3 of 3 |  < 1 2 3
Musical Awards 2019 (2020)
  [ # 31 ] 22 January 2020 08:54 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Een extra prijs voor iets HEEL bijzonders, oeioei. Beste Ensemble? 😄

  [ # 32 ] 22 January 2020 08:54 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik ga echt gillen trouwens als Soldaat de publieksprijs wint en vind eigenlijk dat ze überhaupt niet meer genomineerd zouden mogen worden…

Laush - 22 January 2020 08:54 PM

Een extra prijs voor iets HEEL bijzonders, oeioei. Beste Ensemble? 😄

Vast een show die anders niks wint maar iets nodig heeft ter promotie. ?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 33 ] 22 January 2020 08:54 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

Even kijken of men er behoefte heeft, maar ik heb een chatroom aangemaakt op een andere site, waarvoor geen account nodig is.

http://www.e-chat.co/room/19882195

  [ # 34 ] 22 January 2020 08:56 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Top! Sluit allen aan, zou ik zeggen

  [ # 35 ] 22 January 2020 09:00 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

De musicalworld chat staat inmiddels ook open.
http://www.musicalworld.nl/chat

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 36 ] 22 January 2020 10:38 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ophef!! https://www.telegraaf.nl/entertainment/733491415/probeert-stage-entertainment-vals-te-spelen-bij-musical-awards

  [ # 37 ] 22 January 2020 11:30 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Volgens mij is er ieder jaar wel een soortgelijk bericht dat Stage mensen zou betalen om te stemmen. Je zou denken dat er dan onderhand wel eens bewijs voor gevonden was. En het is natuurlijk ook De Telegraaf die het meldt.

Ik vind het moeilijk om iets te vinden van de show. Het geluid was weer zo ontzettend slecht dat ik niet kan beoordelen of een optreden niet goed was of dat ik het gewoon niet goed kon horen. Neem nou bijvoorbeeld Tina. Dat zou toch aan alle kanten moeten knallen maar dat gebeurde niet en ik vermoed toch dat dit door het zachte geluid kwam. Vreemd dat dit na twintig jaar Musical Awards nog altijd niet is opgelost.

Ik vond vooral de speech over het klimaat heel mooi en was blij met de awards voor Fun Home. Ook het decor vond ik erg mooi en ik hoop dat volgend jaar Angela Groothuizen mag presenteren.

Grootste cringe-monent vond ik denk ik de live-verbinding met Ivo van Hove. Vertel dan gewoon van tevoren al dat hij gewonnen heeft en vraag of hij een filmpje van zoveel seconden wil opnemen.

Verder viel het me op dat Verliefd op Ibiza nergens werd genoemd. Is die voorstelling afgelast?

  [ # 38 ] 23 January 2020 12:48 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Aladdin zat ook niet in één van de promofilmpjes, ook best vreemd.

Afijn, de rest van de avond. Ja, wel degelijk. Erg beige, net als Frits Sissing. Blijkt hij toch de ideale presentator!

De opening vond ik leuk bedacht en goed uitgevoerd, en voor een medley (wat erg rommelig kan uitpakken) best sterk in elkaar zitten. Toch hoop ik nog eens op een origineel geschreven shownummer, maar dat zal wel ijdele hoop zijn.  De rest van de optredens was oké tot goed. Hello Dolly vond ik er qua plaatje bovenuit steken (fijn dat er weer zo’n rijk aangeklede productie komt) en Tina qua zang (Nyassa! Wat een power!). Haal Het Doek Maar Op vond ik wel echt vreselijk saai, maar volgens mij draait DG&C best goed met dit soort ouwe meuk-musicals, dus doe maar dan. Het Marilyn Monroe-intermezzo hadden ze op zich, als je het mij vraagt, niet per se hoeven doen.

Over de winnaars heb ik niet echt een grondige mening, wel over alle mankementjes. Veel ongemakkelijke momenten, voor mijn gevoel is die ‘rot-nu-maar-op’-roffel minstens 6 x te vroeg ingezet en zelfs 2x in 1 speech. De overgangsmuziekjes waren soms gek getimed en de autocue was blijkbaar stuk. Jammer dat er nog steeds niet echt een flow in het programma zit. Maar goed, waar moeten we anders over klagen hier? 😉

Oh ja, die speciale award voor SvO was raar.

  [ # 39 ] 23 January 2020 01:09 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vond de opening wat vreemd. Leuk om nieuw talent een kans te geven, maar zet dan even netjes hun naam in beeld. Ook raar dat Vajèn geen hoogtepunt uit haar carrière in de spiegel zag en Freek en Willemijn wel. En blijkbaar was het talent niet groot genoeg om live te zingen want dit was overduidelijk playback.

  [ # 40 ] 23 January 2020 01:11 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik was er gister bij en had hele fijne avond.
De optredens knalde de zaal in. Na Tina was er een staande ovatie.
Nu ik wat stukjes terug kijk, blijkt toch maar weer het verschil met ‘live theater’. En dat theater eigenlijk niet tot zijn recht komt op televisie.

Wat betreft de opening, het begin van Willemijn, Freek en Vajen stond inderdaad op band. Ook de koorzang was deels opgenomen. Maar de nieuw talent solo stukjes waren echt live.

Niet met alle awards ben ik het eens. Ik snap vooral de keuze voor Pieter / Valentijn in Lazarus als hoofdrol. Hij is eerder een grote bijrol, echt geen hoofdrol.

  [ # 41 ] 24 January 2020 09:04 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Bekijk ons videoverslag van het Musical Awards Gala 2020 met gesprekken met Pieter Embrechts, Javan Hoen, Brigitte Heitzer, Michael Muyderman.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 42 ] 26 January 2020 10:45 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik heb het gala nog eens teruggekeken.

De opening begon goed met Willemijn, Freek en Vajèn met Let Me Be Your Star en hun terugblikken naar succesmomenten (ehh, tja, behalve bij Vajèn ?). Maar vanaf de overgang naar I Hope I Get It werd het langzamerhand steeds rommeliger. Wel leuk dat ze met drie succesvolle artiesten een nieuwe generatie presenteren, jammer dat dan bijna alles geplaybacked moet worden. Ik miste ook de namen van de solisten in beeld.

Optreden Anastasia vond ik een beetje vreemd vanwege de combinatie lied en jurk. Wat is er mis mee om in het gebruikelijke kloffie de bühne op te gaan? Dan zien je bewegingen er ook niet zo gek uit. Tessa was ook bloednerveus, volgens mij. De medley van Kinky Boots was een beetje gek buiten de context van de show, en zonde dat ze hier een speelbeurt van twee kinderen voor opgeven, maar wel een leuk moment voor de hele cast. Het optreden van Haal het doek maar op vond ik dodelijk saai, maar er zal publiek zijn voor dit soort programma’s. Ik snapte niet helemaal waarom Paul de Leeuw en Jürgen Raymann helemaal in de pruik waren voor het optreden van Hello Dolly. Wel een tof optreden met dat mannenensemble.
Het geluid vond ik best meevallen in vergelijking met recente gala’s.

Voor wat betreft de awards was mijn algemene indruk dat er sterke genomineerden waren en dat ze voor de winst een muntje hadden kunnen opgooien (en misschien hebben ze dat ook wel gedaan). Alleen bij Beste vrouwelijke bijrol had ik het muntje zelf nog een keer opgegooid, denk ik. Fijn dat Fun Home zo veel awards heeft weten te winnen. Jammer dat een aantal winnaars werden weggeroffeld en de verbinding met Ivo van Hove was echt beschamend.
Zeker in het begin werden er in de speeches naar mijn idee een aantal sneren uitgedeeld naar de musicalwereld em de stichting musicalawards. Opmerkingen als “wat is ‘ie mooi hè?” (over het beeldje dat volgens mij tegenwoordig geen beeldje meer is maar iets goedkoops van plastic ofzo) en een paar suggesties voor awards (ensemble, technische crew). Geeft volgens mij ook aan dat ook mensen binnen het vak verbeterpunten zien voor het gala en de awards.

Met eenmalige awards mogen ze best stoppen, zeker als het is om shows een beeldje te geven die anders niks zouden winnen. Een paar jaar terug bij de award voor beste ensemble On Your Feet heb ik me serieus afgevraagd of de award niet gekocht was door Stage Entertainment en het verbaast me dan ook niet dat er omtrent de winst van de publieksprijs dit jaar wat commotie is ontstaan.

Al met al best een aardig gala, maar het mist voor mij wat spontaniteit en wat hart.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 43 ] 27 January 2020 02:05 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

June - 26 January 2020 10:45 AM

Met eenmalige awards mogen ze best stoppen, zeker als het is om shows een beeldje te geven die anders niks zouden winnen. Een paar jaar terug bij de award voor beste ensemble On Your Feet heb ik me serieus afgevraagd of de award niet gekocht was door Stage Entertainment en het verbaast me dan ook niet dat er omtrent de winst van de publieksprijs dit jaar wat commotie is ontstaan.

Ik denk dat de commotie hieromtrent zo’n 10 jaar geleden begon ivm de manipulatie van de publieksprijs (met het kopen van de stemmen ed)  toen Petticoat de publieksprijs won ipv Soldaat van Oranje. (Het jaar daarna waren er immers geen Musicalawards, als ik me niet vergis.)
Denk dat die eenmalige award een doekje voor het bloeden is van toen. Anderzijds vind ik die prijs wel terecht. Alleen de manier waarop de prijs werd afgeleverd, kon dan weer beter.

Verder was er dit jaar ook geen oeuvreprijs.
De prijs van beste ensemble mogen ze echter wel behouden, vind ik.

  [ # 44 ] 27 January 2020 03:26 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

charlie - 27 January 2020 02:05 PM

Verder was er dit jaar ook geen oeuvreprijs.
De prijs van beste ensemble mogen ze echter wel behouden, vind ik.

Dit doet me eraan denken: er moet wel iets/iemand zijn dat/die de prijs waard is. Soldaat heeft zich in die zin absoluut bewezen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

 < 1 2 3
3 of 3