4 of 6 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 > 
Annie - Mark Vijn
  [ # 46 ] 16 November 2019 03:12 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Wat is de nieuwe visie op Annie?

  [ # 47 ] 16 November 2019 03:47 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Klaske - 16 November 2019 03:12 PM

Wat is de nieuwe visie op Annie?

Ik zag net scenefoto’s op FB voorbij komen en dat stemde me niet echt vrolijk.. Veel te cartoonesk.. Pruiken, make-up, kleding.. Decor lijkt zo uit een stripverhaal.. Ben blij dat ik maar voor 1x kaartjes heb..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 48 ] 16 November 2019 06:37 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Naar de première van Annie de musical op 1 december?

Dat kan: nu 100 kaarten beschikbaar!

Annie de musical gaat op zondag 1 december feestelijk in première in het Chassé Theater in Breda en JIJ kan daarbij zijn! Er zijn nu 100 kaarten beschikbaar gesteld en vanaf 45 euro per persoon geniet jij compleet verzorgd van deze hartverwarmende musical.

Verwacht een meterslange rode loper met pers en bekende Nederlanders. Ga feestelijk gekleed op de foto met jouw gezelschap voor de fotowand. Ontvang per twee personen een première programmaboek. Krijg diverse hapjes, voor én na de voorstelling en er is een open bar om jouw all-inclusive ervaring compleet te maken! Kaarten zijn verkrijgbaar via Chassé Theater op http://www.chasse.nl/annie of via Eventim op http://www.eventim.nl/annie

Liever op een andere datum naar Annie? Kijk dan naar de volledige speellijst op anniedemusical.nl/waar-wanneer/ voor alle speeldata in een theater bij jou in de buurt!

Roodharige heldin als stoer meisje van nu


Deze wereldberoemde musical met hits als ‘Tomorrow’ en ‘It’s a hard knock life’ inspireerde al generaties kinderen en volwassenen. Nu is Annie terug en ze is sterker dan ooit. Vastbesloten haar ouders terug te vinden, overwint Annie alle tegenslagen en komt met de andere weeskinderen in opstand tegen de gemene Juffrouw Hannigan (Willemijn Verkaik). Wanneer miljardair Oliver Warbucks (Edwin Jonker) Annie helpt in haar zoektocht, krijgt haar leven plotseling een bijzondere wending.

  [ # 49 ] 16 November 2019 07:43 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Elphie1984 - 16 November 2019 03:47 PM
Klaske - 16 November 2019 03:12 PM

Wat is de nieuwe visie op Annie?

Ik zag net scenefoto’s op FB voorbij komen en dat stemde me niet echt vrolijk.. Veel te cartoonesk.. Pruiken, make-up, kleding.. Decor lijkt zo uit een stripverhaal.. Ben blij dat ik maar voor 1x kaartjes heb..

Ah, dan is het niet nieuw, maar terug naar de bron. De musical is gebaseerd op het stripverhaal ‘Little Orphan Annie’.

  [ # 50 ] 17 November 2019 07:46 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Is dat ook doorgetrokken in de regie/speelstijl? Want qua decor is dat niets revolutionair nieuws,  de versie van Stardust uit 1997 had ook een decor wat er strip-achting uitzag.

  [ # 51 ] 18 November 2019 02:30 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Premièrepubliek sluit nieuwe
musicalversie ‘Annie’ in het hart

Josefien Derijcke (13) overtuigt en vertedert als Annie

De zenuwen stonden gisteren(zaterdag)avond toch wat strakker gespannen dan anders bij Josefien Derijcke uit Kalmthout. Het is dan ook niet niks, als 13-jarige het podium van een voor de (Vlaamse) première van ‘Annie, de Musical’ volgelopen Kursaal Oostende moeten betreden voor je eerste hoofdrol, samen met gevierde professionals als Deborah De Ridder, Willemijn Verkaik, Edwin Jonker en Doris Baaten, én wetende dat je daarmee in de voetsporen treedt van o.a. Laura Tesoro (2008), Pommelien Thijs (2012) en diezelfde Deborah De Ridder, die als 9-jarige de rol van het roodharige weesmeisje vertolkte.

Maar zoals wel vaker bij de absolute toppers, bezweek Josefien niet onder die zenuwen maar zorgden ze er net voor dat ze die extra focus kon pakken en een werkelijk prachtige prestatie neerzette. Zowel met haar zang als spel overtuigde ze en vertederde ze het publiek. Het ovationele applaus na haar weergaloze ‘Morgen’, de nieuwe, Nederlandstalige versie van de iconische Annie-classic ‘Tomorrow’, was dan ook meer dan verdiend.

Het publiek genoot met volle teugen van deze nieuwe musicalversie van ‘Annie’, waarin met een ijzersterke Doris Baaten voor het eerst in de opvoeringsgeschiedenis van de musical een vrouw het ambt van president opnam en een verpletterende Edwin Jonker als eerste zwarte acteur - in de musicalversie - de rol van Oliver Warbucks, op indrukwekkende wijze overigens, inkleurde.

Verder niets dan lof en open doekjes voor “onze” Deborah De Ridder, die als Grace Farrell nog maar eens haar fantastische kwaliteiten toonde en haar persoonlijke Annie-cirkel rond maakte, en de verbluffende Willemijn Verkaik, die als de gevreesde Juffrouw Hannigan (“eindelijk” hoorden we het Vlaamse publiek meermaals zeggen) haar internationaal gelauwerde ster nog eens liet schitteren in Vlaanderen! 

Speciale vermelding zeker ook voor Amber Metdepenningen (8 - Hemiksem), Ayco Vanderkelen (11 - Voorde), Robbe de Villa (11 - Hoevenen), Amy Quick (11 - Brasschaat) en Romy Van Minnebruggen (11 - Brasschaat), die als collega-weeskindjes van Annie een vlekkeloze prestatie wisten neer te zetten.

De staande ovatie na afloop viel als een warm deken over de cast en vormde een prachtige afsluiter van een meer dan geslaagde musicalavond. Wij weten alvast met welk deuntje in het hoofd het premièrepubliek de Oostendse nacht introk en dat de komende dagen/weken er niet uit zal verdwijnen… 

U kan zelf nog gaan genieten van ‘Annie, de Musical’ in Kursaal Oostende (17 november), Capitole Gent (20 t/m 24 november) of Stadsschouwburg Antwerpen (18 febr. t/m 1 maart 2020). Tickets & info: http://www.musichall.be

  [ # 52 ] 23 November 2019 11:54 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vanavond heb ik in Gent deze voorstelling gezien. Ik was enigszins terughoudend, want het is een zoveelste belofte van een “tintelfrisse” versie en dan nog van een musical die wat mij betreft dood-gerevivald wordt. Maar even, dit is echt tof. Het decor is uitgebreid; het deed me een beetje denken aan een prentenboek waar je vanalles aan kan openvouwen en bewegen. Door de grote hoeveelheid losse panelen is het hele toneelbeeld continu goed gevuld. Door de sobere belichting is het geen kermis. Degelijke prestatie van de hele cast. Qua vertaling en arrangement is het allemaal wat moderner, hoewel er nergens specifiek wordt verwezen naar de tijd waarin het zich afspeelt. Het geheel voelt vlot aan, er wordt weinig ruimte gegeven voor applaus. Heb echt een leuke avond gehad. Ik heb sowieso nog een kaartje voor nog een voorstelling, misschien komt er nog een derde bij.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 53 ] 30 November 2019 09:57 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Gaaf! Ik ben heel benieuwd.. Ga het dinsdag zien in Breda. Is echt echt heel anders als het origineel?

  [ # 54 ] 01 December 2019 02:24 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Wie is de understudy - Alternate van Willemijn¿
Zijn ook van de andere rollen de covers bekend

  [ # 55 ] 02 December 2019 06:38 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld bezocht gisteren de première van Annie van De Theateralliantie en Mark Vijn. Onze Frans schreef een driesterrenrecensie en maakte een videoverslag van het evenement.

Bekijk de video en lees de recensie onder Artikelen.
De video is ook te zien op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 56 ] 02 December 2019 02:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

De Volkskrant en de NRC geven vier sterren.

  [ # 57 ] 03 December 2019 07:16 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2019-12-03

Inmiddels heb ik alle Nederlandse producties van Annie gezien. Ik heb speciaal een account aangemaakt om te reageren op deze productie. Waarom is het geen van de recensenten opgevallen dat de rol van de weeskinderen in deze laatste productie zo ongeveer gehalveerd is? Voor mij waren de kinderen altijd het hart van de show. Nu is het lied Zwaar Bestaan gehalveerd, de reprise ervan na Annie’s ontsnapping in de wasmand zit er helemaal niet in en de kinderversie van Draag vandaag uw pak is er ook uitgehaald.De scènes van Hannigan met de wezen zijn ingekort. Daardoor zegt Hannigan wel dat ze de kinderen haat, maar we zien nauwelijks interactie tussen haar en de wezen. Voor mij is dit het grootste mankement van deze voorstelling.
Jammer. Een gemiste kans…

  [ # 58 ] 03 December 2019 09:41 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Na het lezen van de reviews ben ik bang dat het niet echt mijn show gaat zijn. Ik denk dat ik de originele musical gewoon even heel hard moet vergeten en er op een andere manier naar moet gaan kijken.. Ik ga het vanavond zien.

  [ # 59 ] 04 December 2019 02:27 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik zag de musical gisteren in een vrij slecht bezette grote zaal van het Chassé en weet eigenlijk nog steeds niet zo goed wat ik nu van deze nieuwe opgefriste versie moet vinden.

Zeer genoten van de performances van Willemijn Verkaik als een ‘ietwat’ over the top Miss Hannigan en Doris Baaten als president. Edwin Jonker als Oliver Warbucks was prima, al blijft dat wat mij betreft een hele slappe rol. Ook het meisje wat Annie speelde wist ondanks een wat onzekere start zeker te overtuigen. En het cartooneske van het decor en de choreografie vond ik mooi en inventief.

Ik begrijp alleen niet goed waarom men juist ‘Annie’ heeft gekozen voor een nieuwe benadering. Het verhaal kwam niet erg goed uit de verf, zeker waar het de sociale ontrust en de achtergrond van de New Deal betrof. Als je een verhaal qua decor en kleding zo duidelijk in de jaren ‘30 plaats zijn wat mij betreft de verwijzingen naar hedendaagse tijd en onze problemen niet geloofwaardig. Ik vond het geheel nogal koel en afstandelijk, een musical met weinig hart en dat is wat Annie toch bij uitstek zou moeten zijn. Als het kan graag mét een hond en als het even kan, zeker in deze tijd van het jaar, ook met een mooi opgetuigde kerstboom.

Zeker leuk om gezien te hebben en ga vooral kijken. Maar voor mij was dit toch weer een beetje een miskleun van de Theateralliantie.

[ Gewijzigd: 05 December 2019 09:00 AM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 60 ] 04 December 2019 02:39 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik zag de voorstelling ook gisteren. Doordat ik voorbereid was heb ik toch wel genoten van deze vernieuwde Annie. En dat terwijl ik het eerste half uur heb gemist.. Super stom maar was er vanuit gegaan dat de voorstelling om 20.00 begon.. Dus toen ik aankwam en bleek dat het al volop was begonnen baalde ik enorm. Gelukkig mochten we nog wel de zaal in. Ik denk dat ik toch nog een keertje ga. En dan vanaf het begin!

‹ First  < 2 3 4 5 6 > 
4 of 6