kaartjes Londen kopen: online of ter plekke?
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Hallo allemaal,

Ik ben druk doende om een weekendje londen te plannen. Er zijn 2 voorstellingen die ik graag wil zien, namelijk Spring Awakening en Wicked. Waarschijnlijk ter plekke nog 1 of 2 voorstellingen maar dat hangt er nog een beetje vanaf.
Nu is mijn vraag: hoe kun je het beste kaarten regelen? Van te voren online kopen (en waar dan, wat is vertrouwd?) of bij een ticketbox in Londen (welke?)
En ik heb gehoord dat je op de dag zelf ook vaak kaarten kan kopen met korting aan de kassa van het theater. Heeft iemand dat al eens gedaan en hoe heb je dat ervaren? Is er een groot risico dat de kaarten op zijn?

Hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen,
Groetjes Fatima

  [ # 1 ] 19 March 2009 01:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Er is voor beide opties wat te zeggen. Boek je van te voren weet je zeker dat je kaarten hebt, maar is het veel duurder. Koop je daar kaartjes is het goedkoper, maar heb je altijd het risico dat er geen kaarten meer zijn.

De meeste voorsellingen verkopen iedere dag day seats. Deze zijn erg goedkoop, maar dan moet je wel vroeg bij het theater zijn. Je kan het beste de officiele site van de voorstellingen die je wilt zien bezoeken raadplegen, daar staat vast wel meer info op.

Op Leicester Square kun je bij TKTS kaartjes op de dag zelf kopen. Meestal met 50% kortingen (soms 25% of volle prijs). Meer informatie op http://www.officiallondontheatre.co.uk. Bovenin de menubalk staat TKTS. Daar kun je iedere dag bekijken wat er verkocht wordt. Spring Awakening is nog niet begonnen op West End, maar ik denk dat deze ook wel bij TKTS te verkrijgen zal zijn, dat is vaak het geval met wat kleinere voorstellingen.

Betrouwbare sites om kaarten te bestellen hebben een STAR keurkmerk. Kijk op http://www.s-t-a-r.org.uk welke sites dit zijn en vergelijk dan gewoon welke site je de mooiste kaarten kunnen geven die bij jouw budget past. Kijk ook even of er aanbiedingen zijn voor de voorstellingen die je wilt zien.

Hopelijk heb ik je een beetje op weg geholpen. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

[ Gewijzigd: 19 March 2009 01:56 PM by martijn-j ]
  [ # 2 ] 19 March 2009 04:48 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  107
Geregistreerd  2009-01-11

Niet echt een antwoord op je vraag, maar toen ik kaartjes ging bestellen (ook voor Wicked xD), MOEST ik per se op een goede plek zitten, daarom heb ik ook van tevoren besteld.


http://www.theatremonkey.com  < kun je een seating plan van de theaters vinden, en daarin staat aangegeven of het een goede plek is, of een slechte… Kan handig zijn.

   Handtekening   

Still flying free and solo

  [ # 3 ] 19 March 2009 08:16 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  92
Geregistreerd  2004-01-23

Afgelopen zomer ben ik voor de dayseats van Wicked gegaan.
Deze gingen vanaf 10:00 uur in de verkoop bij het theater zelf.
Kosten waren 25 pond.
Meen dat de hele eerste rij vrij werd gehouden als day seats.
Mocht je hiervoor gaan, zorg dan dat je er ruim op tijd bent (wij waren er ongeveer een uur van te voren en hadden de laatste plekken op rij 1 geloof ik, de mensen achter ons in de rij hadden pech) er vormt zich een rij voor de deur en op volgorde van staan in die rij worden de kaarten verkocht.

   Handtekening   

“I’ll be with you like a handprint on your heart”

  [ # 4 ] 23 March 2009 08:22 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik wat mee!
Nog ervaringen met het opsturen van kaarten? Ik zag dat je ook kan kiezen voor de optie om ze op te halen bij een ticketbox? Wat is volgens jullie ervaringen handiger?

  [ # 5 ] 23 March 2009 10:16 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

ik heb nog nooit wat laten sturen. Altijd bij de ticketoffice van het theater opgehaald, en dat is in verreweg de meeste gevallen goed gegaan. een keer niet, en toen heb ik andere plekken gekregen dan ik had gereserveerd. Op de bevestiging stonden toen geen stoelnummers. Dus voor de zekerheid zou ik, als dit bij jou ook zo is, ook een afdruk maken van de pagina waar deze wel op staan.

  [ # 6 ] 23 March 2009 10:34 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik haal ook altijd mijn kaartjes bij de box office op, gewoon omdat het goedkoper is. Ging altijd goed, alleen een keer bij Mary Poppins waren mijn kaartjes er niet, maar daar werd niet echt moeilijk over gedaan. Ze hebben toen gewoon nieuwe kaarten uitgeprint. Ik neem wel altijd voor de zekerheid een printje mee van de mail die je krijgt als bevestiging.

  [ # 7 ] 23 March 2009 06:14 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2005-07-29

Ik heb mijn kaarten altijd in Londen op de dag zelf bij het theater gekocht.
Met een CJP-pas / collegekaart / schoolpas met foto kreeg ik altijd flinke korting (10 pond ipv 42)
Maar dat waren niet altijd de nieuwste shows. Als je iets per se wil zien, zou ik dit risico niet nemen.

Ik heb 1x (van meer dan 10) geen kaart kunnen krijgen en dat was Mamma Mia 3 maanden na de premiere.

Heel veel plezier

  [ # 8 ] 23 March 2009 08:16 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2006-09-12

Mijn eerste optie is altijd seetickets.com. Vervolgens ticketmaster.com. Ik laat kaarten altijd opsturen. Maar voor sommige shows (The Lion King) kun je ze zelfs thuis uitprinten en dat is natuurlijk helemaal handig!

In Londen ook al wel eens bij de tkts tickets gekocht (destijds in 2000 Whistle Dowd The Wind, stalles voor 14,50 pond) en een van de laatste keren ook voor half geld Blood Brothers. Dat was echter ‘s avonds rond 17u bij een tkts-filiaal ergens om de hoek van Charing Cross Road. Ook toen erg goede kaarten, rij zes ofzo.

  [ # 9 ] 26 March 2009 08:02 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  893
Geregistreerd  2008-11-08

Ik laat ze altijd opsturen en heb daar nooit problemen mee gehad

   Handtekening   

I am not dead yet!!!!!!

  [ # 10 ] 31 March 2009 02:43 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  93
Geregistreerd  2008-09-08

Ik ben net terug van een weekje londen en heb gewoon daar ter plekke kaartjes gekocht voor Wicked. Ik heb 40 pond betaald voor een kaartje bijna helemaal vooraan. Het kaartje heb ik gekocht op het metro station van Leicester Square. De middagvoorstelling is goedkoper en heb je meer kans op goeie plaatsen 😊 DAt geld voor de meeste voorstellingen.

  [ # 11 ] 20 August 2019 10:55 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Even een tip… De laatste jaren koop ik steeds vaker tickets bij de tkts op Leicester Square. Scheelt vaak echt heel veel geld en voor de meeste producties kun je er wel terecht. Voor veel shows al voor 30 euro gezeten en dan ook echt prima (wellicht wel iets meer aan zijkant of achterin maar ach…) plaatsen.

En voor shows die ik echt wil zien of geen risico bij wil lopen bestel ik tegenwoordig altijd via de site van de productie / theater zelf (dat scheelt dan best weer veel vergeleken met een ticketmaster of seetickets).

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 12 ] 21 August 2019 07:48 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

De app van Todaytix is voor mij de aanrader! Goedkoper dan TKTS.
Hoef je nergens voor in de rij te staan. Ze doen aan online dayseats en lottery.
Maar ook discount kaartverkoop. En je kan gelijk zien waar in de zaal je zit.
Zelf al meerdere Londen trips gebruik van gemaakt.

Je maakt een account aan en kan je kaartje een uur voor de voorstelling ophalen bij de boxoffice.