2 of 6 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Uitmarkt 2019
  [ # 16 ] 13 August 2019 05:57 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Laush - 02 August 2019 12:49 PM

In deze post is te lezen dat het DeLaMar op zondag 25 augustus een “Bowie-dag” heeft, dus ik neem aan dat er dan ook een voorproefje van Lazarus komt (en dus niet op de Sing-a-Long).

Ik vind de muziek van David Bowie nou ook niet persé geschikt voor de musical singalong, dus deze keuze snap ik wel ja.

[ Gewijzigd: 13 August 2019 06:01 PM by AfterForever ]
  [ # 17 ] 15 August 2019 01:34 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

14 augustus 2019
Uitmarkt: daar zit muziek in
De Uitmarkt is de opening van het nationale culturele seizoen. De 42ste editie van de Uitmarkt vindt dit jaar plaats van vrijdag 23 tot en met zondag 25 augustus op en rond het Museumplein, het Leidseplein en in het Vondelpark. Van musical tot opera, van jazz tot luchtdirigeren, de Uitmarkt belooft een muzikaal feestje te worden.


foto: Bas Uterwijk

Op het Remix podium kom je aan je trekken als je van popmuziek houdt, met optredens van onder meer Gerson Main, singer songwriter Josephine Zwaan en hiphop van Massi. Op het I amsterdam podium staan onder meer Steffen Morrison, Charly Luske en The Kik.

Milk Made (het jonge zusje van de Melkweg) gooit DJ’s in het diepe, voert gesprekken over het nieuwste van het nieuwste in de muziekwereld en gaat los op de heetste dancehall en hardste afrobeats bij Afrolosjes. Kom bijvoorbeeld op vrijdagavond naar PLAIN JANE [Just Audio No Emcee]. Een Boiler Room stijl concept waarbij soundsystems van verschillende feesten een 58 minuten durende set draaien en de diepgang van hun muzikale visie laten zien.
Uitgebreid programma in het Koninklijk Concertgebouw
In de Koorzaal van het Concertgebouw swingt het. Van de geoefende jazzkenner tot de nieuwsgierige luisteraar; iedereen komt hier aan zijn noten. Het Ian Cleaver Trio feat. Jasper Blom brengt een ode aan Mengelberg, de liedjes van Julian Schneemann’s Caravan resoneren nog heel lang na in je hoofd en de Guy Salamon Group laat de randjes van de jazz horen.

In de Kleine Zaal van het Concertgebouw hoor je klassieke, eigentijdse en geïmproviseerde muziek. Meesterpianist Caspar Vos vertaalt zijn fascinatie voor de Catalaanse klankkunstenaar Frederic Mompou naar een nieuw album, Chris Hinze neemt je mee op een muzikale trip door India en het Alma Quartet verbrijzelt al je klassieke muziek vooroordelen met hun optreden.

In de Grote Zaal kun je op zaterdag de openbare repetitie bijwonen van het Residentie Orkest Den Haag.
Zelf muziek maken
Muziek is er niet alleen om naar te luisteren, zelf deel uit maken van het muzikale spektakel hoort zeker tot de mogelijkheden. Zo kun je deelnemen aan de workshop luchtdirigeren met de Nederlands Kampioen luchtdirigeren Richard van Roessel (voor jong en oud), of meedoen met het meespeelconcert van Asko|Schönberg. Met zoveel mogelijk muzikanten belooft dit een gigantisch muzikaal spektakel te worden. Gevorderde en enthousiaste muzikanten kunnen zich opgeven via de site. De Uitmarkt wordt afgesloten met het grootste meezingfestijn waarmee je het nieuwe culturele seizoen maar kunt aftrappen: de Musical Sing-a-Long. Alle grote musicalsterren zijn te zien en te horen op het hoofdpodium. Uit volle borst meezingen wordt aangeraden.

Dit is slechts een greep uit het programma. Kijk voor meer informatie en het volledige programma op http://www.uitmarkt.nl

West End cast Everybody’s Talking About Jamie komt naar Uitmarkt in Amsterdam


★★★★★
‘Every parent can relate. Every child can relate. This is a show about family. A treat for any age’
- Daily Express -
Amsterdam, 12 augustus 2019 - De musical Everybody’s Talking About Jamie is op zaterdag 24 en zondag 25 augustus vertegenwoordigd op de Uitmarkt in Amsterdam. Tijdens de Uitmarkt kan het publiek de stand met GIF-photobooth geheel in stijl van de musical bezoeken. Ook is er een meet & greet met de West End acteurs en treedt de cast zondagavond op tijdens de Musical Sing-a-Long.

“Out of the darkness into the spotlight”
Alle bezoekers van de Uitmarkt kunnen dit weekend in de Carré stand een eigen Everybody is Talking About Jamie gifje maken. Dat kan met de GIF-photobooth waar men het zelfgemaakte gifje vervolgens op social media kan delen met de hashtag #JamieAmsterdam. Laat je verrassen, begeef je even in de wereld van Jamie en stap zelf in de spotlight! Everybody’s Talking About Jamie is te vinden op het Museumplein: standnummer 106.

Meet & Greet
Zondagmiddag 25 augustus tussen 16:45 en 17:15 uur is een deel van de cast aanwezig bij de stand. Bezoekers kunnen op de foto met o.a. Layton Williams (Jamie New) en andere castleden van de West End musical. Kijk voor actuele informatie op: carre.nl.

Optreden tijdens de Musical Sing-a-Long
De Uitmarkt wordt ook dit jaar afgesloten met de Musical Sing-a-Long. De cast van Everybody’s Talking About Jamie zingt onder begeleiding van The New Symphonics het openingsnummer uit de voorstelling. De Musical Sing-a-Long wordt zondag 25 augustus vanaf 21.15 uur live uitgezonden bij de AVROTROS op NPO 1. Meer informatie op uitmarkt.nl.

Over de musical
In de actuele feel-good musical Everbody’s Talking About Jamie volgen we de ups en downs in het leven van de 16-jarige Jamie, zijn moeder en zijn klasgenoten. Jamie durft anders te zijn, spreekt zich uit en stapt in de schijnwerpers in een wereld waarin dit onmogelijk lijkt.

Everybody’s Talking About Jamie is de vijfde titel in de serie Broadway in Carré en heeft naast de vele 5-sterrenrecensies 8 grote theaterprijzen gewonnen, waaronder de UK Theatre en WhatsOnStage® Award voor beste nieuwe musical en de Attitude Culture® Award 2017. Daarnaast is de show genomineerd voor 5 Olivier® Awards.

Everybody’s Talking About Jamie is vanaf 4 augustus 2020 twee weken exclusief te zien in Koninklijk Theater Carré, in de originele Engelse uitvoering.

  [ # 18 ] 16 August 2019 03:14 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Zijn er al kaarten te koop voor Jamie in Carré?
(of zit ik daarvoor in het verkeerde topic)

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 19 ] 16 August 2019 05:29 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Jamie is sinds de aankondiging in de verkoop.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 20 ] 16 August 2019 06:57 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ja klopt mijn kaart voor Jamie inmiddels binnen.

  [ # 21 ] 17 August 2019 09:36 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Dank je. Ik zit inmiddels op de site van Carré. Kan ik er van uitgaan dat met ‘originele Engelse/ West End versie’ ook de huidige originele cast wordt bedoeld?
En waarom staat erbij dat er Engelse boventiteling is als de voorstelling zelf ook in het Engels is?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 22 ] 17 August 2019 10:24 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik weet niet of het tourdecor verschilt van het West End decor maar Amsterdam is in ieder geval (één van) de laatste stops van de UK tour.

Layton Williams (die nu op West End Jamie New speelt) zal de rol in ieder geval ook in Amsterdam spelen.

De vraag over de boventiteling kun je beter aan Carré stellen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 23 ] 17 August 2019 12:09 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ja, dat heb ik inmiddels ook gedaan. Dank je.
Engelse boventiteling heb ik niet nodig, maar ik vind het zo gek dat een Engelstalige voorstelling ook Engelstalig boventiteld wprdt.
Als dit een foutje is, weet ik het liever voor ik mijn kaarten bestel.
Maar met de Engelse cast zal de gesproken en gezongen taal gegarandeerd Engels zijn 😉

***

Check; en ticket in the pocket!

[ Gewijzigd: 17 August 2019 01:09 PM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 24 ] 17 August 2019 03:29 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Over de boventiteling… Ik zag de voorstelling in Londen en mijn Engels is best goed, maar ze spreken met zo’n accent dat ik niet alles kon volgen. Dus een boventiteling is denk ik zeker wel handig!

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 25 ] 17 August 2019 04:07 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik ben nog nooit bij een internationale voorstelling geweest waarbij de boventiteling niet in het Nederlands was, dus Engelstalige boventiteling is wel raar.

  [ # 26 ] 18 August 2019 12:16 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Ik weet dat ze bij de Nederlandse Reisopera tijdens A Littele Night Music met zowel Nederlandse als Engelse boventiteling werkten…

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 27 ] 18 August 2019 11:11 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2018-09-15

Ben even nieuwsgierig. Wie van jullie kan ik allemaal tegen het lijf lopen voor bij het podium van de sing a long.
En vanaf ongeveer hoelaat zijn jullie er te vinden?

  [ # 28 ] 18 August 2019 12:19 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ik ben er in ieder geval maar ga ook over de markt struinen…

  [ # 29 ] 18 August 2019 01:09 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2018-09-15

Anme - 18 August 2019 12:19 PM

Ik ben er in ieder geval maar ga ook over de markt struinen…

Ben blij dat het dit jaar weer op en rond het museumplein is.
Dan zijn de theater en producenten stands ook weer meer in de buurt van het podium.

Ben ook erg benieuwd wat stage organiseert bij de stand.

  [ # 30 ] 19 August 2019 03:30 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  144
Geregistreerd  2012-01-04

Company is er ook bij, zojuist gepost op hun facebook.

   Handtekening   

~

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 6