1 of 3 |  1 2 3 > 
Musical Awards 2019 (2020)
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Eerste tussenstand AD Publieksprijs voor Beste Musical bekend
ANASTASIA, Kinky Boots, Lazarus, MAMMA MIA! en Soldaat van Oranje — de Musical in de top 5

Het stemmen voor de AD Publieksprijs is nog in volle gang, maar de eerste tussenstand is inmiddels bekend. De producties met momenteel de meeste stemmen in willekeurige volgorde zijn: ANASTASIA, Kinky Boots, Lazarus, MAMMA MIA! en Soldaat van Oranje — De Musical. De eerste stemronde loopt nog tot en met 31 december, dat betekent dat alle producties nog kans maken om er met deze felbegeerde award vandoor te gaan. Op 1 januari zal de eindstand van stemronde 1 bekend gemaakt worden. Vanaf 13 januari gaat de finaleronde in. In deze ronde kan er gestemd worden op drie finalisten. Op 22 januari 2020 wordt tijdens het Musical Awards Gala de winnaar van de AD Publieksprijs bekendgemaakt.

  AD Publieksprijs
Afgelopen jaar werd de AD Publieksprijs gewonnen door Disney’s The Lion King. Ook dit jaar wordt De Publieksprijs voor Beste Musical van het jaar, de AD Publieksprijs, uitgereikt tijdens het Musical Awards Gala op 22 januari 2020. Anders dan bij veel andere prijzen, wordt voor deze prijs geen speciale jury samengesteld. Het Nederlandse publiek kan zijn stem uitbrengen op 21 deelnemende musicals en bepaalt zodoende welke musical op 22 januari 2020 de AD Publieksprijs wint.

De 19de editie van het Musical Awards Gala is live te zien zijn bij de AVROTROS op NPO1. Tijdens deze groots opgezette liveshow vanuit het RAI Theater in Amsterdam worden de prestigieuze Awards voor Nederlands grootste musicalsterren en beste producties uitgereikt.

Voor meer informatie over de AD Publieksprijs ga naar: https://www.admusicalawards.nl

  [ # 1 ] 06 December 2019 11:06 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Vanmiddag bekend gemaakt dat de show dit jaar niet in de verkoop gaat en dat alleen genodigden welkom zijn dit jaar. Ik vind dit zeer jammer, want ik had me er al behoorlijk op verheugd. Vorig jaar voor het eerst geweest en vond het geweldig om een keer mee te maken!

  [ # 2 ] 12 December 2019 05:09 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik zie op Facebook ineens allemaal berichtjes van producenten dat de genomineerden bekend zijn gemaakt, maar ik kan nog nergens een overzichtslijstje vinden met alle nominaties.
Iemand anders wel?

  [ # 3 ] 12 December 2019 05:14 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

De genomineerden zijn bekend gemaakt bij Editie NL rond 18.00 uur bij RTL 4.

***

Overigens begreep ik de verbazing/ verontwaardiging van de geïnterviewde tafeldame wel over het ontbreken van enkele in haar (en mijn) ogen goede namen in de nominaties.
Ik snap dat ze hen mist. Daarnaast stoorde mij één nominatie waarvan ik dacht: ‘die is overrated’ (maar dat vind ik al vrij lang)
Maar goed, om die reden ben ik in 2004 al afgehaakt ;-)

[ Gewijzigd: 12 December 2019 05:16 PM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 4 ] 12 December 2019 05:14 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Nominaties Musical Awards

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 5 ] 12 December 2019 05:14 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Hier: https://www.musicaljournaal.nl/nominaties-bekend-kinky-boots-en-anastasia-grootste-kanshebbers-musical-awards-2020/

  [ # 6 ] 12 December 2019 05:35 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik had op basis van positieve reacties/recensies toch zeker wel Jonathan Demoor, Noortje Herlaar en Willemijn Verkaik ertussen verwacht. De nominatie voor Daniel Cornelissen vind ik ook wel onverwacht, ik dacht dat Marvellous behoorlijk slecht ontvangen was. Kan hier allemaal geen persoonlijke argumenten voor geven verder, maar toch :lol:

Dat het onderscheid tussen kleine en grote musical toch weer terugkomt in de categorie Beste Musical vind ik wel echt opmerkelijk, alsof je kwaliteitscriteria moet aanpassen wanneer er minder mensen op het toneel staan.

[ Gewijzigd: 12 December 2019 05:38 PM by Laush ]
  [ # 7 ] 12 December 2019 05:45 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Ik vind de nominaties over het algemeen een beetje tegenvallen. Ik mis vooral Jonathan Demoor en Milan van Waardenburg ertussen al vind ik het erg leuk dat Ellen Evers is genomineerd voor haar rol in Anastasia!

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 8 ] 12 December 2019 10:18 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Is het niet zo dat producenten hun mensen voordragen? Ik neem aan dat ze dat eerst even vragen, “goh, vind je het goed als we je voordragen voor nominatie?” Misschien hebben Willemijn, Noortje, Milan en Jonathan wel gezegd, “neuh, hoeft voor mij niet zo”. Of de producenten hebben al toekomstplannen uitgestippeld met de mensen die ze hebben voorgedragen, zodat ze bij winst daar promotioneel lekker mee kunnen uitpakken.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 9 ] 13 December 2019 02:57 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

galinda met een ga - 06 December 2019 11:06 PM

Vanmiddag bekend gemaakt dat de show dit jaar niet in de verkoop gaat en dat alleen genodigden welkom zijn dit jaar. Ik vind dit zeer jammer, want ik had me er al behoorlijk op verheugd. Vorig jaar voor het eerst geweest en vond het geweldig om een keer mee te maken!

Je kan wel kaarten winnen.

  [ # 10 ] 13 December 2019 12:11 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Jonathan Demoor, Milan van Waardenburg en Willemijn Verkaik werden alom gemist binnen de commentaren die ik zag toen ze de nominaties bekend maakten.
En eerlijk gezegd snap ik dat ook wel.
Volgens mij wordt er niet eerst toestemming gevraagd door de producent aan de mensen die ze willen voordragen.
Persoonlijk ben ik wel een beetje uitgekeken op de performance van René van Kooten, dus die nominatie hoeft voor mij niet zo. Ik vond het de laatste jaren een beetje vaak en veel van hetzelfde, maar dat ligt misschien aan mij. Verder was ik erg enthousiast over Anastasia!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 11 ] 13 December 2019 01:08 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Luna24 - 13 December 2019 12:11 PM

Persoonlijk ben ik wel een beetje uitgekeken op de performance van René van Kooten, dus die nominatie hoeft voor mij niet zo. Ik vond het de laatste jaren een beetje vaak en veel van hetzelfde, maar dat ligt misschien aan mij.

Ik heb Anastasia nog niet gezien dus ik kan niks zeggen over deze nominatie, maar ik snap in het algemeen wel wat je bedoelt (al vind ik hem bijzonder fijn zingen). Je ziet René -naar mijn idee- ook een stuk vaker in grote rollen dan andere acteurs in zijn leeftijdscategorie (of überhaupt?), dus dat zorgt er misschien ook voor dat het meer van hetzelfde wordt.

Daarnaast, worden sommige “veteranen” niet gewoon standaard genomineerd? Dan doel ik niet per se op René hoor, maar ik denk dat wel eens bij bijvoorbeeld Simone, Marjolijn, William, Stanley etc. Bij de creatives heb je er vast ook wel een paar.

  [ # 12 ] 13 December 2019 03:53 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Heeft Theater Rotterdam zich teruggetrokken? Zij hadden altijd veel nominaties, maar nu waren ze niet eens nomineerbaar.

  [ # 13 ] 13 December 2019 04:23 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Milan’s collega’s van Anastasia hebben tijdens de perslunch wat gezegd over het feit dat hij niet genomineerd is: https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/artikel/4954806/anastasia-collegas-nemen-het-op-voor-milan-van-waardenburg

Aan de ene kant natuurlijk mooi dat ze hem publiekelijk steunen, maar onderaan de streep zijn awards niet zo extreem belangrijk toch?

[ Gewijzigd: 13 December 2019 04:25 PM by Laush ]
  [ # 14 ] 13 December 2019 06:18 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Laush - 13 December 2019 04:23 PM

Aan de ene kant natuurlijk mooi dat ze hem publiekelijk steunen, maar onderaan de streep zijn awards niet zo extreem belangrijk toch?

Aangezien ik de Musical Awards al sinds 2004 niet meer zo serieus neem, zou ik zeggen van niet ;-)
Wat dat betreft was ik meer onder de indruk van de Amateur Musical Awards.

En in reactie op Laush: ik heb dat gevoel ook wel, wat betreft nominaties voor de ‘veteranen’, maar als dat zo was had Willemijn Verkaik er wat mij betreft ook wel bij mogen staan. En die mis ik nu. Alhoewel ik haar performance in Annie van dit jaar nog niet heb gezien.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 15 ] 14 December 2019 12:22 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Luna24 - 13 December 2019 06:18 PM

Aangezien ik de Musical Awards al sinds 2004 niet meer zo serieus neem, zou ik zeggen van niet 😉

Is dat het jaar dat Johnny Kraaykamp de prijs won zodat zijn vader een award kon ophalen?

Nomineren is gewoon een lastig iets (we weten er als musicalworld redactie alles van). Ik vind dat er iets bij de Musical Awards te vaak een statement wordt gemaakt, die dan ten koste gaat van de traditionele musicals (en vaak nog ondankbare reacties van winnaars als gevolg). Soms ben ik verbijsterd door nominaties, vaak nog meer dan door omissies.

 1 2 3 > 
1 of 3