Showponies 2 - Alex Klaasen
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Voor de liefhebber: er is in mei een aantal werkvoorstellingen gepland voor het vervolg op Showponies (dat volgens mij in september in première gaat). Ze vinden plaats op 22/23 mei in Concordia (Enschede) en 30/31 mei in Theater Pepijn (Den Haag). Volgens mij is het niet elke avond met dezelfde/de gehele cast want Freek Bartels doet sowieso Best of Broadway op bovenstaande data.

  [ # 1 ] 24 March 2019 12:36 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Alex heeft nu ook op instagram gezet dat de werkvoorstellingen/ leesvoorstellingen plaatsvinden in Amsterdam, Rotterdam, Enschede en Groningen. De eerste drie plaatsen zijn al in de verkoop gegaan en Groningen moet nog in de verkoop gaan.
Weet iemand of dit al een hele show is of dat het zeg maar openbare repetities zijn waar je kaarten voor kan kopen?

  [ # 2 ] 17 April 2019 05:47 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Succesvolle Alex Klaasen Revue — Showponies krijgt opvolger.
De Alex Klaasen Revue - Showponies was een ongekend succes. Pers en publiek waren laaiend enthousiast, de tournee was compleet uitverkocht en de voorstelling werd genomineerd voor de Poelifinario. Daarom komt Alex Klaasen nu met Showponies 2: opnieuw een spannende revue zonder weerga, vol verkleedpartijen en dubbele bodems, ‘tongue in cheek’, jurken, pruiken en opgewonden hobbelpaarden. Met dezelfde cast waaronder Freek Bartels, Jip Smit en Daniel Cornelissen. Showponies 2 is van september 2019 t/m april 2020 te zien door het hele land en gaat op 7 oktober in première in DeLaMar Theater, Amsterdam. De kaartverkoop voor de tour is vandaag gestart.

In De Alex Klaasen Revue — Showponies 2 staat alles op zijn kop en barst er weer een revue los vol technische hoogstandjes, feilloze samenzang, dubieuze woordspelingen en nog veel meer. Showponies 2 wordt een rollercoaster van humor, drama, (zelf)spot, sentiment en slapstick. Speciaal voor iedereen die wil lachen om zichzelf. Voor iedereen die verrast wil worden. De tragiek schuilt weer in de camp, de boodschap is gehuld in tule en glitter; het persoonlijke verhaal zit in de scherpe pasjes en wie Alex Klaasen nou eigenlijk precies is, mag het publiek helemaal zelf bepalen.

De Alex Klaasen Revue — Showponies 2 is een productie van MORE Theater Producties. Zij produceerden eerder o.a. De Marathon, Rundfunk, ’t Schaep met de 5 Pooten en Showponies.

Kijk voor meer informatie en de speellijst op http://www.alexklaasen.nl

Credits:
Regie: Gijs de Lange
Co-regie: Esther Habbema
Choreografie/staging: Daan Wijnands
Teksten: Alex Klaasen, Jurrian van Dongen en Niek Barendsen Muziek: Jan Groenteman, Keez Groenteman, Peter van de Witte en Rutger de Bekker Cast: Alex Klaasen, Freek Bartels, Jip Smit, Daniel Cornelissen, Kiefer Zwart, Desi van Doeveren, Stef van Gelder, Cripta Scheepers en Roman Brasser

  [ # 3 ] 18 April 2019 08:12 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Wat leuk dat zelfs het hele ensemble (zonder Jolijn natuurlijk, maar met vervanger Desi) weer mee doet.

  [ # 4 ] 04 September 2019 07:29 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld bezocht de cast van Showponies 2 van Alex Klaasen. We spraken met Alex, Freek Bartels, Daniel Cornelissen, Jip Smit en Roman Brasser.

Bekijk de video onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 5 ] 15 September 2019 05:52 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Leuk! Ben erg benieuwd naar de tweede showponies! Iemand die het komende week al gaat zien?

  [ # 6 ] 24 September 2019 01:02 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

myrte - 15 September 2019 05:52 PM

Leuk! Ben erg benieuwd naar de tweede showponies! Iemand die het komende week al gaat zien?

Iemand al geweest?:-) Ik ga volgende week woensdag in Ettenleur.

  [ # 7 ] 24 September 2019 05:32 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

Ik lees op verschillende media weer andere dingen rondom Freek.
Doe hij wel of niet mee? ☺️

  [ # 8 ] 25 September 2019 08:26 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik heb er niks over gelezen dat hij niet mee zou doen. Volgens mij doet hij weer gewoon mee hoor. Wat heb jij gelezen dan?

  [ # 9 ] 25 September 2019 10:45 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  135
Geregistreerd  2009-07-06

Freek doet zeker weer mee. Ik heb vorige week de voorstelling gezien en vond het wederom erg leuk.

  [ # 10 ] 25 September 2019 11:31 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Volgens mij wordt Freek vervangen zodra de speelperiode van Hello Dolly start. Dit is in het eerste seizoen ook een gebeurd. Meen dat Pepijn Schoneveld toen Stef verving.

  [ # 11 ] 08 October 2019 11:16 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Alex Klaasen in première met opvolger successhow Showponies.
Maandagavond ging in DeLaMar Theater in Amsterdam De Alex Klaasen Revue — Showponies 2 in première. Showponies 1 werd bejubeld ontvangen door pers en publiek. Daarin stofte Alex Klaasen de revue af en presenteerde hij een persoonlijke, eigentijdse, in glitter gestoken versie, die werd genomineerd voor de cabaretonderscheiding Poelifinario. Een bomvol DeLaMar Theater genoot vanavond met volle teugen van de opvolger.

‘Ik heb vorig jaar heel vaak jongens met hun moeder in de zaal gezien. Ik zág aan die jongens dat ze al wisten dat ze homo waren, dat die moeders het à³à³k al wisten, maar dat ze het er nog niet over hadden gehad. Er gebeurde daar iets ontroerends, waar moeder en zoon allebei blij van werden. Ik heb een aantal brieven gekregen van jongens en ouders, die schreven dat de jongen na de voorstelling uit de kast is gekomen. Dat heb ik nu als uitgangspunt genomen voor Showponies 2’ aldus Klaasen.

In De Alex Klaasen Revue — Showponies 2 staat alles op zijn kop en barst er weer een revue los vol technische hoogstandjes, feilloze samenzang, dubieuze woordspelingen en nog veel meer. Showponies 2 is een rollercoaster van humor, drama, (zelf)spot, sentiment en slapstick. Speciaal voor iedereen die wil lachen om zichzelf. Voor iedereen die verrast wil worden. De tragiek schuilt weer in de camp, de boodschap is gehuld in tule en glitter; het persoonlijke verhaal zit in de scherpe pasjes en wie Alex Klaasen nou eigenlijk precies is, mag het publiek helemaal zelf bepalen.

De Alex Klaasen Revue — Showponies 2 is tot en met april 2020 te zien door het hele land. Kijk voor meer informatie en de speellijst op http://www.alexklaasen.nl

Credits:
Regie: Gijs de Lange
Choreografie/staging: Daan Wijnands
Co-regie: Esther Habbema
Teksten: Alex Klaasen, Jurrian van Dongen en Niek Barendsen Muziek: Jan Groenteman, Keez Groenteman, Peter van de Witte en Rutger de Bekker
Decorontwerp: Thomas Rupert en Roos Veenkamp
Kostuumontwerp: Arno Bremers
Cast: Alex Klaasen, Freek Bartels, Jip Smit, Daniel Cornelissen, Kiefer Zwart, Desi van Doeveren, Stef van Gelder, Cripta Scheepers en Roman Brasser

  [ # 12 ] 08 October 2019 11:18 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Vanaf 15 januari wordt Freek vervangen door Kelvin Wormgoor.

  [ # 13 ] 08 October 2019 02:08 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Oh wat grappig, had iemand met dezelfde soort bekendheid/ervaring als Freek verwacht. Niet omdat dat per se nodig is hoor, maar hij is toch de tweede naam op de flyer. Nou ja, het blijft de show van Alex Klaasen natuurlijk. Ik zie overigens nog maar weinig recensies/reportages online staan, iemand nog meer gevonden dan NRC (5 sterren) & Theaterkrant (positief met wat kanttekeningen)?

  [ # 14 ] 08 October 2019 09:02 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

De recensies van 2 klinken een beetje wat ik na 1 had. Een paar absoluut briljante sketches/nummers, maar ook veel wat te lang duurde en sommige dingen waren mij te plat.
Ik denk dat ik 2 over ga slaan.

  [ # 15 ] 21 October 2019 10:03 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Afgelopen zaterdag zag ik in het prachtige Speelhuis theater in Helmond deze voorstelling. Deel 1 vond ik goed, de vaart zat er lekker in en veel afwisseling. Jammer genoeg ontbrak dit bij deel 2 volledig. Over de kwaliteit van de spelers heb ik weinig te klagen - Freek was hoorbaar verkouden en Alex had een paar minieme tekstissues - maar qua inhoud was het voor mij te veel van hetzelfde. Van begin tot eind werden alle letters van het LHBTI+-alfabet door je strot geduwd, en nog eens, en nog eens. Jammer! Ik ben er helemaal voor om wat normaler te doen als het om LHBTI+ gaat, maar dan ook precies dát: normáler. Dat er bijvoorbeeld ook gewoon liefdesliedjes mogen worden gezongen door een man over zijn liefde voor een man, of door een vrouw over een vrouw. Gelukkig zat dit er ook wel een beetje in, maar ik vrees dat dat niet is wat mensen hiervan gaan onthouden. Misschien is er onvoldoende tijd geweest om iets te maken wat Showponies 1 zou evenaren qua inhoud en succes, of misschien is dit waar Alex vanaf het begin naartoe wilde. Ik heb een prima avond gehad, en hoop zeker op een deel 3, maar ik laat het bij dit ene bezoek.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”