18 of 20 | ‹ First  < 16 17 18 19 20 > 
Les Misérables Londen
  [ # 256 ] 02 October 2019 05:47 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Vorige week was dit de 3e voorstelling die ik in Londen bijwoonde: The All-Staged Concert.

Wat ben ik blij dat ik geweest ben. Was één van die avonden die magisch waren en in herinnering blijven. Wát een kwaliteit. Woow. Voorstelling meerdere malen stilgelegd door het aanhoudende gejoel van het publiek. Wat is Alfie Boe bijzonder in deze rol. Kippenvel.
Enige minpuntje: Michael Ball is geen Javert: zijn stem past net niet bij de rol en daarom moet ie m.i. te hard werken wat jammer is. Voor het overige: absolute vocale topkwaliteit met Alfie die boven alles uitsteeg.

Heerlijke belevenis.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 257 ] 02 October 2019 06:25 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Inderdaad een geweldig concert met een cast waar je U tegen zegt - persoonlijk vind ik Matt Lucas een van de hoogtepunten - al is de uitvoering minder ‘semi-staged’ dan ik had verwacht.

  [ # 258 ] 03 October 2019 06:36 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Matt Lucas verraste mij ook zeer positief: gemaakt voor de rol .

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 259 ] 15 November 2019 07:21 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Op 8 december is The Staged Concert in de bioscoop te zien. In Nederland in ieder geval bij Pathé.

  [ # 260 ] 15 November 2019 08:43 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

martijn-j - 15 November 2019 07:21 PM

Op 8 december is The Staged Concert in de bioscoop te zien. In Nederland in ieder geval bij Pathé.

Dank voor de melding! Heb meteen kaartjes gefixt:)

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 261 ] 16 November 2019 01:07 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Bedankt, heb ook meteen een kaartje gekocht. Eindelijk een keer nà­et op mijn vaste repetitieavond! :lol:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 262 ] 16 November 2019 02:33 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Dank ! Ik ook meteen geboekt. Nu al zin in !

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 263 ] 17 November 2019 12:12 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Beste mensen op dit forum,

Binnenkort ga ik naar Londen en daarom moest ik in ene denken aan Les Miserables.
Ik heb deze productie een paar jaar geleden in Londen gezien.
De langstlopende voorstellen (musical) in the west end.
Nu zijn ze er een tijdje uit geweest vanwege de verbouwing en is het concert bij het naastgelegen theater de vervanger. Eind December start de nieuwe versie met oa nieuwe decors en kostuums maar ook een andere regie en staging. Allemaal prima. Al is het nostalgische er wel vanaf.

Nu is mijn vraag: vinden jullie dat Les Miserables zich straks nog de langslopende musical van de west end mag noemen. Ze zijn namelijk gestopt. En de nieuwe versie start maanden kater. Is dit nog les miserables of word dit gezien als een nieuwe show/versie.

Ik ben zelf van mening dat The Phantom de nieuwe langslopende voorstelling is (als ze het aantal voorstellingen overtreffen die Les Mis heft behaald voor het sluiten in Queens.
Er zijn verschillende revivals van shows en die worden ook als “nieuwe productie” gezien en niet meegeteld bij het origineel. Bijvoorbeeld bij Mary poppins nu. Deze versie telt weer van voren af aan.

Wat vinden jullie??

  [ # 264 ] 18 November 2019 10:15 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Deze discussie is ook al een klein beetje gevoerd op de vorige pagina’s.
Het is een nieuwe regie, nieuw decor, niet enz. Dus het is een nieuwe productie. Een revival.
Dus opnieuw beginnen met tellen.

  [ # 265 ] 18 November 2019 02:34 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik ga ervan uit dat die hele concerttoestand bedoeld is om door te kunnen tellen. Ik verwacht dus dat de productie niet opnieuw gaat tellen. Verder is het een lastig verhaal: hoeveel moet je veranderen om een nieuwe voorstelling te zijn. Want de Les Mis van vorig jaar was natuurlijk al niet de oorspronkelijke productie.
(beetje het wat-is-het-echte-schip verhaal: stel je vervangt elke week een plank aan een schip tot het hele schip na een paar jaar helemaal vernieuwd is. Vervolgens maak je het schip na met de oorspronkelijke planken. Wat is dan het echte schip.

  [ # 266 ] 24 November 2019 09:07 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

martijn-j - 15 November 2019 07:21 PM

Op 8 december is The Staged Concert in de bioscoop te zien. In Nederland in ieder geval bij Pathé.

In een aantal steden is er ook een screening op maandag 9 december toegevoegd.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 267 ] 25 November 2019 11:02 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

Zaterdag de staged concert mogen zien en wat was het geweldig! Bijna van begin tot eind kippenvel gehad. Het publiek laaiend enthousiast waardoor het orkest soms eventjes moest wachten om verder te gaan.

Alfie Boe was schitterend, wat een prachtige stem heeft deze man toch die zowel klein als groots kan zijn, zo blij hem eindelijk eens live aan het werk te hebben gezien.

Michael Ball was afwezig wegens ziekte, maar Earl Carpenter verving en wat was dit genieten, een uitmuntende Stars en Javert’s Soliloquy

Carrie Hope Fletcher was dan weer geweldig als Fantine, ze bracht I Dreamed a Dream heel breekbaar en teder en dat vond ik heel mooi!

Topduo Matt Lucas & Katy Secombe als de Thenardiers zorgden voor de komisch noot en waren geweldig in hun rol.

Maar ook de rest van de cast was top, alles werd prachtig uitgevoerd en zo mooi met het orkest on stage, voeg daarbij het bijzondere gebruik van de lichten en het was genieten van een prachtige uitvoering van Les Misérables.

  [ # 268 ] 04 December 2019 12:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik zag dat ook sommige theaters ‘The Staged Concert’ vertonen. In ieder geval het Chassé op zondagmiddag om 14.45u. Ik ben erg benieuwd hoe ik het weer ga ervaren. Ik vond het concert overweldigend mooi vorige week.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 269 ] 08 December 2019 02:54 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Heerlijk al die bakken popcorn om me heen 🤬 Waar is toch het fatsoen gebleven tegenwoordig…

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 270 ] 08 December 2019 05:36 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Elphie1984 - 08 December 2019 02:54 PM

Heerlijk al die bakken popcorn om me heen 🤬 Waar is toch het fatsoen gebleven tegenwoordig…

Popcorn? In een bioscoop? Het moet toch niet gekker worden!

‹ First  < 16 17 18 19 20 > 
18 of 20