1 of 2 |  1 2 > 
Elisabeth in concert - Schönbrunn, Wenen
change_status
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Op 5 en 6 juli 2019 zal er een concertversie van Elisabeth worden uitgevoerd in kasteel Schönbrunn in Wenen. De cast wordt nog dit jaar bekend gemaakt.

Tickets kunnen al geboekt worden, maar zijn ontzettend duur.

Bron: Facebook Elisabeth das Musical

[ Gewijzigd: 12 October 2018 10:39 AM by IngeG ]
  [ # 1 ] 12 October 2018 10:22 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

eerste rangs “vip"kaarten (wat dat ook moge inhouden) voor het idiote bedrag van
342 EURO!!! En de cast is nog niet eens bekend. Het regent inmiddels klachten…...

  [ # 2 ] 13 October 2018 07:34 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Ik denk dat we er maar aan moeten wennen dat de goede plaatsen in het theater erg duur worden/zijn. Het begint in NY en je ziet het nu ook al in Engeland en in Duits-talige landen. VIP plaatsen voor belachelijke prijzen van soms meer dan $ 800,00. Er is gewoon een grote groep rijke mensen die dit makkelijk kunnen betalen. Veel shows zijn tegenwoordig bijv. voor 12 weeks only en de producer wil zo snel mogelijk zijn investering terug verdienen. Ik denk niet dat dit van korte duur is.

Ik zat onlangs bij Hamilton in NY naast een ouder echtpaar en kwam in gesprek en gevraagd wat zij betaald hadden. Dat bleek $ 846,00 per ticket te zijn!! Ik zat op de vrijgebleven producerseat voor $ 200,00 wat ik al heel veel vind. Toen ik vroeg waarom zoveel geld uitgeven zeiden ze: ach we zijn 82 jaar en we geven ons geld maar uit, de kinderen hebben het goed dus waarom niet.

Maar Ticketmaster heeft er iets op bedacht voor de armen onder ons, je kunt je dure kaartje op afbetaling kopen. :-(

https://www.broadwayworld.com/article/Ticketmaster-Launches-FlexPay-Option-to-Pay-for-Theatre-Tickets-Over-Time-20181003

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 3 ] 07 December 2018 11:37 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Pia Douwes und Mark Seibert werden im Sommer 2019 bei der konzertanten Aufführung des VBW-Welterfolgs ELISABETH in Schönbrunn als „Elisabeth“ und „Tod“ auf der Bühne stehen. Die beiden Musicalstars kehren damit am 5. und 6. Juli 2019 im Ehrenhof des Schlosses in ihren Paraderollen nach Wien zurück.

Pia Douwes kreierte die Rolle der ELISABETH bereits in der Uraufführung des Erfolgs-Musicals. Mark Seibert spielte die Rolle des „Tod“ u.a. in der Jubilà¤umsfassung 2012 im Raimund Theater, auf der groàŸen Deutschland-Tournee sowie im Rahmen des deutschsprachigen Gastspiels in China.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 4 ] 30 June 2019 07:05 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Er komt op 13 september ook een cd uit van deze versie.

  [ # 5 ] 05 July 2019 12:19 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

En volgend jaar komt het concert terug, aldus de Facebookpagina van Schönbrunn:

Aufgrund des groàŸen Ansturms wird das erfolgreiche deutschsprachige Musical kommendes Jahr am 25., 26. & 27. Juni 2020 noch einmal in konzertanter Version in der berühmten historischen Kulisse zu sehen sein! (👉 Ticketverkauf ab 8.7.2019, 12.00 Uhr)

[ Gewijzigd: 05 July 2019 12:21 PM by IngeG ]
  [ # 6 ] 05 July 2019 03:36 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

IngeG - 12 October 2018 10:37 AM

Op 5 en 6 juli 2019 zal er een concertversie van Elisabeth worden uitgevoerd in kasteel Schönbrunn in Wenen. De cast wordt nog dit jaar bekend gemaakt.

Tickets kunnen al geboekt worden, maar zijn ontzettend duur.

Bron: Facebook Elisabeth das Musical

Wow!! :-O

Dat klinkt fantastisch!

Wat betreft de verdere discussie over prijzen van 800 per kaart; weten we zeker dat dit geen woekerprijzen via illegale doorverkoopsites zijn?
Zelf heb ik afgelopen voorjaar voor niet meer 60 of 80 pond per kaartje in het midden van rij 3 in de zaal gezeten bij Betrayal (cast: Tom Hiddleston, run: slechts twaalf weken) en She Persisted (het Engels Nationaal Ballet, run: tien dagen).

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 7 ] 05 July 2019 03:45 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

De concerten zijn inmiddels dit weekend he 😉
Maar volgend jaar weer dus!
Maar de prijzen waren absurd; voor de beste plaatsen, inclusief goodiebag en wat te eten/drinken, betaalde je een paar honderd euro. Op de officiële site.

  [ # 8 ] 05 July 2019 03:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Jeetje, daar kijk ik van op.
Gelukkig had ik geen serieuze plannen om er (dit weekend) heen te gaan.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 9 ] 05 January 2020 05:38 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  87
Geregistreerd  2004-12-19

Editie 2020 vindt plaats op 25,26 en 27 juni. Maya Hakvoort en Mark Seibert spelen Elisabeth en der Tod.

  [ # 10 ] 08 April 2020 06:51 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

De concerten die in juni zouden plaatsvinden zijn verplaatst naar 1-3 juli 2021.

  [ # 11 ] 15 May 2020 08:42 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ben ik de enige die vindt dat de stem van Maya Hakvoort een te zwaar/diep/donker timbre heeft voor de rol van Elisabeth?
(mijn vergelijkingsmateriaal is de Weense live cd waarop zij Elisabeth zingt).
Bij Elisabeth denk ik aan een jong meisje wat uiteindelijk niet heel oud werd, daar past in mijn hoofd een lichtere stem bij.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 12 ] 15 May 2020 09:10 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Elisabeth werd 60 jaar. Niet echt jong :) Ik hou wel van de stem van Maya Hakvoort, ook in de rol van Elisabeth.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 13 ] 15 May 2020 09:13 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Overigens wel interessant (qua leeftijd van Elisabeth): tijdens deze concerten zou met een jonge en oude Elisabeth gewerkt gaan worden (zoals ook voor de casting van Pia Douwes voorzien was voor de originele productie).

  [ # 14 ] 15 May 2020 09:21 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik ben altijd wel benieuwd hoe die versie dan geworden zou zijn. Ik meen dat de oorspronkelijke plannen waren om de oudere Elisabeth de plaats van de jonge in te laten nemen tijdens de muzikale brug in ‘Ich gehör nur mir’.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 15 ] 15 May 2020 11:49 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vind Maya heel fijn klinken in Elisabeth. Haar stem is warmer dan die van Pia. Maar Pia vind ik ook fantastisch. Ik heb niet echt een voorkeur voor wie ik liever hoor. Ik vind het wel heel jammer dat Pia vorig jaar stemproblemen had en dat we na al die jaren wachten op een complete cd met Pia nu een cd hebben waar ze niet geweldig op klinkt. Ik weet ook niet of dat de reden is dat Maya het dit jaar zou doen of dat Pia gewoon niet kon.

 1 2 > 
1 of 2