1 of 4 |  1 2 3 >  Last ›
Willkommen! And bienvenue! Welcome!
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Musicalworld begint het nieuwe decennium met een nieuw vers laagje verf 💓 . Natuurlijk blijven we ook na 20 jaar gewoon ons zelf, dus je kunt nog steeds terecht op ons forum. En ja, ook Frans maakt nog steeds zijn videoreportages terwijl de andere redacteuren bezig zijn met het schrijven van recensies of achtergrond-stukken. En waarom? Omdat we net zoveel van theater houden als jij.

De grootste wijziging, naast de vormgeving, is dat de site vooral mobiel prettiger leest. Maar ook op een groot scherm kun je gewoon lekker dat menu aan de linkerzijde opzijschuiven zodat je meer ruimte hebt om te lezen. Ook zijn er wat extra zaken toegevoegd om de lezer een betere balans te bieden tussen videoreportages of tekst. Je kunt nu zelf (op een groot scherm), bepalen hoeveel je wilt zien van het een of het ander. Probeer het maar eens met onze nieuwste combi-artikel over Repelsteeltje

Je zult zeker even aan de nieuwe layout moeten wennen. Dat heeft altijd tijd nodig, ook zul je voorlopig nog niet alle functionaliteiten terug zien. We hebben in een record-tempo gedurende de feestdagen doorgewerkt om dit zo snel mogelijk live te krijgen. Maar het kan zijn dat daarmee nog niet alles beschikbaar is, of dat er nog bugs zijn. Laat het ons dan even weten in de mail (.(JavaScript must be enabled to view this email address)) of op ons forum.

We horen graag van je wat je van de nieuwe site vindt! Wij kunnen het immers niet zonder jou doen! Samen maken we van theater een gezellige, respectvolle gemeenschap. En dat lijkt ons een mooie aanvulling de vervoering die het theater ook kan brengen.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 1 ] 03 January 2020 05:39 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Helaas vind ik de nieuwe lay out geen vooruitgang:( Erg onoverzichtelijk op de telefoon.. Nee, ik zal hier niet meer vaak te vinden zijn helaas..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 2 ] 03 January 2020 05:45 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Bedoel je het forum of de homepage? Want het forum zal voor de telefoon inderdaad wel nog verder verbeterd worden.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 3 ] 03 January 2020 05:58 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

De layout is even wennen, het kleurverschil tussen wel of geen nieuwe berichten zou voor mij nog iets duidelijker mogen. Inloggen was best een opgave, heb zes keer moeten proberen, kreeg steeds foutmeldingen (“The form has expired. Please refresh and try again.”) maar toen was ik toch ineens ingelogd. Zowel op mijn iPad als Android telefoon.

Edit: de truc lijkt te zijn dat je de pagina refresht, dan vraagt ie bij mij “formulier opnieuw indienen?”, dan bevestigen, daarna opnieuw naar het forum surfen en toen was ik ingelogd.

Layout lijkt nu niet automatisch zich aan te passen aan portrait, een topic wel maar als je gaat reageren weer niet.

(En als je de edit leest kan ik vanaf mijn telefoon berichten posten. :-) )

Edit 2: Android telefoon met Chrome.

[ Gewijzigd: 03 January 2020 10:27 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 4 ] 03 January 2020 06:18 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ziet er mooi uit hoor 👍 Het is even een kwestie van wennen en had zoals June ook zei wat moeilijkheden met inloggen maar dat is ook gelukt. Bedankt voor het vele werk !

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 5 ] 03 January 2020 06:28 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Ronny - 03 January 2020 05:45 PM

Bedoel je het forum of de homepage? Want het forum zal voor de telefoon inderdaad wel nog verder verbeterd worden.

Het forum.. Ik vond de vorige versie veel prettiger lezen.. Dus helaas voor mij is dit een achteruitgang..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 6 ] 03 January 2020 07:15 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Elke nieuwe layout is altijd wennen maar dat gaat me vast lukken.
Dank voor al het werk dat jullie in MW stoppen, zodat wij als gebruikers met elkaar kunnen blijven delen!

  [ # 7 ] 03 January 2020 07:43 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Even testen of ik ingelogd ben en iets kan plaatsen.

Eerste indruk is goed. Mooie, rustige kleuren.

  [ # 8 ] 03 January 2020 08:33 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Mooi, strak design! Zal veel werk in hebben in gezeten, dus complimenten dat de overstap zo snel is gemaakt. De enige opmerking die ik heb is dat ik de lay-out/tekstvakken van het forum wat aan de grote kant vind, waardoor je minder overzicht hebt en lang(er) moet scrollen. Dat is al beter als je het websitemenu wegklikt, maar dat moet je wel telkens opnieuw doen als je een categorie of topic hebt aangeklikt. Verder zal het nieuwe uiterlijk vast snel wennen!

Edit: opmerking over de layout gaat op wanneer ik het forum op de laptop in Chrome bekijk. Op mijn telefoon (ook Chrome) past het forum zich nog niet aan naar mobiele weergave, maar daar wordt zo te lezen nog aan gewerkt.

[ Gewijzigd: 03 January 2020 08:43 PM by Laush ]
  [ # 9 ] 03 January 2020 09:58 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Net voor het eerst weer kunnen inloggen. Gaf eerst wel wat problemen. De lay out vind ik wel mooi iig op PC!

  [ # 10 ] 04 January 2020 08:30 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Lekkere frisse kleurtjes! Hier ook moeite met inloggen, na tien pogingen en willekeurig wat rondklikken is het gelukt :). Voor mij zijn de letters van het forum en de artikelen (op de iPad, via Chrome) wat aan de kleine kant. Maar dat was misschien al zo, en ik kan er natuurlijk gewoon op inzoomen. Die wegklikbare zijbalk is handig en ziet er mooi uit!

  [ # 11 ] 04 January 2020 10:30 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Inloggen is nog een dingetje, pagina opnieuw inladen was de truc dat het toch gelukt is.

Heb het al eens eerder gemeld maar op mijn iMac met Safari wordt de site nog steeds als “Niet Veilig” gekenmerkt.

Verder zal het even de tijd nodig hebben om aan de site te wennen maar denk dat wel snel lukt
😃

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 12 ] 04 January 2020 12:10 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Als het goed is, zou het inloggen vanaf nu wel gewoon goed moeten gaan. Maar er zitten zeker nog wat foutjes in de site, dus als jullie nog even geduld hebben, dan worden ook deze langzaam weggestreken. Maar blijf ze vooral aangeven.

Het forum mobiel beschikbaar maken, is wel iets dat een grotere impact heeft. Dus ik moet even kijken hoe ik dat efficient voor elkaar ga krijgen.

@Laush noemde dat het menu aan de linkerzijde mobiel steeds weggeklikt moet worden, dat is wel gek. Daar heb ik zelf geen last van. Dus ik moet daar een keer echt dieper in duiken. Heb je toevallig ergens een instelling in Chrome gedaan dat je liever naar de desktop versies gaat van websites? Want op de desktop wordt het menu standaard wel getoond.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 13 ] 04 January 2020 12:12 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

June - 03 January 2020 05:58 PM

De layout is even wennen, het kleurverschil tussen wel of geen nieuwe berichten zou voor mij nog iets duidelijker mogen

Helemaal mee eens, de oude icoontjes pasten alleen écht niet meer bij het nieuwe design, dus daar moet ik nieuwe variaties van gaan bedenken. Maar ik vond het nu even belangrijker dat we zsm live konden…

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 14 ] 04 January 2020 12:15 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Marik - 04 January 2020 08:30 AM

Voor mij zijn de letters van het forum en de artikelen (op de iPad, via Chrome) wat aan de kleine kant.

Is dat iets waar je bij andere sites ook meer last van hebt? Ik heb het lettertype nu namelijk wel proberen te optimaliseren. En voor mij geeft het meer rust, maar ik kan me ook voorstellen dat het nog net één pixeltje groter had gemogen. Wat vind de rest van de leesbaarheid?

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 15 ] 04 January 2020 12:16 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

jasper050 - 04 January 2020 10:30 AM

Heb het al eens eerder gemeld maar op mijn iMac met Safari wordt de site nog steeds als “Niet Veilig” gekenmerkt.

Yes, browsers kenmerken elke “http”-site als “niet-veilig”. Ik wil nog wel een keer overstappen naar “https”, maar ik heb nog niet kunnen inschatten welke impact dat heeft voor de site.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

 1 2 3 >  Last ›
1 of 4