53 of 71 | ‹ First  < 51 52 53 54 55 >  Last ›
Mamma Mia
  [ # 781 ] 01 February 2019 10:44 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik vond hem ook niet geweldig als pepper. Zag liever Karel Simons de vorige keer…

  [ # 782 ] 02 February 2019 01:02 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

jemar - 01 February 2019 08:47 PM

Delano Willemsen zijn stage zit er op, en daarmee ook zijn rol van Pepper.

https://www.instagram.com/p/Bs80GYXHYxF/

Wie zal nu first ast Pepper worden? Jasper Caransa, Tjesse Blijenbberg of iemand anders?

Zolang het Jasper maar niet is. Die is veel te vrouwelijk voor die rol. Snap echt niet wie hem gecast heeft

  [ # 783 ] 07 February 2019 09:32 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Op eventing.nl staat nu als je op mamma Mia klikt tot 6juli, dat is een zaterdag,
Ik vermoed dan de stop

  [ # 784 ] 07 February 2019 10:27 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

sky14 - 07 February 2019 09:32 PM

Op eventing.nl staat nu als je op mamma Mia klikt tot 6juli, dat is een zaterdag,
Ik vermoed dan de stop

Dat is een uitkoop.. Dus lijkt me niet…

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 785 ] 10 February 2019 03:47 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

TheWickedLion - 01 February 2019 10:40 PM
jemar - 01 February 2019 08:47 PM

Delano Willemsen zijn stage zit er op, en daarmee ook zijn rol van Pepper.

https://www.instagram.com/p/Bs80GYXHYxF/

Wie zal nu first ast Pepper worden? Jasper Caransa, Tjesse Blijenbberg of iemand anders?

Ik heb gehoord via via dat Maikel Nieuwenhuis de rol gaat overnemen. Hij staat wel nog steeds in het castboekje, en lijkt mij ook best logisch

Op de Instagram van Mamma Mia is inderdaad te lezen dat Maikel Nieuwenhuis de rol heeft overgenomen.

  [ # 786 ] 10 February 2019 09:32 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Vandaag de show gezien van 16u. Wat een toffe show was dat. Qua covers had ik Jasper Kerkhof als Sam, Sanne Mieloo als Tanja, Kay Heijnen als Eddie, Sky Lemmer als Sophie en Demi Kromheer als Lisa. Het was een hele enthousiaste show. Sky was last-minute op vanwege ziekte van Jolijn waardoor Demi haar premiere had als Lisa. Ik heb erg genoten van haar! Ze zet een sterke Lisa neer.

Maikel Nieuwenhuis voor het eerst gezien als Pepper. Ik moest wel even wennen omdat ik gewend was aan Delano. Hij is totaal verschillend in vergelijking met hem maar ik heb onwijs genoten van hem als Pepper!

Wat een fantastische vrouw is Nurlaila toch! Ik werd emotioneel bij het Glipt me door de vingers, de chemie tussen Sky en Nurlaila is prachtig! Ik zag Nurlaila echt een traantje laten toen Sky wegliep na het nummer.  Het klopte gewoon voor mij! Sky en Nurlaila is de perfecte combinatie! Ik zou nog zo 10x de show willen zien als dat ik hem vandaag zag! Zoals eerder is gezegd, zijn de meeste covers enthousiaster dan de principals en dat merkte je onwijs!

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 787 ] 15 February 2019 10:58 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Vanavond voor het eerst de show gezien, althans deze versie.

Laat ik voorop zeggen dat ik een leuke avond heb gehad.

Cast;
Donna: Sanne Mieloo (premiere)
Tanya: Merel Zeeman
Lisa: Demi Kromheer
verder de eerste cast


Mamma Mia behoort tot mijn favorieten. De vorige versie in het Beatrix Theater heb ik 7 keer gezien. De tourversie 2 keer.
Deze huidige versie mist iets…maar wat…?! Iedereen doet zijn/haar best, maar het geheel vind ik niet sterk genoeg.
Wat enorm zonde dat deze editie zo geminimaliseerd is: de kleine huisjes, de kleinere cast, het ontbreken van de loopbrug die omhoog gaat, de kleine band…er wordt zacht gezongen/ het geluid staat zacht.
Maar vooral: de grappen komen niet aan (met uitzondering van de fantastische Hilke Bierman), de tekst wordt door sommigen er doorheen gejaagd (Dieter vooral) en er is zeer weinig tekstbeleving bij velen.

Nogmaals, ik had een leuke avond. Maar deze show mist alles wat de vorige versies tot een enorm succes maakte.

Sanne Mieloo deed het vooral in de tweede akte een stuk beter. Maar zij is gewoon te jong voor een Donna.
Zoals gezegd vind ik Hilke Bierman fantastisch. Alles wat zij zegt en doet is “raak”. Emiel de Jong als Bart doet het ook erg goed. Jolijn als Sophie vind ik ook zeer aangenaam om te horen & zien. Soy zijn aandeel is niet groot, maar doet het goed.
Merel Zeeman als Tanya was niet verkeerd, maar de grappen kwamen lang niet altijd goed aan en de zang was niet krachtig.
Zjon Smaal als Harrie is ook wel aardig, maar ook hier mis ik de komische timing van onder anderen Jon van Eerd en Fred Butter.

Het ensemble doet zijn/haar best. Ze hebben er zichtbaar plezier in. Maar ze zijn met een (te) klein clubje om het grote Beatrix Theater-toneel goed te vullen. Zelfs de decorlijst is smaller gemaakt.

Was het slecht? Nee! Heb ik genoten? O, jawel. Maar wel enigszins wat teleurgesteld. Ik hoopte dat de vele verhalen die ik hier en elders had gelezen, niet waar zouden zijn. Maar helaas…
Deze show kan veel meer tot zijn recht komen. Jaren terug kon het ook.

Over een paar weken ga ik weer en als het goed is speelt Antje dan. Die wil ik sowieso zien. Ook Nurlaila wil ik nog meemaken als Donna en Sophia Wezer als Tanya.

[ Gewijzigd: 16 February 2019 12:47 AM by jemar ]
  [ # 788 ] 15 February 2019 11:17 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Sanne moest naar mijn gevoel qua spel even op gang komen,. De zang was vanaf het begin goed, met als hoogtepunt “De winnaar grijpt de macht” waarbij de rillingen over mijn rug liepen en waarvoor ze ook terecht een applaus kreeg dat nog voortduurde toen ze al in de coulissen was. Grappig is dat ze echt lang is waardoor ze na de pauze echt stevig moest bukken om niet te vroeg op te vallen. Ook bij de toegift “Dancing Queen” stak haar hand al boven de vloer uit nog voor de lift omhoog kwam.

Ik denk dat de productie wel hard heeft zitten hopen dat er niets met Jolijn zou gebeuren, omdat de ene understudy ziek was en de ander bij The Voice.

  [ # 789 ] 16 February 2019 12:33 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Ik heb erg genoten van Sanne als Donna! Vooral haar zang was erg sterk!

Ik vroeg het mij inderdaad al af wat er zou gebeuren als Jolijn door welke rede dan ook vandaag(en volgens mij de hele week al) zou uitvallen want inderdaad was Sky Lemmer ziek en Patricia van Haastrecht zit bij de voice. Maar goed alles ging goed gelukkig!

Je miste 1 vrouw in het ensemble en dat was wel duidelijk zichtbaar. Vooral tijdens geef me geef me had ik echt totaal niet het gevoel dat je mensen miste.  Voor de rest wel een oke versie om naar te kijken.

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 790 ] 17 February 2019 10:16 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2015-07-19

TheWickedLion - 16 February 2019 12:33 AM

Ik heb erg genoten van Sanne als Donna! Vooral haar zang was erg sterk!

Ik vroeg het mij inderdaad al af wat er zou gebeuren als Jolijn door welke rede dan ook vandaag(en volgens mij de hele week al) zou uitvallen want inderdaad was Sky Lemmer ziek en Patricia van Haastrecht zit bij de voice. Maar goed alles ging goed gelukkig!

Je miste 1 vrouw in het ensemble en dat was wel duidelijk zichtbaar. Vooral tijdens geef me geef me had ik echt totaal niet het gevoel dat je mensen miste.  Voor de rest wel een oke versie om naar te kijken.

Zijn er ergens opnames te beluisteren van haar Donna ? behalve de megamix kom ik niets tegen ..... Overigens is Karolien Torensma nog nooit opgeweest als Roos of Donna terwijl Merel en Sanne als understudy’s al meer kansen hebben gehad.

  [ # 791 ] 19 February 2019 10:51 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Vanavond veel vervangingen:
Donna - Nurlaila
Roos - Karolien (1e keer)
Tanja - Sanne
Harrie - Pieter
Eddie - Kick

Karolien zette een goede Roos neer en sloeg zich goed door Chiquitita en Geef een kans aan mij heen. Beide nummers komt het voor de rol van Roos toch echt aan op komische timing en die wist ze te pakken.

Het zachte stemgeluid van Pieter is behoorlijk wennen in vergelijking met Zjon.

Heeft iemand hier gehoord wat er met Sophia aan de hand is? Ze speelt nu al zo’n 3 weken niet.

  [ # 792 ] 20 February 2019 05:10 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

ik vond Karolien als Roos mimder geslaagd, vond het soms zelfs pijnlijk hoe niet grappig sommige grappen nu waren, komedie is een vak laten we maar zeggen, ze deed wel erg haar best, dat wel….

Sanne had in mijn ogen first cast Tanja moeten zijn, echt geweldig hoe zij de rol iedere keer weer neerzet.

ja wat er met Sophia is….. ik las iets over ‘herstellen’ maar waarvan???

  [ # 793 ] 23 February 2019 07:32 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ikduz - 19 February 2019 10:51 PM

Vanavond veel vervangingen:
Donna - Nurlaila
Roos - Karolien (1e keer)
Tanja - Sanne
Harrie - Pieter
Eddie - Kick

Zie hier één van de redenen waarom veel voorstellingen van Stage de zalen veel moeilijker vol krijgen. Ik vind het volstrekt onbegrijpelijk en ook onacceptabel dat er op een cast van 6 volwassen hoofdrollen één 1e bezetting op is. En mensen niet meteen gaan roepen dat die U/S - alternates ook goed of wellicht soms nog beter zijn. Daar gaat het mij niet om. Men verkoopt een voorstelling als een product en een wezenlijk onderdeel van dat product hoe het verkocht wordt is de cast. Ik zie een producent op Broadway of West End zo’n geintje al flikken, heeft ie meteen “tig"claims én een enorme berg negatieve publiciteit aan de broek. Genant vind ik het en getuigen van respectloosheid voor je publiek en eigenlijk ook voor je eigen product dat je verkoopt. Las zo’n avond af en herboek die mensen.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 794 ] 23 February 2019 10:12 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Mark - 23 February 2019 07:32 PM
Ikduz - 19 February 2019 10:51 PM

Vanavond veel vervangingen:
Donna - Nurlaila
Roos - Karolien (1e keer)
Tanja - Sanne
Harrie - Pieter
Eddie - Kick

Zie hier één van de redenen waarom veel voorstellingen van Stage de zalen veel moeilijker vol krijgen. Ik vind het volstrekt onbegrijpelijk en ook onacceptabel dat er op een cast van 6 volwassen hoofdrollen één 1e bezetting op is. En mensen niet meteen gaan roepen dat die U/S - alternates ook goed of wellicht soms nog beter zijn. Daar gaat het mij niet om. Men verkoopt een voorstelling als een product en een wezenlijk onderdeel van dat product hoe het verkocht wordt is de cast. Ik zie een producent op Broadway of West End zo’n geintje al flikken, heeft ie meteen “tig"claims én een enorme berg negatieve publiciteit aan de broek. Genant vind ik het en getuigen van respectloosheid voor je publiek en eigenlijk ook voor je eigen product dat je verkoopt. Las zo’n avond af en herboek die mensen.

Ene kant snap ik je reactie, aan de andere kant vind ik het ontzettend respectloos naar de covers toe. Als publiek zijnde weet je gewoon niet wat te reden is waarom een first cast er niet is, dat is het hele doel van een cover. De cover kan niet meer doen dan z’n werk. Ik denk dat dit probleem eerder ligt bij de Marketing afdeling van een show; het is gewoon feit dat Stage NL een show promoten met namen i.p.v. met de voorstelling zelf wat resulteert in negatieve reacties als er (veel) covers op zijn. In Duitsland zie je dit probleem namelijk gewoon niet (uitzondering waar met naam wordt gepromoot daar gelaten)..

  [ # 795 ] 23 February 2019 10:36 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

musicfever - 23 February 2019 10:12 PM
Mark - 23 February 2019 07:32 PM
Ikduz - 19 February 2019 10:51 PM

Vanavond veel vervangingen:
Donna - Nurlaila
Roos - Karolien (1e keer)
Tanja - Sanne
Harrie - Pieter
Eddie - Kick

Zie hier één van de redenen waarom veel voorstellingen van Stage de zalen veel moeilijker vol krijgen. Ik vind het volstrekt onbegrijpelijk en ook onacceptabel dat er op een cast van 6 volwassen hoofdrollen één 1e bezetting op is. En mensen niet meteen gaan roepen dat die U/S - alternates ook goed of wellicht soms nog beter zijn. Daar gaat het mij niet om. Men verkoopt een voorstelling als een product en een wezenlijk onderdeel van dat product hoe het verkocht wordt is de cast. Ik zie een producent op Broadway of West End zo’n geintje al flikken, heeft ie meteen “tig"claims én een enorme berg negatieve publiciteit aan de broek. Genant vind ik het en getuigen van respectloosheid voor je publiek en eigenlijk ook voor je eigen product dat je verkoopt. Las zo’n avond af en herboek die mensen.

Ene kant snap ik je reactie, aan de andere kant vind ik het ontzettend respectloos naar de covers toe. Als publiek zijnde weet je gewoon niet wat te reden is waarom een first cast er niet is, dat is het hele doel van een cover. De cover kan niet meer doen dan z’n werk. Ik denk dat dit probleem eerder ligt bij de Marketing afdeling van een show; het is gewoon feit dat Stage NL een show promoten met namen i.p.v. met de voorstelling zelf wat resulteert in negatieve reacties als er (veel) covers op zijn. In Duitsland zie je dit probleem namelijk gewoon niet (uitzondering waar met naam wordt gepromoot daar gelaten)..

Ik vind het heel respectloos. De kaarten voor de voorstelling zijn al krankjorum duur, voor sommige volstrekt onbetaalbaar. Mensen leggen moeizaam geld opzij om te kunnen gaan, niet iedereen kan zwaaien met zijn of haar CJP. Dus ik vind het ook heel respectloos….

   Handtekening   

De echte Beer

‹ First  < 51 52 53 54 55 >  Last ›
53 of 71