Hamlet de familievà¸à¸rstelling van Theater Rotterdam
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Gisteravond was de première van Hamlet de familievà¸à¸rstelling van Theater Rotterdam. Jacco en Frans waren namens Musicalworld daarbij aanwezig. Jacco’s recensie komt snel, maar bekijk eerst ons videoverslag van de avond.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

[ Gewijzigd: 10 October 2019 05:09 AM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 28 March 2019 12:19 AM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2019-03-28

Toen ik zag dat dit topic nog geen reacties had, wilde ik toch graag iets achterlaten. Deze voorstelling verdient meer aandacht! 😊

Ik ben net voor de tweede keer naar Hamlet de familievà¸à¸rstelling geweest, en het was weer een fantastische avond. Na de voorstelling liep ik toch weer een beetje verliefd de zaal uit: verliefd op het decor, de muziek, de grappen, maar bovenal op de acteurs die hun rollen zo heerlijk spelen.

Toen ik in december voor de eerste keer ging, was ik wat huiverig. Drie jaar ervoor was ik naar De zere neus van Bergerac geweest, mijn eerste aanraking met het Ro Theater (wat meteen zeer goed in de smaak viel). Ik was dan ook bang dat Hamlet daar niet aan zou kunnen tippen. Gelukkig bleek die angst nergens voor nodig en is Hamlet ook weer een heerlijke voorstelling, al is hij misschien iets serieuzer van aard. Ik vond dit zelf erg fijn, de grappen zijn in deze voorstelling duidelijk voor wat oudere kinderen (en volwassenen natuurlijk).

Als je nog de kans hebt de komende drie weken: GA! Je zult er zeker geen spijt van krijgen.

  [ # 2 ] 10 October 2019 05:04 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Winnaar Zapp Theaterprijs 2019
Hamlet, de familievà¸à¸rstelling
van Theater Rotterdam is uitgeroepen tot beste jeugdtheatervoorstelling van het afgelopen seizoen. De kinderjury van de Zapp Theaterprijs verraste de cast en regisseur met het vrolijke nieuws. Door het hele land konden kinderen het afgelopen jaar stemmen op hun favoriete voorstelling. Uit de vijf meest geliefde voorstellingen koos een jury van negen jonge theaterliefhebbers de winnaar.


De kinderjury vindt het knap hoe Theater Rotterdam dit klassieke verhaal van Shakespeare naar een modern verhaal voor kinderen heeft weten te vertalen. Uit het juryrapport: “Er was heel veel te zien op het toneel: prachtige kostuums, een uitbundig decor en hele goede acteurs. Vooral de fluwelen pakken met pofbroeken en de zee waar echt op gesurft werd hebben veel indruk gemaakt. In de liedjes op de muziek van Queen werden veel gevoelens geuit, dat was slim bedacht. Een complete voorstelling waar alles in zit: humor, zang, verhaal en emotie.”


De andere genomineerden waren Cellokrijgers (Oorkaan en Cello Octet Amsterdam), De Krijtkring (De Toneelmakerij), Vadertje & Moedertje (BonteHond) en Hallo familie (Maas theater en dans).

Over de winnaar
Na succesvoorstellingen als Woef Side Story, Snorro, De Gelaarsde Poes en Lang en Gelukkig bracht regisseur Pieter Kramer afgelopen seizoen Shakespeares stuk-der-stukken in een musicalversie. Op 27 december 2019 gaat de nieuwe familievoorstelling van Theater Rotterdam in première: Repelsteeltje en de blinde prinses.


Over Human en de Zapp Theaterprijs
De Zapp Theaterprijs is dé publieksprijs voor jeugdtheater. Op zapp.nl/theaterprijs stemmen kinderen op hun favoriete voorstelling, waarna de kinderjury uit de best beoordeelde voorstellingen de winnaar kiest. Om tot dit oordeel te komen bekijkt de kinderjury gedurende het jaar zoveel mogelijk deelnemende voorstellingen.

Human is met programma’s als De vloer op en De vloer op jr. al jarenlang dé omroep als het gaat om (jeugd)theater. Met de Zapp Theateprijs stimuleren ze samen met initiatiefnemer Stichting Kijkuit aandacht voor jeugdtheater.

De Zapp Theaterprijs wordt mede mogelijk gemaakt door de NAPK (Nederlandse Associatie voor Podiumkunsten)