Stage sluit theaters in Oberhausen en Essen
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Vanmorgen is offcieel bekend gemaakt dat Stage Entertainment Germany het Metronoom Theater in Oberhausen sluit, en het Colosseum Theater in Essen verkoopt:

https://www.lokalkompass.de/oberhausen/c-kultur/rote-ampel-fuers-musical_a1237632?fbclid=IwAR1WAK2QSRlJIZz7_WyEX6NzQTxFer6IE8ZeGXEuWlB2g_cdD_PBGX3UKFM

  [ # 1 ] 29 October 2019 07:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Wat zonde. Vind het Metronom Theater ideaal vanuit Nederland.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 2 ] 30 October 2019 06:37 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

@June ik ook. Ben er afgelopen maand nog geweest.

  [ # 3 ] 01 November 2019 10:23 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Geen verrassing. In het Metronom theater kwamen gewoon te weinig mensen op af en nooit echt een nieuwe productie ofzo. En weet niet, ben er een paar keer geweest maar de zichtlijnen zijn gewoon niet goed. Loopt ook nauwelijks op. Dus snap de keuze van Stage volledig.

Maar goed voor dagje uit in Oberhausen en daarna een show meepakken is het jammer natuurlijk.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 4 ] 02 November 2019 11:31 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het is jammer dat we weer verder moeten reizen voor grote Duitse musicals. Ik hoop echter vooral dat Essen als theater bewaard blijft. Het mooiste theater van Duitsland dat ik tot nog toe heb bezocht.

  [ # 5 ] 03 November 2019 08:53 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2015-07-19

Iemand ervaring met het bestellen van kortingskaarten via Vepee ? Voor Tanz der Vampire zijn er nu kaarten 3e rang voor € 50,- op zaterdag en zondag matinees.

  [ # 6 ] 05 November 2019 10:12 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Door het sluiten van het Metronom Theater in Oberhausen heeft Alexander Klaws een openhartig bericht op Facebook geschreven wat is opgepikt door sommige media. Interessante ontwikkeling kan dit worden voor Stage Entertainement, want ik denk dat Alexander een heel goed standpunt heeft!

Facebook post:
https://www.facebook.com/alexanderklaws.de/photos/a.645928968770429/3074904775872824/?type=3

Artikel:
https://www.stern.de/lifestyle/leute/alexander-klaws-rechnet-mit-musical-branche-ab-8982016.html

  [ # 7 ] 07 November 2019 10:17 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Absoluut heeft Alexander Klaws een punt. Het publiek wordt al jaren niet serieus genomen en over de kleine orkesten erger ik me ook aan. Een reden om ook niet te gaan. Maar het is ook misleidende reclame he wat Stage doet. Paar jaar geleden adverteren met ‘Das Phantom der Oper - Das Original zuruck n Hamburg’. Nou het origineel had 36 man in de orkestbak en die nieuwe versie maar 14. (zelfde gebeurde trouwens met de tourversie destijds van Mamma Mia! in Nederland…)

Zelfde met het castalbum van de Duitse Anastasia. Ook misleidend. Daar gebruiken ze namelijk het orkest van Broadway wat veel voller klinkt terwijl Anastasia in Hamburg ook een klein orkest heeft.

En dan is het, net wat Klaws zegt, op zich geen probleem als je ook de prijzen verlaagd. Maar dat is nou net niet het geval.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 8 ] 09 November 2019 05:58 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik hoop eigenlijk dat meer musicalnamen hun mond opentrekken, ook hier in Nederland. Door de honger naar geld wordt veel kapot gemaakt.

Hij zegt ook dat mensen met dit soort prijzen het wel zullen laten om een tweede, derde of vierde keer te gaan, als ze überhaupt al komen. Ik moet dan denken aan mijn eigen gedrag bij het kopen van tickets: als Willemijn of Celinde erin zit, ben ik veel meer geneigd om een ticket te kopen. Ik zal altijd zoeken naar aanbiedingen, maar als het voor de volle mep moet, dan maar voor de volle mep. Ik heb op dit moment het geluk dat ik weinig vaste lasten heb en dat ik dan kan doen, maar als je met deze prijzen één voorstelling per jaar kan zien houdt het natuurlijk al snel op. Dit weten de producenten ook en dus casten ze mensen die populair zijn, musicalachtergrond of niet.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 9 ] 09 November 2019 11:54 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Het is (helaas) allemaal niet nieuw. Ook in de theaterwereld herhaalt de geschiedenis zich vanzelf weer. Deze tendens zie je gewoon eens in de zoveel jaren: kunst is belangrijk en het maken van kunst ook, maar jaar voor jaar wordt langzaam het geld belangrijker en wordt de kunstvorm ondergeschikt. Met als gevolg dat de bezoekers minder bij zijn, minder geld uitgeven, de kunst nog verder uitgehold wordt en uiteindelijk mensen wegblijven. Met als gevolg dat er uiteindelijk weer nieuwe initiatieven ontstaan die weer kunst maken en vaak het hele riedeltje zich weer gaat herhalen.
Stage is creatief gezien al redelijk aan het doodbloeden sinds het aandeelhouders heeft die helemaal niks met kunst te maken hebben en alleen maar geld willen maken. Zij bepalen de koers. Zij kiezen voor alle hernemingen en ook in dit geval voor het afstoten van vastgoed, wat hopelijk ook geld oplevert. Meer dan het maken van mooie voorstellingen in ieder geval. Want ieder kunstenaar zal je zeggen dat kunst vaak meer kost dan het oplevert.

  [ # 10 ] 11 November 2019 06:26 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Wat zonde! Ik heb net het Metronom Theater ontdekt en vind het ideaal vanuit Arnhem naar Oberhausen!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 11 ] 11 November 2019 07:08 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Eens met Luna. Ook net ontdekt…