Come From away naar Londen
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Wow, hier word ik blij van ........Volgens de doorgaans betrouwbare Daily Mail entertainment journalist Baz Bamigboye maakt de aangrijpende musical Come from Away begin 2019 de oversteek van Broadway via Dublin naar het Phoenix in Londen. Met een Engelse cast.

Come from Away is a musical with book, music and lyrics by Irene Sankoff and David Hein. It is set in the week following the September 11 attacks and tells the true story of what transpired when 38 planes were ordered to land unexpectedly in the small town of Gander, Newfoundland and Labrador, as part of Operation Yellow Ribbon. The characters in the musical are based on (and in most cases share the names of) real Gander residents as well as some of the 7,000 stranded travelers they housed and fed.

The musical has been received by audiences and critics as a cathartic reminder of the capacity for human kindness in even the darkest of times] and the triumph of humanity over hate.

  [ # 1 ] 08 June 2018 08:07 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Ja kan me er ook erg op verheugen. Zag het paar maanden geleden op Broadway en was denk ik in die week de meest aangrijpende 100 minuten in het theater.

Denk dat The Phoenix hier prima geschikt voor is. Alleen jammer dat de toneelvloer zo hoog is dus op de eerste rij zitten is niet zo geschikt in dit theater.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 2 ] 08 June 2018 04:20 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

fantastisch nieuws! Heb hier zo van genoten in new york

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 3 ] 30 June 2018 12:08 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

‘Come From Away’ is vanaf 30 januari 2019 in het Phoenix Theatre te zien. De voorverkoop is gisteren gestart.

Website Londen

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 4 ] 06 February 2019 09:12 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2015-07-19

Vraagje !
Het Phoenix lees ik wisselende verhalen over de hoogte van het podium.
Row A of B kan ik nog op de hoek voor £ 40 een Seat krijgen in de Stalls of voor £ 60 op rij F meer naar het midden. Wat adviseren jullie ?

  [ # 5 ] 07 February 2019 06:26 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Als je zit is het podium wel boven ooghoogte. Ik zou voor rij F gaan, maar misschien is B een beter compromis tussen prijs en afstand…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 6 ] 24 February 2019 06:31 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

Gister deze voorstelling mogen aanschouwen en wat was het geweldig. Het is een echt ensamblestuk waar iedereen een moment krijgt om te laten zien wat ze in huis hebben. Ik vind het dan ook heel lastig om nou 1 persoon uit te kiezen die ik vond opvallen in deze cast.

De voorstelling duurt 100 minuten zonder pauze en dat doet het verhaal goed. De ontwikkelingen van de verschillende verhaallijnen kunnen zo optimaal uitgewerkt worden. De spanningsboog van de nagen na 9/11 blijft zo ook ondoorbroken.

Het enige minpunt aan deze voorstelling vond ik dat het na 100 minuten was afgelopen. Het had van mij wel twee keer zo lang mogen duren.

Binnenkort in Londen? Ga dan alsjeblieft naar Come From Away!

  [ # 7 ] 25 February 2019 10:56 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2019-02-14

Ik heb al heel wat positieve recensies gelezen over Come From Away. De Verenigde Staten leek me iets te ver, maar ja ja ... Londen zei mij wel iets. Ons weekendje Londen is dan ook geboekt met de voorstelling op 4 mei. Ben al volop aan het aftellen!

  [ # 8 ] 03 March 2019 04:50 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Inmiddels heb ik deze voorstelling drie keer mogen zien in Londen. Vorige maand voor het eerst, afgelopen week nog twee keer en ondanks dat ik het dus al eerder gezien had, heb ik ook de tweede en derde keer hardop moeten lachen en de ogen uit mijn kop gejankt. Deze musical heeft bij mij een paar gevoelige snaren geraakt en ik heb mezelf er de afgelopen dagen meermaals op betrapt dat ik opnieuw emotioneel werd door de gedachte eraan (zo erg dat ik er zelf van schrik). Zo mooi dat ondanks zokn bizarre situatie zo iets moois gewoon ontstaat en dat iemand er dan vervolgens zo’n musical van kan maken… Zwaar onder de indruk hier. Zoals hierboven al staat, een echt ensemblestuk waarbij niemand echt er met kop en schouders bovenuit steekt qua prestatie. Ik hoop oprecht dat deze show nog lang in West End mag blijven en anders naar Nederland komt (ehm, onvertaald!), want dit wil ik nog vaak zien. Absoluut in mijn top-3 beste musicals. :lol:

[ Gewijzigd: 03 March 2019 04:52 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 9 ] 02 October 2019 05:37 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ook deze musical vorige week in Londen gezien. Leuke show met van begin tot eind een enorm hoog energiegehalte. Veel minder dramatisch dan verwacht. Ondanks dat ik het zeer onderhoudend vond, zaten er voor mij wel teveel herhalingen in het script en vond ik het veel karakters, summier uitgewerkt. Daar waar voor mij minder karakters, meer uitgewerkt interessanter was geweest. Ook de muziek was voor mij tijdens de voorstelling onderhoudend, maar is niet blijven hangen. Leuke avond vol energie gehad.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 10 ] 01 July 2022 04:15 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vandaag bekend gemaakt dat Come From Away op 7 januari de laatste voorstelling speelt.

Voor mij totaal onbegrijpelijk. Ik ben behoorlijk teleurgesteld dat shows als Les Miserables en Phantom of the Opera maar blijven draaien en nieuwe, originele musicals na een paar jaar al weer verdwijnen (als ze dat überhaupt al halen).

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 11 ] 29 November 2022 10:08 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Gisteren bekend gemaakt bij de 1000e voorstelling in West End; Come From Away start in februari 2024 een UK & Ireland tour.

Ik hoop dat voor deze tour Amsterdam ook in de UK en/of Ierland ligt.  😉

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”