12 of 12 | ‹ First  < 10 11 12
Evita 2018/2019
  [ # 166 ] 12 February 2019 11:04 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ruim drie maanden na première
Musical Evita verkoopt 100.000ste ticket!

Het succes van de musical Evita blijft voortduren. Producent De Graaf & Cornelissen Entertainment kan met trots melden dat deze week het honderdduizendste kaartje voor de voorstelling is verkocht, waarin Brigitte Heitzer en René van Kooten iedere avond schitteren als Evita en Che. De musical is komende week in Rijswijk te zien en daarna tot eind april door het hele land.

‘Het is ongelooflijk,’ laat Hans Cornelissen weten. ‘We worden keer op keer verrast. Eerst winnen zowel Brigitte als René de Musical Awards voor beste hoofdrollen en de tickets gaan nog steeds als warme broodjes over de toonbank. Nog voor de première waren er al vijftigduizend kaarten verkocht en nu verkopen we per maand ruim twaalfduizend kaarten. We zijn trots en blij dat er inmiddels honderdduizend kaarten verkocht zijn. We hebben in verschillende steden nu meerdere voorstellingen bijgeboekt. Heel veel mensen willen Evita zien.’

De musical Evita is voor Ruud de Graaf en Hans Cornelissen hun veertigste theaterproductie en is unaniem lovend ontvangen. Alle kranten en andere media hebben Evita beoordeeld met vier of vijf sterren. Een spektakel van koninklijk niveau, Heitzer is de gedroomde Evita, René van Kooten formidabel, kippenvel, tot in de puntjes verzorgd, René van Kooten schittert als Che en Heitzer heerst opnieuw, zijn slechts enkele kreten uit de recensies.

Het verhaal
De tomeloze ambitie van de jonge Eva Duarte brengt haar van tweederangs actrice tot first lady en machtigste vrouw van Argentinië. Geliefd bij haar volk, gehaat door de elite en omstreden tot op de dag van vandaag. Een vrouw die tot het uiterste ging en door het noodlot jong stierf. Een heilige en een hoer. Maar nog altijd een mythe…

De musical Evita, met hoofdrollen voor Brigitte Heitzer, René van Kooten, Paul Donkers en Esmee Dekker is komende week in de Rijswijkse Schouwburg te zien en daarna nog tot eind april in theaters door heel Nederland, waaronder Koninklijk Theater CARRE en het Nieuwe Luxor Theater.

Voor meer informatie en kaartverkoop
http://www.eventim.nl en www.degraafencornelissen.nl

En op de homepage nu een verslag van het bezoek van Mark Ryan aan Evita.

  [ # 167 ] 13 February 2019 06:50 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1332
Geregistreerd  2009-04-24

Weet niet of het niet staat?
Maar zijn alle liedjes het zelfde als tien jaar geleden of zijn er nieuwe vertalingen? Zoals is het weer hoog vloog je te hoog?

  [ # 168 ] 13 February 2019 07:09 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Nee, de vertalingen zijn hetzelfde gebleven. Hier en daar een woordje aangepast, maar dat is echt niet veel. Lament is wel wat uitgebreid ten opzichte van tien jaar geleden.

  [ # 169 ] 19 February 2019 06:08 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2016-07-24

.

  [ # 170 ] 01 March 2019 09:53 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Vanavond Evita gezien. En voor het eerst deed het stuk me veel meer dan het tien jaar of twintig jaar geleden deed. Geen valse noot gehoord, vocaal vuurwerk (af en toe is Brigitte iets te schel en het was wat onverstaanbaar in de snelle stukken) decor, kostuums alles op orde, goede choreografie (werd erg blij van het tangopaar) en een cast om te zoenen, zonder zwakke schakels.
Nee, niets op aan te merken (behalve dat miljoenenjacht moment, maar ik hou niet van dit soort moderne verwijzingen).

  [ # 171 ] 13 March 2019 11:04 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  777
Geregistreerd  2010-11-03

Gisteravond voor de eerste keer (in Nederland) naar Evita geweest. Ik heb de voorstelling een paar jaar geleden in Wenen gezien (erg genoten) en het Nederlandse castalbum heb ik al vaak beluisterd. Maar nu kwam er een droom uit: Brigitte zien als Evita!

Ik heb onwijs genoten. Brigitte is fenomenaal, ze acteert ontzettend mooi en ze zingt die noten weg alsof het niks is. Ook Rene en eigenlijk de hele cast was erg goed. Heerlijk ensemble ook, hele mooie toevoeging. Ik ben fan van de muziek, van de acteurs, van het verhaal van Evita, maar toch is er iets aan de voorstelling dat voor mij lijkt te missen. Misschien omdat het af en toe van het ene moment naar het andere moment springt, misschien omdat het doorgecomponeerd is (al heb ik daar bij andere voorstellingen geen last van), ik weet niet zo goed wat het is, maar een beetje jammer vind ik het wel. Al met al heb ik ontzettend genoten en ga ik zaterdag weer genieten!

Gek vraagje - ik kan mij herinneren ooit deze zin gehoord te hebben:
“Hoog, vloog je te hoog, de smaak van roem gaat gauw vervelen,”

Rene zong nu net als de versie van 2007/2008: teveel succes gaat snel vervelen.
Bill zingt op het castalbum: en straks verval je tot verveling.

Enig idee hoe ik dan bij “de smaak van roem gaat gauw vervelen” kom? Is er nog een andere vertaling?

  [ # 172 ] 13 March 2019 02:15 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Wellicht bedoelde je deze versie:

https://www.youtube.com/watch?v=6hYMaiERQFI

  [ # 173 ] 13 March 2019 02:47 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  777
Geregistreerd  2010-11-03

jemar - 13 March 2019 02:15 PM

Wellicht bedoelde je deze versie:

https://www.youtube.com/watch?v=6hYMaiERQFI

Nee helaas, dit is dezelfde vertaling als 2007/2008 en nu.

  [ # 174 ] 16 March 2019 04:17 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Bestaat er eigenlijk een CD van een Nederlandse versie van deze eeuw?

  [ # 175 ] 11 April 2019 10:49 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Een paar weken geleden de voorstelling in Breda gezien en was erg onder de indruk. Brigitte Heitzer vond ik prachtig in de titelrol en vooral in de stille nummers als ‘You Must Love Me’ en ‘Lament’ bijzonder ontroerend. Prima cast ook verder en er zaten mooie vondsten in de choreografie en staging.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 176 ] 13 April 2019 09:19 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Vanavond door de extra voorstellingen toch nog deze Evita kunnen gaan kijken. Woow.

Dit was de 1e keer, Carré, Londen en Zuid-Amerika inclusief, dat ik diep geraakt het theater uitkwam na Evita. Fantastische voorstelling wat mij betreft die door het “klinische” wat ik bij bijna alle voorgaande Evita-bezoeken had weet heen te breken. Dat dat lukt is voor een niet onbelangrijk deel aan de prachtige invulling die Brigitte aan de titelrol geeft te danken. Zij tilt Evita echt naar een hoger niveau. Diep onder de indruk van haar performance. Juist omdat ze dat niet met enorm vocaal geweld doet (ze zingt prachtig en loepzuiver hoor daar niet van) maar met subtiele nuances, bijna ingetogenheid weet ze deze Evita ineens mens te maken. Wat is die Award voor deze prestatie haar gegund. Heel erg mooi.

De andere Award winnaar (Rene) was vanavond afwezig maar ik vond het heerlijk om naar zijn vervanger Yannick Plugers te kijken en luisteren. Hij speelde en zong de rol met een gemak alsof ie ‘m al een seizoen lang 6 x per week gespeeld heeft en was ie wel 1e cast geweest had ik dat ook begrepen. Prima prestatie. Toch had ik ook graag gezien wat Rene met de rol doet en met name ook graag de combi Rene/Brigitte gezien.

Ik kan geen minpunt verzinnen aan deze voorstelling: de choreografie was prachtig en heel ondersteunend aan het verhaal en de emotie. Ik vond de vormgeving mooi. Teksten waren prettig. Ensemble zong, speelde en danste top. Super genoten en ik overweeg zelfs om nog een keer in Zwolle te gaan om Rene te zien. Maar nu eerst deze avond nog eens even op me in laten werken.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 177 ] 13 April 2019 10:53 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2006-05-29

Speelt René morgenmiddag ook niet???

  [ # 178 ] 14 April 2019 06:32 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Jeanine3 - 13 April 2019 10:53 PM

Speelt René morgenmiddag ook niet???

Geen idee. In principe speelt René bijna alles, dit was pas de 10e show van Yannick in de hele run dus ik denk dat René alleen een show laat schieten als er echt iets aan de hand is of hij ziek is ofzo. Waarom hij er nu niet was weet ik niet.

Dat het pas zijn 10e show was was niet te merken. Toen ik zag dat René er niet was vond ik dat eerst even jammer, omdat ik met 2 vriendinnen was die zelden naar musicals gaan, en ik had het leuk gevonden als zij zowel René als Brigitte hadden gezien. Maar Yannick deed het echt heel erg goed. Qua verstaanbaarheid net iets beter dan René en zang en acteren was niets op aan te merken.

Dit was de 3e keer dat ik deze Evita zag. Die twee vriendinnen van mij moest ik nog uitleggen waarom ik meerdere keren naar een show ga, maar ik ben heel blij dat ik deze 3x heb mogen zien. Zoals Mark hierboven ook zegt, alles klopt. Wat een topcast, elke noot is zuiver en heel goed geacteerd, de dans, het decor, de hele regie, alles klopt.

  [ # 179 ] 14 April 2019 07:20 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2006-05-29

Dankjewel voor je reactie, echt fijn dat jullie zo genoten hebben! René was gisteravond samen met Renée van Wegberg aanwezig bij het showconcert van de Harmonie te Heerlen. Ook dit was mooie avond!

‹ First  < 10 11 12
12 of 12