1 of 2 |  1 2 > 
Waitress naar West End (2019)
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Geweldig nieuws!


Broadway musical Waitress to get West End premiere next spring

Sara Bareilles’ Broadway musical Waitress is set to get its West End premiere when it opens at the Adelphi Theatre next spring.

Based on the 2007 film written by Adrienne Shelly, Waitress opened in New York at Broadway’s Brooks Atkinson Theater. It follows the story of a pie-maker called Jenna who longs for a way to escape her loveless marriage, when a baking contest in a nearby town presents her with the perfect opportunity.

Waitress will run at the Adelphi Theatre from February 2019, with tickets on sale this autumn.

When it opened in the US, the musical starred Jessie Mueller, known for playing the lead role in Beautiful: The Carole King Musical. Casting for the West End run is yet to be announced.

Bareilles is a six-time Grammy nominee and is possibly best-known for her 2007 hit “Love Song”, and also recently appeared in a US telecast of Andrew Lloyd Webber’s Jesus Christ Superstar.

Announcing the musical’s London run, Bareilles said: “We are so proud of this beautiful show, and can’t wait to share the story of Jenna with a whole new audience and welcome them into the world of Waitress with open arms and plenty of pie”.

bron: https://www.londontheatre.co.uk/theatre-news/news/broadway-musical-waitress-to-get-west-end-premiere-next-spring

  [ # 1 ] 21 August 2018 01:36 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Er is ook al een officiële website: https://waitressthemusical.co.uk/

  [ # 2 ] 21 August 2018 02:00 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Yess! Dat wordt weer sparen voor een reisje naar Londen 😊

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 3 ] 26 August 2018 10:40 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik ken de musical niet zo goed maar vind de score wel sympathiek en het is altijd leuk om een nieuwe musical in Londen te zien. Ik ben wel benieuwd of Jessie Mueller de voorstelling in het Adelphi opent ? Zelf heb ik ook altijd wel een zwak voor Emma Williams en Rebecca Trehearn.

PS Voor wie eens een andere kant van Jessie Mueller wil horen is de nieuwe Broadway cast van ‘Carousel’ waar ze de sterren van de hemel zingt in de rol van Julie Jordan zeker een aanrader

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 4 ] 22 November 2018 01:48 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

De Amerikaanse Katharine McPhee gaat in Londen Jenna spelen.

  [ # 5 ] 22 November 2018 09:57 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Promo van Broadway in het begin van het jaar.
YouTube


De boot leg van de eerste show heeft zo veel meer emotie dan deze opname. Ben benieuwd! Vond haar in Smash goed.

  [ # 6 ] 09 March 2019 08:21 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Musicalworld was bij de première. Klik hier voor onze recensie:

http://www.musicalworld.nl/artikel/premiere_waitress_in_londen/

  [ # 7 ] 02 April 2019 11:48 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Stond om 10.05 in een erg korte rij voor Day Seats en kreeg E15 & 16 in the stalls. Ik had gisteren avond al naar de bezetting gekeken en voor een nieuwe show is ie niet al te best.

De show is prima, maar geen uitschieter. McPhee heeft een geweldige stem, veel beter dan de bovenstaande opname laat horen. Prima acteerwerk.
Er zit super veel humor in de show ook, maar toch ontbreekt het op een of andere manier aan iets. De songs is waarschijnlijk waar t hem in zit. Ze klinken redelijk hetzelfde en zijn niet super memorable.

Al met al super blij te zijn geweest en vooral voor de prijs, maar ik ren er niet direct weer heen.

BTW de mini pies zijn rete duur en super zoet. 7 pond… 7 pond suiker ook haha

  [ # 8 ] 03 April 2019 06:19 AM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  15
Geregistreerd  2006-09-04

Ik zag de show 2 weken geleden. Wat een geweldige voorstelling! Hartverwarmend en komisch. Gelachen en gehuild. Verhaal stelt niet heel veel voor, maar de karakters zijn leuk, de songs geweldig en de sfeer was top. De cast is fantastisch en telt niet 1 zwakke schakel. Ga er vooral naartoe!

  [ # 9 ] 03 April 2019 08:49 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Ik zag de show afgelopen weekend. Niet echt een hit. Gewoon een zes. Best leuk en vermakelijk, maar er springt niet echt iets uit. Verhaal is niet heel spannend en de personages zijn heel oppervlakkig.

Geluid was matig en veel stukken waren heel slecht te verstaan. Meestal versta ik Amerikaans Engels juist beter, maar hier kon ik er (vooral bij de liedjes) af en toe niets van volgen.

Vrouwelijke bijrollen vond ik echt niks. Veel te karikaturaal en op een verkeerde manier overdreven. Dawn was met haar snerpende stem zelfs irritant. Becky sprak elke zin uit alsof ze in Dreamgirls stond te belten. Die kan wel een doseer-cursusje gebruiken.

De dokter speelde en zong erg goed. Wel een slis. Leuk lied ook voor de pauze.

De date van Dawn, Ogie, had terecht de lachers op de hand. Hij pakte echt uit. Heel geestig.

Ik moest aan het begin wennen aan hoofdrolspeelster Jenna. Ze heeft hier en daar en fillertje gehad, dus veel expressie heeft ze niet, maar het was prettig dat zij wat subtieler en geloofwaardiger speelde. Haar stem heeft veel lucht en een snik (beetje country-achtig), maar dat heeft wel iets moois. Gelukkig kan ze verderop in de voorstelling uitpakken bij She Used To Be Mine en dan laat ze ook haar kwetsbare kant zien. Waanzinnig lied. Maar dat is natuurlijk niet genoeg om het een goede musical te maken.

[ Gewijzigd: 03 April 2019 08:58 PM by Sndr ]
  [ # 10 ] 04 April 2019 10:21 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Ja inderdaad, het geluid is erg slecht! Die vriend met wie ik was en ik (hij woont al langer in Engeland en ik bijna 8 jaar) hadden ook moeite met de verstaanbaarheid. Helaas gebruiken ze de ‘goedkope’ side mics en niet de betere versie die voorop je hoofd zit.

David Hunter heeft van nature een slis, mij stoorde het niet, maar ik wist dat ie dat zou hebben 😊

  [ # 11 ] 04 April 2019 12:17 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  777
Geregistreerd  2010-11-03

Ik heb de voorstelling gezien tijdens de try-out periode en ontzettend genoten. De muziek kende ik al maar nu was het plaatje compleet: mooi verhaal, leuke personages, getalenteerde cast en KATHARINE MCPHEE. Wauw, wat een vrouw. Onwijs mooie Jenna zet ze neer, zowel vocaal als qua spel. Ik vind Waitress West End een absolute aanrader!

  [ # 12 ] 05 April 2019 10:44 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

McPhee zal 15 Juni haar laatste performance spelen:

Bron

  [ # 13 ] 21 May 2019 04:31 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Kleine rel bij Waitress Londen.

Vandaag is een castwissel aangekondigd: Lucie Jones zal Jenna gaan spelen en Ashley Roberts neemt Dawn over vanaf 17 juni. Na de zomer keert Laura Baldwin terug als Dawn; het lijkt erop dat ze aan de kant geschoven is voor deze stuntcasting, in een poging de ticketverkoop te stimuleren.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 14 ] 21 May 2019 07:25 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Argh, hopelijk wordt dat niet zo’n drama wordt als Nicole Scherzinger in Cats.

  [ # 15 ] 21 August 2019 04:25 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  55
Geregistreerd  2010-06-06

Gister hebben aangekondigd dat youtuber Joe Sugg de rol van Ogie gaat spelen.
Hoe leuk ik Joe als een youtuber ook vindt, zie ik hem deze rol niet spelen.
Ik ben benieuwd hoor het grote publiek hier over denkt, als ik de tweets erover lees zien niet veel mensen dit als positief.
Doen ze dit echt voor de kaartverkoop?
Hij heeft zijn auditie gevlogt
https://www.youtube.com/watch?v=EbN4RXAXqww&t=0s

[ Gewijzigd: 21 August 2019 04:28 PM by friezenfan ]
 1 2 > 
1 of 2