19 of 20 | ‹ First  < 17 18 19 20 > 
Les Misérables Londen
  [ # 271 ] 08 December 2019 05:42 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Vanmiddag de registratie gezien in het Chassé. Fijn om het concert weer even te herbeleven na het bezoek in Londen van 1,5 week geleden.

En erg leuk om de encores te kunnen zien met ‘Stars’ door Michael Ball en Bradley Jaden en ‘Bring Him Home’ door de vijf Valjean’s : Alfie Boe, John Owen-Jones, Dean Chisnall, Killian Donnelly en Jon Robyns. Mooi slotwoorden van Cameron Mackintosh die zichtbaar ontroerd was en Claude Michel Schönberg.

Ik dacht gelezen te hebben dat voorjaar 2020 er een DVD wordt uitgebracht.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 272 ] 08 December 2019 06:22 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Klaske - 08 December 2019 05:36 PM
Elphie1984 - 08 December 2019 02:54 PM

Heerlijk al die bakken popcorn om me heen 🤬 Waar is toch het fatsoen gebleven tegenwoordig…

Popcorn? In een bioscoop? Het moet toch niet gekker worden!

Je zit bij een concert registratie van Les Mis.. Daar hoort geen gekraak bij… Maar het viel gelukkig mee..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 273 ] 08 December 2019 08:19 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Twee vragen naar aanleiding van het concert:
- Waarom is The Second Battle (de dood van Gavroche) eruit gelaten? Omdat dit in de concert versie weinig toevoegt? Of is dit hele deel geschrapt uit de huidige show van Les Miserables?
- Zelfde voor Dog Eats Dog, is deze ‘korte’ versie de versie die tegenwoordig standaard in de show zit?

Heb de show op West End al een hele tijd niet meer gezien, vandaar…

  [ # 274 ] 08 December 2019 09:24 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

‘The Second Battle’ en ‘Dog Eats Dog’ zaten wel compleet in de vorige theaterversie van Les Misérables, die zijn alleen voor de concertversie ingekort. Ik vond het altijd al jammer dat sommige songs ooit drastisch zijn ingekort voor de theaterversie, zoals ‘Fantine’s Death’, ‘Castle On A Cloud’ en ‘The Runaway Cart’.  Maar het is wel logisch dat ze voor de concertante versie sommige dingen hebben veranderd of ingekort.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 275 ] 08 December 2019 09:40 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

lmluiten - 08 December 2019 08:19 PM

Twee vragen naar aanleiding van het concert:
- Waarom is The Second Battle (de dood van Gavroche) eruit gelaten? Omdat dit in de concert versie weinig toevoegt? Of is dit hele deel geschrapt uit de huidige show van Les Miserables?
- Zelfde voor Dog Eats Dog, is deze ‘korte’ versie de versie die tegenwoordig standaard in de show zit?

Heb de show op West End al een hele tijd niet meer gezien, vandaar…

De concertversie is weliswaar ‘staged’, maar flink wat korter hetgeen ten koste gaat van de (duur van de) nodige scenes.
De dood van Gavroche zit nog wel in de concertversie maar sterk ingekort en veel minder expliciet; het is feitelijk niet meer dan dat je ziet dat Gavroche sterft in de armen van Grantaire, dus zonder de klimpartij over de barricades op zoek naar munitie. In de (oude en) nieuwe productie is de sterfscene van Gavroche niet ingekort, al wordt het in de nieuwe productie wel wat anders uitgebeeld dan voorheen (en lijkt het concert daar wat dat enigszins op).
Ook Dog Eats Dog is ingekort voor het concert, maar in de (oude en) nieuwe productie is dat niet het geval.

  [ # 276 ] 08 December 2019 09:56 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Schitterend om vanmiddag het concert nog eens te mogen beleven, na de eerste en (oorspronkelijk) laatste show live te hebben bijgewoond. Een sterrencast die zijn weerga niet kent, maar als ik toch een paar namen mag noemen. Bradley Jaden is niet alleen als Enjolras een leider. Wat een podiumbeest is dit zeg. Vocaal ijzersterk, enorm charisma. Uitstekend gecast als Javert voor de nieuwe productie, al was hij natuurlijk al de laatste Javert van de oude productie. Mattt Lucas is een onovertroffen Thenardier, al laat hij de duistere kant wat minder tot ontwikkeling komen. Maar wat een genot om naar zijn spel te kijken.  Rob Houchen en Carrie Hope Fletcher stellen nooit teleur en behoren tot de grootste talenten die de afgelopen 10 jaar in de West End zijn doorgebroken.  De grootste verrassingen zijn voor mij Michael Ball en Alfie Boe geweest. Boe omdat die weliswaar over een weergaloze stem beschikt en daardoor een soort godenstatus heeft in de UK, maar nauwelijks acteert.  Nog nooit zo’n vlakke Valjean gezien. En Ball omdat ik op basis van de rollen die ik hem heb zien spelen nooit had verwacht dat hij zo’n geloofwaardige Javert zou kunnen neerzetten. Echt briljant.
Al met al onwijs genoten!

[ Gewijzigd: 08 December 2019 09:58 PM by MarkZ ]
  [ # 277 ] 09 December 2019 02:56 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik heb ook weer genoten in de bios. Open deur natuurlijk maar ondanks dat het fantastisch was om het op deze manier te kunnen meemaken: de beleving à­n het theater zelf was nog vele malen intenser. Maar dit was ook meer dan prachtig.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 278 ] 09 December 2019 05:46 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Zowel Michael Ball als Alfie Boe losten voor mij de verwachting (op basis van hun bekendheid/godenstatus) niet in. Javert was voor mij niet eng/verknipt genoeg, Valjean was onbestaande door de enorme moeite die het hem zichtbaar kostte om bepaalde noten eruit te krijgen. Ik heb beter gezien. Om mij heen enorme verbazing dat Enjolras Javert gaat spelen (en al speelde), maar Bradley Jaden heeft mij enorm positief verrast afgelopen jaar.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 279 ] 09 December 2019 08:40 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  198
Geregistreerd  2008-07-19

Het is vloeken in de kerk maar de popcorn heeft me door de eerste akte geholpen. Ik werd er totaal niet door geraakt. Dit werd echt anders in de tweede akte!

Het is en blijft zonde dat het origineel ter ziele is gegaan. Eerder dit jaar zag ik de nieuwe productie (in tourversie) in Boston en het is anders maar in mijn ogen zeker niet beter.

  [ # 280 ] 11 December 2019 09:11 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik moet wel zeggen dat ik zondag in de bios ook iets minder geraakt werd dan live in de zaal een aantal weken terug. Ik zocht dat in het verschil van sfeer tussen live aanwezig zijn en in de bios zitten. Maar ik denk dat er wel iets in zit, dat meneer Boe misschien wel eens sterker / makkelijker gezongen heeft dan die avond. Dan nog moet ik er wel meteen bij zeggen dat ik nog steeds met heel veel plezier naar hem geluisterd heb. Ik vind ‘m fenomenaal als JV ook op een mindere dag. Ik vond bij Ball beter te merken (ook al live in de zaal) dat ie vocaal moest werken voor zijn rol als Javert. Ligt ‘m gewoon net niet lekker volgens mij die toonsoort.

Voor het overige heb ik toch vooral genoten van een subliem hoge kwaliteit in de hele cast. Slecht zcteren deel ik niet met : de emotie komt voor mij juist wel heel erg over in het spel en de beleving van Boe (ook al is het een semi staged production).

Ik stond op het punt om de zaal uit te lopen bij de 2e NL tourversie een aantal jaren terug zo slecht verdroeg ik het. Bijna voorgenomen om Les Mis maar te laten. Gelukkig hebben de voorstelling in Tecklenburg en deze semi staged production me weer laten zien hoe mooi Les Mis ook kan zijn.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 281 ] 11 December 2019 06:45 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Mark - 11 December 2019 09:11 AM

. Slecht zcteren deel ik niet met : de emotie komt voor mij juist wel heel erg over in het spel en de beleving van Boe (ook al is het een semi staged production).

I

Ik ben verwend want heb door de jaren heen vanaf front row heel veel Valjeans mogen aanschouwen. Ik noem bijvoorbeeld Peter Lockyer, John Owen Jones, Adam Bayjou, Killian Donnely en Dean Chisnal in de UK, Die legden zoveel meer lagen en accenten in hun spel. Ik besef dat het ‘slechts’ (semi) staged was, maar als je kijkt naar het spel/de beleving/de interpretatie van Bradley Jaden, Michael Ball, Earl Carpenter of (al was zijn aandeel minimaal) John Owen Jones, dan meen ik dat zij in de concertversie veel meer met de beperkte mogelijkheden doen dan Boe; puur vanuit hun spel een lied vertolken en daarmee een verhaal vertellen dat boeit. Is Boe m.i. niet toe in staat, met Bring him Home als uitzondering. Boe beschikt weliswaar over een fenomenale en misschien wel de beste stem van allemaal, maar heeft eigenlijk in het gros van de scenes dezelfde houding en gelaatsuitdrukking. Zijn gezicht blijft nagenoeg het hele concert strak en in de plooi.  Maar goed, het blijft natuurlijk persoonlijk. Misschien is er ook een reden voor, want hij is erg vaak ziek geweest tijdens de run.

  [ # 282 ] 11 December 2019 06:48 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik denk ook dat ik wat bevooroordeeld ben (in het positieve in dit geval) en niet helemaal objectief kijk.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 283 ] 07 January 2020 07:03 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Het complete concert is nu (tijdelijk) te beluisteren bij de BBC:

https://www.bbc.co.uk/sounds/play/m000d0l7

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 284 ] 10 January 2020 07:19 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

De dvd en blu-ray van The Staged Concert komt op 20 april uit.

  [ # 285 ] 20 January 2020 10:18 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Musicalworld bezocht vorige week de première van de nieuwe productie van Les Mis in het Sondheim Theatre in Londen en beloont deze voorstelling met 5 sterren. Onze recensie staat inmiddels online
http://www.musicalworld.nl/artikel/premiere_les_miserables_in_londen

‹ First  < 17 18 19 20 > 
19 of 20