Jesus Christ Superstar in Concert 2020?
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Dit jaar komt er weer een concertante uitvoering van Jesus Christ Superstar met o.a. René van Kooten…althans, dat stond eerder vandaag online op Musicalweb. Inmiddels is het bericht verwijderd. Ik hoop dat het doorgaat!

https://www.musicalweb.nl/jesus-christ-superstar-in-concert-met-onder-ander-rene-van-kooten-en-charly-luske-17460

Ik kopieer hieronder de tekst zoals te lezen stond op een concullega-musicalsite:
In april dit jaar keert Jesus Christ Superstar in Concert terug in de Nederlandse theaters. René van Kooten, Charly Luske, Berget Lewis, Martin van der Starre en Richard Groenendijk zullen te zien zijn in deze exclusieve productie, samen met een live rockband en ensemble.

Jesus Christ Superstar is één van de parels van Andrew Lloyd Webber en Tim Rice, vertelt over de laatste zeven dagen uit het leven van Jezus Christus. Dit gebeurt grotendeels vanuit het oogpunt van Judas, die Jezus uit pure jaloezie uiteindelijk zal verraden. Hij krijgt de hogepriesters op zijn hand omdat die bang zijn hun gezag te verliezen als het volk zich steeds meer achter Jezus schaart. Uiteindelijk leidt dit tot één van de belangrijkste gebeurtenissen uit onze vroege geschiedenis; de kruisiging van Jezus Christus.

De bekende muziek is altijd de basis gebleven van Jesus Christ Superstar: vooral de nummers I Don’t know how to love him en Superstar zijn wereldberoemd. In deze concertshow staat juist deze herkenbare muziek centraal. Jesus Christ Superstar zoals de rockopera ooit bedoeld was, dat is de insteek van het concert dat toepasselijk in de dagen voor Pasen te zien is.

De concertante versie van Jesus Christ Superstar is slechts 4 keer in heel Nederland te zien.

  [ # 1 ] 12 January 2020 02:00 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik kom via de link gewoon bij het artikel uit, dus het zal er weer opgezet zijn. Moest wel een beetje lachen om de foto, Jezus met een wollen vest en Judas & Pilatus (?) met leren jacks 😄 Even googelen brengt overigens naar boven dat ze maandag 13 april in Zwolle staan.

De muziek van JCS is fijn, maar ondanks dat er geen slechte mensen tussen zitten spreekt dit clubje me niet heel erg aan. Martin, René en Charly vind ik als performers een beetje van hetzelfde laken een pak en Bergets stem is me te kil. Wel fijn voor Shows & Events dat ze na 3 jaar Ted Neeley deze concerten weer op kunnen pakken, haha.

  [ # 2 ] 12 January 2020 10:40 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ik lees nergens nog in welke theaters ze komen. Kan iemand dat vertellen?

  [ # 3 ] 13 January 2020 08:05 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

In mijn krant staat vandaag Rotterdam, Zwolle (Theater de Spiegel, 13 april), Nijmegen en Roosendaal (De Kring, 7 april).

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 4 ] 13 January 2020 12:17 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Charly en Martin spelen beiden Judas, Charly op 7 & 13 april (Roosendaal en Zwolle) en Martin op 6 & 14 april (Rotterdam en Nijmegen). Overige info staat hier: http://www.shows-events.nl/jcsconcert/

  [ # 5 ] 13 January 2020 01:39 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Ik weet natuurlijk niet wat de reden is en ik kan niet in de agenda van de heren kijken, maar ben ik de enige die het raar vind dat voor 4 shows nog een rol nog gedeeld moet worden.  🤷‍♀️

Ik heb kaarten voor Zwolle, had op Martin gehoopt, maar we hebben Charly, word vast ook heel goed met hem.

  [ # 6 ] 13 January 2020 05:10 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  418
Geregistreerd  2011-01-08

Ik zie net op facebook voorbij komen:
6 april nieuwe luxor Rotterdam
7 april de kring Roosendaal
13 april de spiegel Zwolle
14 april stadsschouwburg Nijmegen

http://www.jcsconcert.nl

Jezus: René van Kooten
Maria: Berget Lewis
Judas: Martin van der Starre (6 & 14 april)
Judas: Charly Luske (7 & 13 april)
Herodes: Richard Groenendijk
Pilates / Caiaphas: Marcel Jonker
Ensemble: Tjindjara Metschendorp, Eveline Leijdekkers, Inge vd Veen,
Jorginho Paunussa, Vincent Pelupessy, Leon Batelaan

  [ # 7 ] 15 January 2020 10:45 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Sterrencast in Jesus Christ Superstar in Concert
Met oa René van Kooten, Berget Lewis, Charly Luske en Richard Groenendijk

In april keert Jesus Christ Superstar in Concert terug in de Nederlandse theaters.
Behoorlijk exclusief, want de speciale concertversie van deze welbekende musicalklassieker is slechts vier keer in heel Nederland te zien. Jesus Christ Superstar, één van de parels van Andrew Lloyd Webber en Tim Rice, vertelt over de laatste zeven dagen uit het leven van Jezus Christus.
Dit gebeurt grotendeels vanuit het oogpunt van Judas. Uiteindelijk leidt het verhaal tot één van de belangrijkste gebeurtenissen uit onze vroege geschiedenis; de kruisiging van Jezus Christus.

Producent Shows & Events zorgt in april voor een Engelstalige concertshow met bekende Nederlandse solisten uit allerlei genres, waarin juist de wereldberoemde hits als ‘I Don’t know how to love him’ en ‘Superstar’ centraal zullen staan.

Musicalacteur René van Kooten zal de rol van Jezus spelen, souldiva Berget Lewis is Maria Magdalena, rocker Martin van der Starre en Charly Luske delen de rol van Judas en cabaretier Richard Groenendijk zal te zien zijn als Koning Herodes.

Jesus Christ Superstar is toepasselijk rond de Paasdagen vier keer te zien: 6 april Nieuwe Luxor Theater Rotterdam, 7 april De Kring in Roosendaal, 13 april de Spiegel in Zwolle en 14 april in de Stadsschouwburg in Nijmegen.

Tickets en info via http://www.jcsconcert.nl

Video : https://www.youtube.com/watch?v=bliEhhbZmJI&feature=youtu.be

  [ # 8 ] 15 January 2020 11:39 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

JCS altijd superfijn. Misschien soms nog wel lekkerder in concertante versie omdat ik dan echt me alleen aan de muziek kan overgeven. Denk voor mij toch wel één van de , zo niet dé beste muziek die ALW geschreven heeft voor een musical.

Vorige versies met o.a. René, Casey, Martin en Tommy gezien. Die waren heerlijk. Ik denk dat ik deze ga overslaan. Ik verdraag Berget slecht en met Martin van de Starre had ik in eerdere producties ook al de meeste moeite. Als, dan trek ik naar Zwolle om Charly te zien.

Hoe dan ook: JCS is een heerlijke musical om gewoon als concert uit te voeren en als je niet dezelfde allergische aanleg hebt als ik zal ook zeker deze versie weer de een mooie avond worden. Ik mis Casey en Tommie teveel.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt