1 of 4 |  1 2 3 >  Last ›
Frozen naar Nederland (2024)
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Fragment uit Koffietijd van vandaag met Albert Verlinde.

Link

Oké, Anastasia staat er nu en Aladdin moet ook nog, dus is het misschien nog wel een beetje vroeg om nu al een topic aan te maken, maar toch….  ;-)

[ Gewijzigd: 03 December 2023 11:53 AM by Luuk ]
   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 1 ] 19 November 2019 08:01 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Hahaha 😂! Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn, toch? 😜

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 2 ] 23 November 2019 07:33 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  7
Geregistreerd  2019-11-04

Enig casting-idee dan? 😉
Albert had het over Carlo terughalen, maar daar hoop ik niet op. Ik zie in Tessa Sunniva wel een gedroomde Elsa. Anna zou ik zo snel niet weten..

  [ # 3 ] 23 November 2019 10:03 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Vind Vajén wel iets voor de rol van Anna

  [ # 4 ] 24 November 2019 09:12 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Valt eigenlijk wel mee, qua vroeg dan. Aangezien de speelperiodes van voorstellingen in het Circustheater steeds korter worden.

Als Aladdin het net zo goed doet als Anastasia, ga ik uit van een speelperiode van 1 seizoen. En dan zou najaar 2021 de premiere van Frozen kunnen plaatsvinden. Ze zijn nu al aan het casten voor Aladdin, dus zou over een jaar al begonnen worden aan de casting van Frozen.

  [ # 5 ] 27 November 2019 10:45 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  17
Geregistreerd  2019-10-17

suzpros - 23 November 2019 07:33 PM

Enig casting-idee dan? 😉
Albert had het over Carlo terughalen, maar daar hoop ik niet op. Ik zie in Tessa Sunniva wel een gedroomde Elsa. Anna zou ik zo snel niet weten..

Alsjeblieft geen Tessa, Tessa denkt dat zij in een opera speelt. Ook zo in Anastasia, ik heb 80% van de show met mijn oren dicht gezeten omdat het stemgeluid van Tessa TE Hoog en TE SCHEL was. Dus nee dankjewel. Ook niet als Anna.

  [ # 6 ] 27 November 2019 10:47 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  17
Geregistreerd  2019-10-17

Klaske - 24 November 2019 09:12 AM

Valt eigenlijk wel mee, qua vroeg dan. Aangezien de speelperiodes van voorstellingen in het Circustheater steeds korter worden.

Als Aladdin het net zo goed doet als Anastasia, ga ik uit van een speelperiode van 1 seizoen. En dan zou najaar 2021 de premiere van Frozen kunnen plaatsvinden. Ze zijn nu al aan het casten voor Aladdin, dus zou over een jaar al begonnen worden aan de casting van Frozen.

Ze verwachten Aladdin zelfde speeltijd als The Lion King, omdat Aladdin ook een zeer grote voorstelling is. Daarna een tussenvoorstelling, die goedkoper is, net zoals Anastasia. En daarna pas Frozen….

  [ # 7 ] 28 November 2019 12:37 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

Ik ben groot Frozen fan (de animatiefilm), maar de musical spreekt me dan weer niet aan. Toch te snel op elkaar of zo (de release van de film en de musical)...

Maar denken jullie dat ze hiervoor ook wat ‘oudere’ actrices zouden casten? Bij de Broadway voorstelling zijn de actrices voor Anna en Elsa ook respectievelijk 39 en 38 jaar. In zo’n geval zouden Willemijn Verkaaik en Noortje Herlaar (de Nederlandse stemmen in de film) het prima kunnen doen :D (wishful thinking)

  [ # 8 ] 28 November 2019 01:49 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Mmmadelon - 28 November 2019 12:37 PM

Ik ben groot Frozen fan (de animatiefilm), maar de musical spreekt me dan weer niet aan. Toch te snel op elkaar of zo (de release van de film en de musical)...

Maar denken jullie dat ze hiervoor ook wat ‘oudere’ actrices zouden casten? Bij de Broadway voorstelling zijn de actrices voor Anna en Elsa ook respectievelijk 39 en 38 jaar. In zo’n geval zouden Willemijn Verkaaik en Noortje Herlaar (de Nederlandse stemmen in de film) het prima kunnen doen :D (wishful thinking)

Het is maar hoe je het bekijkt. Het kan nog korter. Beauty and the Beast als film is uitgebracht in 1991, in 1993 was de eerste try-out in Houston van de musical.  Lion King 1994 vs. 1997, Hunchback 1996 vs. 1999. Dus wel redelijk gelijk aan wat Frozen nu doet.

Ik denk wel dat ze voor Elsa iets ouder gaan casten, voor Anna ga ik uit van begin twintig.
Ik weet niet of Noortje wel zo’n zin heeft in zoiets ‘standaard’-familiemusical, als je kijkt wat ze de afgelopen jaren gedaan heeft op tv en in het theater. Denk niet dat ze veel uitdaging kan halen uit een Disney prinses.
Willemijn begint langzaam naar de 50 te gaan als Frozen hier te zien is. Misschien dat ze 1 keer een stuntcasting of zo kunnen doen, voor een goed doel of zo met haar in de hoofdrol. Maar zie haar niet als vaste cast. Dat kreeg Idina Menzel ook niet voor elkaar 😉 (of ze wilde ook niet)

  [ # 9 ] 28 November 2019 02:10 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

Klaske - 28 November 2019 01:49 PM
Mmmadelon - 28 November 2019 12:37 PM

Ik ben groot Frozen fan (de animatiefilm), maar de musical spreekt me dan weer niet aan. Toch te snel op elkaar of zo (de release van de film en de musical)...

Maar denken jullie dat ze hiervoor ook wat ‘oudere’ actrices zouden casten? Bij de Broadway voorstelling zijn de actrices voor Anna en Elsa ook respectievelijk 39 en 38 jaar. In zo’n geval zouden Willemijn Verkaaik en Noortje Herlaar (de Nederlandse stemmen in de film) het prima kunnen doen :D (wishful thinking)

Het is maar hoe je het bekijkt. Het kan nog korter. Beauty and the Beast als film is uitgebracht in 1991, in 1993 was de eerste try-out in Houston van de musical.  Lion King 1994 vs. 1997, Hunchback 1996 vs. 1999. Dus wel redelijk gelijk aan wat Frozen nu doet.

Ja je hebt gelijk, voor mijn gevoel is het nu heel kort op elkaar maar dat valt dus nog wel mee. Misschien ben ik toch gewoon meer ‘Let it go’ moe dan ik dacht 😛

Ik zie Noortje het inderdaad ook niet zo snel nu doen. Op zich zou ik een iets wat onbekendere actrice zoals Lois van den Ven me ook leuk lijken als bijvoorbeeld Elsa.

  [ # 10 ] 28 November 2019 02:11 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Tessa Sunniva van Tol als Elsa en Vajen als Anna lijkt me wel een mooie combi. Kan qua leeftijd ook nog prima. Willemijn wordt te oud voor Elsa vind ik…

  [ # 11 ] 29 November 2019 02:49 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Oogt en klinkt Tessa niet wat te lief voor Elsa? Nu vind ik Elsa en Anna onderaan de streep allebei wel redelijk zoete personages (in een zoet verhaal), dus een beetje contrast zou daarom wel leuk zijn. Ik weet niet of je dat hebt met Tessa en Vajèn, maar misschien is dat wat stereotyperend gedacht. Vajèn in Frozen lijkt me overigens -zeker commercieel gezien- een uitstekende combinatie.

  [ # 12 ] 07 December 2019 02:29 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  35
Geregistreerd  2019-06-23

suzpros - 23 November 2019 07:33 PM

Enig casting-idee dan? 😉
Albert had het over Carlo terughalen, maar daar hoop ik niet op. Ik zie in Tessa Sunniva wel een gedroomde Elsa. Anna zou ik zo snel niet weten..

Dat is grappig, ik dacht zelf juist aan eerder aan Tessa als Anna vanwege haar stemgeluid. Elsa is vooral veel belten en Anna is zingt iets klassieker. Tessa zingt ook redelijk klassiek dus vandaar;)

  [ # 13 ] 11 December 2019 04:12 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  777
Geregistreerd  2010-11-03

IrisElphie - 07 December 2019 02:29 PM
suzpros - 23 November 2019 07:33 PM

Enig casting-idee dan? 😉
Albert had het over Carlo terughalen, maar daar hoop ik niet op. Ik zie in Tessa Sunniva wel een gedroomde Elsa. Anna zou ik zo snel niet weten..

Dat is grappig, ik dacht zelf juist aan eerder aan Tessa als Anna vanwege haar stemgeluid. Elsa is vooral veel belten en Anna is zingt iets klassieker. Tessa zingt ook redelijk klassiek dus vandaar;)

Ik sluit me aan bij jou. Ik vind Tessa qua stem veel logischer als Anna dan als Elsa!

  [ # 14 ] 01 June 2023 01:57 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Stage Entertainment gaat nu toch echt Frozen naar Nederland brengen. De audities zijn inmiddels opengesteld en de auditieperiode is van juli t/m oktober.

Er wordt nog geen speelperiode gecommuniceerd. Het lijkt me dat Frozen in het Circustheater gaat komen na Aida. Ik verwacht niet met de huidige kaartverkoop dat Aida enorm verlengd gaat worden.

  [ # 15 ] 27 June 2023 08:13 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Ik ben zeer benieuwd naar de castings.

Elsa: Tessa Sunniva van Tol, Nienke Latten, Magtel de Laat, Patricia van Haasdrecht
Anna, Jolijn Henneman, Soraya Gerrits, Nienke Latten, Vajen vd Bosch

Ik zou het leuk vinden als Elindo en Milan na Duitsland hun rollen hier ook zullen oppakken.

 1 2 3 >  Last ›
1 of 4