[21-24 nov] CLub moulin - Winterswijk
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

WMT presenteert Club Moulin: Roekeloos & Razend Romantisch

Van 21 t/m 24 november verandert Theater De Storm voor even in de bruisende, Parijse nachtclub Club Moulin. Het Winterswijks Muziek Theater neemt bezoekers mee in een hartstochtelijk verhaal met roekeloze liefde, razende romantiek en jaloezie groen als absint!

De musical Club Moulin speelt zich af in het Parijs van 1900. Te midden van kunstenaars, schilders, danseressen en andere excentriekelingen staat een zinderende nachtclub: Club Moulin. Het bruisende hart van Montmartre. Ellis Wassink: “De jonge schrijver Christian (Sten Geerdink) gaat in Parijs op zoek naar inspiratie. Daar ontmoet hij de bekende Franse schilder Toulouse (Mark Wevers) en zijn vrije vrienden, die hem meenemen in hun Bohemian levensstijl. In Club Moulin ontmoet hij de ster van de show Satine (Frenie Houwers) en ze worden smoorverliefd op elkaar. Ik speel de rol van Nini, de beste danseres van Club Moulin. Ik ben enorm verbitterd omdat de betoverende Satine mijn plek heeft ingenomen en ik doe er alles aan om mijn oude plek als ster van de show weer terug te krijgen. Ik heb auditie gedaan voor deze rol omdat Nini in het nummer ‘Roxanne’ een prachtige Argentijnse tango danst. Ik dacht gelijk ‘haar wil ik zijn’.”

Een en al show
De Zelhemse Wendy Plant speelt een van de nachtclubdanseressen van Club Moulin: “Het is een hartstochtelijk verhaal dat verteld wordt aan de hand van ’s werelds bekendste popnummers, waaronder het nummer Lady Marmalade dat ik samen met Dide Bras en Rozan Domhof mag zingen. Van de buitenkant lijkt het bruisende leven in de nachtclub allemaal pracht en praal, maar in werkelijkheid gaat er een andere wereld schuil waarin make-up het verval niet kan verbloemen. Op een gegeven moment komt een rijke hertog (Arno Oonk) in beeld die hele andere plannen heeft Harold Zidler’s (Mario Navis) nachtclub en haar grootste ster Satine.” Ook Irma Geurkink is een van de nachtclubdanseressen. “Het is een geweldig stuk met veel verschillende dansstijlen. Het is een en al show, heel sensueel en vol bekende nummers zoals ‘Like a Virgin’, ‘Rhythm of the Night’, ‘The Show Must Go On’ en het prachtige liefdesduet ‘Come What May’. Echt een aanrader.”

Kaartverkoop
Het Winterswijks Muziek Theater staat van 21 t/m 24 november in Theater De Storm met de musical ‘Club Moulin’. Kaarten zijn te koop bij Theater De Storm, telefoon 0543 -  51 92 85 of online te bestellen via http://www.theaterdestorm.nl

[ Gewijzigd: 10 November 2019 07:56 PM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 18 November 2019 06:45 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Club Moulin decor voor meeslepend liefdesverhaal

Van 21 t/m 24 november staat het WMT in Theater De Storm met de musical Club Moulin,  Roekeloos & Razend Romantisch. In de afgelopen tien maanden is keihard gewerkt om de sfeer uit Parijs meest bekende nachtclub te laten herleven. Regisseur Jasper Korving: “Het decor, de kleding, de muziek en het spel: alles ademt de sfeer van de bekende, zinderende Parijse nachtclub. Het publiek kan een totale onderdompeling verwachten.”

Winterswijk — De musical is gebaseerd op de film met Nicole Kidman in de rol van Satine en Ewan McGregor als Christian. Regisseur Jasper Korving gebruikte het originele filmscript als basis, maar voegde daar een aantal extra dimensies aan toe. “Alles wat je verwacht uit de film zit ook in deze voorstelling. Door nieuwe muziek toe te voegen krijgt de voorstelling echter een frisse, hedendaagse twist. In samenwerking met Theater De Storm hebben we een decor op maat kunnen maken, waarbij we alle hoeken en gaten van het theater hebben benut. Zo draaien de bekende, rode molenwieken op het podium en ademen de gangpaden de sfeer van het Montmartre. Het publiek kan de rokken van de danseressen dus aanraken. Als bezoeker kijk je niet naar Club Moulin, maar je bent te gast in Club Moulin.  Ik ben ook erg blij met de cast, die het stuk met veel energie speelt en danst. En de enorme chemie tussen de hoofdrolspelers — Frenie Houwers en Sten Geerdink — is in een woord geweldig”, aldus Jasper

Feest der herkenning
Het tragische liefdesverhaal van de betoverende courtisane Satine en de arme schrijver Christian, wordt verteld aan de hand van bekende popsongs zoals ‘Lady Marmalade’, ‘Show must go on’, ‘Like a virgin’ en ‘Roxanne’. Muzikaal leider Christan Grotenbreg: “Het is dezelfde muziek als in de film, maar wij hebben er wel een aantal nieuwe nummers aan toegevoegd zoals ‘Titanium’, ‘Tous les memes’, ‘Pokerface’ en ‘Toxic.’ Het is een mix van pop, dance en klassiek. Het ene moment is de muziek meeslepend, bijna episch. Maar er zijn ook momenten van verstilling. Voorafgaand aan de voorstelling hebben we in de foyer een voorprogramma met Franse chansons zoals ‘La vie en rose’, ‘La Butte’, ‘Milord’ en ‘Ne me quitte pas’. Qua muziek is Club Moulin een feest der herkenning, maar ook zeker verrassend door de manier waarop het gebracht wordt.”

Mooiste musical scene
“Zo veelzijdig en divers als de muziek is, is ook de dans dat” vertelt choreograaf Tim Aafjes. “De muziekstijl varieert van jazz, funk, vogue, hindi, tango tot de bekende cancan. Met mijn urban achtergrond heb ik er ook wat urban dance doorheen verweven, dat houdt alles bij elkaar.  Dansen zoals de tango en de cancan waren voor mij als urban choreograaf een flinke uitdaging. De tango staat als dansstijl het verst van mij af, maar toch is de scene ‘Tango de Roxanne’ voor mij een van de mooiste scenes uit de musical. Er gebeurt zo veel. Het is een hele intense scene met veel passie, daarom hebben we ook voor de Argentijnse tango gekozen. Ook de hindi-dans behoort tot een van mijn favoriete dansscenes. Alhoewel de groep qua dansniveau vrij divers is, heb ik alles toch bij elkaar kunnen krijgen en tot een mooi geheel kunnen smeden.”
Kaartverkoop
Voor alle voorstellingen zijn nog kaarten verkrijgbaar via Theater De Storm, telefoon 0543 -  51 92 85 of online via http://www.theaterdestorm.nl