1 of 6 |  1 2 3 >  Last ›
Uitmarkt 2019
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

MUSEUMPLEIN & LEIDSEPLEIN WORDEN PODIUM VOOR UITMARKT 2019
Amsterdam, 28 maart 2019 - Met de opening van het RCO House - thuisbasis van het Koninklijk Concertgebouworkest - 350 Jaar Rembrandt en met 125 jaar Stedelijk Museum en het Mahlerfestival in het vooruitzicht geven Museumplein en Leidseplein podium aan de opening van het nationale Culturele Seizoen 2019.


© Foto: Bas Uterwijk

Het Museumplein wordt cultureel hart voor de 42ste-editie van de Uitmarkt. De vele culturele instellingen op en rondom het Museumplein en Leidseplein geven in het laatste weekeinde van augustus podium aan een veelzijdig, kleurrijk en divers cultureel programma. Tijdens het driedaagse cultuurevenement, 23-25 augustus, krijgen bezoekers een uitgebreid voorproefje van alles dat op de culturele agenda staat voor het nieuwe seizoen. Veel aandacht is er voor nieuw talent en diversiteit. Cultuur is voor iedereen en is ook terug te zien in de programmering.

“De culturele instellingen aan en om het Museumplein en Leidseplein zijn maximaal uitgerust om dit jaarlijks terugkerende grote evenement te ondersteunen. En dan is het ook nog zo dat grootse jubilea worden gevierd zoals 350 jaar Rembrandt, 125 jaar Stedelijk Museum Amsterdam en Mahler 2020. Dat maakt de twee pleinen goede locaties voor de 42ste editie.”, zegt Jan de Rooij, bestuursvoorzitter Stichting Uitmarkt.

Over de Uitmarkt
De Uitmarkt biedt een laagdrempelig inspirerend platform voor iedereen die kennis wil maken met alles wat het nieuwe culturele seizoen te bieden heeft. Het is een gratis toegankelijk evenement met honderden voorproefjes in alle genres van het rijke culturele aanbod. De Uitmarkt wordt financieel mede mogelijk gemaakt door BankGiro Loterij, Port of Amsterdam, Gemeente Amsterdam en Provincie Noord-Holland. Het programma wordt in de komende maanden bekend gemaakt via de website http://www.uitmarkt.nl.

  [ # 1 ] 10 July 2019 03:30 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  114
Geregistreerd  2013-05-08

Ik vind hier nog geen topic over dus bij deze:
Op zondag 25 augustus 2019 zal de Uitmarkt weer worden afgesloten met de jaarlijkse Musical Sing-a-long

- Welke producties denk/hoop/vrees je te zien ?
- Wie zal naast Frits Sissing de co-presentatie doen?

Discuss!  😜

  [ # 2 ] 12 July 2019 01:13 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  144
Geregistreerd  2012-01-04

Mijn gok voor de producties…

Anastasia
Annie
Haal het doek maar op
Hello, Dolly!
Kinky Boots
Lazarus
Verliefd op Ibiza
Soldaat van Oranje

   Handtekening   

~

  [ # 3 ] 12 July 2019 02:20 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  35
Geregistreerd  2019-06-23

vizier - 12 July 2019 01:13 PM

Mijn gok voor de producties…

Anastasia
Annie
Haal het doek maar op
Hello, Dolly!
Kinky Boots
Lazarus
Verliefd op Ibiza
Soldaat van Oranje

Ik denk verder ook nog wel:
Doornroosje
The Little Mermaid
Op hoop van zegen
Stil in mij
Mamma Mia (die speelt dan nog net, dus misschien even een soort afscheid?)

En ik denk Hello Dolly eigenlijk nog niet, aangezien die pas in februari 2020 begint…

  [ # 4 ] 12 July 2019 04:55 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

IrisElphie - 12 July 2019 02:20 PM
vizier - 12 July 2019 01:13 PM

Mijn gok voor de producties…

Anastasia
Annie
Haal het doek maar op
Hello, Dolly!
Kinky Boots
Lazarus
Verliefd op Ibiza
Soldaat van Oranje

Ik denk verder ook nog wel:
Doornroosje
The Little Mermaid
Op hoop van zegen
Stil in mij
Mamma Mia (die speelt dan nog net, dus misschien even een soort
afscheid?)

En ik denk Hello Dolly eigenlijk nog niet, aangezien die pas in februari 2020 begint…

Stil in mij is al een tijd gestopt toch?

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 5 ] 13 July 2019 06:39 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  440
Geregistreerd  2002-06-02

Op hoop van zegen is ook al afgelopen, dus die denk ik niet.

   Handtekening   

Twee harten, één liefde.
Uit liefde, één hart.

  [ # 6 ] 13 July 2019 08:05 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Van Hoorne is ook pas gestopt met De Kleine Zeemeermin, dus die valt ook af.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 7 ] 14 July 2019 10:53 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  144
Geregistreerd  2012-01-04

IrisElphie - 12 July 2019 02:20 PM
vizier - 12 July 2019 01:13 PM

Mijn gok voor de producties…

Anastasia
Annie
Haal het doek maar op
Hello, Dolly!
Kinky Boots
Lazarus
Verliefd op Ibiza
Soldaat van Oranje

Ik denk verder ook nog wel:
Doornroosje
The Little Mermaid
Op hoop van zegen
Stil in mij
Mamma Mia (die speelt dan nog net, dus misschien even een soort afscheid?)

En ik denk Hello Dolly eigenlijk nog niet, aangezien die pas in februari 2020 begint…

Zou het voor Mamma Mia nog nut hebben om op de Uitmarkt te staan? Kost weer extra geld, en ze stoppen een week of 2 later..

   Handtekening   

~

  [ # 8 ] 14 July 2019 11:15 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Misschien nog Company? En wie weet een primeur mbt Tina, the musical?

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 9 ] 14 July 2019 04:31 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Zal wel weer gewoon Romy Monteiro zijn?

  [ # 10 ] 15 July 2019 03:34 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  35
Geregistreerd  2019-06-23

vizier - 14 July 2019 10:53 AM
IrisElphie - 12 July 2019 02:20 PM
vizier - 12 July 2019 01:13 PM

Mijn gok voor de producties…

Anastasia
Annie
Haal het doek maar op
Hello, Dolly!
Kinky Boots
Lazarus
Verliefd op Ibiza
Soldaat van Oranje

Ik denk verder ook nog wel:
Doornroosje
The Little Mermaid
Op hoop van zegen
Stil in mij
Mamma Mia (die speelt dan nog net, dus misschien even een soort afscheid?)

En ik denk Hello Dolly eigenlijk nog niet, aangezien die pas in februari 2020 begint…

Zou het voor Mamma Mia nog nut hebben om op de Uitmarkt te staan? Kost weer extra geld, en ze stoppen een week of 2 later..

Er wordt nu ook veel gespeculeerd dat ze op de Sing-along bekend gaan maken dat ze tà³ch niet gaan stoppen vanwege het ‘succes’ van nu (door alle kortingsacties). Dus in dat geval zouden ze wel komen.

  [ # 11 ] 15 July 2019 05:12 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

//

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 12 ] 02 August 2019 12:01 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  114
Geregistreerd  2013-05-08

Bron: Website Uitmarkt 2019

De Uitmarkt wordt afgesloten met grootste meezingfestijn waarmee je het nieuwe culturele seizoen maar kunt aftrappen: de Musical Sing-a-Long. Alle grote musicalsterren zijn te zien en te horen op het hoofdpodium. Zing mee met de hits en liedjes uit onder meer: Everybody’s Talking About Jamie, Kinky Boots, Mamma Mia!, Soldaat van Oranje De Musical en Annie.

Presentatie is in handen van Frits Sissing en Romy Monteiro.

Bij onder meer zou je toch Anastasia verwachten of zijn ze nog niet zover?

  [ # 13 ] 02 August 2019 12:49 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

In deze post is te lezen dat het DeLaMar op zondag 25 augustus een “Bowie-dag” heeft, dus ik neem aan dat er dan ook een voorproefje van Lazarus komt (en dus niet op de Sing-a-Long).

  [ # 14 ] 02 August 2019 06:46 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Meespeel-concert, technograppen en een ademhalingscursus
Uitmarktprogramma 2019 is bekend
Vandaag maakt de Uitmarkt het programma bekend van zijn 42ste editie. De Uitmarkt, de opening van het nationale culturele seizoen, vindt dit jaar plaats van vrijdag 23 tot en met zondag 25 augustus op en rondom het Museumplein, het Leidseplein en in het Vondelpark. Tijdens de Uitmarkt wordt het rijke culturele aanbod voor het komende seizoen gepresenteerd met optredens van onder meer gelegenheidsduo Trijntje Oosterhuis & Vjeze Fur, The Kik en de populaire Musical Sing-a-Long.

Nergens in Nederland vindt men zoveel theatermakers, musici, dansers, cabaretiers, schrijvers, tentoonstellingsmakers en hun publiek bij elkaar. De makers achter de voorstellingen, de verhalen achter de tentoonstellingen en de gebeurtenissen die leiden tot een boek, staan dan ook centraal tijdens deze editie van de Uitmarkt. Op 25 podia en een uitgebreide culturele markt kan men de makers tegenkomen en proeven van voorstellingen, previews, tentoonstellingen en pop-up optredens van onder meer muziek, dans, literatuur, toneel en cabaret. Er zijn maar liefst 300 optredens van zo’n 2.000 artiesten.

‘Dit jaar organiseren we voor de 42ste keer de Uitmarkt. Dit evenement geeft traditiegetrouw een kijkje in de keuken van het aankomend cultuurprogramma. Nederland is rijk aan een kwalitatief hoogstaande cultuur en tijdens de Uitmarkt biedt het programma, van literatuur tot musical en van hiphop tot cabaret, voor ieder wat wils,’ aldus Geerte Udo, CEO amsterdam&partners; (namens Stichting Uitmarkt). 
Programma op hoofdlijnen

I amsterdam podium: een keur aan bekende artiesten
Eric Corton opent het culturele seizoen op de vrijdagavond op het I amsterdam podium ondersteund door het New Cool Collective. De avond biedt een rijke aaneenschakeling aan optredens van onder meer cabaretier Rayen Panday, singer-songwriter Judy Blank, rapper Winne en de populaire band The Kik. De opening van de Uitmarkt wordt op vrijdag 23 augustus uitgezonden vanaf 21.10 op NPO2. De avond wordt afgesloten met een concert van Jennie Lena.
Op zaterdag overdag treden Ricky Koole & Frank Lammers op en zingt Charly Luske George Michael. Ook zijn er optredens van Ruben Hein en Sabrina Starke. Zaterdagavond zingt The Kik Boudewijn de Groot en zingt Martijn Fisher Hazes.
De zondagochtend begint met een meespeel-concert met Asko|Schönberg (Wil je meedoen? Meld je hier aan). Zondagavond wordt de Uitmarkt traditiegetrouw afgesloten met de Musical Sing-a-Long, gepresenteerd door Frits Sissing en Romy Monteiro. Uit volle borst kan men meezingen met de bekende nummers uit onder andere de musicals Kinky Boots, Anastasia en Annie. De Musical Sing-a Long wordt op zondag 25 augustus live uitgezonden vanaf 21.15 op NPO1.

Remix Podium: popmuziek op het Museumplein
Op dit podium zijn verschillende optredens te zien, waaronder de kersverse Nederpop-act WIES, Beryl Anne met spannende melodische pop met een eigenaardig randje, Jordi Martin: de gepassioneerde singer-songwriter met pop rock invloeden en Darlyn, die spannende invalshoeken laat horen tussen actuele pop, indie en folk. Ook Yentl & de Boer staan op dit podium.

Koninklijk Concertgebouw: de wereld van klassieke muziek en jazz
Fluitist en componist Chris Hinze neemt ons mee naar India en er zijn ook concerten van Aidan Mikdad, Renske Taminiau, jong talent van het Conservatorium van Amsterdam, Eric Vaarzon Morel, Lavinia Meijer, Michiel Borstlap en Julian Schneemann. In de Grote Zaal kan men een repetitie bijwonen van het Residentie Orkest. Dit is nog maar een kleine greep uit het klassieke muziek en jazz programma. 

FringeXUitmarkt: the pink X marks the spot
Dit jaar verzorgt Amsterdam Fringe Festival een ervaring waar de “X” zal staan voor de verbinding tussen de maker en het publiek, de cross-over van verschillende stijlen, het ontdekken van het onbekende en - niet te vergeten - het kusje. Jong talent, uitvinders, nichevirtuozen, hybriders, out-of-boxers, post-avantgardisten, vreemde vogels, wildcards en al-dan-niet-bewust-artistiek thuislozen: ze nodigen je uit om mee te gaan op Fringe-avontuur langs de rafelranden van het theater en de stad: van de kleine theaters en verborgen parels tot obscure garages en onontgonnen terrein.

Literatuur: uitgebreid programma voor jong en oud
Het literaire hart splitst zich dit jaar in tweeën en ligt zowel naast de vijver op het Museumplein als in de Balie. Er zijn lezingen van literaire grootheden als Oek de Jong, Peter Buwalda, Sarah Meuleman, Ellen Deckwitz, Ronald Giphart en Jeroen Siebelink. Maar er zijn ook namen die je minder snel verwacht. Literaire volkszanger Bert Wabbe laat zich horen, De Kunstmeisjes zijn present en Mr. Breath geeft een ademhalingscursus. Ook voor kinderen valt er veel te beleven: er is een proeverijtje met nijntje door Samuel Levie en Manon Berns, de ‘Dan Brown voor kids’, presenteert een boek over Rembrandt. Ook zijn Tosca Menten, Joshua Douglas en Anna Woltz (die het Kinderboekenweekgeschenk gaat schrijven) zijn aanwezig.

Uitmarkt Junior: zien en doen voor de jeugd
In de KIDS@WORK Theater en Dans workshoptent op het Museumplein kruipen de kleintjes in de huid van boeven en politie, leren ze dansen en beatboxen, krijgen ze les in applaudisseren en zijn ze getuige van wonderlijke verhalen en bijzondere voorstellingen. Daarnaast zijn er op het jeugdtheaterpodium Uitmarkt Junior previews te zien van kindervoorstellingen waaronder Dirk Scheele en de Toneelmakerij.

Vondel CS: een enorm gevarieerd programma
Deze locatie in het Vondelpark biedt een gevarieerd programma met keihard cabaret door de aanstormende talenten Anne en Lisa, live podcasts in een gezellige huiskamersetting, een optreden van het queer rap duo Lionstorm met een nieuw geluid in de Nederlandse hiphop, een workshop scenarioschrijven van de Scrips-Academy, een mini vakantie voor de geest door School of Life, Amsterdamse gedichten van stadsdichter Gershwin Bonevacia en tot slot een optreden van ravende altviolisten 3Violas.

Orgelpark & Vondelkerk: podia voor jazz en klassieke muziek
Op deze twee bijzondere locaties wordt twee dagen klassieke muziek en jazz ten gehore gebracht door onder meer Jas Hutchinson-Bazely, Jan-Bas Bollen, Amsterdam Marimba Weekend / Tatiana Koleva, Nederlands Symfonie Project en La Voz Humana.

Internationaal Theater Amsterdam & Theater Bellevue: dansprogramma
Een spannende danssolo in de lucht, een wonderlijke ratrace, of een voetballende danser — je ziet het allemaal in het dansprogramma. Jonge makers en gerenommeerde gezelschappen laten zien, wat er komend seizoen allemaal op het programma staat. Bij het Nicole Beutler Projects slepen acht mannen je mee in een bezwerend ritueel voor de nieuwe tijd. MAN II CO strijdt tegen elkaar in de millennial ratrace zonder quizmaster en Panama Pictures geeft een intieme solo, waarin de aerial straps functioneren als verlengstuk van het lichaam.

Het hiphopfestival Summer Dance Forever duikt op waar en wanneer je het niet verwacht: Spanje’s bekendste hiphop dansgezelschap Iron Skull liet zich inspireren door de Japanse esthetiek van de imperfectie, Saïdo Lehlouh laat 40 dansers b-boyen Paris style en Dyptik Company brengt een energieke mix van hiphop en Arabische ritmes die je naar adem doet happen.

Internationaal Theater Amsterdam: 125 jaar Stadsschouwburg
De Stadsschouwburg bestaat dit jaar 125 jaar en daarom geeft ITA tijdens de Uitmarkt 125 kaarten weg voor de voorstelling de Kersentuin op zaterdag 24 augustus in het theater. Tijdens de Uitmarkt worden er overdag rondleidingen gegeven door het gebouw waarbij men ook kleine voorstellingen tegenkomt, zoals het Toneel Bordeel: een 1-op-1 voorstelling met een acteur in de kleedkamer.

De La Mar Theater: een en al cabaret
Dit theater bij het Leidseplein staat deze Uitmarkt vol cabaret met de technograppen van Matroesjka en de Showponies van Alex Klaasen, maar ook Rayen Panday, Kasper van Kooten en Roué Verveer. Ook is er een special rondom David Bowie onder leiding van Bowie-kenner Ad Visser.

Bellevue Theater: cabaret en theater
In theater Bellevue vind je naast cabaret van onder andere Amsterdams Kleinkunst Festival winnares Rosa da Silva, Ronald Snijders en Pepijn Schonenveld & Kevin Hassing ook muziektheater van theatergezelschap Orkater.

Milk Made op het Museumplein: young urban programma
Milk Made is een nieuwe afdeling van jonge creatieven die vanuit Melkweg programmeren en content creëren voor jongeren binnen de urban & pop scene, van clubavond tot interview en van akoestische sessie tot podcast. Milk Made brengt de Boilerroom naar de Uitmarkt, voert gesprekken over het nieuwste van het nieuwste in de muziekwereld en gaat los op de heetste dancehall en hardste afrobeats bij Afrolosjes.

Port of Amsterdam: Circulair Circus
Bij de vijver van het Museumplein is een onderwaterexpo, de Plastic Fantastic tentoonstelling over de Amsterdamse oplossing voor het plastic probleem in de stad en kunnen kinderen afvalvissen.

BGL Museum Village: mini masterclasses
Dit is dé plek waar de musea hun publiek ontmoeten en warm maken voor de nieuwste tentoonstellingen, aankopen, activiteiten en projecten. In het Museumcafé op het Museumplein vinden mini masterclasses plaats waarbij de verschillende musea een ‘stuk’ uit hun collectie laten zien en daar uitleg bij geven. Onder andere Naturalis, Museum het Rembrandthuis, Kunsthal Rotterdam en Museum Voorlinden geven acte de presence. De musea aan het plein zijn natuurlijk open om te bezoeken.

De Uitmarkt is ook online te volgen via het Facebook event en #Uitmarkt op Facebook, Twitter, YouTube en Instagram.

Kijk voor meer informatie en het volledige programma op http://www.uitmarkt.nl

[ Gewijzigd: 02 August 2019 06:48 PM by Jeroen ]
  [ # 15 ] 13 August 2019 04:01 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

De eerste optredens voor de musical sing-a-long zijn bekend gemaakt:
https://www.avrotros.nl/musical-sing-a-long/gemist/detail/item/eerste-optredens-musical-sing-a-long-2019-bekend/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_content=facebook-musical&fbclid=IwAR3YSLkcEPzpAMv2lJPLHqxTf7oB4sduUQEB-Ljh-8ZEZ2CD2WYpvJ8wutE

Dus;
- Everybody’s Talking About Jamie
- Anastasia
- Verliefd op Ibiza
- Kinky Boots

 1 2 3 >  Last ›
1 of 6