7 of 7 | ‹ First  < 5 6 7
Company in 2020 naar Nederland!
  [ # 91 ] 11 November 2019 05:17 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Svenn - 11 November 2019 04:02 PM

Wat een onzin. Als iets puur musical is dan is het Sondheim wel. Heb al veel lege zalen van Sondheim in Nederland meegemaakt. Daarom is Nederland ook geen musicalland. Oppervlakkige bezoekers die niet na willen denken, mee willen hossen maar van diepgang helaas niets willen weten. Gelukkig is de oversteek naar Londen snel gemaakt.

“Hear, hear”

  [ # 92 ] 12 November 2019 10:31 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  7
Geregistreerd  2019-11-04

Svenn - 11 November 2019 04:02 PM
suzpros - 07 November 2019 10:41 AM

Ik denk dat het een juiste beslissing is. De voorgaande producties waren niet bepaald van hoog niveau, en Sondheim spreekt gewoon geen mensen aan. Veel te ingewikkeld, te weinig musical…

Wat een onzin. Als iets puur musical is dan is het Sondheim wel. Heb al veel lege zalen van Sondheim in Nederland meegemaakt. Daarom is Nederland ook geen musicalland. Oppervlakkige bezoekers die niet na willen denken, mee willen hossen maar van diepgang helaas niets willen weten. Gelukkig is de oversteek naar Londen snel gemaakt.

Ik vind het enorm elitair en generaliserend om aan te nemen dat als ‘het grote publiek’ niet voor de overingewikkelde shows van Sondheim valt, dan maar aan te nemen dat we willen ‘hossen’. Alsof we alleen maar jukebox-musicals en hollandse hits willen. Er is een heel groot middensegment en dat wordt hier meermaals over het hoofd gezien. Het is niet à³f Sondheim à³f Hazes.

  [ # 93 ] 13 November 2019 09:16 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Mee eens. Maar als je dan eerlijk bent moet je ook je eigen uitspraak nog eens herlezen: die komt op mij ook behoorlijk generaliserend over en je doet hetzelfde alleen dan andersom> Sondheim wegzetten als te ingewikkeld en voor een te kleine groep en dus geen musical. Daar is weinig nuance in te vinden en dan kun je wel dit soort reacties terug verwachten denk ik dan.

Maar ik ben het met je eens dat er een heel veld is tussen Hazes en Sondheim wat allemaal tot musical behoort.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 94 ] 14 November 2019 11:39 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  70
Geregistreerd  2009-11-22

Kreeg net bericht van het theater (Nijmegen) dat de voorstelling Company geannuleerd is ivm tegenvallende landelijke kaartverkoop. De producent heeft de tournee teruggetrokken.

  [ # 95 ] 14 November 2019 12:56 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

hetty32 - 14 November 2019 11:39 AM

Kreeg net bericht van het theater (Nijmegen) dat de voorstelling Company geannuleerd is ivm tegenvallende landelijke kaartverkoop. De producent heeft de tournee teruggetrokken.

Klopt, daar gaat het de afgelopen 3 pagina’s van dit topic over 😉

  [ # 96 ] 10 December 2019 10:52 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Harry - 07 November 2019 03:10 PM

Ik vraag me af hoeveel van de mensen die dwepen met Sondheim ook daadwerkelijk al kaarten hadden besteld voor Company. Want de kaartverkoop was echt DRAMATISCH slecht.

Wij hadden kaarten sinds de voorverkoop in mei. Maar nu ik terug in deze topic de cast lees, ben ik niet rouwig dat deze versie nu niet door zal gaan.

Wel vind ik het jammer dat ‘donker drama’ als minder toegankelijk word gezien en minder goed scoort. Zo heb ik afgelopen maand genoten van Anastasia, maar schijnt die (zo las ik elders op dit forum) ook minder goed te gaan. Ik hou van Sondheim, diep donker drama zoals Elisabeth, Anastasia en Rebecca en over the top dark gothic sexy shows als Tanz. Gelukkig kan ik daarvoor naar het oosten of het westen uitwijken en eerlijk is eerlijk; ik zou een aantal van die shows niet eens in het Nederlands willen zien ;-)
Ik ben nu wel benieuwd geworden naar de producent waarover zoveel wordt gesproken…

[ Gewijzigd: 10 December 2019 11:03 PM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 97 ] 10 December 2019 11:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Even op de website zitten lezen, maar hun missie juich ik toe!
Wel ben ik het eens met eerdere commentaren dat het dan wel zo zuiver zou zijn om ook echt ‘eerlijke’ casting toe te passen en niet jezelf in elke rol. Ik probeer het genuanceerd te zeggen, omdat ik natuurlijk niet echt weet hoe het castingproces bij PIT Producties gaat.


Oprichter en artistiek leider Esther Maas over PIT Producties
“Met een professionele achtergrond in de klassieke muziek en een voorliefde voor musical, miste ik in het rijke Nederlandse musicalaanbod een duidelijke verbinding tussen de aandacht die de muziek en andere aspecten van de uitvoering krijgen. Orkesten worden alsmaar kleiner of in hun geheel vervangen door muziekbanden en als gevolg daarvan worden musicalpartituren aangepast en opnieuw gearrangeerd. De oorspronkelijke bedoeling van de componist is daardoor niet of nauwelijks meer te horen. Daarbij merkte ik in de beroepspraktijk dat de tijd en aandacht die zangers is gegund om zich de muziek eigen te maken meer en meer beperkt wordt. Begrijpelijk wellicht, in een tijd van bezuinigingen en economische teruggang, maar in hoeverre kan het genre zich dan toch muzikaal doorontwikkelen? Muziek lijkt ondergesneeuwd te raken in een genre dat zich juist door die muziek onderscheidt van de rest van het theateraanbod. Hierin was voor mij een missie geboren: eerherstel voor muziek en zang met respect voor de partituur.

Muziek lijkt ondergesneeuwd te raken in een genre dat zich juist door die muziek onderscheidt van de rest van het theateraanbod.

Wat aanvankelijk een eenmansactie leek, bleek al snel te kunnen rekenen op veel enthousiasme en actiebereidheid in het werkveld; blijkbaar was ik niet de enige die een sterke behoefte voelde om terug te keren naar de muzikale zeggingskracht in het musicalgenre. Van theaterdirecties en programmeurs tot musici en zangers — een steeds groter wordende groep steunde me in mijn missie. Dit resulteerde in de oprichting van PIT Producties. Met de kennis, bezieling en gedrevenheid van deze enorme groep getalenteerde en bevlogen mensen, hoopt PIT Producties het musicallandschap te verrijken met meeslepende producties met een grootse muzikale dimensie, die hun publiek opwinden, ontroeren en onthutsen, aanzetten tot vragen, tot verontwaardiging, herkenning, hilariteit en verwondering. Precies zoals de componist het heeft bedoeld.”

© 2019 STICHTING PIT PRODUCTIES | ANBI | PRIVACY STATEMENT | CONTACT | COLOFON

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

‹ First  < 5 6 7
7 of 7
‹‹ Hello Dolly      Het Ei van Oom Trotter ››