4 of 7 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
Lazarus naar DeLaMar
  [ # 46 ] 03 August 2019 04:07 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  52
Geregistreerd  2018-03-27

Leuk weetje nog over deze musical, het word exact dezelfde versie als de New York en Londense versie. [in tegenstelling tot een hoop andere buitenlandse producties]. Maar wat ik wel effe gek vond, ik was al voor een tweede keer aan het kijken om kaartjes te boeken, en ik heb de kaartverkoop zoals op de website geformuleerd een beetje in de gaten gehouden. De vorige keer dat ik keek waren er tig voorstellingen -met name weekend voorstellingen- rood gekleurd en dus uitverkocht. Maar nu is er in een keer geen enkele voorstelling meer uitverkocht en zijn er lose plaatsten vrij gekomen… Vreemd zeg… Ik hoorde wel een paar mensen zich op de FB pagina van LazarusNL beklagen dat ze zich bedrogen voelde omdat ze dachten dat het om een Engelse versie ging. Maar kom op dit zijn toch wel heel veel kaarten over een ruime periode die in keer vrij gekomen zijn. Het enige dat ik me nog kan voorstellen waarom dit kan is omdat het DeLaMar Theater na verluid een verbouwing zou krijgen waardoor het aantal stoelen naar 1000 stoelen ging… Vreemd allemaal. Zeker omdat je niet zomaar even je kaartje bij stage entertainment kunt annuleren….

  [ # 47 ] 03 August 2019 04:40 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Bij Delamar kun je wel je kaarten retourneren, tegen administratiekosten.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 48 ] 04 August 2019 09:24 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Het gebeurt wel vaker hoor dat bepaalde kaarten/data bij start van een verkoop in eerste instantie geblokkeerd worden (als uitverkocht weergegeven) om dan toch later alsnog in de verkoop te gaan. Kunnen meerdere redenen voor zijn, maar eentje die veel voorkomt is dat op deze manier de lastiger te verkopen doordeweekse dagen eerst wat meer vollopen (mensen gaan uitwijken) en zodra die dagen wat beter gevuld zijn, gaan de de weekenddagen in de verkoop (met de gedachten: die kaarten gaan toch nog wel weg, ook wat later in het verkoopproces). Bedoeld dus om de weekdagen voller te krijgen, maar er kunnen ook andere redenen zijn zoals een uitkoopoptie die vervalt, annulering van een grotere groep.

Of het allemaal even correct naar de klant toe is, is een ander verhaal. Dat principe is volgens mij al lang losgelaten en een andere discussie die hier veelvuldig terugkomt.

[ Gewijzigd: 04 August 2019 09:30 AM by Mark ]
   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 49 ] 04 August 2019 09:42 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  52
Geregistreerd  2018-03-27

Mark - 04 August 2019 09:24 AM

Het gebeurt wel vaker hoor dat bepaalde kaarten/data bij start van een verkoop in eerste instantie geblokkeerd worden (als uitverkocht weergegeven) om dan toch later alsnog in de verkoop te gaan. Kunnen meerdere redenen voor zijn, maar eentje die veel voorkomt is dat op deze manier de lastiger te verkopen doordeweekse dagen eerst wat meer vollopen (mensen gaan uitwijken) en zodra die dagen wat beter gevuld zijn, gaan de de weekenddagen in de verkoop (met de gedachten: die kaarten gaan toch nog wel weg, ook wat later in het verkoopproces). Bedoeld dus om de weekdagen voller te krijgen, maar er kunnen ook andere redenen zijn zoals een uitkoopoptie die vervalt, annulering van een grotere groep.

Of het allemaal even correct naar de klant toe is, is een ander verhaal. Dat principe is volgens mij al lang losgelaten en een andere discussie die hier veelvuldig terugkomt.

toch vind ik het wel opvallend hoor! Eerst waren gewoon bijna alle weekenden en meerdere doordeweekse dagen uitverkocht. Dat zullen toch niet allemaal uitkopen zijn geweest? Zeker omdat de kaartverkoop al zo goed loopt…

  [ # 50 ] 22 August 2019 10:14 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Dragan Bakema vervangt Gijs Naber in David Bowie’s Lazarus

Gijs Naber pakt noodgedwongen rust en ziet af van hoofdrol in Lazarus

Dragan Bakema gaat de hoofdrol van Newton spelen in David Bowie’s Lazarus. Gijs Naber heeft de rol noodgedwongen teruggegeven, nadat hij tot de conclusie kwam dat hij de afgelopen tijd te veel hooi op zijn vork heeft genomen.
Gijs Naber: “In de aanloop naar de repetitieperiode ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de afgelopen jaren te veel hooi op mijn vork heb genomen. Een rol als deze verdient honderd procent commitment. Als je constateert dat je die niet kunt geven, vind ik dat je het aan je publiek en je collega’s verplicht bent om daar open over te zijn. Ik ben enorm blij met het begrip van de producent en vind het fantastisch dat Dragan de rol van mij over gaat nemen. Ik ben er van overtuigd dat de fantastische cast onder leiding van Ivo van Hove een prachtige voorstelling gaat neerzetten.”
Albert Verlinde, algemeen directeur en producent van Stage Entertainment Nederland: “Ik betreur het enorm dat Gijs zijn rol in Lazarus noodgedwongen moet teruggeven. We hebben er alles aan gedaan om het mogelijk te maken. Maar als blijkt dat het niet lukt om deze zware rol te spelen, heb ik er groot respect voor dat een acteur deze moeilijke beslissing durft te nemen. De rol van Newton vraagt om een uitzonderlijk acteur en zanger. We hebben ondanks de druk, toch de tijd genomen om een ijzersterke vervanger voor Gijs te vinden. Henry Hey, musical supervisor namens de erven van David Bowie, en regisseur Ivo van Hove hebben Dragan unaniem gekozen voor deze rol. Hij heeft alle capaciteiten in huis om Newton gestalte te geven. We zijn er trots op dat hij de cast van Lazarus gaat aanvoeren”.
Dragan Bakema: “De vraag of ik auditie wilde doen voor de rol van Newton in Lazarus kwam onverwacht, maar ik was meteen enthousiast. Lazarus is een unieke voorstelling, anders dan alles wat ik eerder zag. Geweldig om daar onderdeel van te mogen zijn. Als acteur is het een bijzondere uitdaging om het fascinerende personage Newton te mogen vertolken. Ik ben blij met het in mij gestelde vertrouwen en verheug me er op om op 2 september aan de repetities te beginnen!”
Lazarus, het laatste werk van David Bowie, gaat op zondag 13 oktober in première in DeLaMar Theater in Amsterdam. Naast Bakema zijn onder anderen Noortje Herlaar, Pieter Embrechts en Holly Mae Brood te zien in de door Ivo van Hove geregisseerde voorstelling. Meer informatie: http://www.bowielazarus.nl

  [ # 51 ] 23 August 2019 06:15 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Rob1994 - 04 August 2019 09:42 AM
Mark - 04 August 2019 09:24 AM

Het gebeurt wel vaker hoor dat bepaalde kaarten/data bij start van een verkoop in eerste instantie geblokkeerd worden (als uitverkocht weergegeven) om dan toch later alsnog in de verkoop te gaan. Kunnen meerdere redenen voor zijn, maar eentje die veel voorkomt is dat op deze manier de lastiger te verkopen doordeweekse dagen eerst wat meer vollopen (mensen gaan uitwijken) en zodra die dagen wat beter gevuld zijn, gaan de de weekenddagen in de verkoop (met de gedachten: die kaarten gaan toch nog wel weg, ook wat later in het verkoopproces). Bedoeld dus om de weekdagen voller te krijgen, maar er kunnen ook andere redenen zijn zoals een uitkoopoptie die vervalt, annulering van een grotere groep.

Of het allemaal even correct naar de klant toe is, is een ander verhaal. Dat principe is volgens mij al lang losgelaten en een andere discussie die hier veelvuldig terugkomt.

toch vind ik het wel opvallend hoor! Eerst waren gewoon bijna alle weekenden en meerdere doordeweekse dagen uitverkocht. Dat zullen toch niet allemaal uitkopen zijn geweest? Zeker omdat de kaartverkoop al zo goed loopt…

Dat is nu juist wat ik je probeer uit te leggen dat het geen uitkopen zijn maar bewust (tijdelijk) geblokkeerde plaatsen, maar schijnt niet over te komen.No worries.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 52 ] 24 August 2019 10:58 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  52
Geregistreerd  2018-03-27

Gisteren was Noortje erg goed met changes op de Uitmarkt. heb voor de gein op Twitter rond gekeken om te zien hoe mensen reageerde. En tsjongejonge wat is dit toch anti musical land zeg. Wat een opmerkingen! Als die musical eenmaal aan het draaien is zal het wel gedaan zijn met het succes dat nu behaalt is. Heel veel mensen vinden Changes in het musical arrangement waarin Noortje het zingt dus vreselijk en sommige zelfs verkrachting. Typisch nederland. Als het geen laagdrempelige suffe feelgoodshow is waarin pop nummers op exact dezelfde manier worden uitgevoerd als het origineel brengen word het de tot grond toe afgebrand. Word nog leuk 25 oktober als ik de voorstelling zie. Ben benieuwd wat voor een reacties daar zullen zijn… :|

[ Gewijzigd: 24 August 2019 11:05 AM by Rob1994 ]
  [ # 53 ] 24 August 2019 11:00 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  52
Geregistreerd  2018-03-27

Leeggehaald perongeluk dubbelgepost van het bovenstaande bericht.

  [ # 54 ] 29 August 2019 12:36 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

De voorstelling staat van 22 april t/m 10 mei in het Oude Luxor Theater in Rotterdam.

  [ # 55 ] 31 August 2019 03:33 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  698
Geregistreerd  2009-06-23

Als ik dat had geweten… nu net kaarten voor Amsterdam

  [ # 56 ] 01 October 2019 09:14 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Lazarus-acteur Dragan Bakema opent exclusieve David Bowie fototentoonstelling in DeLaMar Theater
15 unieke front row foto’s van de wereldster te zien ter gelegenheid van David Bowie’s laatste meesterwerk
Vanaf aanstaande donderdag 3 oktober is Lazarus, David Bowie’s laatste werk, te zien in DeLaMar Theater in Amsterdam. Ter gelegenheid van deze voorstelling is tijdens de gehele speelperiode een tentoonstelling te zien met exclusieve foto’s van David Bowie. Het is de eerste keer sinds de opening van DeLaMar Theater dat er een fototentoonstelling aan de collectie van het theater wordt toegevoegd. De Nederlandse concert- en royaltyfotograaf Bernard Rübsamen heeft alle 15 werken gemaakt tijdens concerten van David Bowie in Nederland. De collectie is samengesteld door Rübsamen en Janine van den Ende en bevat front row foto’s van Bowie vanaf de ‘Glass Spider Tour’ tot aan de ‘Outside Summer Festivals Tour’. De expositie is een initiatief van Albert Verlinde van Stage Entertainment Nederland en Andreas Fleischmann van DeLaMar Theater in Amsterdam en mogelijk gemaakt door Janine van den Ende. Albert Verlinde, algemeen directeur en producent van Stage Entertainment Nederland: “Met deze unieke tentoonstelling willen we de bezoekers van Lazarus graag trakteren op een extra belevenis tijdens hun avond uit. Deze bijzondere foto’s van David Bowie zijn nog nooit eerder geëxposeerd en alleen tijdens de speelperiode van Lazarus in DeLaMar Theater te zien”. De fototentoonstelling is te zien op de 4e etage van DeLaMar Theater en gratis toegankelijk voor bezoekers van de voorstelling. Lazarus is van 3 oktober tot en met 5 april te zien in DeLaMar Theater in Amsterdam en gaat op zondag 13 oktober in première. Meer informatie: http://www.bowielazarus.nl

Rübsamen fotografeerde David Bowie voor het eerst op 31 maart 1987 in Paradiso tijdens de persconferentie voor de ‘Glass Spider Tour’. Dit was meteen zijn doorbraak als fotograaf. Daarna volgden zes concerten in 1987, 1990, 1991, 1996 en 1997 in Nederland. Volgens Rübsamen was Bowie geweldig om te fotograferen: “Je wist nooit wat je van hem kon verwachten, maar wel dat het van het eerste tot het laatste moment boeiend zou zijn. Hij was iedere keer weer in een andere outfit, had telkens een andere stijl. Hij wist haarfijn waar hij mee bezig was, vaak leek het wel of hij over elke beweging had nagedacht, maar het was altijd verrassend.” Bij de première van Lazarus in New York op 7 december 2015 maakte Bernard zijn laatste foto van David Bowie, welke wereldwijd op het netvlies gebrand staat bij Bowie-fans en -bewonderaars. Het was tevens de laatste foto die ooit van Bowie werd gemaakt. Slechts een maand na de wereldpremière van Lazarus overleed Bowie, op 10 januari 2016.

David Bowie’s Lazarus
David Bowie’s laatste werk was de musical Lazarus. Hij ontwikkelde de voorstelling met Enda Walsh (script) en regisseur Ivo van Hove. Van Hove regisseert ook de Nederlandse productie.
Lazarus is een vervolg op het boek The Man Who Fell to Earth van Walter Tevis. Bowie vertolkte zelf de hoofdrol van Thomas Newton in de filmbewerking uit 1976, geregisseerd door Nicolas Roeg. In Lazarus ontmoeten we Bowie’s alterego Thomas Newton opnieuw. Hij neemt ons mee door zijn leven, dromen en obsessies. Een reis die wordt omlijst door Bowie klassiekers waaronder ‘Heroes’, ‘Absolute Beginners’, ‘Changes’, ‘All the Young Dudes’, ‘This is Not America’ en uiteraard ‘Lazarus’, voor de voorstelling geschreven en later uitgebracht op Bowie’s laatste album Blackstar. Dragan Bakema vertolkt de felbegeerde rol van Thomas Newton, Noortje Herlaar is te zien als Newton’s assistente Elly en Pieter Embrechts is Valentine. Ook onder anderen Thomas Cammaert, Holly Mae Brood, Shary-An Nivillac, Juliana Zijlstra en Jorrit Ruijs spelen rollen in de voorstelling.

Lazarus wordt in Nederland geproduceerd door Albert Verlinde en Stage Entertainment Nederland in samenwerking met Robert Fox en Jones/Tintoretto Entertainment en The New York Theatre Workshop.

  [ # 57 ] 02 October 2019 07:56 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld spreekt met de cast van Lazarus: Dragan Bakema, Pieter Embrechts, Thomas Cammaert en Noortje Herlaar.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 58 ] 03 October 2019 02:07 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Leuke reportage, en wat zijn Dragan en Pieter fijne sprekers. Vraag me wel af waarom acteurs bij de meer alternatieve musicals nog steeds praten over het ‘afzetten’ tegen de musicalwereld in plaats van verbreden of iets dergelijks. Ik dacht dat theatermensen er inmiddels wel uit waren dat musical van alles kan zijn, maar blijkbaar niet dus :lol:

  [ # 59 ] 04 October 2019 04:47 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

De show van vanavond is afgelast ivm ziekte van Dragan

  [ # 60 ] 06 October 2019 12:14 PM
Administrator
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  129
Geregistreerd  2011-01-17

Zijn er eigenlijk covers voor de rollen?

   Handtekening   

Geniet van elk moment, want er is zoveel te beleven!

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 7
‹‹ Het Pauperparadijs      Charley (2018) ››