3 of 6 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Annie - Mark Vijn
  [ # 31 ] 18 July 2019 11:08 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik vind genderswapping als gegeven wel interessant, kan hele boeiende inzichten opleveren. Weet niet of ik dat ook bij een Nederlandse musical moet verwachten, maar soit 😊 In dit geval zou ik het wel beter vinden als het personage dan een andere naam krijgt, anders blijft men wellicht toch denken “Roosevelt is nu een vrouw” ipv “er is een vrouwelijke president”. Dat tweede idee lijkt me leuker om mee te geven aan het publiek.

  [ # 32 ] 29 October 2019 02:32 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

William Spaaij is gestopt als regisseur bij Annie.

William Spaaij niet verder als regisseur van ‘Annie de musical’
Regie overgenomen door reeds betrokken choreograaf Pim Veulings

In goed overleg met William Spaaij is besloten om de samenwerking voor Annie de musical te beëindigen. De afgelopen weken heeft Spaaij in samenwerking met de cast en het creatief team veel werk verzet. In het proces van idee tot uitwerking is een verschil van artistiek inzicht ontstaan. Beide partijen hebben in het belang van de productie tevergeefs gestreefd dit verschil te overbruggen in de repetitieperiode. Dit heeft tot ieders spijt geleid tot het nemen van de lastige beslissing dat het proces nu wordt voortgezet zonder Spaaij. Pim Veulings die reeds betrokken is bij Annie als choreograaf neemt de regie over, waarmee de voortgang van het productieproces gewaarborgd blijft.

“Tijdens de repetitieperiode heeft William zijn kwaliteiten als regisseur getoond. Helaas stond de complexiteit van het productieproces de volle ontplooiing van zijn talent in de weg. We betreuren uiteraard dat de samenwerking hier stopt. Wij bedanken William voor zijn inzet voor Annie”, aldus de producent van Annie de musical.

“Ik ben dankbaar voor de kans die de producent mij als jonge regisseur heeft geboden en ik wens de gehele productie veel liefde in het vervolg van het proces”, aldus William Spaaij.

Bron: MusicalJournaal

  [ # 33 ] 29 October 2019 02:10 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Pim Veulings die reeds betrokken is bij Annie als choreograaf neemt de regie over, waarmee de voortgang van het productieproces gewaarborgd blijft.

Helaas stond de complexiteit van het productieproces de volle ontplooiing van zijn talent in de weg.

Spreekt dit elkaar niet een beetje tegen?
Pim heeft iets meer ervaring aan de makers kant. Maar is wat dit betreft ook een ‘nieuwe regisseur’.

Benieuwd wat er echt gebeurd is.
Het viel me al op dat het posterbeeld een heel modern meisje is.
En de pas uitgekomen promo trailer een heel tuttige Annie laat zien.
Beetje groot contrast.

  [ # 34 ] 29 October 2019 02:58 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2018-09-23

dokter_P - 29 October 2019 02:10 PM

Pim Veulings die reeds betrokken is bij Annie als choreograaf neemt de regie over, waarmee de voortgang van het productieproces gewaarborgd blijft.

Helaas stond de complexiteit van het productieproces de volle ontplooiing van zijn talent in de weg.

Spreekt dit elkaar niet een beetje tegen?
Pim heeft iets meer ervaring aan de makers kant. Maar is wat dit betreft ook een ‘nieuwe regisseur’.

Benieuwd wat er echt gebeurd is.
Het viel me al op dat het posterbeeld een heel modern meisje is.
En de pas uitgekomen promo trailer een heel tuttige Annie laat zien.
Beetje groot contrast.

Nu je het zegt… Dat is inderdaad wel een opvallend verschil. Maar toch lijkt het me dat zo’n richting van tevoren wordt afgesproken?

  [ # 35 ] 30 October 2019 07:03 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Blijkbaar is Ruut Weissman ook weer gerehabiliteerd. Hij staat op de site van het Chassé als verantwoordelijk voor concept en eindregie. Ik weet eerlijk gezegd niet of dat is sinds de ontwikkelingen met betrekking tot William Spaaij of dat dit al langer bekend was.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 36 ] 30 October 2019 07:49 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Theo - 30 October 2019 07:03 AM

Blijkbaar is Ruut Weissman ook weer gerehabiliteerd. Hij staat op de site van het Chassé als verantwoordelijk voor concept en eindregie. Ik weet eerlijk gezegd niet of dat is sinds de ontwikkelingen met betrekking tot William Spaaij of dat dit al langer bekend was.

Dat was al sinds de samenwerking tussen Mark Vijn en de Theateralliantie van start ging. Hij is altijd betrokken gebleven bij de Theateralliantie. Of dat “hands-on” is betwijfel ik. Mogelijk alleen bij de voorbereiding op de productiefase.

  [ # 37 ] 30 October 2019 09:36 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Oké dank je, dat wist ik niet. Was een beetje verbaasd om zijn naam weer te zien staan.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 38 ] 03 November 2019 03:09 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  43
Geregistreerd  2011-01-25

Zojuist een mailtje ontvangen van EVENTIM:
Voorstelling van aanstaande dinsdag is geannuleerd.

–––––-

Beste klant,

Je hebt kaarten geboekt voor Annie, de Musical in Schouwpark het Park te Hoorn op dinsdag 5 november aanstaande.
Helaas wordt deze eerste try-out wegens omstandigheden geannuleerd.

Morgen (maandag 4 november) nemen wij contact met je op en zullen wij je informeren over de verdere afhandeling van je reservering. Wij verzoeken je dit contactmoment af te wachten.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Eventim
Customer Service Center

  [ # 39 ] 03 November 2019 03:46 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Hmmm.. Vreemd..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 40 ] 03 November 2019 03:53 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Hoeft niet vreemd te zijn. Gebeurt wel vaker toch? En zeker na de wisseling van regisseur kan ik me echt goed voorstellen dat er even wat meer tijd nodig is.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 41 ] 03 November 2019 04:35 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  135
Geregistreerd  2009-07-06

Zoveel extra tijd is er niet aangezien de volgende tryout de dag erna, 6 november, is.

  [ # 42 ] 03 November 2019 04:54 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Zeker bij professionals kan één dag heel veel schelen. 😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 43 ] 10 November 2019 08:25 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Is iemand al geweest?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 44 ] 10 November 2019 11:17 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ja ben ook benieuwd!

  [ # 45 ] 16 November 2019 02:28 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Ik ben donderdag naar de try-out geweest in Oostende.

Ondanks mooie prestaties van oa Willemijn en Deborah De Ridder, kon het me echt niet boeien. Ik was echt niet mee met de visie. Het decor, de kleding, de make-up en de pruiken (mijn god, wat een lelijke pruiken!) ... het oogde allemaal erg ‘cartoon’-isch. Het voelde allemaal erg kinds aan en mijn moeder, die al jaren niet meer in het theater is geweest, vond het er maar amateuristisch uitzien. Ze vergelijk het een beetje met een schooluitvoering. Zo ver zou ik niet willen gaan, want kwaliteit is er echt wel met Willemijn en Deborah, maar meer kan ik er ook niet over zeggen…

Dit was gewoon echt, maar dan ook echt niet mijn ding. Deze ‘nieuwe’ visie op Annie begreep ik duidelijk niet.

[ Gewijzigd: 16 November 2019 02:32 PM by CoreMeltdown ]
   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 6