1 of 3 |  1 2 3 > 
Everybody’s Talking About Jamie in Carré (Engelstalig)
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Everybody’s Talking About Jamie komt in augustus 2020 naar Nederland

Kaartverkoop is al begonnen.

[ Gewijzigd: 28 June 2019 05:13 AM by Jeroen ]
   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 1 ] 27 June 2019 07:25 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Is dat in het kader van “Broadway aan de Amstel”?
Gaat het om de Engelse tourproductie?

Edit: ja dus:  https://carre.nl/nieuwsitem/jamie

[ Gewijzigd: 27 June 2019 07:49 AM by jeroen100 ]
  [ # 2 ] 27 June 2019 08:13 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

The Book of Mormon is nog niet eens begonnen, of de de nieuwe Broadway in Carré titel is alweer bekend: ‘Everybody’s Talking About Jamie’. Deze veel geprezen voorstelling is vanaf 4 augustus 2020 twee weken exclusief te zien in Carré in de originele Engelse uitvoering. De kaartverkoop is nu gestart.

Wat een fantastisch vooruitzicht!

  [ # 3 ] 27 June 2019 08:23 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Nice. Dan sla ik hem in de bioscoop nog even over.

  [ # 4 ] 27 June 2019 08:49 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Zie: https://carre.nl/voorstelling/jamie

Fantastisch nieuws, maar qua planning midden in de zomervakantie wat minder. Maar dat mag de pret niet drukken!

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 5 ] 27 June 2019 09:24 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  35
Geregistreerd  2019-06-23

Jaaa superleuk!! Alleen niet geweldig gepland midden in de zomervakantie, maar dat moet goed komen hoop ik!

  [ # 6 ] 27 June 2019 09:31 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

https://www.everybodystalkingaboutjamie.co.uk/2020-uk-tour
Staartje van de Engelse tournee dus!

  [ # 7 ] 27 June 2019 09:39 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Leuk!!

  [ # 8 ] 19 July 2019 06:25 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Layton Williams en Shane Richie gaan touren met Jamie en doen hiermee ook Amsterdam aan, aldus de engelse sites.

  [ # 9 ] 20 July 2019 12:04 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Eerste castleden bekend Everybody’s Talking About Jamie in Carré

★★★★★
“It’s the real deal. Everyone really should be talking, singing, shouting about Jamie now”
- The Times -

Amsterdam, 19 juli 2019- De eerste namen voor Everybody’s Talking About Jamie in Carré zijn bekend. Layton Williams (Bad Education, Billy Elliot the Musical) zal de rol van Jamie New vervullen en Shane Richie (EastEnders) speelt Hugo / Loco Chanelle. Layton en Shane hebben deze rollen ook vertolkt voor de musical op West End. Eerder is bekendgemaakt dat de nieuwe succesvolle West End musical naar Koninklijk Theater Carré komt, in de originele Engelse uitvoering. De met drie WhatsOnStage® Awards bekroonde en voor vijf Olivier® Awards genomineerde musical is vanaf 4 augustus 2020 twee weken exclusief te zien. Everybody’s Talking About Jamie is de vijfde titel in de serie Broadway in Carré.

Over de cast
Layton Williams is een van de grootste talenten binnen de Britse theaterwereld momenteel. Sinds januari 2019 speelt hij Jamie New in de West End-productie van Everybody’s Talking About Jamie. Layton trad onlangs op als Angel in de Britse Tour van de alom geprezen musical Rent, waarvoor hij geweldige recensies ontving. Ook speelt hij in de Sheffield Crucible-productie van Kiss me, Kate.

Layton is ook bekend voor zijn vertolking van het personage Kylie in Beautiful People, een Britse TV-serie van de BBC.  Verder speelt hij de hoofdrol naast Jack Whitehall in de veelgeprezen BBC-komedie Bad Education en de vervolgfilm hiervan.

Layton begon zijn carrière als een van de jongens die de titelrol speelde in de West End-productie van Billy Elliot the Musical. Hij ging vervolgens door als de originele Young Michael Jackson in Thriller. Ook speelde hij de rol van Seaweed in Hairspray en de rondreizende productie van The Car Man van Matthew Bourne.

Layton zet zich actief in tegen pesten en is LGBTQ+ activist.

Layton Williams: “Ik heb genoten van mijn tijd op West End, maar ben super enthousiast om als Jamie op tournee te gaan”! “Zie jullie snel!”
Shane Richie speelt Hugo / Loco Chanelle en heeft een enorm succesvolle carrière achter de rug in theater, film en televisie van vier decennia en is een vaste factor op primetime televisie in Engeland. Hij is het best bekend voor zijn rol als Alfie Moon in de succesvolle serie EastEnders van de BBC. Hij begon met de rol van Alfie in 2002 waarvoor hij verschillende prijzen en onderscheidingen heeft ontvangen, waaronder voor beste acteur tijdens het Rose d’Or Television Festival.

Zijn uitgebreide televisiedrama-oeuvre bestaat uit: Oliver Twist (BBC), New Tricks (BBC), We’re Doomed: The Dad’s Army Story (BBC), What We Did on Our Holidays (ITV), The Good Samaritan (ITV), As Good As It Gets (ITV), Skins (CH4), Moving On (BBC), Minder (CH5), Redwater (BBC), Benidorm (ITV) en Claude (Disney). Hij heeft ook televisieprogramma’s gehost waaronder Lucky Numbers (ITV), The Shane Richie Experience (ITV), Win, Lose of Draw (ITV), Do not Forget the Lyrics! (SKY1), Reflex (BBC) en Win Your Wish List (BBC).

Op het toneel speelde Shane een hoofdrol in Grease (West End), One Flew over The Cuckoo’s Nest (UK- Tour), Scrooge: The Musical (UK Tour), Lone Star en Private Wars (Kings Head Theatre). Hij speelde ook de hoofdrol in Peter James’ The Perfect Murder and Not Dead Enough. Shane co-schreef en co-produceerde de UK tournee van Boogie Nights die voor het seizoen volledig was uitverkocht in het Savoy Theatre in West End. Verder heeft hij filmrollen vertolkt in onder andere Macbeth (CH4), The Reverend (Burn Hand Film), Prisoners of the Sun (Miromar Entertainment) en Flushed Away (Dreamworks Animation).

In 2003 schreef Shane nummer 1 autobiografie en The Sunday Times bestseller Rags to Richie. In hetzelfde jaar bracht hij het nummer 1-album I’m Your Man uit voor BBC’s Children In Need. In 2017 stond zijn album A Country Soul op nummer 1 in de hitlijsten, waarmee hij zijn positie als de bestverkopende countryartiest in het Verenigd Koninkrijk veilig stelde.

Shane Richie: ” Ik heb een fantastische tijd gehad met het spelen van Hugo / Loco Chanelle in Everybody’s Talking About Jamie op West End, dus toen ik de kans kreeg om deel te nemen aan een tournee, greep ik de gelegenheid meteen aan om weer in die hakken te stappen! Ik geloof dat deze show een belangrijke boodschap bevat voor zowel jongere als oudere generaties.”
In deze actuele feel-good musical volgen we de ups en downs in het leven van de 16-jarige Jamie, zijn moeder en zijn klasgenoten. Jamie durft anders te zijn, spreekt zich uit en stapt in de schijnwerpers in een wereld waarin dit onmogelijk lijkt.
Naast de vele 5-sterrenrecensies heeft Everybody’s Talking About Jamie 8 grote theaterprijzen gewonnen, waaronder de UK Theatre en WhatsOnStage® Award voor beste nieuwe musical en de Attitude Culture® Award 2017. Daarnaast is de show genomineerd voor 5 Olivier® Awards.


Everybody’s Talking About Jamie
De muziek uit de musical is van Dan Gillespie Sells, de singer-songwriter van de Britse popband The Feeling en het boek en de teksten zijn van schrijver Tom MacRae. Regisseur Jonathan Butterell zag de intrigerende documentaire ‘Jamie: Drag Queen at 16’ het waargebeurde verhaal van Jamie Campbell en zijn moeder, Margaret. Dit inspireerde hem om deze musical te creëren, een gedramatiseerde weergave van een periode in het leven van Jamie. De musical is gebaseerd op het verhaal van Jamie, bepaalde evenementen en personages zijn gefictionaliseerd.

Credits:
Muziek: Dan Gillespie Sells
Boek en teksten: Tom MacRae
Naar het idee van: Jonathan Butterell
Regie: Jonathan Butterell
Ontwerp: Anna Fleischle
Choreografie: Kate Prince
Licht ontwerp: Lucy Carter
Geluid: Paul Groothuis
Casting: Will Burton
Musical Supervisor: Theo Jamieson
Video Design: Luke Halls

  [ # 10 ] 20 July 2019 01:54 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  52
Geregistreerd  2018-03-27

Ik zat trouwens te denken: de reden dat de productie zo snel is aangekondigd is omdat Albert Verlinde ook al het onderzoeken was of Jamie naar het Delamar kon gaan.(zie perspresentatie verslag van Anastasia door musicalworld) Zelf heeft ie namelijk gezegd dat Carré eerst ook achter Lazarus aan zat. Maar uiteindelijk is daarvoor de keus gevallen op stage entertainment omdat die langer kon doorspelen in het Delamar. Albert weet dus dat die in Amsterdam waarschijnlijk wat concurrentie heeft aan Carré. dat kunnen nog mooie jaren gaan worden in Amsterdam! 😊. Sowieso fantastisch dat Jamie naar Carré komt. Gelukkig heb ik maar niet besloten om het in de bioscoop te gaan bekijken. Ben erg benieuwd. Misschien hierna Come from away of Hamilton? En er loopt trouwens ook nog een UK en internationale tour van Phantom momenteel.

  [ # 11 ] 21 July 2019 04:41 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

LondonMark - 27 June 2019 08:13 AM

The Book of Mormon is nog niet eens begonnen, of de de nieuwe Broadway in Carré titel is alweer bekend: ‘Everybody’s Talking About Jamie’. Deze veel geprezen voorstelling is vanaf 4 augustus 2020 twee weken exclusief te zien in Carré in de originele Engelse uitvoering.

Yes!!

Dit lijkt me echt een geweldige voorstelling! Alleen al van de poster op West End dit voorjaar werd ik enthousiast.
Helaas zal volgend jaar zomer voor mij niet makkelijk te plannen zijn, aangezien ik dan naar verwachting ook voor een paar weken in Engeland/ Schotland zit. En daar speelt deze cast natuurlijk dan niet meer 😉

[ Gewijzigd: 21 July 2019 04:47 PM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 12 ] 01 August 2019 10:29 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

Ik denk dat het hier in het topic thuis hoort, ik wil er geen hel topic van maken :O
Ik heb gister erg genoten van de voorstelling in de bioscoop!
Voor het eerst deze voorstelling gezien en het smaakt naar meer!

Ook erg leuk gedaan hoe hij neergezet is tijdens zijn optreden.

  [ # 13 ] 01 August 2019 06:20 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

berber15 - 01 August 2019 10:29 AM

Ik denk dat het hier in het topic thuis hoort, ik wil er geen hel topic van maken :O
Ik heb gister erg genoten van de voorstelling in de bioscoop!
Voor het eerst deze voorstelling gezien en het smaakt naar meer!

Ook erg leuk gedaan hoe hij neergezet is tijdens zijn optreden.

Everybody’s talking about Jamie in de bioscoop? :-O

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 14 ] 01 August 2019 06:48 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Was eenmalig, en volgens mij alleen bij Pathé. Een vooraf opgenomen voorstelling met volgens mij de originele West End cast.

Beetje jammer dat dit soort evenementen altijd à³f op donderdag zijn (mijn vaste repetitiedag) à³f niet in de buurt (voor Jamie was het dichtstbijzijnde Rotterdam, daar doe ik zeker een uur over van deur tot deur). Ik heb ‘m dan ook aan mij voorbij laten gaan, en na de aankondiging dat de musical naar Carré komt was dat geen moeilijke beslissing.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 15 ] 02 August 2019 06:21 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

June - 01 August 2019 06:48 PM

Was eenmalig, en volgens mij alleen bij Pathé. Een vooraf opgenomen voorstelling met volgens mij de originele West End cast.

Beetje jammer dat dit soort evenementen altijd à³f op donderdag zijn (mijn vaste repetitiedag) à³f niet in de buurt (voor Jamie was het dichtstbijzijnde Rotterdam, daar doe ik zeker een uur over van deur tot deur). Ik heb ‘m dan ook aan mij voorbij laten gaan, en na de aankondiging dat de musical naar Carré komt was dat geen moeilijke beslissing.

Deze was op Woensdag 😊
Maar na het zien van deze musical snap ik het ik moet hem zien haha.
In Utrecht en Amsterdam is er morgen nog een voorstelling van in Pathe!

 1 2 3 > 
1 of 3