1 of 2 |  1 2 > 
Goodbye Norma Jeane (Nederland 2020)
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Een eigen topic voor deze Nederlandse versie:

Brigitte Heitzer speelt Marilyn Monroe

AMSTERDAM - Brigitte Heitzer zal in 2020 de rol van Marilyn Monroe vertolken in de nieuwe Nederlandse musical Goodbye, Norma Jeane. De voorstelling is geschreven door Allard Blom, met muziek van Sam Verhoeven en is grotendeels gebaseerd op het leven van de iconische filmactrice.

Producent Christian Seijkens: “Wij wisten meteen dat we deze voorstelling met Brigitte wilden maken. Zij is een gedroomde Marilyn.” Zelf zegt Brigitte over de rol: “Marilyn Monroe is een icoon, een prachtige vrouw omgeven door een groot mysterie. Haar te mogen spelen is een uitdaging. Ik mag mij nu onder gaan dompelen in haar films en documentaires en daar kijk ik enorm naar uit!”

Momenteel is Brigitte voor uitverkochte zalen te zien in haar door pers en publiek bejubelde rol van Eva Perà³n in de musical Evita. Eerder was ze te zien in o.a. Miss Saigon, The Full Monty, Tarzan, Nonsens en Into the Woods.

Het verhaal
Het is 1984. Henri Mortensen, een jonge en ambitieuze journalist, belt ergens in Europa aan. Een vrouw van 58 opent de deur en stelt zich voor als Jane Edwards, maar de jongeman weet wel beter: de vrouw die voor hem staat is Norma Jeane Baker. Ooit beroemd als Marilyn Monroe en waarvan de wereld niet beter weet dan dat ze 22 jaar eerder, op 5 augustus 1962, is overleden. Verbijsterd laat de vrouw de jongeman binnen. Ze is bang dat haar geheim bekend zal worden en doet er alles aan om hem te overtuigen het verhaal niet te publiceren.

Brigitte speelt Marilyn Monroe in haar beroemde, jongere jaren. Binnenkort maakt de producent bekend wie de rollen van de 58-jarige Jane Edwards en Henri Miller zullen spelen.

Goodbye, Norma Jeane - De laatste nacht van Marilyn Monroe wordt geregisseerd door Martin Michel en zal op maandag 10 februari 2020 in première gaan in de Goudse Schouwburg in Gouda. Hierna is de voorstelling tot en met eind april te zien in heel Nederland. Eerder was de voorstelling met veel succes te zien in Antwerpen.

[ Gewijzigd: 14 December 2018 10:42 PM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 11 December 2018 08:57 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Van februari tot en met april 2020 wordt deze voorstelling in Nederland gespeeld, met Brigitte Heitzer als Marilyn Monroe.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 2 ] 12 December 2018 07:40 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

Ging Lone hier ook niet in spelen? Dacht zoiets gehoord te hebben.

  [ # 3 ] 12 December 2018 08:19 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

De ‘oudere Marilyn’ wordt nog bekend gemaakt, dus het zou zomaar kunnen… Zou wel een sterke cast zijn dan!

  [ # 4 ] 12 December 2018 09:12 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

(Te grote) Afbeelding

De musical gaat in de Goudse Schouwburg in Gouda in première en zal in een 50-tal Nederlandse theaters te zien zijn.
[edit Jeroen: plaatje te groot]

[ Gewijzigd: 14 December 2018 10:43 PM by Jeroen ]
  [ # 5 ] 20 February 2019 07:01 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Soy Kroon gaat de rol van Henri spelen.

  [ # 6 ] 20 February 2019 10:37 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Hmm jammer. Ik ben niet zo weg van Soy

  [ # 7 ] 21 February 2019 12:29 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik moet zeggen dat ik meestal wel tevreden ben met hoe Soy zijn rollen vertolkt.

Soy Kroon naast Brigitte Heitzer in musical over Marilyn Monroe

AMSTERDAM — Soy Kroon zal in 2020 naast Brigitte Heitzer te zien zijn in de nieuwe Nederlandse musical Goodbye, Norma Jeane - De Laatste nacht van Marilyn Monroe. Soy zal de rol van Henri Mortenson spelen, een jonge en ambitieuze journalist.

In 2018 won Soy, samen met Holly Brood, de populaire televisie danswedstrijd Dance Dance Dance. Eerder was hij te zien in o.a. Goede Tijden Slechte Tijden en Nieuwe Tijden. In het theater speelde Soy in o.a. War Horse en VAMOS!. Producent Christian Seijkens: “Soy is een enorm veelzijdig talent. Dat bewijst hij niet alleen op televisie, maar ook in het theater. Dat hij dat talent nu ook gaat inzetten voor deze intieme voorstelling is een feest.” Momenteel vertolkt Soy de rol van Sky in de musical Mamma Mia!. “Het is een hele grote eer om met Brigitte te spelen,” zegt Soy, “Ik kijk ernaar uit om dit mooie en spannende verhaal aan Nederland te vertellen en te laten zien wat er áchter het icoon Marilyn Monroe schuilde: de mens Norma Jeane.”

Het verhaal
Het is 1984. Henri Mortensen, een gretige jonge journalist, belt ergens in Europa aan. Een vrouw van 58 opent de deur en stelt zich voor als Jane Edwards, maar de jongeman weet wel beter: de vrouw die voor hem staat is Norma Jeane Baker. Ooit beroemd als Marilyn Monroe en waarvan de wereld niet beter weet dan dat ze 22 jaar eerder, op 5 augustus 1962, is overleden. Verbijsterd laat de vrouw de jongeman binnen. Ze is bang dat haar geheim bekend zal worden en doet er alles aan om hem te overtuigen het verhaal niet te publiceren.

Wie de rol van Jane Edwards, Marilyn op 58-jarige leeftijd, zal spelen, maakt de producent binnenkort bekend.

Goodbye, Norma Jeane - De laatste nacht van Marilyn Monroe is geschreven door Allard Blom met muziek van Sam Verhoeven en wordt geregisseerd door Martin Michel. De voorstelling zal op maandag 10 februari 2020 in première gaan in de Goudse Schouwburg in Gouda. Hierna is de voorstelling tot en met eind april te zien in heel Nederland. Eerder was de voorstelling met veel succes te zien in Antwerpen.

  [ # 8 ] 21 February 2019 07:10 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  62
Geregistreerd  2011-08-09

In mijn ogen is Soy te jong voor deze rol

  [ # 9 ] 21 February 2019 08:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Anne-Saar - 21 February 2019 07:10 PM

In mijn ogen is Soy te jong voor deze rol

De acteur die deze rol creëerde in België was net zo oud als Soy nu is.

  [ # 10 ] 21 February 2019 10:09 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  62
Geregistreerd  2011-08-09

Fentom - 21 February 2019 08:21 PM
Anne-Saar - 21 February 2019 07:10 PM

In mijn ogen is Soy te jong voor deze rol

De acteur die deze rol creëerde in België was net zo oud als Soy nu is.

Bedoelde ook eigenlijk niet zijn leeftijd, maar meer zijn voorkomen/uitstraling. Ik vind het zo’n broekie nog.

  [ # 11 ] 22 February 2019 06:00 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik snap je ergens wel Anne-Saar. Ik heb dat ook wel een beetje bij hem. Persoonlijk vind ik z’n zang en spel altijd wel ok, maar niet meer dan dat. Ben nooit echt onder de indruk ofzo.

  [ # 12 ] 23 February 2019 06:11 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik heb m als Sky niet gezien, maar qua voorkomen zie ik de laatste tijd wel een volwassener Soy. Het is niet standaard ridder Flo,  of was het nou Flin.

  [ # 13 ] 31 March 2019 05:25 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Op 18 april wordt bij Tijd voor Max de oudere Marilyn bekend gemaakt aldus Theater BV op instagram. 17:10 uur, NPO1

  [ # 14 ] 18 April 2019 03:30 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ellen Pieters speelt de oude Marilyn.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 15 ] 19 April 2019 10:35 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ellen Pieters maakt cast Goodbye, Norma Jeane compleet

AMSTERDAM - Ellen Pieters maakt de cast van de nieuwe Nederlandse musical Goodbye, Norma Jeane - De Laatste nacht van Marilyn Monroe compleet. Ellen speelt de rol van Jane Edwards, Marilyn op 58-jarige leeftijd. Eerder werd al bekend gemaakt dat Brigitte Heitzer en Soy Kroon in de voorstelling te zien zullen zijn. 

Eerder was Ellen onder andere te zien Op Hoop van Zegen, De Grote Drie, Wat zien ik?! en In de ban van Broadway. Voor haar rol in Merrily We Roll Along werd ze genomineerd voor een Musical Award. Dit seizoen speelt Ellen in de musicalversie van ’t Schaep met de 5 pooten. 

Het verhaal Het is 1984. Henri Mortensen, een gretige jonge journalist, belt ergens in Europa aan. Een vrouw van 58 opent de deur en stelt zich voor als Jane Edwards, maar de jongeman weet wel beter: de vrouw die voor hem staat is Norma Jeane Baker. Ooit beroemd als Marilyn Monroe en waarvan de wereld niet beter weet dan dat ze 22 jaar eerder, op 5 augustus 1962, is overleden. Verbijsterd laat de vrouw de jongeman binnen. Ze is bang dat haar geheim bekend zal worden en doet er alles aan om hem te overtuigen het verhaal niet te publiceren. 

Goodbye, Norma Jeane - De laatste nacht van Marilyn Monroe is geschreven door Allard Blom met muziek van Sam Verhoeven en wordt geregisseerd door Martin Michel. De voorstelling staat onder muzikale leiding van Frans Heemskerk. De voorstelling gaat op maandag 10 februari 2020 in première in de Goudse Schouwburg in Gouda. Hierna is de voorstelling tot en met eind april te zien in heel Nederland. 

 1 2 > 
1 of 2