2 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Mamma Mia - Vlaanderen (Deep Bridge)
  [ # 16 ] 24 April 2019 10:22 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

Ook nu mag je best zuurpruimen hoor, bijzondere casting.

@Gaby, helaas geen Dieter dus

  [ # 17 ] 26 April 2019 09:18 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

Maan° - 24 April 2019 10:22 AM

@Gaby, helaas geen Dieter dus

Helaas! Vreemd trouwens dat nog niet bekend is gemaakt welke acteur welke papa gaat spelen!
Ik baar me trouwens meer zorgen bij ‘geheel eigen versie’... maar dat is meer omdat ik een gewoontedier ben en de verschillen in stijl tussen de eerste versie in het Beatrix Theater en de tourversie al te groot 😅
Ach, Jasmine Jaspers doet mee, dus ik ga sowieso minstens 1x kijken en dan merk ik vanzelf wel hoe deze versie gaat zijn!

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 18 ] 26 April 2019 09:57 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Gaby* - 26 April 2019 09:18 PM

Vreemd trouwens dat nog niet bekend is gemaakt welke acteur welke papa gaat spelen!

Ik ga dan dingen denken als “ze gooien elke avond een muntje op”, ook omdat ik niet kan inschatten wie voor welke rol geschikt is. Op basis van looks zou ik zeggen Johan als Harrie, Jeroen als Sam en Stany als Bart…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 19 ] 27 April 2019 04:56 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

Stany als Bart had ik ook in gedachten, maar meer omdat hij bij de presentatie zei ‘dat hij slechts 2 regels hoefde te zingen’ en volgens mij heeft Bart de minste zang? Denk ook dat hij kapot grappig gaat zijn naast Ilse als Roos, dus naast de verwachting is er ook die hoop.
Maar wie weet gaan ze ook gewoon repeteren, de drie mannen leren de teksten van alledrie de pappa’s, repeteren alle rolcombinaties en dan bepalen wat het beste werkt en wie welke rol zal spelen. Deze manier van casting werkte ook bijzonder goed bij Bert Verbeke en Sébastien de Smet in Ben X, tenslotte.

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 20 ] 09 June 2019 09:34 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

June - 26 April 2019 09:57 PM
Gaby* - 26 April 2019 09:18 PM

Vreemd trouwens dat nog niet bekend is gemaakt welke acteur welke papa gaat spelen!

Ik ga dan dingen denken als “ze gooien elke avond een muntje op”, ook omdat ik niet kan inschatten wie voor welke rol geschikt is. Op basis van looks zou ik zeggen Johan als Harrie, Jeroen als Sam en Stany als Bart…

Op basis van een foto die ik nu net voorbij zie komen op de Facebookpagina van Deep Bridge, inderdaad Stany als Bart, maar Johan als Sam en Jeroen als Harrie.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 21 ] 03 July 2019 09:24 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1332
Geregistreerd  2009-04-24

Stany Crets gaat dus een gloed nieuwe vertaling doen op de liedjes?

  [ # 22 ] 07 September 2019 06:35 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Wegens grote belangstelling (en uitverkochte voorstellingen) wordt de speelperiode van de hitmusical MAMMA MIA! nu al verlengd met 2 weken.



Over exact 6 maanden vindt in de Antwerpse Stadsschouwburg de officiële première plaats van de hitmusical MAMMA MIA! Wegens de grote vraag naar tickets, worden de voorstellingen opnieuw verlengd, dit keer met 2 volledige weken tot 5 april.

“Met veel liefde en onder massale belangstelling wordt MAMMA MIA!, een muzikaal feest met de grootste hits van ABBA, omarmd door het Vlaamse publiek. Zij kijken uit naar deze heerlijke, bruisende, energieke en romantische komedie, die met een smakelijke portie nostalgie wordt gebracht door een sterrencast. De hoofdrollen zijn weggelegd voor Ann Van den Broeck (Donna) en Tinne Oltmans (Sophie). Zij krijgen het gezelschap van Evy Hanssen (Tanya), Michiel De Meyer (Sky),  Ilse La Monaca (Rosie), Johan Terryn (Harry), Jeroen Van Dyck (Sam), Stany Crets (Bart), Shana Pieters (Ellie) en Helle Vanderheyden (Lisa). Op de Antwerpse Cultuurmarkt kregen we de kans om de bezoekers een voorsmaakje te geven van wat ze kunnen verwachten en de positieve respons vertaalde zich in een versnelde ticketverkoop, waardoor verschillende voorstellingen nu al uitverkocht zijn. Met alle plezier voegen we nu dus 2 volle speelweken toe aan de kalender”, klinkt het bij producent Deep Bridge.

MAMMA MIA! loopt alvast door tot 5 april. Naast de sterrencast, heeft deze productie een ensemble dat bestaat uit het beste wat de Vlaamse musicalwereld te bieden heeft: Jasmine Jaspers, Oonagh Jacobs, Barbara De Winter, Joke Van Robbroeck, Marije Van Sonsbeeck, Samantha de Water, Matthew Michel, Laurenz Hoorelbeke, Kenny Verelst, Jervin Weckx, Kars Huijink en Yannick Dijck. Voor de vertaling en regie tekent Stany Crets en Laurent Flament belooft opnieuw straffe choreografieën. Ad Van Dijk verzorgt de arrangementen.

HET VERHAAL
MAMMA MIA! zuigt je mee in het verhaal van Sophie die op een idyllisch Grieks eiland op het punt staat om te trouwen en door haar vader wil worden weggeven, alleen is het voor haar niet duidelijk wie dat is. Ze nodigt 3 voormalige liefdes van haar moeder Donna uit voor het huwelijksfeest. Het weerzien met de mannen maakt emoties los. Donna wordt compleet verrast en staat plotseling oog in oog met haar bruisende verleden. Samen met haar vriendinnen haalt Donna herinneringen op aan vroeger, aan oude liefdes en aan hun tijd als zangtrio.

WERELDWIJDE HIT
MAMMA MIA! ging op 6 april 1999 - 20 jaar geleden - in première op de Londense West End. Ondertussen hebben wereldwijd al meer dan 60 miljoen bezoekers genoten van deze ultieme familiemusical. Het is van 2006 geleden dat de voorstelling met een Vlaamse cast in Vlaanderen te zien was.  De versie die vanaf februari 2020 te zien zal zijn, zal — op de verhaallijnen en muziek na — gloednieuw zijn.

Op http://www.deepbridge.be bestel je nu jouw tickets voor MAMMA MIA! Van 22 februari tot 1 maart kan je in het Hasseltse Ethias Theater de try-outs bijwonen. Op 7 maart 2020 gaat de voorstelling dan officieel in première in de Antwerpse Stadsschouwburg.

Deep Bridge brengt ‘MAMMA MIA!’ naar Vlaanderen met toestemming van Music Theatre International (Europe) en Auteursbureau ALMO bvba, Antwerpen.

  [ # 23 ] 07 December 2019 09:04 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2004-10-29

Ze gaan Soldaat van Oranje nadoen.
Er gaat met water en zand gewerkt worden.

Sowieso 1 iemand uit de Nederlandse cast zal zich vervoegen bij deze groep en misschien nog iemand.
Verder ook nog een andere Nederlander.

Bron?

De Nederlander zelf.

   Handtekening   

Zelfs in een orkaan blijft je suikerspin staan!

  [ # 24 ] 09 December 2019 05:13 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Samantha de Water gaat in ieder geval niet meer mee doen, zij wordt swing en Dance captain bij Tina.

  [ # 25 ] 12 January 2020 08:24 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

MAMMA MIA! voegt 3 extra voorstellingen toe aan de speellijst.

Maandagvoormiddag verzamelt de cast van MAMMA MIA! en wordt met de start van de repetities een versnelling hoger geschakeld. Ondertussen is de belangstelling in Vlaanderen zo groot dat producent Deep Bridge opnieuw 3 extra data toevoegt aan de speellijst, waardoor je op de zondagen 29 maart en 5 april, én woensdag 1 april ook in de Antwerpse Stadsschouwburg terecht kan voor het muzikale feest.

De voorstelling is opgebouwd rond de hits van ABBA, maar op hetzelfde moment is deze Nederlandstalige versie ook een romantische komedie met een bruisende portie nostalgie en energie. Met Jeroen Van Dyck, Evi Hanssen, Ann Van den Broeck, Tinne Oltmans, Ilse La Monaca, Helle Vanderheyden, Shana Pieters, Michiel De Meyer, Johan Terryn en regisseur-acteur Stany Crets, staat er een indrukwekkende hoofdcast op het podium. Tickets voor MAMMA MIA!, inclusief de extra voorstellingen, kan je bestellen op http://www.deepbrigde.be

Het ziet ernaar uit dat MAMMA MIA! één van dé theaterhits wordt in het voorjaar. Op zaterdag 22 februari start de eerste van een reeks try-outs in het Hasseltse Ethias Theater en vanaf 5 maart verkast het gezelschap naar de Antwerpse Stadsschouwburg voor een lange reeks voorstellingen, inclusief de feestelijke première die op zaterdag 7 maart plaatsvindt. Producent Deep Bridge kreeg toestemming om een volledig nieuwe Nederlandstalige versie te maken.

MAMMA MIA! combineert de grootste hits van ABBA met een humoristisch liefdesverhaal over alleenstaande moeder Donna (Ann Van den Broeck) en haar dochter Sophie (Tinne Oltmans), die op het punt staat om te trouwen met haar verloofde Sky (Michiel De Meyer). Sophie wil dolgraag worden weggegeven door haar echte vader, maar het blijkt niet eenvoudig om te ontdekken wie dat is… Ze wil een antwoord krijgen op haar vraag en nodigt daarom drie voormalige liefdes van haar moeder uit op het Griekse eiland waar ze wonen. Donna wordt compleet verrast door het weerzien met de mannen en staat plots oog in oog met haar bruisende verleden.

Samen met haar jeugdvriendinnen Tanya (Evi Hanssen) en Rosie (Ilse La Monaca) en de bruidsmeisjes (Helle Vanderheyden, Shana Pieters), haalt Donna herinneringen op aan vroeger, aan oude liefdes en aan hun tijd als het zangtrio Donna and the Dynamo’s. Alle bekende ABBA-hits passeren de revue, waaronder ‘Dancing Queen’, ‘Knowing Me, Knowing You’, ‘Super Trouper’ en uiteraard ‘Mamma Mia’.

Het vrouwelijke geweld krijgt tegengewicht van enkele sterke mannen: Michiel De Meyer (Sky) zal de verloofde van Sophie spelen, bijgestaan door zijn vrienden Matthew Michel (Eddie) en Kenny Verelst (Pepper). De drie mogelijke vaders van Sophie worden gespeeld door Jeroen van Dyck,  Johan Terryn en… niemand minder dan regisseur Stany Crets. Wie welke rol voor zich neemt, is nog even een verrassing.

De strakke groepsdansen en heldere zangpartijen worden gebracht door het ensemble, dat bestaat uit Laurenz Hoorelbeke, Jasmine Jaspers, Kars Huijink, Yannick Dijck, Jervin Weckx, Sven Tummeleer, Oonagh Jacobs, Barbara De Winter, Joke Van Robbroeck, Marije Van Sonsbeek en Sarah Goethals.

“Maandagochtend beginnen we eindelijk aan MAMMA MIA!, een moment waar er in onze WhatsApp-groep al weken naar wordt uitgekeken en afgeteld. Als regisseur-acteur is het een voorrecht om dadelijk met deze fijne selectie te kunnen samenwerken. Wij hebben er zin in, net als het publiek dat nu al aangeeft dat ze massaal op de afspraak zullen zijn, zeker als je kijkt naar de ticketverkoop. Ongelofelijk en vooral hartverwarmend, en ik beloof iedereen dat het bijzonder wordt”, zegt Stany Crets enthousiast.

Tickets voor MAMMA MIA! en de extra voorstellingen op 29 maart, 1 en 5 april kan je bestellen op http://www.deepbridge.be

[ Gewijzigd: 13 January 2020 06:40 AM by Jeroen ]
  [ # 26 ] 12 February 2020 08:20 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Govert Deploige neemt de rol van Harry over van Jeroen Van Dyck, zie ik net voorbijflitsen op Facebook.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 27 ] 14 February 2020 08:08 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Govert Deploige vervangt Jeroen Van Dyck in MAMMA MIA!



Acteur Jeroen Van Dyck laat zich op eigen verzoek, en met goedkeuring van de producent en regisseur Stany Crets, vervangen in de musical MAMMA MIA! door Govert Deploige, die vanaf 22 februari invulling geeft aan de rol van Harry. “Musical is een vak apart en hoe hard ik vooraf ook uitkeek naar mijn debuut, geef ik graag toe dat ik het allemaal wat heb onderschat. Het is een fantastische ploeg om mee samen te werken, maar naarmate de première naderde was het voor mij steeds lastiger om dit avontuur te combineren met mijn andere activiteiten. Ik ben het team dankbaar voor het begrip en in overleg besloten we om voor mijn gemoedsrust de samenwerking te beëindigen”, zegt Jeroen. Producent Deep Bridge stelt de eerlijkheid van Jeroen bijzonder op prijs: “In alle vriendschap en in overleg beslisten we en zagen we meteen een grote last en druk van Jeroen z’n schouders vallen. Zijn première-stoelen zijn alvast gereserveerd. Ondertussen zochten en vonden we het voorbije weekend ook een oplossing bij acteur Govert Deploige, een bekend gezicht dat te zien was in o.a. ‘Thuis’, ‘Familie’ en ‘W817’. Hij was beschikbaar en zag de rol van Harry in MAMMA MIA! meteen zitten. Het is nooit makkelijk om in de laatste rechte lijn naar de try-outs en première in te vallen, maar Govert heeft zoveel ervaring en talent, dat het vanaf de eerste seconde klikte met de productie, die hem inmiddels warm heeft onthaald en stevig in hun armen heeft gesloten. Hij gaat dat goed doen, we hebben er alle vertrouwen in”, klinkt het bij de producent.

De musical MAMMA MIA! speelt vanaf 22 februari try-outs in het Hasseltse Ethias Theater. Vanaf 5 maart starten de voorstellingen in de Antwerpse Stadsschouwburg, met op zaterdag 7 maart een feestelijke première. MAMMA MIA! heeft de kaap van 50.000 verkochte tickets reeds overschreden.

Op http://www.deepbridge.be vind je tickets en info, maar wees snel, want door de massale belangstelling worden de beschikbare plaatsen snel schaarser.

  [ # 28 ] 27 February 2020 03:57 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  5
Geregistreerd  2017-06-05

https://www.youtube.com/watch?v=aXaP-9MAVgQ
Eerste beelden, wat vindt iedereen ervan?

  [ # 29 ] 27 February 2020 06:00 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Niet super zuiver. Gek ook want als ik naar de trailer kijk, wordt Dancing Queen in de show niet in het Engels gezongen… Ben benieuwd, heb voor begin april een ticket.

Overigens is de show verlengd tot en met 12 april.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 30 ] 27 February 2020 06:16 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Over dat optreden ben ik ook niet enorm te spreken. Uit deze repetitievideo blijkt dat in de show zelf soms Engelse nummers te zitten (Thank you for the music), maar andere nummers blijken vertaald te zijn (Mamma Mia, Chiquitita). Dit wordt ook bevestigd door Tinne in diezelfde video. Ze zullen de finale wel Engelstalig doen denk ik.

 < 1 2 3 4 > 
2 of 4