Carrie in Hamburg
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Gisteravond deze musical gezien in het FirstStage Theater in Hamburg. Een klein theater met ca. 250 stoelen qua opstelling doet het aan CC Amstel denken. Het theater is onderdeel van de toneelschool van Hamburg. Het is dan ook niet raar dat er veel jonge afgestuurde studenten aan deze productie meedoen. Voor velen de eerste keer dat ze voor betalende bezoekers spelers. Naast Carrie wordt de moeder gespeeld door onze eigen Maya Hakvoort die we helaas veel te weinig in Nederland zien.  Het decor is voor een klein theater groots met bewegende panelen en decorstukken die vloeiend over de vloer bewegen. Het ziet er uit als houten wanden met deuren en louvre ramen die een verwoeste indruk maken. Ook de bidkast van Carrie is een prachtig decorstuk. Het ensemble is vooral in de strakke choreografie zeer op zijn plaats maar het zingen kon bij een paar wat beter. De hoofdrollen zijn allen goed tot zeer goed. Vooral Carrie en Sue. Maar Maya Hakvoort als moeder was toch echt de ster van de avond. Al bij haar eerste nummer liepen de rillingen over mijn rug en kreeg ik kippenvel en een brok in mijn keel. Alle lagen van liefhebbende moeder, bezorgde moeder en godsdienstwaanzinnige werden formidabel door haar neer gezet. Na Elisabeth en Norma Desmond is dit voor mij het beste wat ze gedaan heeft.
De telekinetische momenten waren mooi en soms huiverig.
Eind augustus zijn er nog een paar extra voorstellingen.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 1 ] 13 July 2019 06:00 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Misschien goed om te vermelden dat Maya niet alle shows speelt. In augustus neemt Kaatje Dierks het van haar over.

Ik heb met afgelopen maandag gezien. De bewegende delen vond ik wat minder vloeiend, maar al met al was het een aardige voorstelling. Van de “uitvoerenden-in-opleiding” vond ik eigenlijk voornamelijk de Gymlerares overtuigend.

[ Gewijzigd: 13 July 2019 06:04 PM by S7rin ]
  [ # 2 ] 20 July 2019 10:06 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

ik zag de voorstelling vorig week zaterdag. De weg naar het theater was een hel, vanwege een soort Toppers-parade die door het stadsdeel trok. Karren vol schlagermuziek, op een onaangenaam volume. Maya Hakvoort is inderdaad prachtig in deze voorstelling en zeker de reden dat ik een geweldige avond heb gehad. Carrie was zeker in het begin niet zo sterk, en wordt daarbij ook niet geholpen door een trui die drie maten te groot is, en waarbij haar handen dus wegvallen. Ongeloofwaardig ook, met een moeder die leeft van kleding. Op andere momenten is ze prachtig: het moment dat de jongen aan haar deur verschijnt en je haar ziet opbloeien is magisch. De special effects zijn soms verbluffend voor zo’n klein theatertje, al wordt dat soms weer een beetje teniet gedaan door knullige regiekeuzes. De rollen zijn op zijn Duits soms wel erg aangedikt. Met name de Wolverine-achtige invulling van Billie stoort me. De energie in de dans is dan wel weer top: het geluid is wat doffig, waardoor het soms wat minder scherp voelt als het zou kunnen zijn.

Maar zoals gezegd, ik heb een prima avond gehad.