Soldaat van Oranje naar London
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Zie

https://www.ad.nl/show/musical-soldaat-van-oranje-steekt-de-grens-over-en-krijgt-theater-in-londen~a0976deed/


Als ze daar een cast krijgen die ook kan zingen ga ik zeker kijken!


Edit: ze zijn er al een hele tijd mee bezig zo te zien aan dit bericht uit 2013!

http://www.playbill.com/article/soldier-of-orange-the-musical-seeks-london-home-com-207615

[ Gewijzigd: 03 April 2019 02:26 PM by jeroen100 ]
  [ # 1 ] 03 April 2019 02:09 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Whaaaaah ...Soldaat naar Londen ...Judy Dench als gedroomde Wilhelmina ... wat een leuk nieuws. Ik ben er van overtuigd dat het een prachtige Engelse productie gaat worden. Gezien de zangkwaliteiten van topacteurs daar, is het niet ondenkbaar dat het nivo van de zang sowieso een treetje hoger zal zijn.

En als Dame Dench inderdaad Wilhelmina zou gaan spelen, zie ik een internationale hit geboren worden. Wellicht nog 1 hitsong erin schrijven, maar het verhaal, de vormgeving en regie staan volgens mij op zichzelf al garant voor succes, wie het dan ook gaan spelen. Maar 2 topnamen voor Wilhelmina en Erik zou natuurlijk wel helpen. Ik zou Eddie Redmane een gave Erik vinden.

Ah, ik heb er nu al zin in om ‘m in Londen te zien. Wat een welverdiend succes. Wat je er ook SvO en/of de kwaliteit van de zang/muziek/show vindt:  8 jaar in Nederland zalen uitverkopen is natuurlijk niet voor niks. De show raakt kennelijk een snaar bij velen en ik kan me niet anders voorstellen dan dat dat ook in Londen gaat gebeuren.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 2 ] 03 April 2019 02:37 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Iets in mij zegt dat in Nederland voor die tijd de laatste voorstelling gespeeld gaat worden zodat ze delen van het decor, de Dakota, rekwisieten en kostuums naar Engeland kunnen verslepen.

  [ # 3 ] 03 April 2019 03:48 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ah, zou je denken? Zou zonde zijn als de bezetting nu nog steeds hoog is…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 4 ] 03 April 2019 04:58 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  823
Geregistreerd  2011-03-21

Met wat speurwerk heb ik de demo liedjes in het Engels weer gevonden.

https://www.pamoland.com/soldier-orange-songs-english/

Ik ben erg benieuwd hoe de uiteindelijke show eruit gaat zien. En of het Zal het aanslaan in Engeland…

  [ # 5 ] 04 April 2019 04:59 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Ik zie net op RTL 4 in het Engels reclame voor deze show in Londen met : Register now!

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 6 ] 04 April 2019 06:13 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Dit is wel erg gaaf! Hoop wel dat de liedteksten worden aangepast, Frans van Deursen heeft in de vertaling behoorlijk moeten repareren.

  [ # 7 ] 14 February 2020 09:34 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Er is toestemming gegeven voor de bouw van een nieuw theater.
We zullen binnenkort dan vast wel meer over de planning horen.

Het is ongeveer een half uur lopen vanaf London City Airport en wellicht iets korter als je de DLR neemt maar dan moet je eerst terug naar Canning Town en daar overstappen.
Ook de DLR vanaf Bank of Stratford gaan helaas niet rechtstreeks.

https://www.whatsonstage.com/london-theatre/news/new-royal-docks-soldier-orange_50940.html?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=13february2020&fbclid=IwAR2y_8Vj5TFaHcbif4YU0Cl7a8LVhtVXZpdvCVVUZF7zWUldIkbMWvftVuw

[ Gewijzigd: 14 February 2020 09:45 AM by jasper050 ]
   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit