6 of 7 | ‹ First  < 4 5 6 7 > 
Lazarus naar DeLaMar
  [ # 76 ] 06 January 2020 10:57 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  41
Geregistreerd  2011-09-28

Zou iemand kunnen zeggen welke rij en stoelen goed zijn in het DeLaMar bij Lazarus?

  [ # 77 ] 06 January 2020 11:43 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik was gisteren bij de voorstelling op rij 6 en dat waren wat mij betreft perfecte plaatsen. Het toneel is laag dus ook op rij 1 heb je denk ik vrij zicht. Ik zou wel proberen om niet teveel naar de zijkant te zitten want dan mis je vermoedelijk wel scènes.

Gisteren speelde Job Bovelander de rol van Michael. Ik was wel verrast om hem te zien omdat hij niet op de website vermeld staat. Pieter van Nieuwenhuyze speelde overigens Newton en Lottie Hellingman was Elly.

Wat indrukken volgen nog wel, maar wat een waanzinnige voorstelling.

[ Gewijzigd: 06 January 2020 01:02 PM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 78 ] 06 January 2020 12:16 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

MusicalFan91 - 06 January 2020 10:57 AM

Zou iemand kunnen zeggen welke rij en stoelen goed zijn in het DeLaMar bij Lazarus?

Ik zat de eerste keer op rij 4 ofzo en bij 1 scène (minutenlang stroboscoopeffecten) vond ik dat echt te dichtbij. Afgelopen maand zat ik op rij 14 en dat was een stuk beter te doen. Ik zou aanraden om vanaf de helft tot driekwart van de zaal te zitten, ergens tussen een kwart en driekwart van de rij.  Rij 1 midden zou ik afraden. Dat is de splash zone.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 79 ] 07 January 2020 07:12 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Amsterdamse kerkklokken eren David Bowie

Op woensdag 8 januari zou David Bowie 73 jaar zijn geworden. Zijn nalatenschap is nog altijd springlevend en avond aan avond is met groot succes zijn laatste meesterwerk, de musical Lazarus te zien in DeLaMar Theater in Amsterdam. Zijn geboortedag en sterfdag vallen in dezelfde week. Om deze reden roept Stage Entertainment Nederland deze week uit tot ‘Bowie Week’. Om het werk van David Bowie te eren spelen dinsdag 7 januari drie carillons van kerken in Amsterdam op verschillende tijdstippen de Bowie-hit ‘Life on Mars’. Om 12.00 uur de Westertoren, de Zuidertoren om 14.30 uur en als laatste de Oudekerkstoren om 16.00 uur.

‘Bowie Week’
David Bowie’s geboortedag en sterfdag vallen in dezelfde week, waardoor deze week is uitgeroepen tot ‘Bowie Week’. Op 8 januari wordt er feestelijk afgetrapt in Café Americain. In aanwezigheid van de voltallige cast van Lazarus, producent Albert Verlinde en Bowie-kenner Ad Visser wordt het werk en leven van Bowie gevierd. Aansluitend wordt een groots eerbetoon aan David Bowie onthuld op het Leidseplein. Daarnaast zijn er deze week ‘Bowie Talks’ waarin Ad Visser een nieuwe kijk geeft op David’s denken en werken, is er een fototentoonstelling ‘Bowie in Concert’ op de 4e etage van het theater en is er een ‘Bowie pubquiz’ voorafgaand aan de middagvoorstelling op 12 januari.

Lazarus
Popfenomeen David Bowie overleed op 10 januari 2016. Een van zijn allerlaatste projecten was de musical Lazarus. Hij ontwikkelde de voorstelling met Enda Walsh (script) en regisseur Ivo van Hove. Van Hove, onlangs opnieuw genomineerd voor een prestigieuze Tony Award, neemt ook de regie van de Nederlandse productie voor zijn rekening. Lazarus is een vervolg op het boek The Man Who Fell to Earth van Walter Tevis. Bowie vertolkte zelf de hoofdrol van Thomas Newton in de filmbewerking uit 1976, geregisseerd door Nicolas Roeg. In Lazarus ontmoeten we Bowie’s alter ego Thomas Newton opnieuw. De voorstelling is een avontuurlijke trip door Bowie’s geniale geest. Een reis die uiteraard wordt omlijst met legendarische Bowie hits, waaronder ‘Heroes’, ‘Absolute Beginners’, ‘Changes’, ‘All the Young Dudes’, ‘This is Not America’ en uiteraard ‘Lazarus’, voor de voorstelling geschreven en later uitgebracht op Bowie’s laatste album Blackstar.

Meer info over Lazarus: http://www.stage-entertainment.nl/shows/musical/lazarus/

  [ # 80 ] 09 January 2020 07:22 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

De makers van David Bowie’s Lazarus staan stil bij de 73e geboortedag van David Bowie. Musicalworld.TV was aanwezig. Gesprekken met acteurs Dragan Bakema, Noortje Herlaar en Thomas Cammaert en beelden van Noortjes vertolking van Changes.

Bekijk de video hier.

  [ # 81 ] 09 January 2020 11:57 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

De rol van Valentine wordt vanaf deze maand gedeeld door Pieter Embrechts en William Spaaij.

  [ # 82 ] 10 January 2020 07:16 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

William Spaaij in David Bowie’s Lazarus
Pieter Embrechts en William Spaaij zijn vanaf eind januari afwisselend te zien in de rol van Valentine
William Spaaij is vanaf eind januari te zien in Lazarus, het laatste werk van David Bowie. Spaaij gaat Valentine vertolken, een rol die sinds de première in oktober gespeeld wordt door Pieter Embrechts. Ook Embrechts blijft te zien in de musical. De acteurs zullen afwisselend te zien zijn. Albert Verlinde, algemeen directeur en producent van Stage Entertainment Nederland: “Door het aanhoudende succes spelen we Lazarus veel langer dan we oorspronkelijk gepland hadden. Pieter Embrechts is wegens andere werkzaamheden niet in staat om de rol fulltime te blijven spelen. De rol van Valentine is een van de hoofdrollen in de musical en vereist een geweldige zanger en acteur. William heeft met zijn prachtige rollen in onder andere Ramses en Was Getekend, Annie M.G. Schmidt laten zien dat hij zo’n rol kan dragen. Ik vind het fantastisch dat hij de rol van Valentine een aantal keer per week voor zijn rekening gaat nemen!” Andere rollen in de Bowie-musical worden gespeeld door onder anderen Dragan Bakema (Newton), Noortje Herlaar, Lottie Hellingman (Elly), Thomas Cammaert, Shary-An Nivillac en Holly Mae Brood. Lazarus is nog tot en met 5 april te zien in DeLaMar Theater in Amsterdam en gaat daarna tot eind mei op een korte tournee langs theaters in Heerlen, Groningen en Rotterdam. Lazarus is genomineerd voor 9 Musical Awards, waaronder Beste Grote Musical. Meer informatie: http://www.bowielazarus.nl

Lazarus
Het is deze week precies vier jaar geleden dat popfenomeen David Bowie overleed. Zijn laatste werk was de musical Lazarus. Hij ontwikkelde de voorstelling met Enda Walsh (script) en regisseur Ivo van Hove. De Nederlandse productie van Lazarus ging op 13 oktober 2019 onder grote belangstelling in première in DeLaMar Theater in Amsterdam.

Lazarus is een vervolg op het boek The Man Who Fell to Earth van Walter Tevis. Bowie vertolkte zelf de hoofdrol van Thomas Newton in de filmbewerking uit 1976, geregisseerd door Nicolas Roeg. In Lazarus ontmoeten we Bowie’s alterego Thomas Newton opnieuw. Hij neemt ons mee door zijn leven, dromen en obsessies. Een reis die wordt omlijst door Bowie klassiekers waaronder ‘Heroes’, ‘Absolute Beginners’, ‘Changes’, ‘All the Young Dudes’, ‘This is Not America’ en uiteraard ‘Lazarus’, voor de voorstelling geschreven en later uitgebracht op Bowie’s laatste album Blackstar. Dragan Bakema vertolkt de rol van Thomas Newton, Noortje Herlaar en Lottie Hellingman zijn afwisselend te zien als Newton’s assistente Elly en Pieter Embrechts en William Spaaij delen de rol van Valentine. De sterrencast bestaat daarnaast uit onder anderen Thomas Cammaert, Holly Mae Brood, Shary-An Nivillac, Jorrit Ruijs en Juliana Zijlstra.

Lazarus wordt in Nederland geproduceerd door Albert Verlinde en Stage Entertainment Nederland in samenwerking met Robert Fox en Jones/Tintoretto Entertainment en The New York Theatre Workshop.

  [ # 83 ] 14 January 2020 10:07 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik ga de voorstelling morgen zien met mijn moeder. Ik ga er vrij blanco in. Zelfs de muziek van David Bowie ken ik nauwelijks. Is enige voorbereiding aan te raden? En weet iemand iets over de cast morgen?

  [ # 84 ] 14 January 2020 11:39 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Myrthe, als ik jou was, zou ik even het plot van “The Man who fell to Earth” lezen. Lazarus is een losjes vervolg hierop, maar kan me voorstellen dat als je dit niet weet, dat veel dingen je vreemd voorkomen. Al gaat dat sowieso wel gebeuren haha 😉

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 85 ] 16 January 2020 10:25 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik vond het een hele mooie indrukwekkende voorstelling. Ik had perfecte plekken op rij 10 in het midden. Kan me voorstellen dat als je aan de zijkant zit de beleving heel anders is omdat je dan alles niet goed ziet en mee krijgt. Beetje jammer dat echt het hele middenstuk van de zaal gouden rang is… Dragan vond ik geweldig goed spelen. Ben benieuwd hoe zijn understudy die rol speelt! Jammer dat ik Noortje en Pieter Embrechts niet zag.. De understudy van Valentine deed het goed maar vond ik niet heel erg angstaanjagend..

  [ # 86 ] 19 January 2020 03:00 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

myrte - 16 January 2020 10:25 AM

Dragan vond ik geweldig goed spelen. Ben benieuwd hoe zijn understudy die rol speelt!

Ik heb de vergelijking niet met Dragan, maar ik vond Pieter van Nieuwenhuyze erg goed als Newton. De Nederlandse versie vond ik minstens zo indrukwekkend als de versie die ik een paar jaar geleden in Londen zag. Een verslagje daarvan is hier nog na te lezen. In de huidige versie vond ik vooral Pieter Embrechts als Valentine erg overtuigend in de manier waarop hij zijn karakter gestalte gaf. Bijna huiveringwekkend. Ik ga zeker nog een keertje kijken ook omdat ik Dragan Bakema en Noortje Herlaar graag zou zien.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 87 ] 19 January 2020 05:51 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik ga ook nog een keer kijken en hoop dan Pieter Embrechts en Noortje Herhaal te zien.  Goed om te lezen dat het geen straf is als Pieter op gaat als Newton..?

  [ # 88 ] 03 February 2020 04:55 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Is er echt niks bekend over speeldata van Noortje? Of op welke dagen ze meestal speelt? En heeft iemand William Spaaij al gezien in de rol van Valentine?

  [ # 89 ] 04 February 2020 11:55 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Ik lees zojuist dat Job Bovelander al een tijdje zo af en toe de rol van Michael speelt in Lazarus. Wat leuk voor hem!
Wat raar dat dat verder nergens gecommuniceerd wordt. Het staat niet op de site van de musical.

Overigens vind ik dat Stage erg laks is met het bijhouden van hun site. Job staat dus niet op de site van Lazarus. Ook staat Nurlaila nog niet tussen de cast op de pagina van Tina de musical.

  [ # 90 ] 05 February 2020 09:12 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

myrte - 03 February 2020 04:55 PM

Is er echt niks bekend over speeldata van Noortje? Of op welke dagen ze meestal speelt? En heeft iemand William Spaaij al gezien in de rol van Valentine?

Ik zag afgelopen Donderdag (Volgens mij wordt dat z’n vaste speeldag) William en ik vond hem erg sterk! Sowieso vind ik William al een sterke acteur. Verder geen vergelijkingsmateriaal omdat het de eerste keer was dat ik de show zag.

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

‹ First  < 4 5 6 7 > 
6 of 7
‹‹ Het Pauperparadijs      Charley (2018) ››