3 of 7 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Company in 2020 naar Nederland!
  [ # 31 ] 15 March 2019 10:21 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Je kan de musical eigenlijk heel makkelijk samenvatten.

Hoofdrol: Robert (bobbi)
Verteld over drie (ex-)vriendinnen: April (stewardess), Martha, Kathy

En is bevriend met 5 stellen
Sarah en Harry, beetje ingedut ouder koppel. Zij eet te veel, hij drinkt te veel.
Susan en Peter, hebben relatieproblemen
Jenny en David, een rijker, netter stel met kinderen.
Amy en Paul, een jong stel dat gaat trouwen, maar Amy heeft koudwatervrees
Joanne en Larry, een rijk stel, haar 3de man.

  [ # 32 ] 15 March 2019 02:07 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  777
Geregistreerd  2010-11-03

Anme - 15 March 2019 06:55 AM

Das wel jammer en een gemiste kans denk ik. Heb de voorstelling op West End gezien en vond het vanuit het gezichtspunt van Bobbie goed werken en had Brigitte zeker wel als Bobbie gezien…

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

  [ # 33 ] 22 March 2019 03:29 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2013-12-27

Paul Groot, Nurlaila Karim, Tjebbo Gerritsma , Maaike Martens, Anne-Marie Jung, Maartje van de Wetering, Jeremy Baker, Esther Maas e.a.

  [ # 34 ] 25 March 2019 04:23 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  144
Geregistreerd  2012-01-04

Is er al iets bekend over wie wie speelt? Paul zal Bobby zijn, Brigitte Amy en Ester Joanne.

   Handtekening   

~

  [ # 35 ] 28 March 2019 10:15 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

vizier - 25 March 2019 04:23 PM

Is er al iets bekend over wie wie speelt? Paul zal Bobby zijn, Brigitte Amy en Ester Joanne.

Paul is te oud voor Bobby.
Misschien eerder een rol voor Joey Schalker? Weet iemand waarom hij alsnog niet meedeed in Putting it Together?

  [ # 36 ] 28 March 2019 10:25 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2006-09-04

Jammer dat ze de genderswap niet overnemen zoals anderen ook al aangaven. Het past juist heel goed bij deze tijd. Deze drie weken terug op West End gezien en het was een hele leuke voorstelling met uitschieter I’m not getting married. Supercast en herkenbare situaties.

Weet nog niet of ik naar de Nederlandse versie zal gaan. De cast is wel interessant en misschien toch wel nieuwsgierig naar de oorspronkelijke rolverdeling.

  [ # 37 ] 28 March 2019 10:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Met de Londense productie in het achterhoofd zou ik deze verdeling maken:

Paul Groot (Paul/Larry), Nurlaila Karim (Sarah/Joanne), Tjebbo Gerritsma (Harry/David), Maaike Martens (April/Kathy), Maartje van de Wetering (April/Susan/Jenny/Martha), Jeremy Baker (Harry), Esther Maas (Sarah), Guido Spek (David/Larry), Anniek Pheifer (Jenny/Kathy), Brigitte Heitzer (Amy), Anne-Marie Jung (Sarah), Diederik Ebbinge (Harry)

Maar een Bobby zie ik hier niet tussen staan. Guido Spek lijkt me te jong voor de rol op basis van de overige namen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 38 ] 05 April 2019 06:09 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Bobby wordt vijftig en lijkt op Paul Groot, aldus Musicalweb.nl

Edit: ook op de website van PIT.

COMPANY is de met vijf Drama Desk Awards en zes Tony’s bekroonde midlife-musical, relatiekomedie en iconische Broadway-hit van Stephen Sondheim, nu met een topcast en live-orkest.

Op zijn vijftigste verjaardag lijkt er iets te missen in het leven van Robert. Hij is charmant, sexy, succesvol; mannen willen hem zijn, vrouwen willen hem hebben. Toch is Robert -Bobby voor vrienden- nog steeds single. Vrienden trouwen en scheiden, hebben relaties en kinderen, staan vol in het leven, maar Robert blijft toeschouwer en vraagt zich af: heb ik een ander nodig om mezelf te zijn? En wie à¬s de Robert op die selfies eigenlijk? Zijn bruisende verjaardagsfeest wordt een hilarische hellevaart langs lust, jaloezie, trouw, wrok, hartstocht, likes/dislikes en ander relatieleed. Wie kan Robert redden nu een complete meltdown dreigt?

Met Paul Groot, Nurlaila Karim, Tjebbo Gerritsma , Maaike Martens, Anne-Marie Jung, Maartje van de Wetering, Jeremy Baker, Esther Maas e.a.

[ Gewijzigd: 05 April 2019 06:11 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 39 ] 05 April 2019 06:18 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Esther Maas is al reden genoeg om over te slaan.

  [ # 40 ] 06 April 2019 07:11 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2015-07-19

Is Brigitte uit deze productie gestapt ?
Ze gaat nl ook een soloproject/tour doen komend jaar

  [ # 41 ] 07 April 2019 08:33 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

June - 05 April 2019 06:09 PM

Bobby wordt vijftig en lijkt op Paul Groot, aldus Musicalweb.nl

Edit: ook op de website van PIT.

COMPANY is de met vijf Drama Desk Awards en zes Tony’s bekroonde midlife-musical, relatiekomedie en iconische Broadway-hit van Stephen Sondheim, nu met een topcast en live-orkest.

Op zijn vijftigste verjaardag lijkt er iets te missen in het leven van Robert. Hij is charmant, sexy, succesvol; mannen willen hem zijn, vrouwen willen hem hebben. Toch is Robert -Bobby voor vrienden- nog steeds single. Vrienden trouwen en scheiden, hebben relaties en kinderen, staan vol in het leven, maar Robert blijft toeschouwer en vraagt zich af: heb ik een ander nodig om mezelf te zijn? En wie à¬s de Robert op die selfies eigenlijk? Zijn bruisende verjaardagsfeest wordt een hilarische hellevaart langs lust, jaloezie, trouw, wrok, hartstocht, likes/dislikes en ander relatieleed. Wie kan Robert redden nu een complete meltdown dreigt?

Met Paul Groot, Nurlaila Karim, Tjebbo Gerritsma , Maaike Martens, Anne-Marie Jung, Maartje van de Wetering, Jeremy Baker, Esther Maas e.a.

Dus het wordt nu een soort midlifecrisis-musical? Na de performance van Rosalie Craig en de bekroningen voor de nieuwe Company-versie bij de Olivier Awards zojuist vind ik het best wel zonde dat ze niet voor een vrouwelijke Bobbie hebben gekozen. Het lijkt me persoonlijk veel interessanter om bovenstaande thema’s uitgediept te zien rondom een vrouw van 35 dan bij een man van 50.

edit: Er staat overigens al wat promomateriaal op de site van PIT producties, waarop ik iig Frank van Hengel en Jolanda van den Berg (naast de al genoemde acteurs) denk te herkennen. De onsubtiele verwijzingen naar Instagram en iPhones vind ik een beetje flauw, maar soit.

[ Gewijzigd: 07 April 2019 08:39 PM by Laush ]
  [ # 42 ] 07 April 2019 10:25 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Laush - 07 April 2019 08:33 PM

Dus het wordt nu een soort midlifecrisis-musical? Na de performance van Rosalie Craig en de bekroningen voor de nieuwe Company-versie bij de Olivier Awards zojuist vind ik het best wel zonde dat ze niet voor een vrouwelijke Bobbie hebben gekozen. Het lijkt me persoonlijk veel interessanter om bovenstaande thema’s uitgediept te zien rondom een vrouw van 35 dan bij een man van 50.

Ik hoor van alle kanten dat de Londense versie nu rondom een vrouw fantastich is. Neem ik direct aan. Je opmerking dat het voor jou interessanter is om de thema’s rond een vrouw van 35 uitgediept te zien ipv een man van 50 wekt mijn nieuwsgierigheid. Vandaar mijn vraag: wat maakt dat interessanter voor jou ?

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 43 ] 07 April 2019 10:32 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik zie Paul Groot echt graag in musicals, ook in A little night music was hij goed op zijn plek en fijn om te zien spelen en horen zingen. De lead in Company is mijns inziens echter wel een eredivisie musical rol die hele hoge vocale én speltechnische eisen vraagt. Spel zal wel lukken, maar ik vraag me af of een Being Alive niet net te hoog gegrepen is voor hem. Wellicht vergis ik me, maar dat is mijn 1e gedachte bij zijn casting voor deze rol.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 44 ] 07 April 2019 11:07 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Mark - 07 April 2019 10:25 PM
Laush - 07 April 2019 08:33 PM

Dus het wordt nu een soort midlifecrisis-musical? Na de performance van Rosalie Craig en de bekroningen voor de nieuwe Company-versie bij de Olivier Awards zojuist vind ik het best wel zonde dat ze niet voor een vrouwelijke Bobbie hebben gekozen. Het lijkt me persoonlijk veel interessanter om bovenstaande thema’s uitgediept te zien rondom een vrouw van 35 dan bij een man van 50.

Ik hoor van alle kanten dat de Londense versie nu rondom een vrouw fantastich is. Neem ik direct aan. Je opmerking dat het voor jou interessanter is om de thema’s rond een vrouw van 35 uitgediept te zien ipv een man van 50 wekt mijn nieuwsgierigheid. Vandaar mijn vraag: wat maakt dat interessanter voor jou ?

Puur omdat dat dichter bij mijn belevingswereld zit, eigenlijk. Granted, 35 is nog wel even weg voor mij, maar ook onder die leeftijd krijg je als vrouw genoeg ongevraagde verwachtingen van anderen (specifiek gerelateerd aan het vrouw-zijn) voor je kiezen :lol: Lijkt me dus heel boeiend om een productie te zien waarin een vrouw geconfronteerd wordt met verwachtingen/twijfels over hoe ze haar leven moet inrichten. Waarschijnlijk zie ik te weinig voorstellingen, maar het zou voor mij dan wel de eerste keer zijn dat ik zoiets in het theater zou zien. Even snel de recente musicalproducties in Nederland verkennend kan ik daar ook geen vrouwelijk personage uit bedenken dat een dergelijk verhaal met zich meebrengt. Vanuit die gedachte zou ik het dan ook een mooie aanvulling vinden op het huidige aanbod.

Neemt niet weg dat het ook interessant kan zijn om het te bekijken vanuit een man van 50, hoor! Maar omwille van de herkenbaarheid zou ik graag Bobbie ipv Bobby hebben gezien.

  [ # 45 ] 08 April 2019 05:30 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Wat voor mij ook meespeelt is dat ik hetzelfde heb als met Shrek, ogres moeten hun gevoelsleven niet bezingen. En hetzelfde geldt voor mannen in een midlifecrisis 😉 Ik vond het nooit geloofwaardig overkomen. Misschien hebben ze die emoties wel, maar ik vind het nooit bij het personage passen als ze er dan emotioneel over gaan zingen.

Is dat seksistisch? Ja. Dat zal ongetwijfeld ook komen dat mannen boven de 40-50 in musicals zijn eigenlijk altijd praktisch en kordaat, geen gezeur en doen wat je moet doen (vaak vaderrollen), en als ze al emotioneel worden dan is het vaak over hun kinderen of hun geliefde. Denk Tevye, Valjean, Sweeney, Phantom (al is deze wel poetisch). Andere rollen zoals Jekyll/Hyde, The King, Professor Higgins, etc… allemaal rollen waar het ontbreken van een gevoelsleven onderdeel is van het personage.

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 7
‹‹ Hello Dolly      Het Ei van Oom Trotter ››