5 of 7 | ‹ First  < 3 4 5 6 7 > 
Lazarus naar DeLaMar
  [ # 61 ] 06 October 2019 05:52 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  35
Geregistreerd  2019-06-23

KoenB - 06 October 2019 12:14 PM

Zijn er eigenlijk covers voor de rollen?

Lijkt me wel met zo’n grote productie van Stage. Ik denk alleen dat de cover nog geen repetities hebben gehad en dat de show daarom afgelast is. Understudies/alternates beginnen altijd pas tijdens de try-outs te repeteren. Dat brengt dus wel een risico met zich mee zoals we nu zien… Laatst bij Anastasia was één van de hoofdrollen (Milan van Waardenburg) ook tijdens de try-outs ziek geworden, maar zijn cover heeft toen de hele dag gerepeteerd om de show dezelfde avond nog te kunnen spelen.

  [ # 62 ] 08 October 2019 11:04 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Gisteren een voorproefje in DWDD.

https://www.youtube.com/watch?v=rsJqiCU5LJo

  [ # 63 ] 08 October 2019 05:05 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Lottie Hellingman gaat de rol van Elly delen met Noortje.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 64 ] 08 October 2019 05:10 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Vanaf eind oktober ook Lottie Hellingman in Lazarus, die de rol van Elly gaat afwisselen met Noortje.

link parool

Ik heb Lazarus afgelopen zondag gezien. Wat is de muziek van Bowie toch briljant. Het verhaal eromheen is letterlijk onnavolgbaar en krankzinnig, maar daarom niet minder briljant. Voor een nuchtere Hollandse zoals als ik was het alleen even schakelen (what the f*ck kijk ik naar) en je op een gegeven moment gewoon maar overgeven aan het feit dat je er helemaal niets van begrijpt. Dan wordt het pas echt fantastisch.

Voor alle castleden complimenten, Dragan verdient een extra plusje voor het neerzetten van Newton, serieus niet van deze planeet.
Ik kende Juliana Zijlstra niet, maar wat een talent! 17 jaar nog maar, kwam ik achter toen ik haar opzocht. Dat belooft nog wat.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 65 ] 10 October 2019 05:08 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

8 oktober 2019
Lottie Hellingman in David Bowie’s Lazarus
Lottie Hellingman en Noortje Herlaar wisselen elkaar af in de rol van Newton’s assistente Elly
Noortje Herlaar en Lottie Hellingman gaan elkaar afwisselen in de rol van Elly in Lazarus. Vanaf eind oktober zal ook Hellingman een paar keer per week de rol van Elly voor haar rekening nemen. Albert Verlinde, algemeen directeur en producent van Stage Entertainment Nederland: “Aanstaande zondag is het dan eindelijk zo ver: de langverwachte Nederlandse première van David Bowie’s Lazarus. We zijn enorm blij met het succes van Lazarus en gaan meer voorstellingen spelen dan oorspronkelijk gepland was. Noortje kan daardoor helaas niet alle voorstellingen spelen, maar ik ben enorm blij dat zoveel goede acteurs zich voor deze voorstelling gemeld hebben. Ivo van Hove en ik konden daardoor kiezen uit de beste mensen voor de rollen in Lazarus. Met Lottie Hellingman kunnen we opnieuw een fantastische actrice toevoegen aan de voorstelling!”. Lazarus, geregisseerd door Ivo van Hove, gaat aanstaande zondag 13 oktober in première in DeLaMar Theater in Amsterdam. Meer informatie: http://www.bowielazarus.nl

Lottie Hellingman
Lottie Hellingman: “Lazarus is voor mij een prachtige samenwerking van twee grote kunstenaars: popicoon David Bowie en de internationaal gelauwerde regisseur Ivo van Hove. Ik ben heel erg blij dat ik hier onderdeel van mag zijn”. Hellingman was te zien in vele toneel- en muziektheaterproducties van onder andere Orkater (Blackface), Het Amsterdamse Bos (Midzomernachtsdroom en Zomergasten) en Sluysmans & Van Warmerdam (Judee Sill). Vorig jaar speelde ze in Het Pauperparadijs in Carré en toerde ze door Vlaanderen met het stuk Twee Zielen. Ze speelde hoofdrollen in televisieseries als Blauw Blauw en De Band en was te zien in de telefilms Deining en Vakantie in Eigen Land. Op het witte doek was Lottie te zien in De Hel van ‘63, 100% Coco New York en Retrospekt. Voor haar rol in De Storm werd ze genomineerd voor een Gouden Kalf voor beste vrouwelijke bijrol en ze won een Gouden Beeld voor Beste Actrice in IJs. Ook presenteerde Lottie jarenlang Jules Unlimited en de Nationale Wetenschapsquiz.

Lazarus
David Bowie’s laatste werk was de musical Lazarus. Hij ontwikkelde de voorstelling met Enda Walsh (script) en regisseur Ivo van Hove. Van Hove regisseert ook de Nederlandse productie.
Lazarus is een vervolg op het boek The Man Who Fell to Earth van Walter Tevis. Bowie vertolkte zelf de hoofdrol van Thomas Newton in de filmbewerking uit 1976, geregisseerd door Nicolas Roeg. In Lazarus ontmoeten we Bowie’s alterego Thomas Newton opnieuw. Hij neemt ons mee door zijn leven, dromen en obsessies. Een reis die wordt omlijst door Bowie klassiekers waaronder ‘Heroes’, ‘Absolute Beginners’, ‘Changes’, ‘All the Young Dudes’, ‘This is Not America’ en uiteraard ‘Lazarus’, voor de voorstelling geschreven en later uitgebracht op Bowie’s laatste album Blackstar. Dragan Bakema vertolkt de felbegeerde rol van Thomas Newton, Noortje Herlaar en Lottie Hellingman zijn te zien als Newton’s assistente Elly en Pieter Embrechts is Valentine. Ook onder anderen Thomas Cammaert, Holly Mae Brood, Shary-An Nivillac, Juliana Zijlstra en Jorrit Ruijs spelen rollen in de voorstelling.

Lazarus wordt in Nederland geproduceerd door Albert Verlinde en Stage Entertainment Nederland in samenwerking met Robert Fox en Jones/Tintoretto Entertainment en The New York Theatre Workshop.

[ Gewijzigd: 10 October 2019 05:18 PM by Jeroen ]
  [ # 66 ] 10 October 2019 04:08 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Venna van den Bosch wordt understudy voor Girl en alle Teen Girls.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 67 ] 11 October 2019 01:43 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

ik ben nog niet over de streep om een kaartje te kopen maar als..
kan iemand mij uitleggen waar ik dan naar ga kijken (qua verhaal)

  [ # 68 ] 11 October 2019 05:50 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

berber15 - 11 October 2019 01:43 PM

ik ben nog niet over de streep om een kaartje te kopen maar als..
kan iemand mij uitleggen waar ik dan naar ga kijken (qua verhaal)

Hier nog eens onze recensie van de run in Londen. Hoop dat je er wat mee kunt….

http://www.musicalworld.nl/artikel/lazarus_in_londen_/

  [ # 69 ] 14 October 2019 12:37 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Lees Musicalworlds vijfsterren(*****)-recensie hier.

  [ # 70 ] 14 October 2019 07:53 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

De eerste krantenrecensie is binnen, Het Parool en inmiddels wat later ook die van de NRC en van de Volkskrant. Pieter Embrechts wordt in alle drie de recensies zeer geprezen.

*edit* om NRC (***) en Volkskrant (****) toe te voegen en Metro.

[ Gewijzigd: 15 October 2019 07:20 AM by Hanstmf ]
  [ # 71 ] 14 October 2019 10:48 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Edit: recensies zijn hierboven al toegevoegd 😊

  [ # 72 ] 09 November 2019 05:13 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Weet iemand de speeldagen van Noortje Herlaar?

  [ # 73 ] 27 November 2019 07:43 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Lazarus New Year Specials in DeLaMar Theater Amsterdam
Unieke ‘Bowie Talks’ in kerstvakantie met Ad Visser

In de kerstvakantie worden in DeLaMar Theater Amsterdam twee unieke Lazarus New Year Specials georganiseerd. Bezoekers van de musical Lazarus krijgen onder leiding van oud Toppop-presentator Ad Visser een speciale inleiding (Bowie Talks) op de voorstelling. Samen met de Lazarus band wordt er vooruitgeblikt op het laatste meesterwerk van David Bowie. Albert Verlinde, producent en algemeen directeur Stage Entertainment Nederland: “De drie Bowie Talks in DeLaMar Theater tijdens de Amsterdamse Uitmarkt waren zo’n succes, dat een vervolg niet kon uitblijven. Bezoekers van de musical Lazarus worden tijdens de Bowie Talks meegenomen in de belevingswereld van David Bowie om vervolgens te genieten van de voorstelling.” De Bowie Talks vinden plaats op donderdag 2 en vrijdag 3 januari 2020 in DeLaMar Theater in Amsterdam en zijn met een toegangsbewijs voor de show van die avond toegankelijk. Er zijn nog kaarten beschikbaar. Meer informatie: http://www.bowielazarus.nl

DeLaMar
Alle bezoekers worden tijdens deze avonden getrakteerd op een glas prosecco en een oliebol. Tevens is de exclusieve David Bowie fototentoonstelling ook nog steeds te zien in DeLaMar Theater Amsterdam. De Nederlandse concert- en royaltyfotograaf Bernard Rübsamen heeft alle vijftien werken gemaakt tijdens concerten van David Bowie in Nederland. De collectie is samengesteld door Rübsamen en Janine van den Ende en bevat front row foto’s van Bowie vanaf de ‘Glass Spider Tour’ tot aan de ‘Outside Summer Festivals Tour’.

Data
·    Lazarus New Year special 1, donderdag 2 januari — 19.15 uur — 19.40 uur.
·    Lazarus New Year special 2, vrijdag 3 januari — 19.15 — 19.40 uur.

De voorstelling begint om 20.00 uur.

David Bowie’s Lazarus
David Bowie’s laatste werk was de musical Lazarus. Hij ontwikkelde de voorstelling met Enda Walsh (script) en regisseur Ivo van Hove. Van Hove regisseert ook de Nederlandse productie.
Lazarus is een vervolg op het boek The Man Who Fell to Earth van Walter Tevis. Bowie vertolkte zelf de hoofdrol van Thomas Newton in de filmbewerking uit 1976, geregisseerd door Nicolas Roeg. In Lazarus ontmoeten we Bowie’s alterego Thomas Newton opnieuw. Hij neemt ons mee door zijn leven, dromen en obsessies. Een reis die wordt omlijst door Bowie klassiekers waaronder ‘Heroes’, ‘Absolute Beginners’, ‘Changes’, ‘All the Young Dudes’, ‘This is Not America’ en uiteraard ‘Lazarus’, voor de voorstelling geschreven en later uitgebracht op Bowie’s laatste album Blackstar. Dragan Bakema vertolkt de felbegeerde rol van Thomas Newton, Noortje Herlaar is te zien als Newton’s assistente Elly en Pieter Embrechts is Valentine. Ook onder anderen Thomas Cammaert, Holly Mae Brood, Shary-An Nivillac, Juliana Zijlstra en Jorrit Ruijs spelen rollen in de voorstelling.

Lazarus wordt in Nederland geproduceerd door Albert Verlinde en Stage Entertainment Nederland in samenwerking met Robert Fox en Jones/Tintoretto Entertainment en The New York Theatre Workshop.

  [ # 74 ] 02 December 2019 06:15 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

LondonMark - 09 November 2019 05:13 PM

Weet iemand de speeldagen van Noortje Herlaar?

Niemand die dit weet? Zou het ook graag willen weten..

  [ # 75 ] 03 December 2019 08:02 PM
Administrator
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  129
Geregistreerd  2011-01-17

Lazarus is krankzinnig, maar briljant

Een zucht van verlichting gaat iets voor tienen door de zaal als op een spierwit toneel de eerste klanken van een ingetogen en hemelse versie van ‘Heroes’ klinken, gezongen door Thomas Newton en Girl. Het is het slotakkoord van een bijna twee uur durende reis die onder de huid kruipt, de ademhaling omhoog laat schieten en pas weer enigszins tot bedaren komt aan het einde. Tussen acht uur en iets voor tien zijn emoties dan alle kanten opgeschoten en weet je als toeschouwer echt even niet meer waar je het zoeken moet. Het gaat over van alles en tegelijkertijd is het totaal niet te volgen. Lazarus boeit echter van begin tot eind en weet je in je diepste te raken. Een gesamtkunstwerk waar decor, video, muziek, geluid, zang en toneel op imponerende wijze samenkomen.

Het decorontwerp van Jan Versweyveld, de vaste decorman van regisseur Ivo van Hove, is kenmerkend. Versweyveld creëert eigenlijk altijd een doos op het podium, waardoor er een ‘afgesloten’ ruimte ontstaat wat voor een beklemmende voorstelling als Lazarus uitstekend werkt. Ruimtes worden zeer slim gebruikt en de sferen, in combinatie met de spot-on projecties van Tal Yarden, knallen recht de zaal in. De wisselwerking tussen de acteurs en de projecties is groots en ze versterken elkaar. Ivo van Hove schijnt er een vrij pittig werkschema op na te houden voor de acteurs waar hij mee werkt en het resultaat is er dan ook naar. Lazarus is een voorstelling waarin iedereen weet wat hem of haar te doen staat en voelt daardoor zeer secuur. De voorstelling zit vol symboliek en dat werkt simpelweg als een trein. Het script van Enda Walsh is op zijn minst verwarrend en in combinatie met de songs van David Bowie, die op zichzelf vaak al ingewikkeld genoeg zijn, ontstaat er een duizelingwekkend en onnavolgbaar verhaal waar het publiek wel als vanzelf ingezogen wordt. Een verhaal waarbij het volslagen onduidelijk is welke personages nou aards, onaards of waanideeën zijn. Een verhaal over alles verliezen, waarbij zelfs hoop wordt afgenomen, maar uiteindelijk met de boodschap dat je de hoop nooit mag verliezen.

Dragan Bakema als Newton is een wantrouwende en wanhopige waanzinnige. Uiterlijk lijkt ‘ie bij vlagen afgestompt, maar hij weet het publiek mee te slepen in zijn overweldigende en adembenemende binnenwereld. Hij geeft in alle waanzin Newton menselijkheid mee, waardoor je als publiek hem als vanzelf ‘het beste’ gunt. Dat doe hij niet door het er dik bovenop te leggen, maar door in alle subtiliteit continu te boeien. Dat zit ‘m in blikken, handgebaren of intonatie en daarin is Bakema een grootmeester. Bowie zingen is natuurlijk een gigaklus en Bakema compenseert zijn technisch matige zang met zijn overdonderende spel. Noortje Herlaar geeft acte de presence als de geobsedeerde Elly en laat op meeslepende wijze zien hoe dicht wanhoop en paniek aan de ene kant en geluk en ontspanning aan de andere kant in één mensenleven bij elkaar liggen. Zij geeft op een integere en indrukwekkende manier (inclusief indrukwekkende zang) betekenis aan ‘het kan ons allemaal overkomen’. De revelatie van deze voorstelling is de tiener Juliana Zijlstra die de rol van Girl vormgeeft. Haar zang is spatzuiver, haar voorkomen ontwapenend en haar spel is kinderlijk, bijdehand en verwonderd. Te midden van al die gelauwerde acteurs pakt zij op overtuigende wijze haar momenten in de voorstelling. Ongelofelijk knap! De driehoek Girl-Newton-Elly is een mooie. Het zorgt zo nu en dan voor wat adem, momenten van blijheid en ontspanning en de chemie tussen de drie is overduidelijk. De rol die ironisch genoeg de naam Valentine draagt, wordt imposant neergezet door Pieter Embrechts. Hij is ongrijpbaar, sinister en doodeng en hij vertolkt de rol van dood en verderf zaaiende antagonist met verve. Waar Bakema duidelijk moeite heeft met de Bowie-songs, zingt Embrechts deze vol vuur en technisch perfect.

Om deze vier hoofdrolspelers staan uitstekende acteurs die hun bijrollen prima vervullen. Thomas Cammaert zet de toon van de voorstelling als de gedistingeerde, maar betrokken Michael (oud-collega van Newton), terwijl Jorrit Ruijs in de rol van Elly’s man Zach met zijn aardse spel soms even zorgt voor wat rust. Jeroen C. Molenaar als Ben en Holly Mae Brood als Maemi zijn aanstekelijk als het perfect verliefde koppel en laten bovendien horen een aardig moppie Bowie te kunnen zingen met hun versie van ‘All The Young Dudes’. De bijdrage van de drie Teen Girls (Esmee Dekker, Renée de Gruijl en Shary-An Nivillac) is wat onbeduidend, maar wat ze moeten doen, doen ze goed.

De voorstelling voelt als één grote trip, waarbij je als toeschouwer — mede door het briljante geluidsontwerp van Brian Ronan en Dennis Slot — van ontspanning naar geschoktheid en van manisch naar depressief schiet. De voorstelling knalt het hele lijf door en het is moeilijk de vinger erop te leggen waarom het stuk nou zo raakt. Misschien omdat het stuk in alle gekte wel herkenbaarheid kent? Weet ik ook veel. Tegelijkertijd is dit in-the-end wel waar kunst en cultuur over gaat: geraakt worden. En daarin slaagt Lazarus overdonderend goed. Het is krankzinnig, maar briljant.

[ Gewijzigd: 03 December 2019 11:41 PM by KoenB ]
   Handtekening   

Geniet van elk moment, want er is zoveel te beleven!

‹ First  < 3 4 5 6 7 > 
5 of 7
‹‹ Het Pauperparadijs      Charley (2018) ››