39 of 39 | ‹ First  < 37 38 39
The Lion King
  [ # 571 ] 31 January 2019 10:48 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Nou ja “totaal niet” klopt niet helemaal…Simba krijgt dan een soort van flashback naar wat er met Mufasa is gebeurd. Simba doet niks omdat hij verstijfd en zo laten ze zien dat Simba een trauma heeft. Maar dat zie je inderdaad sowieso wel…

  [ # 572 ] 27 March 2019 04:28 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Albert zat vanmorgen bij Goedemorgen Nederland om te melden dat vanavond de 1000e voorstelling is. Die is niet echt voor een uitverkochte zaal als ik op de site kijk.

  [ # 573 ] 28 March 2019 06:59 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Gisteren vierde The Lion King zijn 1000ste voorstelling met een feestelijke lunch. Musicalworld schoof aan aan tafel en sprak met acteurs van de eerste en de tweede lichting: Robin van den Akker, Peggy Sandaal en Thandazile Soni.

Kijk de video onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 574 ] 10 June 2019 11:46 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2012-11-04

Het valt mij op dat Robin van den Akker en Tim Driesen vaak op zijn als Scar de laatste tijd als Jorrit Ruijs er niet is. Is Ara Halici al eerder uit de productie gegaan zoals Maarten Smeele deed?

  [ # 575 ] 13 July 2019 07:39 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Afgelopen donderdag bezocht ik The Lion King. Na deze productie al in 2005 in Scheveningen en in 2010 in Londen te hebben gezien, had ik niet per se hoeven gaan, maar uiteindelijk toch maar gedaan..
Een paar zaken vielen mij op. Bij binnenkomst was ik verbaasd dat er maar twee understudy’s op waren, namelijk Robin als Mufasa en een dame waarvan ik de naam niet weet als Sarabi. Ik vond Robin een erg aangename Mufasa, over de rol van Sarabi valt wat minder te zeggen; gewoon prima gedaan! Jorrit als Scar vond ik tegenvallen. Het voelde als routinewerk, hij speelde vaak over zijn woorden heen zà³nder zijn woorden voldoende betekenis te geven. Gaia als Nala is dan weer het bewijs dat een rol drie jaar spelen geen invloed hoeft te hebben op de beleving, wat een goed spel en prachtige zang! Verder heb ik sterk het vermoeden dat we hier een kleinere set hebben. Ik heb gisteren even op dit forum gelezen, maar kwam er niet helemaal wijs uit. Het is een tour decor toch? Ik vond de toneellijst ook kleiner dan normaal, maar dat kan ook simpelweg aan mijzelf liggen.

  [ # 576 ] 16 July 2019 05:28 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2019-02-14

The Lion King al een paar keer gezien in musical versie, altijd weer ontroerend en pakkend. Morgen naar de première van de liveaction-versie. Ik ben razend benieuwd 😊

  [ # 577 ] 16 July 2019 07:13 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  144
Geregistreerd  2012-01-04

munckin - 13 July 2019 07:39 AM

Afgelopen donderdag bezocht ik The Lion King. Na deze productie al in 2005 in Scheveningen en in 2010 in Londen te hebben gezien, had ik niet per se hoeven gaan, maar uiteindelijk toch maar gedaan..
Een paar zaken vielen mij op. Bij binnenkomst was ik verbaasd dat er maar twee understudy’s op waren, namelijk Robin als Mufasa en een dame waarvan ik de naam niet weet als Sarabi. Ik vond Robin een erg aangename Mufasa, over de rol van Sarabi valt wat minder te zeggen; gewoon prima gedaan! Jorrit als Scar vond ik tegenvallen. Het voelde als routinewerk, hij speelde vaak over zijn woorden heen zà³nder zijn woorden voldoende betekenis te geven. Gaia als Nala is dan weer het bewijs dat een rol drie jaar spelen geen invloed hoeft te hebben op de beleving, wat een goed spel en prachtige zang! Verder heb ik sterk het vermoeden dat we hier een kleinere set hebben. Ik heb gisteren even op dit forum gelezen, maar kwam er niet helemaal wijs uit. Het is een tour decor toch? Ik vond de toneellijst ook kleiner dan normaal, maar dat kan ook simpelweg aan mijzelf liggen.

Ik zag Robin vorige week als Mufasa, en was ook aangenaam verrast! De set lijkt inderdaad kleiner dan de eerste NL-versie. Ook de muziek voelde minder ‘groots’, maar dat kan aan mij liggen.

   Handtekening   

~

  [ # 578 ] 20 July 2019 10:39 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

20 juli 2019
Disney’s The Lion King neemt afscheid van Nederland
Na een totaal van 2144 voorstellingen en ruim 3,4 miljoen bezoekers valt het doek voor de best bezochte Nederlandse musical ooit
Morgen, zondag 21 juli, wordt in het AFAS Circustheater in Scheveningen de laatste voorstelling van Disney’s The Lion King gespeeld. De huidige productie van de ‘Koning der Musicals’ ging op 30 oktober 2016 in première. Na drie jaar, 1139 voorstellingen en meer dan 1,7 miljoen bezoekers speelt de cast morgen de allerlaatste voorstelling. Albert Verlinde, algemeen directeur en producent van Stage Entertainment Nederland: “Toen we The Lion King begin 2016 aankondigden waren de reacties meteen veelbelovend, maar dat de musical drie jaar lang, acht keer per week, in het AFAS Circustheater in Scheveningen zou staan, hadden we nooit kunnen vermoeden. Het publiek is in groten getale naar het theater gekomen, de voorstelling ontving maar liefst twee keer de Publieksprijs voor Beste Musical en mag zich inmiddels de beste bezochte musical in Nederland ooit noemen. Ik ben dan ook ongelooflijk trots op het succes van deze musical en op onze fantastische cast, crew, orkest en alle medewerkers van The Lion King. Het is niet ondenkbaar dat deze musical over een paar jaar terugkeert naar Nederland, de voorstelling heeft een bijzondere ‘Circle of Life’”. De laatste voorstelling van Disney’s The Lion King vindt deze zondagmiddag om 16.00 uur plaats. De voorstelling is uitverkocht. Vanaf september is de nieuwe Broadway musical ANASTASIA te zien in het AFAS Circustheater in Scheveningen.

De best bezochte musical in Nederland ooit
The Lion King is al 20 jaar een wereldwijd fenomeen. De musical met de beroemde muziek van Elton John en Tim Rice, de bekende karakters als Simba, Nala, Timon en Pumbaa en het tijdloze verhaal over hoop, liefde en moed ontving de afgelopen drie jaar ruim 1,7 miljoen bezoekers in Nederland. Ook van 2004 tot 2006 was de musical in het AFAS Circustheater in Scheveningen te zien. Destijds werd de musical eveneens door 1,7 miljoen mensen bezocht. Daarmee is The Lion King met een totaal van meer dan 3,4 miljoen bezoekers de best bezochte musical in Nederland ooit. Wereldwijd trok The Lion King al 100 miljoen bezoekers en won de musical meer dan 70 internationale awards.

86 acteurs, 47 kinderen en meer dan 150 medewerkers
Disney’s The Lion King is één van de grootste musicalproducties ter wereld, dagelijks zijn meer dan 150 mensen bij de musical werkzaam. De afgelopen drie jaar stonden er 86 acteurs uit 17 verschillende landen op het toneel in Scheveningen. Daarnaast speelden nog eens 47 kinderen afwisselend de rollen van de kleine Simba en Nala. De acteurs kropen in de huid van meer dan 25 verschillende soorten dieren, vogels, vissen en insecten. Door middel van het samenspel van de acteurs en de 404 maskers, kostuums en poppen, kwamen de talloze dieren in de beroemde musical over de ‘circle of life’ iedere voorstelling tot leven.

‹ First  < 37 38 39
39 of 39
‹‹ Spring Awakening in Eindhoven      Spijt ››