9 of 10 | ‹ First  < 7 8 9 10 > 
Best of Broadway
  [ # 121 ] 11 June 2019 05:35 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

IngeG - 11 June 2019 03:18 PM

Het is ieders goed recht om welke voorstelling dan ook niet goed te vinden, toch…? En dat mag dan ook gezegd worden, zolang je het in nog respectvolle bewoordingen doet. Wat hier zeker zo is, naar mijn mening. En niet iedereen heeft hetzelfde beeld bij ‘Broadway’ dus dat dan ook niet iedereen dezelfde verwachtingen heeft bij ‘Best of Broadway’ vind ik ook niet gek.
Ik vond Jeroen’s reactie helemaal niet zuur, simpelweg zijn mening. Niet alles is iedereens smaak, maar dat moet je ook gewoon kunnen ventileren.

“Tessa doet als prinsesje leuk mee” dat is niet alleen zuur dat is simpelweg beledigend naar iemand toe die spatzuiver zong en avond na avond haar stinkende best staat te doen! En dan de dooddoener dat er met de ‘oorspronkelijk cast’ wellicht een andere/betere voorstelling in de pen zou hebben gezeten. Wat is dat voor een flauwekul, alsof Marcel Visscher en Stanley Burleson er dan ineens een totaal andere show van zouden hebben gemaakt.

Kritiek is prima mits fatsoenlijk onderbouwt en mits je ook open staat voor dat wat allemaal wel positief was. Nu is de reactie van Jeroen vooral enorm zuur.

   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

  [ # 122 ] 12 June 2019 07:15 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

tberends - 11 June 2019 05:35 PM

En dan de dooddoener dat er met de ‘oorspronkelijk cast’ wellicht een andere/betere voorstelling in de pen zou hebben gezeten. Wat is dat voor een flauwekul, alsof Marcel Visscher en Stanley Burleson er dan ineens een totaal andere show van zouden hebben gemaakt.

Ze zouden inderdaad vast Pia ‘Flashdance’ hebben laten zingen. En Celinde ‘The Little Mermaid’.

  [ # 123 ] 12 June 2019 08:00 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

Harry - 12 June 2019 07:15 AM
tberends - 11 June 2019 05:35 PM

En dan de dooddoener dat er met de ‘oorspronkelijk cast’ wellicht een andere/betere voorstelling in de pen zou hebben gezeten. Wat is dat voor een flauwekul, alsof Marcel Visscher en Stanley Burleson er dan ineens een totaal andere show van zouden hebben gemaakt.

Ze zouden inderdaad vast Pia ‘Flashdance’ hebben laten zingen. En Celinde ‘The Little Mermaid’.

Dit zal ongetwijfeld de meest snuggere opmerking van vandaag zijn. Hij slaat alleen totaal nergens op omdat zowel Jeroen als ik het over een voorstelling als geheel hebben en dat zegt niets over de individuele keuze qua nummers. En los daarvan zingt iedereen in deze voorstelling meerdere nummers die ze zelf niet eerder gezongen hebben dus ik vraag mij af in hoeverre de setlist anders geweest zou zijn.

   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

  [ # 124 ] 12 June 2019 11:31 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

tberends - 11 June 2019 05:35 PM

“Tessa doet als prinsesje leuk mee” dat is niet alleen zuur dat is simpelweg beledigend naar iemand toe die spatzuiver zong en avond na avond haar stinkende best staat te doen!

Je stinkende best doen is een uitstekende arbeidsmentaliteit, maar volgens mij is het bij elk baan zo dat dit alleen niet voldoende is. Je moet je werk goed doen. Dus als ik ergens jeuk van krijg is het dit argument om geen kritiek te mogen hebben op wat je ervaart tijdens een voorstelling.
Misschien is de prinsessen-opmerking inderdaad denigrerend te interpreteren. De intentie was in ieder geval: bij het zingen van de rol van (natuurlijk Disney-, maar omdat Anastacia daar niet onder valt ook maar weer weggelaten) prinses blijken deze rollen haar goed te passen en doet ze het dus leuk, daarbuiten was ik niet zo onder de indruk.

tberends - 11 June 2019 05:35 PM

En dan de dooddoener dat er met de ‘oorspronkelijk cast’ wellicht een andere/betere voorstelling in de pen zou hebben gezeten. Wat is dat voor een flauwekul, alsof Marcel Visscher en Stanley Burleson er dan ineens een totaal andere show van zouden hebben gemaakt.

Zoals al door anderen gezegd zullen niet alle nummers hetzelfde zijn geweest (en Anouk was zangeres van meerdere songs die me niet konden boeien), en met andere vocalisten klinkt het natuurlijk gewoon anders. Daarnaast is er natuurlijk wat in de teksten gesleuteld, soms overduidelijk (het als eerste Nederlandse op Broadway staan), op andere momenten ben ik heel benieuwd hoe de rolverdeling was. (Had Pia de rol van Stanley gehad in de herhaalde Elisabeth-grap?) Ik ben ervan overtuigd dat sommige teksten veel scherper zouden zijn met Willemijn en Pia.

tberends - 11 June 2019 05:35 PM

Kritiek is prima mits fatsoenlijk onderbouwd en mits je ook open staat voor dat wat allemaal wel positief was. Nu is de reactie van Jeroen vooral enorm zuur.

Zoek bijvoorbeeld de woorden in de eerder geschreven recensie: ‘zowaar een traan’, ‘prachtig gezongen’, ‘hoogtepunten’. ‘altijd goed’. Allemaal met een heel lage pH waarde inderdaad.
Het totaal-oordeel: niet onaardig, maar het had echt zà³ veel beter kunnen zijn en deels ook zeker moeten zijn, lijkt mij in ieder geval wel duidelijk onderbouwd op basis van een duidelijk beschreven verwachtingspatroon. Dingen die jij als positief aanhaalt doen mij weinig. Een informeel karakter lijkt mij geen doel op zich, en ik doe niet aan selfies.

  [ # 125 ] 12 June 2019 02:24 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Jeroen - 12 June 2019 11:31 AM

Daarnaast is er natuurlijk wat in de teksten gesleuteld, soms overduidelijk (het als eerste Nederlandse op Broadway staan), op andere momenten ben ik heel benieuwd hoe de rolverdeling was. (Had Pia de rol van Stanley gehad in de herhaalde Elisabeth-grap?) Ik ben ervan overtuigd dat sommige teksten veel scherper zouden zijn met Willemijn en Pia.

Dit had ik zelf ook wel. Oke, een kleine spoiler-waarschuwing vooraf dan. Het hele idee van de rivaliteit tussen Anouk en Willemijn was beter tot zijn recht gekomen als het rivaliteit tussen Pia en Willemijn was geweest. Qua niveau en (internationale) reputatie zitten Pia en Willemijn natuurlijk veel meer op één lijn dan Anouk en Willemijn. Met alle respect voor Anouk overigens, ik heb absoluut niets tegen haar en ze is goed in wat ze doet, maar qua bekendheid, gespeelde rollen en kwaliteit is het natuurlijk wel zo.

Wat je zegt over Tessa snap ik overigens ook. Zij is op dit moment een beetje de “standaard Disney-prinses”, en dat bedoel ik ook helemaal niet negatief. Chantal Janzen was het een paar jaar geleden, die heeft toen een paar van die rollen gespeeld. En nu doet Tessa dat, en ik vind haar daar juist heel geschikt voor, qua uitstraling en talent. Ben benieuwd hoe ze het in Anastasia gaat doen.

  [ # 126 ] 12 June 2019 04:08 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Ik was gister aanwezig bij de Limburgse première waar ik kaartjes voor had gekregen. Ik ging zonder enige verwachting de zaal in en wij hebben ons ontzettend geamuseerd met Dear Evan Hansen als hoogtepunt. Ik vond het verfrissend dat het was geregisseerd en geen standaard concert zoals we het kennen. Minpuntje was Hamilton, dat kwam niet over maar wellicht houd ik mij teveel vast aan het origineel. Dit lijkt mij wel een concept om op voort te borduren, zoveel musicals die ik miste!

  [ # 127 ] 15 June 2019 07:49 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

Kan iemand mij vertellen hoe lang deze show ongeveer duurt? Thanks!

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 128 ] 15 June 2019 11:40 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Te lang

  [ # 129 ] 16 June 2019 12:50 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Een ietwat nuttiger antwoord: ruim 2½ uur.

En persoonlijk vond ik de tijd die ik aan deze voorstelling heb besteed meer dan de moeite waard. Een van de leukste musicalconcerten die ik heb gezien, vooral doordat de setlist (en de wijze van uitvoering) nou eens een keer niet volledig voorspelbaar was.

  [ # 130 ] 17 June 2019 06:48 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

Magic - 16 June 2019 12:50 AM

Een ietwat nuttiger antwoord: ruim 2½ uur.

Ik zie nu pas dat ik je ben vergeten te bedanken, sorry! Maar die indicatie klopte, heel fijn voor mijn planning die dag.

Ik heb overigens ook genoten! Zat leuk in elkaar, ik vond de stemmen fijn in zowel solo’s als samenzang en ook voor mij zat er veel ‘nieuwe’ muziek bij, maar heb dat niet als storend of best-of-onwaardig ervaren. Integendeel! Ik was vooral ook onder de indruk dat je een degelijke voorbereiding eraan af kon zien. Dat iedereen alle teksten kende was alleen al een verademing voor mij bij een concertante als deze.
Mijn complimenten!

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 131 ] 17 June 2019 07:54 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik was gistermiddag bij de laatste show in Heerlen. Heb weer enorm genoten, publiek deed lekker mee. Jammer wel dat ze Another One Bites The Dust geschrapt hebben; blijkbaar hebben ze dat op meerdere locaties gedaan.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 132 ] 17 June 2019 09:10 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Gaby* - 17 June 2019 06:48 AM

Dat iedereen alle teksten kende was alleen al een verademing voor mij bij een concertante als deze.

Ik snap dat je dit zegt op basis van eerdere, slechtere ervaringen. Maar als we daar bij een professionele productie al blij om moeten zij, is het zeer triest gesteld met het niveau in Nederland.

  [ # 133 ] 17 June 2019 06:32 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

June - 17 June 2019 07:54 AM

Ik was gistermiddag bij de laatste show in Heerlen. Heb weer enorm genoten, publiek deed lekker mee. Jammer wel dat ze Another One Bites The Dust geschrapt hebben; blijkbaar hebben ze dat op meerdere locaties gedaan.

Kwam daarvoor een ander nummer in de plaats of gewoon niks?

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 134 ] 17 June 2019 08:12 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ze gingen na het “wat betekent Best of Broadway”, “ik denk dat Willemijn denkt dat zij heel goed weet wat dat betekent”, “tadaaa”, meteen door naar het eerste duet van Stanley en Freek.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 135 ] 17 June 2019 09:01 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2019-06-17

June - 17 June 2019 08:12 PM

Ze gingen na het “wat betekent Best of Broadway”, “ik denk dat Willemijn denkt dat zij heel goed weet wat dat betekent”, “tadaaa”, meteen door naar het eerste duet van Stanley en Freek.

Vanaf de show in Leeuwarden hebben ze het nummer eruit gehaald omdat de show te lang werd.

‹ First  < 7 8 9 10 > 
9 of 10