Willeke Alberti
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Willeke Alberti viert ‘’De Show Van Mijn Leven’’ in AFAS Live

Op 5 oktober 2019 staat Willeke Alberti in AFAS Live met ‘’De Show Van Mijn Leven’’. Tijdens dit unieke concert haalt de grande dame van de Nederlandse muziek samen met het publiek herinneringen op uit haar ruim 60-jarige carrière. Willeke zal haar eigen hits, duetten die zij met haar vader Willy Alberti zong en de Nederlandstalige klassiekers die haar en vele anderen nog altijd inspireren ten gehore brengen. Tickets voor de show zijn vanaf vandaag verkrijgbaar via eventim.nl en willekealberti.nl.

Haar zoon Johnny de Mol en mede-initiatiefnemer van de show heeft regisseur Arie Cupé en producent Tjeerd Oosterhuis gevraagd invulling te geven aan de grote wens van zijn moeder: in aanloop naar haar 75e verjaardag nog een keer groots uitpakken met een show vol bijzondere liedjes en persoonlijke anekdotes.

Willeke wordt tijdens het concert begeleid door haar eigen band onder leiding van Peter van der Zwaag en nodigt een aantal verrassende gastartiesten uit voor deze speciale avond. 

Willeke Alberti: “Ik bruis van de energie en ik vind het nog steeds een feest om op het podium te mogen staan. Vorige maand stond ik in een uitverkocht Circustheater Scheveningen, geef diverse optredens in het land en treed ook nog regelmatig met veel plezier op in verzorgingshuizen. En nu als klap op de vuurpijl, mag ik een grote show in mijn geboortestad Amsterdam doen op 5 oktober. Tijdens de show maken we een reis door de afgelopen 60 jaar. Van de liedjes met mijn vader tot het zingen van mijn eigen hits als Telkens Weer en Samen Zijn. Prachtig om straks herinneringen op te mogen halen met het publiek, een aantal dierbare collega’s en niet te vergeten mijn familie. Ik vind het heel bijzonder om op deze manier alvast mijn 75e verjaardag te mogen vieren”.

Tijdens haar rijke muzikale carrière, is Willeke Alberti veelvuldig onderscheiden. Naast diverse gouden en platina platen, ontving zij onder meer een Edison, de Gouden Harp, De Gouden Televizier-Ring, diverse oeuvre awards, de Majoor Bosshardt Prijs en werd zij in 1996 benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Haar omvangrijke repertoire bevat onder andere liedjes als Telkens Weer, Carolientje, Spiegelbeeld, Samen Zijn, Ome Jan, De Liefde Van Je Vrienden en de memorabele duetten met haar vader Willy Alberti zoals De Glimlach Van een Kind en Niemand Laat Zijn Eigen Kind Alleen. 

In februari 2001 richt Willeke haar stichting op de Willeke Alberti Foundation met als doel structureel het welzijn en de levenskwaliteit van senioren, kinderen en zieken in verpleeginstellingen en verzorgingshuizen te verbeteren. Naast haar eigen stichting zet Willeke zich o.a. in voor Stichting het Vergeten Kind, de Verwenzorg, het Rett Syndroom, het Aids Fonds, het Nationaal Ouderenfonds en Vier het Leven.

[ Gewijzigd: 21 November 2019 02:47 PM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 11 March 2019 03:08 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Willeke Alberti geeft wegens groot succes extra concert van ‘’De Show Van Mijn Leven’’ in AFAS Live

De tickets voor ‘’De Show Van Mijn Leven’’ van Willeke Alberti in Amsterdam op 5 oktober gingen zo hard dat de show binnen enkele dagen volledig was uitverkocht. Vandaag voegt Willeke een tweede concert toe aan haar show in AFAS live en staat zij naast zaterdag 5 oktober ook op zondag 6 oktober 2019 op het podium in Amsterdam. Tickets voor deze speciale matinee-voorstelling zijn per direct verkrijgbaar via eventim.nl en willekealberti.nl.

‘’Ik had dit niet durven dromen, maar vind het fantastisch dat er zoveel belangstelling is voor ‘’De Show van Mijn Leven’’. Ik vind het dan ook een enorme eer en ben trots dat ik een tweede show mag aankondigen’’, aldus Willeke Alberti.

‘’De Show Van Mijn Leven’’ is een uniek concert waarbij de grande dame van de Nederlandse muziek samen met het publiek herinneringen ophaalt uit haar ruim 60-jarige carrière. Willeke zal haar eigen hits, duetten die zij met haar vader Willy Alberti zong en de Nederlandstalige klassiekers die haar en vele anderen nog altijd inspireren ten gehore brengen.
Haar zoon Johnny de Mol en mede-initiatiefnemer van de show heeft regisseur Arie Cupé en producent Tjeerd Oosterhuis gevraagd invulling te geven aan de grote wens van zijn moeder: in aanloop naar haar 75e verjaardag nog een keer groots uitpakken met een show vol bijzondere liedjes en persoonlijke anekdotes.

Willeke wordt tijdens het concert begeleid door haar eigen band onder leiding van Peter van der Zwaag en nodigt een aantal verrassende gastartiesten uit voor deze speciale avond waaronder Mart Hoogkamer en haar zoon Johnny.

Willeke Alberti: “Ik bruis van de energie en ik vind het nog steeds een feest om op het podium te mogen staan. Vorige maand stond ik in een uitverkocht Circustheater Scheveningen, geef diverse optredens in het land en treed ook nog regelmatig met veel plezier op in verzorgingshuizen. En nu als klap op de vuurpijl, mag ik een grote show in mijn geboortestad Amsterdam doen op 5 oktober. Tijdens de show maken we een reis door de afgelopen 60 jaar. Van de liedjes met mijn vader tot het zingen van mijn eigen hits als Telkens Weer en Samen Zijn. Prachtig om straks herinneringen op te mogen halen met het publiek, een aantal dierbare collega’s en niet te vergeten mijn familie. Ik vind het heel bijzonder om op deze manier alvast mijn 75e verjaardag te mogen vieren”.

Tijdens haar rijke muzikale carrière, is Willeke Alberti veelvuldig onderscheiden. Naast diverse gouden en platina platen, ontving zij onder meer een Edison, de Gouden Harp, De Gouden Televizier-Ring, diverse oeuvre awards, de Majoor Bosshardt Prijs en werd zij in 1996 benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Haar omvangrijke repertoire bevat onder andere liedjes als Telkens Weer, Carolientje, Spiegelbeeld, Samen Zijn, Ome Jan, De Liefde Van Je Vrienden en de memorabele duetten met haar vader Willy Alberti zoals De Glimlach Van een Kind en Niemand Laat Zijn Eigen Kind Alleen.

  [ # 2 ] 21 November 2019 02:47 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Wegens groot succes: extra concert Willeke Alberti in Het Concertgebouw

Eind vorige maand werd het concert van Willeke Alberti in de Grote Zaal in Het Concertgebouw op dinsdag 25 februari 2020 aangekondigd. De kaartverkoop ging dermate hard dat het concert binnen een paar dagen volledig uitverkocht raakte. Per vandaag gaat een tweede show van de grande dame van de Nederlandse muziek in de verkoop. Tickets voor dit optreden op maandag 24 februari 2020 zijn per direct verkrijgbaar via de website van Het Concertgebouw.

Willeke Alberti wordt begeleid door haar band onder leiding van Peter van der Zwaag. Het belooft een mooie avond te worden vol bijzondere liedjes en persoonlijke anekdotes en verhalen uit haar leven. Van Amsterdamse klassiekers tot prachtige ballads en verrassende duetten. Haar repertoire is immers omvangrijk met liedjes als Telkens weer, Carolientje, Spiegelbeeld, Samen zijn, Ome Jan en De liefde van je vrienden, en de memorabele duetten met haar vader Willy Alberti zoals De glimlach van een kind en Niemand laat zijn eigen kind alleen. Zowel op 24 als 25 februari zal Willeke Alberti het podium delen met een aantal verrassende gastartiesten.

Willeke Alberti: ‘‘Ongelooflijk wat er ook nu weer allemaal gebeurt. Ik was enorm blij en vereerd om één concert in Het Concertgebouw te mogen geven, maar om daar nu nog een extra show aan toe te voegen is echt geweldig. Ook dat ik een paar bijzondere gasten mag verwelkomen en waar ik nu al heel blij van word. Ik kan het bijna niet geloven en kijk er naar uit om volgend jaar februari te mogen optreden in het prachtige Concertgebouw, in mijn geboortestad Amsterdam’‘.

Over Willeke Alberti
Naast diverse optredens in het land treedt Willeke Alberti veelvuldig en met veel plezier op in verzorgingshuizen en zorgcentra. Tijdens haar rijke muzikale carrière is zij veelvuldig onderscheiden. Naast diverse gouden en platina platen ontving zij onder meer een Edison, de Gouden Harp, De Gouden Televizier-Ring, diverse oeuvre awards, de Majoor Bosshardt Prijs en werd zij in 1996 benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

Praktische informatie extra concert Willeke Alberti
Maandag 24 februari 2020
20.15 uur
Grote Zaal
Willeke Alberti & band
Kaarten vanaf Euro 29,00 zijn nu verkrijgbaar via:

https://www.concertgebouw.nl/concerten/willeke-alberti-75-jaar/24-02-2020