2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Dans der Vampieren voor 2 maanden naar Nederland??
  [ # 16 ] 18 June 2013 08:38 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

dylanj - 18 June 2013 06:21 PM

Ik zou zeker gaan, maar eigenlijk hoop ik dat Joop van den Ende deze productie naar Nederland haalt. Hij heeft hem ook naar Duitsland gebracht en aangezien die daar nog maar 3 maanden speelt zou het me niets verwonderen. Ik denk zelfs nog dat deze musical Sister Act in het AFAS Circustheater gaat vervangen. Maar we zullen zien…

Gaat niet gebeuren 😉 Ik denk dat Sister Act door Phantom zal vervangen worden.
Joop van de Ende heeft zelf ooit weten te melden dat hij totaal geen voorstander is van de musical.
à‰én van de redenen is dat hij niet graag ziet dat acteurs door de zaal lopen. Al zijn er wel producties van heb geweest die dat wel gedaan hebben, dus zijn mening hierover zal niet zo zwaar doorwegen. De andere redenen ken ik persoonlijk niet.

  [ # 17 ] 18 June 2013 09:38 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Fentom - 18 June 2013 08:38 PM
dylanj - 18 June 2013 06:21 PM

Ik zou zeker gaan, maar eigenlijk hoop ik dat Joop van den Ende deze productie naar Nederland haalt. Hij heeft hem ook naar Duitsland gebracht en aangezien die daar nog maar 3 maanden speelt zou het me niets verwonderen. Ik denk zelfs nog dat deze musical Sister Act in het AFAS Circustheater gaat vervangen. Maar we zullen zien…

Gaat niet gebeuren 😉 Ik denk dat Sister Act door Phantom zal vervangen worden.
Joop van de Ende heeft zelf ooit weten te melden dat hij totaal geen voorstander is van de musical.
à‰én van de redenen is dat hij niet graag ziet dat acteurs door de zaal lopen. Al zijn er wel producties van heb geweest die dat wel gedaan hebben, dus zijn mening hierover zal niet zo zwaar doorwegen. De andere redenen ken ik persoonlijk niet.

Als Joop hem wel in Duitsland brengt mét acteurs die door de zaal lopen waarom dan niet in NL?
Dus er zal wel een andere reden zijn + dat valt wel op te lossen dat ‘probleem’

  [ # 18 ] 18 June 2013 10:17 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Als heksen het al niet goed doen denk ik dat vampieren het nog minder gaan doen. En de productie is in Duitsland en België geweest. Dat lijkt me dichtbij genoeg. Tenzij het een concertante versie zou worden hoeft het voor mij niet naar Nederland te komen.

  [ # 19 ] 19 June 2013 09:17 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Ik weet dat dhr. vd. Ende er enorm op tegen is inderdaad…

En mja.. Hij had mooi mee kunnen liften op de vampier-hype.. Als hij iets eerder was geweest.. 😉

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 20 ] 19 June 2013 10:45 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Maar waarom dan wel in Duitsland en niet in NL?

  [ # 21 ] 19 June 2013 11:22 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Durf ik niet te zeggen.. Hij was toentertijd wel heel stellig..

Zelf zou ik een dergelijke productie ook eerder in Duitsland zetten.. De gothic én rock subcultuur zijn in Duitsland veel meer een item.. Waardoor je daar gemakkelijker nieuw publiek aanspreekt met deze show dan je hier krijgt.

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 22 ] 19 June 2013 12:05 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

jonahke - 19 June 2013 10:45 AM

Maar waarom dan wel in Duitsland en niet in NL?

Tanz der Vampire is volgens mij van voor de Stage-duitsland tijd, dus van Stella. En ook als je het als producent zelf niks vindt, als het geld oplevert blijf je het natuurlijk spelen.

  [ # 23 ] 19 June 2013 01:11 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Tanz is best een moeilijke voorstelling. Hij is duister, er zitten veel over de top karakters in, maar het is ook een grooste musical. Een beetje in de stijl van Elisabeth, maar dan over de top.
Elisabeth was destijds niet het grootste succes, speelde maar 1 jaar en 8 maanden. In vergelijking Miss Saigon daarvoor speelde 2 jaar en 8 maanden. Daarna Aida 1 jaar 10 maanden, Lion King 2 jaar en 5 maanden. (Daarna ging het al helemaal achteruit met een diepte punt van Wicked, 1 jaar en 2 maanden..)

Al met al denk ik dat Nederland er niet op zit te wachten. De musical sluit immers minder aan bij ons publiek. Duitsers zijn gek op kitsch, wij zijn te nuchter..

  [ # 24 ] 19 June 2013 05:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ja, een groot succes zal het niet worden (zonder een adequate reclamecampagne), maar ik zie de voorstelling wel graag…

  [ # 25 ] 20 June 2013 06:24 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  698
Geregistreerd  2009-06-23

Ik dacht eigenlijk dat War Horse in het Circustheater kwam? Of toch the Phantom?

  [ # 26 ] 17 July 2013 07:51 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2013-07-17

rob2 - 20 June 2013 06:24 PM

Ik dacht eigenlijk dat War Horse in het Circustheater kwam? Of toch the Phantom?

War Horse is in het najaar 2013 te zien in Berlijn.
Helaas is Tanz der Vampire nog maar een maandje te zien. Ik hoop zo dat deze musical naar Nederland/Vlaanderen komt.

Afgelopen weekend heb ik hem mogen zien in Berlijn, helaas is dat niet naast de deur om dit binnen een maand nogmaals te doen.

   Handtekening   

13-07-2013: Tanz der Vampire

  [ # 27 ] 03 November 2019 08:54 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2015-07-19

Klopt het dat de producent van We Will Rock You plannen heeft met Tanz der Vampire komend seizoen 2020/2021 ?

  [ # 28 ] 03 November 2019 10:27 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Ik ken de Production Stage Managers van de meest recente producties (de Weense set en de Duitse Tour set) beiden erg goed en als bovenstaande het geval zou zijn, hadden zij het inmiddels wel gehoord. Dus: nee, klopt niet.

  [ # 29 ] 10 November 2019 07:18 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Tanz der Vampire staat momenteel in Oberhausen (ik heb alweer tickets voor nog een keer by the way) en denk ook dat ie daar het beste past. De duistere sfeer, the rock/gothic, de taal, de Deutsche Glam; ik zou hem niet graag meer naar het westen willen zien.
Verbaast me nog steeds waarom Joop van den Ende - die zover ik weet ook aan de wortels staat van de Duitse Stage Entertainment en, wederom voor zover ik weet, het stokje intussen al lang aan zijn opvolger heeft overgedragen - er zo tegen zou zijn.
Ook het argument ‘spelers door de zaal’ vind ik ongeloofwaardig (kijk naar Tarzan en The Lion King, allebei van Stage).
Van mij mag Tanz der Vampire in Duitsland blijven.
Ga ik er (na een fantastische avond in november) straks in december weer heen.
*Rrrrr…!*

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 30 ] 14 November 2019 10:50 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-03-10

Zal wel gaaf zijn als deze naar Nederland komt, want ik hou van die show en muziek!

 < 1 2 3 > 
2 of 3
‹‹ Love Story (tour 2013/2014)      Ik Driss ››