinken of iets tegen het hoesten neemt.

Misschien gaan wij nog een laatste keer in Amsterdam en helaas zit de tour van deze musical er dan alweer op.

‹ First  < 10 11 12 13 > 
12 of 13