1 of 2 |  1 2 > 
Musical meets Opera
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Er komt een vervolg op de concerten Best of Musical & Opera van vorig jaar.

Na een succesvolle première in 2015 ontmoeten musical en opera elkaar opnieuw tijdens een unieke avond met de mooiste live muziek. Een sterrencast van topzangers staat op het podium, samen met het voltallige Rotterdams Philharmonisch Orkest. Bekende musicalsongs en fragmenten uit beroemde opera’s komen door de live uitvoering in de concertzaal groots tot leven.
Van Don Giovanni tot Les Misérables, van liefdesduet tot cross-over: een gegarandeerd onvergetelijke avond vol grote emoties.


Uitvoerenden:

Rotterdams Philharmonisch Orkest
o.l.v. Hans Leenders - dirigent
Willemijn Verkaik zang
René van Kooten zang
Kelly God sopraan
Marcel Reijans tenor

De concerten vinden plaats op donderdag 6 en zaterdag 8 oktober in De Doelen in Rotterdam.

http://www.rotterdamsphilharmonisch.nl/nl/concerten/musical-meets-opera


(Via de website van De Doelen kan tot zondag 10.00 uur alleen geboekt worden in combinatie met een serie)

[ Gewijzigd: 13 May 2016 09:26 AM by Magic ]
  [ # 1 ] 09 September 2016 10:27 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Carolina Dijkhuizen en Gino Emnes zijn aan de cast toegevoegd.

  [ # 2 ] 29 September 2016 10:21 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Bij de voorstelling op zaterdag zullen er tv-opnames worden gemaakt door Omroep MAX.

  [ # 3 ] 09 October 2016 12:19 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik zag dit vanavond en wil er een aantal dingen over kwijt. Ten eerste: het geluid was ruk. Ik zat op parterre rij 4 (tweede rang) en had me er wel een beetje op voorbereid dat het geluid niet optimaal zou zijn, maar bij meerstemmigheid en koorstukken ging de mix volledig verloren in het geweld van het orkest. Daarnaast gingen microfoontjes meer dan eens te laat aan, wat bij de niet-operazangers (iedereen op 2 mensen na) betekende dat ze gewoon niet te horen waren. Zonde, want verder klonk het allemaal heel goed.

Ten tweede: het repertoire. Ik had verwacht dat de musicalmensen zich ook een beetje zouden wagen aan het operarepertoire, maar ze bleven hangen in modern en klassiek musical. Van een aantal nummers - Tomorrow staat me er het meeste van bij - was een mooi, rijk arrangement gemaakt (voortbordurend op Carolina’s MiC-versie). Ik kom nooit bij opera’s, omdat daar mijn prioriteit niet ligt als het op theater aankomt en de prijzen voor “eens proberen” best hoog zijn. Ik zou zo’n show wel kunnen zien als een poging om niet-operagangers warm te maken voor opera, maar mijns inziens was de setlist daar niet helemaal geschikt voor.

Ten derde: de toevoeging van Carolina en Gino snapte ik niet helemaal. Eén extra “lead” in plaats van twee special guests had ik logischer gevonden. Hun duet uit The Lion King klonk qua harmonieën niet helemaal lekker, maar dat kan ook aan mijn zitplaats gelegen hebben (het maakte het zeker niet beter).

Ten vierde: Willemijn Verkaik is voor mij The Queen van musicalland. Ze zong - uiteraard - Defying Gravity en echt, hoe vaker ze het zingt hoe meer ik eigenlijk wil dat ze het niet zingt, maar hier schoot ik toch even van vol. Krachtige performance, maar met zoveel gemak… Ik kijk uit naar haar tweede run op West End!

Het is een beetje afhankelijk van de artiesten, maar ik zou zeker wel overwegen om naar een volgende editie van Musical meets Opera te gaan.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 4 ] 09 October 2016 06:05 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik vond het ook niet zo’n hele geslaagde avond qua geluid. Ik zat op de podiumring en dan zit je dus tegen iedereen z’n rug aan te kijken. Als ik dit van tevoren had geweten dan had ik daar never nooit gaan zitten. Had liever achterste rij parterre gezeten dan daar, want de zang was amper te horen omdat de boxen aan het begin van het podium hingen. Ik zat dus als het ware achter het geluid en hoorde het orkest boven de stemmen uit. Hierdoor waren sommige liedjes amper te verstaan. Het duet van Gino en Carolina was bijv. niet te verstaan, de uithaal van Willemijn bij Defying Gravity ook niet (terwijl ze een enorm bereik heeft, dus kun je nagaan). De mevrouw naast mij dacht dat zowel Carolina als Gino verkouden waren. Ik denk zelf dat het gewoon aan het slechte geluid lag…

Behalve het geluid vond ik de groep studenten ook veel te groot. Het maakte het rommelig dat het podium zo volgepropt was. Qua keuze van de nummers miste ik bijvoorbeeld Aida, als je het over musical meets opera hebt vond ik dat die eigenlijk zeker niet mocht ontbreken.

En tot slot: wat een vreselijk gebouw is De Doelen! De zaal is prachtig voor concerten van zo’n orkest, maar de hele foyer (als je het al zo kan noemen) vond ik heel ongezellig.Bij binnenkomst werd ook alleen snel je kaartje gescand, maar vervolgens niet verteld waar je heen moet. Natuurlijk ben ik prima in staat zelf de borden te lezen, maar vind het wel zo netjes als het even wordt gezegd.  Waarschijnlijk ben ik gewoon te verwend met theaters ipv dit soort zalen, maar vond het wel jammer. Al met al wel een leuk avondje weg geweest, maar zou dit niet snel weer doen denk ik.

[ Gewijzigd: 09 October 2016 06:08 AM by MarronSisters ]
  [ # 5 ] 09 October 2016 08:37 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

MarronSisters - 09 October 2016 06:05 AM

Behalve het geluid vond ik de groep studenten ook veel te groot. Het maakte het rommelig dat het podium zo volgepropt was.

Nou, inderdaad ja. Ze pasten met moeite allemaal op het podium. Vond al dat heen en weer geloop ook niet echt prettig, maakte hun bijdrage vooral erg onrustig.

[ Gewijzigd: 09 October 2016 09:18 AM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 6 ] 09 October 2016 02:58 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2013-12-27

Wanneer wordt het uitgezonden op televisie?

  [ # 7 ] 09 October 2016 03:21 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Volgens mij is daar nog geen mededeling over gedaan, maar ik gok op Tweede Kerstdag. 😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 8 ] 04 December 2016 08:02 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Op TV de twee delen gezien en wow! Geluidskwaliteit van de uitzending prima, in de zaal niet begreep ik.

Willemijn is wereldklasse (en natuurlijk wist ik dat al!) maar het is altijd leuk om dat weer bevestigd te zien. Of het wat ouder materiaal is of juist van nu, het is allemaal topkwaliteit dat we van haar te horen krijgen.

René is ook wereldklasse (dat weten wij hier in Nederland al lang), fantastisch om hem weer Bring Him Home te horen zingen… Kan Les Mis niet gewoon terugkomen?

  [ # 9 ] 15 May 2017 09:16 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Op vrijdag 10 en zaterdag 11 november vindt het concert Musical meets Opera weer plaats in De Doelen in Rotterdam.

Na het grote succes van de vorige keren presenteren we een gloednieuwe derde editie van Musical Meets Opera. Uitgevoerd door het orkest in grote bezetting en een vocale sterrencast uit de musical- en operawereld wisselen de highlights elkaar in hoog tempo af: de meest geliefde operafragmenten en de mooiste songs van Broadway en West End. Een onvergetelijke avond uit, vol grote emoties.

Uitvoerenden:

Rotterdams Philharmonisch Orkest
o.l.v. Koen Schoots - dirigent
Karin Strobos mezzosopraan
Romy Monteiro vocaal

Het programma en de overige solisten worden op een later moment bekend gemaakt.

https://www.rotterdamsphilharmonisch.nl/nl/concerten/musical-meets-opera-0

Boeken op de website van het Rotterdams Philharmonisch Orkest is goedkoper dan via De Doelen, want bij de laatste betaal je reserveringskosten. Beide websites bieden gewoon dezelfde plaatsen aan.

Leuk dat Karin Strobos weer meedoet, net als bij de eerste editie. Opera is niet echt mijn genre, maar toch vond ik haar toen de absolute uitblinkster van de avond.

  [ # 10 ] 29 May 2017 07:52 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Jim Bakkum is de tweede musicalsolist, aldus Musicalweb: https://www.musicalweb.nl/romy-monteiro-en-jim-bakkum-in-musical-meets-opera-6562

  [ # 11 ] 29 May 2017 09:22 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Dat staat inderdaad op de pagina die Magic eerder deelde. Musicalweb is er dan als de kippen bij om dat over te nemen. Maar om dat nu een bron te noemen…

  [ # 12 ] 29 May 2017 10:14 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ja echt een vage site is dat, die adopteren ieder nieuwsbericht als hun eigen. Maar ik nam maar uit goodwill aan dat ze het niet hadden verzonnen, en dat blijkt nu dus 😉

[ Gewijzigd: 29 May 2017 10:17 PM by Laush ]
  [ # 13 ] 04 June 2017 07:09 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het persbericht in z’n geheel

Rotterdams Philharmonisch haalt Romy Monteiro en Jim Bakkum naar de Doelen

Derde editie Musical meets Opera in teken van ‘onverwachte liefde’

Op 10,11 en 12 november 2017 presenteert het Rotterdams Philharmonisch Orkest in de Doelen in Rotterdam de derde editie van Musical meets Opera. Een editie met ‘onverwachte liefde als overkoepelend thema voor de voorstelling. Met dit thema als rode draad passeren de mooiste musicalsongs en operafragmenten de revue, gezongen door een sterrencast bestaande uit onder meer Romy Monteiro, Jim Bakkum, Karin Strobos en Aldo di Toro. Uiteraard met het voltallige Rotterdams Philharmonisch Orkest op het podium.

Na twee succesvolle edities in 2015 en 2016 breidt het Rotterdams Philharmonisch Orkest het aantal concerten nu uit van twee naar drie. Ook inhoudelijk moet de voorstelling de vorige twee opnieuw overtreffen. Zo is er nu gekozen voor één overkoepelend thema dat de basis vormde voor vele succesvolle musicals en opera’s: onverwachte liefde. Denk bijvoorbeeld aan musicals als Phantom of the Opera, Miss Saigon, Beauty and the Beast en opera’s als Carmen en Aïda. Welke musicals en opera’s een plek krijgen in de voorstelling, blijft nog even geheim. Maar met Romy Monteiro als één van de solisten zal The Bodyguard uiteraard niet ontbreken.

Het Rotterdams Philharmonisch Orkest vroeg Koen Schoots de concerten te dirigeren. Hij heeft al meer dan 60 operaproducties op zijn naam staan en begon zijn carrière als music director van de musical Cats in Duitsland. Nog steeds combineert hij beide genres in zijn carrière als dirigent en arrangeur.

De cast
Romy Monteiro
Romy werd bekend bij het grote publiek door haar deelname aan The Voice of Holland. Het publiek sloot haar in de armen na haar vertolking van Whitney Houston’s “I will always love you”.
Voor haar rol als Rachel Marron in de musical The Bodyguard ontving Romy in 2016 een Musical Award voor aanstormend talent.

Jim Bakkum
Jim’s leven verandert als hij in 2003 op jonge leeftijd meedoet aan de eerste editie van de Nederlandse TV-talentenjacht IDOLS en hij in de finale als 2e eindigt.
Er volgen meerdere solo albums en in 2006 krijgt hij de mannelijke hoofdrol in de musical Grease en met succes. In 2017 was Jim te zien in de theatertour van Musicals in Concert.

Karin Strobos (mezzosopraan)
Het niet schuwen van een beetje theater maakt ook dat Karin Strijbos de ster van de avond werd tijdens de eerste editie van Musical meets Opera. Als ze tijdens ‘Ah! Quel Diner’ dronken tussen het orkest opkomt en en passant ook nog de dirigent en eerste violist verleidt , krijgt ze terecht een oorverdovend applaus. Met recht een artieste die niet alleen opvalt vanwege haar indrukwekkende vocale capaciteiten maar ook haar acteer-talent is een plezier om naar te kijken.

Aldo Di Toro (tenor)
Aldo schittert op internationaal niveau in Europa, Australië en Azië. Aldo Di Toro is geboren in Australië en woont nu in Italië. Bekende rollen zijn de Duke of Mantua / Rigoletto, Alfredo / La Traviata, Edgardo / Lucia di Lammermoor en Nemorino.

Peter Bording (bariton)
Als er iemand bekend staat om zijn veelzijdigheid dan is het Peter Bording. Peter zingt opera, operette en musical. In Nederland was hij al te zien als Koos in Cats, als Mr. André in The Phantom of the Opera en Gardefeu in La vie Parisienne. Ook zingt regelmatig bij de Nederlandse Reisopera.

Rotterdams Philharmonisch Orkest
Dirigent Koen Schoots
Mezzosopraan Karin Strobos
Tenor Aldo di Toro
Musicalzangeres Romy Monteiro
Musicalzanger Jim Bakkum

Musical meets Opera
10 en 11 november 2017, 20.15 uur
12 november 2017, 14.15 uur
de Doelen, Rotterdam
http://www.musicalmeetsopera.nl

Talent show meets Opera dus eigenlijk.

  [ # 14 ] 15 March 2019 02:24 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Dit concert keert weer terug op 13 en 14 december 2019, met o.a. Simone Kleinsma en sopraan Hila Fahima:

Roll out the red carpet for Simone Kleinsma and Hila Fahima, switch on the music stand lights for the orchestra and make way for the conductor, Corinna Niemeyer: the fourth edition of Musical Meets Opera is coming. With the theme of Night and Day the programme combines the best of two worlds: from Mozart’s aria for the Queen of the Night to the sun-drenched ‘Brand New Day’ from the musical The Wiz.

Tickets zijn hier te verkrijgen.

  [ # 15 ] 28 March 2019 10:25 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2019-02-14

Zelf ben ik tot nu toe niet zo’n fan van opera maar zo’n Musical Meet Opera lijkt me wel leuk. Volgens mij trouwens meteen ook een gelegeheid om operamuziek te leren waarderen. Dank je wel voor de tip. Ik ga alvast boeken voor december. Aansluitend hierop ook nog een vraagje voor mensen die wel van operar houden: wat maakt opera volgens jullie zo uniek t.o.v. musicals. Qua performance lijkt me dit wel duidelijk, maar ik bedoel eigenlijk meer gevoelsmatig ...

 1 2 > 
1 of 2