Hamilton Hamburg
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Vandaag heeft Stage Entertainment audities voor de duitstalige productie van Hamilton uitgeschreven. Premiere staat gepland voor herfst 2020.

  [ # 1 ] 21 February 2019 11:26 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Ik was ontzettend verbaasd door dit nieuws. Laten we eerlijk zijn; dit moet toch gedoemd zijn te mislukken? Qua looks en muziek (Duitse rap??) daar gelaten.. Het ontstaan van Amerika; daar zit niemand op te wachten die niet bekend is met de hype van Hamilton lijkt mij!

Dan zal Nederland over twee jaar wel aan de beurt zijn. Ik voel de opvolger van Tina in het Beatrix theater al aankomen..

  [ # 2 ] 21 February 2019 11:35 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Ik geloof in ieder geval meer in een Duitse versie dan in een Nederlandse:

https://www.youtube.com/watch?v=aZXEZa4wn-0

  [ # 3 ] 21 February 2019 11:46 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Ik ken dit filmpje inderdaad! Qua vertaling en bewerking vind ik dit echt heel erg goed gedaan. Stage Duitsland: wees slim en laat je standaard vertalers een keer links liggen want de laatste paar jaar zijn de vertalingen om te janken (Ghost, Bat out of Hell) en ga in zee met deze mensen..

Daar gelaten; als je de hype van Hamilton niet kent dan is de titel niet genoeg, en een verhaal over het ontstaan van Amerika, om voor een lange tijd zalen te vullen gok ik.. Maar ik hoop voor ze dat het lukt!

Ook vraag ik me af welk theater ze in Hamburg gaan spelen. Aangezien Paramour, Pretty Woman en Tina binnenkort pas openen.. Lion King sluiten?? Zou kunnen i.v.m. de Disney/Stage rel.