2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Verliefd op Ibiza - REP (2019-2020)
  [ # 16 ] 08 April 2019 03:58 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Laura gaat haar rol overigens delen met Charlene Sancho, aldus de website van REP. Volgens mij wordt dat verder nergens genoemd.

Regie door Joep Onderdelinden.

Ergens ben ik wel benieuwd wat ze ermee gaan doen (sowieso niet in die mate dat ik het met alle geweld moet zien), maar als ik dan lees dat Johnny Kraaijkamp als transvrouw het podium opgaat, ga ik me toch wat zorgen maken over het eindproduct.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 17 ] 09 April 2019 12:54 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  223
Geregistreerd  2008-02-19

Ik ben ook best benieuwd. De film had muziek van Armin van Buuren, dus ben benieuwd om te zien of ze dat soort trance muziek ook zullen verwerken in de show (en hoe).

Ik maak me niet al te druk om Laura Ponticorvo. Denk dat ze de rol vast prima kan spelen. De rol van Elsa werd in de film gespeeld door Kim Feenstra en was erg klein dus ik verwacht dat hij hier ook niet mega zal zijn (al lijken ze wel veel te veranderen aan het verhaal dus wie weet?).

Juneoer Mers speelt de rol van Lex’s zoon. In de film had Lex drie dochters (die helemaal niet gecast zijn) dus ik vermoed dat het verhaal helemaal anders zal zijn.

   Handtekening   

‘The hardest thing in this world is to live in it. Be brave. Live.’

  [ # 18 ] 18 November 2019 04:26 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Is er al iets bekend wie de rol van Juneoer over gaat nemen?

  [ # 19 ] 06 December 2019 08:08 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld bezocht een repetitie van Verliefd op Ibiza van Rick Engelkes en had gesprekken met castleden Mylène d’Anjou, Joris de Hoop en Samir Hassan en creatives Joep Onderdelinden en Rutger de Bekker.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 20 ] 01 February 2020 12:15 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Heeft iemand toevallig de show al gezien?

  [ # 21 ] 02 February 2020 03:28 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Laus Steenbeeke vervult rol transgender in Verliefd op Ibiza
Hij gaat rol delen met Johnny Kraaijkamp in de tour van de musical
Acteur Laus Steenbeeke neemt na de première enkele voorstellingen in de week de rol van Karla over van Johnny Kraaijkamp in de musical Verliefd op Ibiza. Laatstgenoemde speelt sinds enkele weken ook in de soapserie Goede Tijden, Slechte Tijden en daardoor lukt het hem niet alle voorstellingen in het land te spelen. Verliefd op Ibiza gaat maandag 3 februari in première in het DeLaMar Theater in Amsterdam en toert daarna door heel Nederland.

Transgender
Johnny en Laus spelen de rol van Karla, een vrouw die geboren is als man. Een rol waarin je als acteur moet laten zien welke uitdagingen deze transformatie met zich meebrengt, op emotioneel en fysiek vlak, maar ook een rol die veel humor bevat. Voor regisseur Joep Onderdelinden een heel belangrijke rol in de musical.

Regisseur Joep Onderdelinden: “Transgender is een actueel thema, waarover veel gepraat wordt en ik hoop dat deze musical kan bijdragen aan het gesprek. De rol van Karla geeft het motto weer van waaruit ik de voorstelling vormgeef: Wees wie je bent, gun dat anderen ook en vier de liefde. Voor mijzelf is het feit dat wij met de musical onder andere deze verhaallijn hebben toegevoegd aan het script van de film, een reden geweest om de regie te gaan doen. En ik ben ontzettende blij dat ik deze productie met Johnny en nu ook Laus kan doen.”

Laus Steenbeeke
Laus is onder andere bekend van zijn rollen in het tv-progamma Het Klokhuis, de rol van Hennie in Flodder en Huipie van Duivenbode in ’T Schaep. Laus was in talloze theaterproducties te zien en won een John Kraaijkamp Musical Award voor beste mannelijke bijrol in de musical The Lion King én ook nog één voor beste mannelijke bijrol in Woef Side Story.  De afgelopen tijd vervulde hij een rol in het muziektheaterspektakel Stork en het mega-succes Hanna van Hendrik. Vandaag speelt hij de laatste voorstelling van het theaterstuk Ghost Stories, ook geregisseerd door Joep Onderdelinden.

Over de musical Verliefd op Ibiza
Verliefd op Ibiza vertelt het verhaal waarin iedereen rondom het ex-pop icoon Lex (Chris Tates) verliefd wordt. Op nieuwe gezichten, oude bekenden, nieuwe kansen, waanideeën en op het eiland zelf. En ieder karakter ver weg van huis, onder de verraderlijke vakantiezon, allemaal net iets meer durft te ondernemen. De musical is gebaseerd op de gelijknamige film (één van de meest succesvolste Nederlandse bioscoopfilms) maar kent dus een aantal andere elementen. Met ook: Guido Spek, Laura Ponticorvo,  Mylène d’Anjou, Joris de Hoop, Charlene Sancho en Samir Hassan.

  [ # 22 ] 02 February 2020 11:50 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  140
Geregistreerd  2011-05-05

galinda met een ga - 01 February 2020 12:15 PM

Heeft iemand toevallig de show al gezien?

Ik zag de show in Tilburg vorige week. Vond het eerlijk gezegd echt niet best. Lage energie, er werd onzuiver gezongen en niet goed gespeeld. Maar dat komt voor een deel ook door het script en de liedteksten die niet al te best zijn. Heel jammer… Hoop dat er nog wat aanpassingen gedaan zijn, want dit was natuurlijk wel een try-out.

   Handtekening   

🎭  🎶

  [ # 23 ] 03 February 2020 05:22 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Er is ook een trailer verschenen:

https://www.youtube.com/watch?v=jVm66is446M

  [ # 24 ] 04 February 2020 08:01 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld was op de première van Verliefd op Ibiza. Onze recensie komt eraan, maar kijk eerst naar onze video-impressie van de avond met gesprekken met John Kraaijkamp en Laura Ponticorvo.

Bekijk onze videoreportage op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 25 ] 04 February 2020 08:11 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Onze recensie staat inmiddels ook online.

  [ # 26 ] 04 February 2020 10:30 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik verbaas me erover dat de show ondanks de woorden in de recensie toch drie sterren krijgt (op vijf, neem ik aan).

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 27 ] 05 February 2020 03:57 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik heb wel een leuke avond gehad!
Al schrijvende kwamen er toch meer min-punten naar boven.  Maar ik heb slechtere dingen gezien die 2,5 of 2 sterren hebben gekregen.
Dus daarom kwam ik toch op schappelijke 3 sterren uit.

  [ # 28 ] 22 February 2020 11:42 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  10
Geregistreerd  2016-10-20

Hoe lang duurt de voorstelling inclusief pauze?

  [ # 29 ] 02 March 2020 03:52 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Ik heb afgelopen zaterdag de show gezien in Groningen. Ik heb een vermakelijke avond gehad. Door de slechte recensies ging ik toch wat anders de show in dan normaal, maar ik vond het uiteindelijk wel een leuke show. Wel ben ik blij dat ik niet de volle mep heb betaald.
In de pauze zat ik toevallig naast Jacques d’Ancona. Hij zei letterlijk ´Een slechtere zaal dan dit kan je niet hebben.´ En daar ben ik het wel mee eens. Er werd nauwelijks geklapt en qua lachen was het ook matig. Maar wat ik dan bij mezelf denk, ligt dat aan de zaal of gewoon aan de grappen zelf?
Degene die ik er bovenuit vond springen was Joris de Hoop, ik hoop dat we nog meer van hem gaan horen! Maar degene die echt de show stal was Mylene, wat een vakvrouw is zij toch. Ook Jacque was erg over haar te spreken. 
Ik heb dus een vermakelijke avond gehad, hier en daar vond ik de show iets te langdradig. Wat ik wel erg leuk vond aan de show waren de liedjes. Lekker uptempo.

  [ # 30 ] 03 March 2020 10:01 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Leuk Galinda!

 < 1 2 3 > 
2 of 3