2 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Fun Home (2019, Opus One)
  [ # 16 ] 11 April 2019 04:05 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

FUN HOME - NIEUWS
Marjolein Keuning, Ad Knippels en Mitch Wolterink zijn toegevoegd aan de cast van Fun Home!
Marjolein Keuning en Ad Knippels gaan de ouders van de hoofdrol ‘Alison’ (Renée van Wegberg) spelen. Mitch Wolterink neemt meerdere rollen op zich.

Bron: Opus One op Facebook

Ik weet van enthousiasme niet wat ik moet zeggen!  :lol:  :lol:  :lol:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 17 ] 11 April 2019 04:19 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Hier word ik echt heeeel blij van!

  [ # 18 ] 07 June 2019 06:50 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Gisteren sprak Musicalworld met de cast van Fun Home, vanaf 24 juli in Amsterdam in het kader van Pride. Bekijk de videoreportage onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 19 ] 08 June 2019 09:01 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

En het bijbehorende persbericht

Zomerprogrammering ITA i.s.m. Pride Amsterdam gepresenteerd

Fun Home en Small Town Boy twee weken te zien in Internationaal Theater Amsterdam

Vandaag vond de perspresentatie plaats van de zomerprogrammering van Internationaal Theater Amsterdam (ITA). Deze programmering bestaat uit de musical Fun Home van OpusOne en het toneelstuk Small Town Boy van Toneelgroep Oostpool. Beide producties zijn tot stand gekomen in coproductie met ITA en zijn bovendien onderdeel van het culturele programma van Pride Amsterdam. Om de belangrijke thema’s van de voorstellingen, waaronder homoseksualiteit, bespreekbaar te maken, zullen de organisaties samen vier thema-avonden organiseren waarop geïnteresseerden kunnen deelnemen aan een nagesprek over beide producties. Zowel Fun Home als Small Town Boy zijn deze zomer slechts twee weken in ITA te zien.


Fun Home en Small Town Boy zijn beide voorstellingen die gaan over de worsteling van een jongen (Small Town Boy) en een meisje (Fun Home) met zichzelf, de omgeving en hun homoseksuele identiteit. De thema’s zijn veel besproken deze dagen. Om het publiek een plek te geven om juist met elkaar in gesprek te gaan organiseren ITA, OpusOne, Toneelgroep Oostpool en Pride Amsterdam vier gratis thema-avonden. Iedereen is welkom en op deze avonden zijn niet alleen acteurs van beide voorstellingen aanwezig, er zijn ook bekende gezichten uit de LGQBT-gemeenschap.

‘Anchorwoman’ Valentijn de Hingh zal de gesprekken begeleiden. Thema’s die voorbij zullen komen, zijn het ervaren van je ‘gender-blender’ (30 juli), activisme (31 juli), Pride Amsterdam (1 augustus) en rolpatronen en hoe je je daar wel of niet aan kunt ontworstelen (2 augustus).

Programmeur René van der Pluijm van Internationaal Theater Amsterdam is erg blij met de unieke samenwerking tussen alle betrokken organisaties: “Ik ben er erg trots op dat we samen met OpusOne, Toneelgroep Oostpool en Pride Amsterdam een prachtige zomerprogrammering hebben kunnen realiseren met twee fantastische producties over urgente thema’s als homoseksualiteit en coming out.”

De organisatie van de Pride Amsterdam en specifiek de Kunst en Cultuurcommissie (KCC) zijn bijzonder blij met de samenwerking met OpusOne, Toneelgroep Oostpool en ITA. Zichtbaarheid is de belangrijkste doelstelling van emancipatie. Kunstuitingen spelen een spilfunctie in die grotere zichtbaarheid. Ieder jaar worden tijdens de Pride tientallen culturele activiteiten met een LHBT+ thema georganiseerd, van voorstellingen, films, culturele uitjes tot tentoonstellingen en opera. De KCC streeft in 2019 naar een verbreding van het culturele aanbod en het vergroten van de zichtbaarheid.

Praktische informatie
Fun Home en Small Town Boy zijn tussen 23 juli en 4 augustus te zien in Internationaal Theater Amsterdam (ITA). Meer informatie en tickets zijn te vinden op http://www.ita.nl.

Voor meer informatie over het complete Kunst en Cultuurprogramma van Pride Amsterdam: http://www.pride.amsterdam.

  [ # 20 ] 26 June 2019 05:24 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

[Repetities musical Fun Home gestart

Vandaag zijn in Internationaal Theater Amsterdam de repetities gestart voor de award winnende musical Fun Home van OpusOne. De cast, bestaande uit Renée van Wegberg, Marjolein Keuning, Ad Knippels, Mitch Wolterink, Dominique de Bont en Iris Bakker, genoot deze dag van Fun Home chocoladelolly’s. De komende maand wordt de musical ontwikkeld door de creatives, cast en crew.

Fun Home is een autobiografische Off-Broadwaymusical, gebaseerd op de gelijknamige graphic novel van Alison Bechdel. Het verhaal speelt zich af in het hedendaagse Pennsylvania met flashbacks naar het recente verleden en vertelt over de moeizame relatie tussen Alison (Renée van Wegberg) en haar vader (Ad Knippels). Alison ontdekt lesbisch te zijn. Wanneer zij zich tot haar vader wendt voor steun, stuit zij op een muur. Haar vader blijkt zelf homoseksueel te zijn maar is nooit uit de kast gekomen. Haar coming out zet zijn leven op losse schroeven.

De musical is een coproductie van ITA en OpusOne en tevens onderdeel van de nieuwe zomerprogrammering van ITA. Samen met Small Town Boy van Toneelgroep Oostpool speelt Fun Home twee weken tijdens Pride Amsterdam. Beide zijn producties over de worsteling van een jongen (Small Town Boy) en een meisje (Fun Home) met zichzelf, de omgeving en hun homoseksuele identiteit. De regie van Fun Home is in handen van Koen van Dijk.

Fun Home is vanaf 24 juli 2019 voor twee weken te zien in Internationaal Theater Amsterdam. De première vindt plaats op 25 juli. Informatie en tickets: http://www.funhome.nl.
/quote]

  [ # 21 ] 25 July 2019 09:22 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Prachtige voorstelling gezien vanavond. Ondanks de hitte enorm genoten. Met name van de drie Alisons, de mooie vertelstructuur, het functionele decor dat tegelijkertijd groots en beklemmend voelde en de heerlijke vertalingen die op sommige momenten het origineel oversteeg.

Ga dit zien mensen!

  [ # 22 ] 26 July 2019 09:46 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Ik was gister ook bij de voorstelling en was diep geraakt. Ik kende het verhaal en de muziek oppervlakkig, maar wat was het prachtig. Prachtige prestaties van Renée en Ad, en na het nummer van Marjolein schoten de tranen plots in m’n ogen. Toen moest Telefoonpalen nog komen, dus je snapt hoe ik de zaal verlaten heb. De kinderen vond ik niet geweldig, maar wat kun je ook verwachten na zo een korte repetitieperiode. De vertalingen vond ik wisselend. Er zaten prachtige tussen (Verander mijn master) maar Sleutelbos vond ik dan weer minder, omdat ik woorden als pedant niet per sé vond passen bij een meisje van die leeftijd. Maar al met al is het zo razendknap wat hier is neergezet in deze korte tijd. Dit MOET op tournee. De zaalbezetting de komende tijd zag er wat belabberd uit, hopelijk dat de aandacht rond de première hier nog verandering in brengt, want dit stuk verdient het!

  [ # 23 ] 26 July 2019 12:29 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld geeft Fun Home vier sterren. En maakte ook een videoverslag van de première op 25 juli.

Lees de recensie en bekijk de video onderArtikelen

Of bekijk het videoverslag op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 24 ] 27 July 2019 11:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik ben vanavond geweest en ben er nog een beetje stil van. Jeetje, wat is dit raak. Zonder uitzondering een sterke cast. Ad Knippels is hartverscheurend.

En ik mag gewoon nog een keer. *doet huilend een vreugdedansje*

Twee dingen:
1. Ga dit zien. Zeg alles af, plunder je rekening, maar ga dit zien.
2. Tour. Nu.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 25 ] 28 July 2019 07:48 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

June - 27 July 2019 11:28 PM

Ik ben vanavond geweest en ben er nog een beetje stil van. Jeetje, wat is dit raak. Zonder uitzondering een sterke cast. Ad Knippels is hartverscheurend.

En ik mag gewoon nog een keer. *doet huilend een vreugdedansje*

Twee dingen:
1. Ga dit zien. Zeg alles af, plunder je rekening, maar ga dit zien.
2. Tour. Nu.

Je maakt me wel héél nieuwsgierig.. Ik ga Donderdag.. Kan niet wachten!!

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 26 ] 28 July 2019 01:06 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik ga woensdag! Ben ook zeer benieuwd. Ik weet eigenlijk niks van de voorstelling. Ja globaal waar het over gaat.. Is enige voorkennis aan te raden? Of gewoon blanco ingaan? En heeft iemand een tip voor een leuk restaurantje in de buurt? 😊

  [ # 27 ] 28 July 2019 01:09 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

myrte - 28 July 2019 01:06 PM

Ik ga woensdag! Ben ook zeer benieuwd. Ik weet eigenlijk niks van de voorstelling. Ja globaal waar het over gaat.. Is enige voorkennis aan te raden? Of gewoon blanco ingaan? En heeft iemand een tip voor een leuk restaurantje in de buurt? 😊

Stoop en Stoop in de Korte Leidsedwarsstraat! Heerlijke saté.. Klein eetcafé, niet duur.. Reserveren is wel handig want het is altijd druk:)

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 28 ] 28 July 2019 01:30 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik ben bij The Seafood Bar aan de kop van het Vondelpark gaan eten.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 29 ] 28 July 2019 04:09 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2019-07-28

Elphie1984 - 28 July 2019 07:48 AM
June - 27 July 2019 11:28 PM

Ik ben vanavond geweest en ben er nog een beetje stil van. Jeetje, wat is dit raak. Zonder uitzondering een sterke cast. Ad Knippels is hartverscheurend.

En ik mag gewoon nog een keer. *doet huilend een vreugdedansje*

Twee dingen:
1. Ga dit zien. Zeg alles af, plunder je rekening, maar ga dit zien.
2. Tour. Nu.

Je maakt me wel héél nieuwsgierig.. Ik ga Donderdag.. Kan niet wachten!!

Kan ons het schelen dat je donderdag gaat. Hou het lekker voor jezelf

EDIT REDACTIE: och laat de dag komen dat dit soort posts gewoon automatisch verdwijnen mensen!
Het zou het leven zoveel meer FUN maken (pun intended).
Hou het leuk!
Jacco

[ Gewijzigd: 28 July 2019 07:37 PM by Jacco ]
  [ # 30 ] 28 July 2019 04:15 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Ilja - 28 July 2019 04:09 PM
Elphie1984 - 28 July 2019 07:48 AM
June - 27 July 2019 11:28 PM

Ik ben vanavond geweest en ben er nog een beetje stil van. Jeetje, wat is dit raak. Zonder uitzondering een sterke cast. Ad Knippels is hartverscheurend.

En ik mag gewoon nog een keer. *doet huilend een vreugdedansje*

Twee dingen:
1. Ga dit zien. Zeg alles af, plunder je rekening, maar ga dit zien.
2. Tour. Nu.

Je maakt me wel héél nieuwsgierig.. Ik ga Donderdag.. Kan niet wachten!!

Kan ons het schelen dat je donderdag gaat. Hou het lekker voor jezelf

Uhu..

[ Gewijzigd: 28 July 2019 04:46 PM by Elphie1984 ]
   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

 < 1 2 3 4 > 
2 of 4