2 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Willkommen! And bienvenue! Welcome!
  [ # 16 ] 04 January 2020 12:43 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ronny - 04 January 2020 12:12 PM
June - 03 January 2020 05:58 PM

De layout is even wennen, het kleurverschil tussen wel of geen nieuwe berichten zou voor mij nog iets duidelijker mogen

Helemaal mee eens, de oude icoontjes pasten alleen écht niet meer bij het nieuwe design, dus daar moet ik nieuwe variaties van gaan bedenken. Maar ik vond het nu even belangrijker dat we zsm live konden…

Doe je ding. ?

De leesbaarheid is voor mij in orde.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 17 ] 04 January 2020 02:20 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Elphie1984 - 03 January 2020 06:28 PM

Het forum.. Ik vond de vorige versie veel prettiger lezen.. Dus helaas voor mij is dit een achteruitgang..

Ik heb voor nu weer even het gedeelte met de avatars wat kleiner gemaakt. Dat leest mobiel iets makkelijker. Hopelijk scheelt dat al. Maar een complete oplossing, zal nog heel even duren.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 18 ] 04 January 2020 04:20 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ronny - 04 January 2020 12:10 PM

@Laush noemde dat het menu aan de linkerzijde mobiel steeds weggeklikt moet worden, dat is wel gek. Daar heb ik zelf geen last van. Dus ik moet daar een keer echt dieper in duiken. Heb je toevallig ergens een instelling in Chrome gedaan dat je liever naar de desktop versies gaat van websites? Want op de desktop wordt het menu standaard wel getoond.

Ah, dat heb ik niet helemaal duidelijk opgeschreven denk ik. Als ik het forum op mijn mobiel bekijk gaat het menu inderdaad automatisch weg, maar als ik op de laptop het menu weg zou klikken en vervolgens op een topic of artikel klik dan komt het weer terug. Is misschien een kwestie van wennen hoor, geen enorm probleem in ieder geval.

Inloggen werkt nu inderdaad meteen! Leesbaarheid in de mobiele versie vind ik zelf prima, maar misschien dat het voor mensen helpt als je tekst in artikelen en forum posts zwart van kleur maakt? Het verkleinen van de profielfoto’s heeft de layout van de mobiele versie ook al wat verbeterd zag ik, maar het is alsnog vrij verticaal lezen/lang scrollen. Maar goed, duurt inderdaad even voordat je dat helemaal gefixt hebt, geen probleem.

  [ # 19 ] 04 January 2020 04:42 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

Inloggen via de menubalk aan de zijkant ging erg makkelijk.
Ik ben al wel redelijk gewend aan het design, maar ik vond het vorige iets overzichtelijker.
Vermoedelijk komt dit doordat het vorige design een achtergrondkleur had en hier alles wit is,
waardoor de structuur van pagina wat minder duidelijk is. Misschien ook een kwestie van wennen.

Desalniettemin: Goed bezig! Leuk om te zien dat jullie je best doen om de pagina levend en modern te houden.

  [ # 20 ] 04 January 2020 07:48 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Ronny - 04 January 2020 12:15 PM
Marik - 04 January 2020 08:30 AM

Voor mij zijn de letters van het forum en de artikelen (op de iPad, via Chrome) wat aan de kleine kant.

Is dat iets waar je bij andere sites ook meer last van hebt? Ik heb het lettertype nu namelijk wel proberen te optimaliseren. En voor mij geeft het meer rust, maar ik kan me ook voorstellen dat het nog net één pixeltje groter had gemogen. Wat vind de rest van de leesbaarheid?

De quotes vind ik wel goed leesbaar, ik denk dat het meer met deze lettergrootte in combinatie met het lichte contrast tussen de kleur van de letters en de kleur van de achtergrond te maken heeft. In de quotes is de tekst donkerder van kleur, dat maakt het beter leesbaar.

 

  [ # 21 ] 05 January 2020 08:17 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Duurde even voordat inloggen lukte, maar het is gelukt! Wel nog even wennen aan de nieuwe lay out.

  [ # 22 ] 06 January 2020 06:15 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik ben er ook weer. Inloggen was dus een dingetje, maar dat heeft Ronny al opgelost. De website is nog niet heel fijn op telefoon, maar goed genoeg om te checken of er nog nieuws is.

Verder vroeg ik me af, komen er nog berichten bij die niet zijn overgezet?
Ik was gisteren bij Cats in de bioscoop, en wilde reageren op de reacties die al gegeven waren door zij die de film al gezien hadden, maar die reacties zijn nu verdwenen.

Ik zie nu trouwens dat mijn naam is aangepast naar 0, en ik kan deze zelf niet aan passen ;-)
Groetjes,
Klaske

  [ # 23 ] 06 January 2020 06:17 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Iets gaat er niet helemaal goed. Per ongeluk gebruikersnaam veranderd?

Alles na 14 december is niet meegekomen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 24 ] 06 January 2020 07:24 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Klaske - 06 January 2020 06:15 PM

Ik zie nu trouwens dat mijn naam is aangepast naar 0, en ik kan deze zelf niet aan passen ;-)
Groetjes,
Klaske

Sorry.. slaaptekort. Maar dit heb ik gefixt en ik kan in ieder geval melden dat we ook weer een chatbox klaar hebben staan voor de chat-avonden.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 25 ] 09 January 2020 03:05 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2018-09-23

Ik heb bewust even gewacht met reageren en de site eerst even een paar dagen uitgeprobeerd. Ik vind het vervelend om te moeten zeggen, en waardeer al het werk, maar ik vind deze versie geen verbetering.

Mijn grootste probleem is het feit dat de site niet responsief is en het beeld zich dus niet automatisch aanpast aan het schermformaat. Dat kan anno 2020 in mijn ogen niet meer. Nu valt het forum bijvoorbeeld half weg als ik de site op mijn mobiel bezoek. Ook de forumberichten vind ik te uitgerekt en de tekst is moeilijker leesbaar (de letterkleur van gequote tekst is beter).

Het forum is nu alles behalve gebruiksvriendelijk (dat was het vorige ook niet echt, maar dit is in mijn ogen in ieder geval géén vooruitgang). Zonde.

Voor een voorbeeld van een beter forum zou je bijvoorbeeld Fok.nl kunnen nemen.

Ook het feit dat het menu links iedere keer kort uitklapt als je een nieuwe pagina opent vind ik maar irritant.

  [ # 26 ] 09 January 2020 04:58 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Zoals aangegeven, ben ik bewust van het feit dat het forum inderdaad niet responsive is. De rest van de site zou dat wel grotendeels moeten zijn.

Om aan te geven, waarom ik hier nu bewust voor heb gekozen: er zat een enorme tijdsdruk op het ontwikkelen van de site. Tijd die ik niet vooraf had om de site te bouwen. Dus elke dag dat de site niet over zou zijn na 14 december, betekende dat we berichten, gebruikers en artikelen zouden verliezen. Dat verlies wilde ik hoe dan ook zo veel mogelijk beperken.

Op 14 december heb ik geprobeerd om de database te updaten: het grootste technische vraagstuk. Wanneer dat niet mogelijk was, zou het ook geen zin hebben om uberhaupt nog verder te ontwikkelen. Sterker nog, dan was er een kans geweest dat Musicalworld in zijn geheel de lucht uit zou gaan later dit jaar.
Op 14 december om 4 uur ‘s nachts was dat eindelijk gelukt (ook al hebben we een groot deel van onze informatie verloren) en heb ik toen besloten om de site zo snel en efficient mogelijk te ontwikkelen. De code, het design en alle functionaliteiten voor de site was “eenvoudig” op te bouwen (dat duurde ongeveer 1,5 week), maar de code voor het forum is dat niet. Dat is nu eenmaal een zeer complexe functionaliteit.

Voor het forum heb ik toen bewust gekozen om voor een groot deel de code te hergebruiken van het oude forum (dat niet responsive was) en nu dus ook niet 1-2-3 responsive te maken was.

Daarnaast kwam ook opeens nog naar voren dat een mail-migratie nodig was, zijn we overgestapt naar een andere server en moesten veel onhebbelijkheden van de site als gevolg van de migratie op de een of andere manier worden opgelost.

Dus ik was blij dat ik het forum zoals het nu is, in ieder geval qua stijl heb kunnen laten aansluiten op de site. Mijn primaire volgende taak is om het forum ook responsief te maken. Dat is momenteel in ontwikkeling, maar daar wil ik wel meer tijd voor nemen. Sowieso om bij te slapen, maar ook omdat het forum complex is en veel meer aandacht nodig heeft. De komende weken, zal het forum dus nog niet responsief zijn. Maar het komt er aan. Het komt er aan…

En in de tussentijd heb ik ook nog op een nacht onze chatbox opnieuw opgebouwd zodat we klaar zijn voor de grote evenementen dit jaar.

Ik ben er nog niet aan toegekomen om het lettertype op het forum een tintje donkerder te maken, maar dat staat wel op mijn to-do lijst. Bovenaan. En dan ben ik nog niet eens toegekomen aan het fixen van bugs zoals het menu dat mobiel openklapt. En zo zijn er nog tientallen bugs die ik op mijn short-list heb staan.

[ Gewijzigd: 09 January 2020 05:01 PM by Ronny ]
   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 27 ] 09 January 2020 08:49 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Top dat je er zoveel werk/tijd in investeert Ronny!

  [ # 28 ] 09 January 2020 10:52 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Brrr, wat een klus. Doe maar rustig aan, slapen op z’n tijd is toch ook wel belangrijk ?.

  [ # 29 ] 10 January 2020 11:15 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2018-09-23

Ik kwam misschien ‘zuurder’ over dan bedoeld. Ik weet hoeveel werk het is om een site te maken en te onderhouden. Ook van mijn kant dus niets dan lof en respect. Ik had de achtergrond niet (helemaal) meegekregen, maar wat dat betreft heb je begrijpelijke keuzes gemaakt. Goed bezig dus, en met de nodige verbeteringen wordt het vast een mooie site! :-)

  [ # 30 ] 13 January 2020 05:48 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Allereerst complimenten voor de nieuwe site. Op de laptop/desktop ziet het er erg fijn uit.

Vraag: in de oude versie waren er knoppen bovenin waarbij je direct naar een overzicht met alle nieuwe posts ging en ook alle nieuwe posts in een keer als gelezen kon markeren.
Komt dat nog terug of kijk ik er glad overheen en staat dit wel al ergens?

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

 < 1 2 3 4 > 
2 of 4