27 of 28 | ‹ First  < 25 26 27 28 > 
Anastasia Scheveningen
  [ # 391 ] 23 January 2020 07:38 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Ik zie overigens voorstellingen in april en mei waar weer de oude situatie met complete rijen premium kaartjes. Beetje krom.

  [ # 392 ] 24 January 2020 06:58 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

1200 kinderen naar Anastasia dankzij educatieprogramma

Stage Entertainment Nederland lanceert educatieprogramma in samenwerking met het Jeugdeducatiefonds en ABN AMRO Foundation

Stage Entertainment Nederland lanceert in samenwerking met het Jeugdeducatiefonds en ABN AMRO Foundation een educatieprogramma. Op woensdag 29 januari 2020 reizen 1200 kinderen uit de groepen 8 van 43 basisscholen af naar het AFAS Circustheater Scheveningen om daar samen ANASTASIA te bekijken. ABN AMRO medewerkers uit diverse steden begeleiden hen hierbij. Rondom dit bezoek aan de voorstelling volgen de leerlingen een speciale les over het thema uit de musical ANASTASIA: ‘Wie was ik, wie ben ik en wie wil ik worden?’

Albert Verlinde, algemeen directeur en producent van Stage Entertainment Nederland: “Door middel van het educatieprogramma en de voorstelling van ANASTASIA hopen we kinderen in heel Nederland een leerzame periode te bieden. Uiteindelijk wil iedereen weten wie je echt bent. Een thema dat perfect bij ANASTASIA past. Ik hoop dat de kinderen veel opsteken tijdens de lessen en een onvergetelijke middag krijgen bij ANASTASIA.” Hans Spekman, directeur Jeugdeducatiefonds: “Het Jeugdeducatiefonds helpt scholen waar meer dan vijftig procent van de kinderen opgroeit met minder kansen. Misschien zien de kinderen tijdens de voorstelling wel in dat zij later heel graag op zo’n toneel willen staan, de decors en kostuums willen maken, of de belichting willen ontwerpen.” Kees van Dijkhuizen, CEO ABN AMRO en bestuursvoorzitter ABN AMRO Foundation: “We willen een bank zijn die bijdraagt aan een betere wereld. Daarom zetten we via ABN AMRO Foundation onze medewerkers in als vrijwilliger bij activiteiten die de horizon verbreden van kinderen voor wie dat minder vanzelfsprekend is. Het is voor kinderen belangrijk om te weten wat ze leuk vinden en waar ze goed in zijn. Dan moet je ook de kans krijgen om te ontdekken waar ‘m dat in zit.”

ANASTASIA
Weeskind Anya herinnert zich niets van vroeger en heeft geen idee wie ze is. Met een muziekdoosje als enige bagage gaat ze op zoek naar haar verleden. Een avontuur dat voert langs vorstelijke paleizen en door het romantische Parijs van 1920. Hoe kan het dat Anya sprekend lijkt op Anastasia Romanov? Is ze écht de dochter van de vermoorde tsaar Nicolaas? Langzaam ontrafelt Anya haar geschiedenis, om te ontdekken wie ze werkelijk is. ANASTASIA is exclusief te zien in het AFAS Circustheater in Scheveningen. Meer informatie: http://www.anastasia.nl.

Jeugdeducatiefonds
Het Jeugdeducatiefonds wil een bijdrage leveren aan een samenleving waarin alle kinderen een zo hoog mogelijk niveau van opleiding en talentontwikkeling bereiken, óók de kinderen die opgroeien in achterstandsituaties. Indien kinderen uit financieel niet draagkrachtige gezinnen ook de kans krijgen om hun talenten maximaal te ontwikkelen, vergroot dit de kans op een actief, gelukkig en verantwoordelijk leven met een inkomen waarbij de kans op armoede wordt verkleind. Elk kind moet de gelegenheid krijgen om zich tijdens zijn schoolcarrière intellectueel, sociaal-emotioneel, fysiek en creatief optimaal te ontwikkelen.

ABN AMRO Foundation
ABN AMRO wil bijdragen aan een betere wereld. Dit doet de bank door te doen waar ze goed in is – financiële producten en diensten bieden – en sinds 2001 ook met vrijwilligerswerk van haar medewerkers van ABN AMRO Foundation. Jaarlijks zetten ongeveer 10.000 collega’s zich in voor projecten die de horizon van kinderen verbreden. Zodat ook de generaties na ons het maximale uit hun toekomst kunnen halen. Want dat is pas écht winst.

  [ # 393 ] 29 January 2020 10:48 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld bezocht een voorstelling van Anastasia voor 1200 schoolkinderen uit groep 8.

Bekijk voor een impressie onze videoreportage met gesprekken met hoofdrolspelers Tessa Sunniva van Tol en Milan van Waardenburg.

De video is te zien op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 394 ] 30 January 2020 01:24 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

En het bijbehorende promo-tekstje

1200 kinderen beleven musical Anastasia
Tijdens een speciale voorstelling vandaag van musical ANASTASIA kregen 1200 kinderen uit de groepen 8 van 43 basisscholen een speciale theaterbelevenis in het AFAS Circustheater in Scheveningen. Hoofdrolspelers Tessa Sunniva van Tol en Milan van Waardenburg ontvingen de leerlingen op de rode loper. Rondom dit bezoek aan de voorstelling volgden de leerlingen een speciale les over het thema uit de musical ANASTASIA: ‘Wie was ik, wie ben ik en wie wil ik worden?’

De lessen zijn onderdeel van het educatieprogramma dat Stage Entertainment Nederland in samenwerking met het Jeugdeducatiefonds en ABN AMRO Foundation heeft gelanceerd. Albert Verlinde, algemeen directeur en producent van Stage Entertainment Nederland: “Het is ontzettend fijn om de 1200 kinderen te kunnen ontvangen in het AFAS Circustheater en ik hoop dat we met het educatieprogramma en de voorstelling ANASTASIA de kinderen veel inspiratie en een onvergetelijke dag hebben kunnen geven.”

  [ # 395 ] 30 January 2020 06:08 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2018-02-09

Normaal gesproken zou ik dit niet plaatsen of durven te plaatsen maar heeft er iemand anders een betere ervaring met Liz als Grootmoeder?. Afgelopen zondag de middag voorstelling zong ze helaas de noten niet raak en haar spel was ook niet al te best. Wellicht was dit haar off day.

Vind daarintegen Gerrie een fijne grootmoeder die toch een beetje beleving en emotie durft neer te zetten.

Vandaar mijn vraag of iemand anders ervaring met Liz heeft?

  [ # 396 ] 30 January 2020 10:15 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  29
Geregistreerd  2019-10-12

Winatori - 30 January 2020 06:08 PM

Normaal gesproken zou ik dit niet plaatsen of durven te plaatsen maar heeft er iemand anders een betere ervaring met Liz als Grootmoeder?. Afgelopen zondag de middag voorstelling zong ze helaas de noten niet raak en haar spel was ook niet al te best. Wellicht was dit haar off day.

Vind daarintegen Gerrie een fijne grootmoeder die toch een beetje beleving en emotie durft neer te zetten.

Vandaar mijn vraag of iemand anders ervaring met Liz heeft?

Helaas dezelfde ervaring, heb haar al meerdere keren in deze rol gezien… Erg jammer!

  [ # 397 ] 30 January 2020 10:39 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Is zondag haar vaste speeldag?

  [ # 398 ] 15 February 2020 11:14 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Het succes op het recente Musical Awards Gala was voor mij aanleiding om deze voorstelling nog eens te bezoeken. De verpletterende indruk die de voorstelling al tijdens de try-outs had achtergelaten maakte de keuze gemakkelijk om nog eens naar Scheveningen af te reizen. Daar werd bevestigd wat ik tijdens de previews al wist: Anastasia beschikt over alle ingrediënten die garant staan voor een top voorstelling. Een interessante mythe ontleend aan een gruwelijke gebeurtenis uit de rijke historie van Rusland, mooie songs, muziek met grootse melodielijnen, een uitstekende cast en een streling voor de ogen.  Decor, belichting, projectie, kostuums, choreografie; alles is tot in de puntjes verzorgd.

Vier maanden na de première zag ik de voorstelling met de nagenoeg volledige eerste cast. Tessa Sunniva van Tol is een gedroomde Anya. Haar Anya is kwetsbaar en onzeker, zoekend naar haar identiteit en gekweld door geheugenverlies en een vat vol onbeantwoorde levensvragen. Maar tegelijkertijd is ze ook stoer en (daad) krachtig in de zoektocht naar haar afkomst. Om uiteindelijk te transformeren naar een zekere jongedame die regie pakt over haar toekomst.  Van Tol overtuigt in haar spel en excelleert in haar zang. In Mijn Droom, Ooit in Winterse Dagen en Zoektocht door de Tijd zijn stuk voor stuk songs van een grote schoonheid.
René van Kooten heeft als officier een Gleb een lastige rol. Gleb lijkt lange tijd slechts eendimensionaal meedogenloos te zijn maar blijkt uiteindelijk over meer gevoel en inleving te beschikken dan gedacht. Dit is door de makers van deze musical echter niet zo goed uitgewerkt, hetgeen leidt tot een op zijn zachts gezegd vrij plotselinge wending aan het einde van de voorstelling. Gelukkig kan Van Kooten vocaal zijn ei eer dan kwijt in deze musical, zoals in De Njeva Stroomt en het magnifiek gezongen Toch
Milan van Waardenburg wint met zijn frisse, charmante spel al snel de harten van het publiek. Een boefje met een groter moreel kompas dan gedacht, die je de liefde met Anya gunt. Van Waardenburg zingt de score prima weg en zorgt met Mijn Petersburg voor een van de vele muzikale hoogtepunten van de avond.
Ad Knippels speelt Vlad, de andere helft van het oplichters duo,  en maakt van hem een uitermate gladde doch o zo charmante charlatan.  Een oplichter met veel gevoel voor humor waar je van gaat houden, waarmee Knippels – vorig jaar nog excellerend als vader in Fun Home, een uitermate dramatische rol – zijn enorme veelzijdigheid nog maar eens bewijst. Wat jammer dat Knippels, dit jaar genomineerd voor liefst twee Musical Awards, er uiteindelijk geen heeft binnengesleept.
Gerrie van der Klei ontving wel een Award, die voor beste vrouwelijke bijrol,  en wij begrijpen waarom; Van der Klei heerst op het toneel en maakt in spel en zang een vorstelijke indruk. Ze schakelt razendknap en schijnbaar moeiteloos tussen de forse tegengestelde eigenschappen van haar karakter. Van ontroerend, liefdevol en warm tot streng, verbitterd en vilein. 
Tenslotte zag ik geen Ellen Evers in de rol van Lily, maar Melise de Winter.  De Winter vult de rol van Lily op geheel eigen wijze fraai in, met andere accenten. Haar chemie met Knippels is een genot om naar te kijken.

Stage heeft met Anastasia een topproduct afgeleverd, dat een lange speelduur en volle zalen verdient. Hoewel op het script best het een en ander aan te merken is, is de uitvoering in alle opzichten magnifiek. Er is ongelooflijk goed gecast en dat vertaald zich in een hoge kwaliteit op het toneel zonder zwakke schakels. Kijkend naar het totaalplaatje mag de voorstelling qua grandeur zonder twijfel plaats nemen tussen grootse, memorabele producties als Elisabeth, Phantom of the Opera of Aida. Het winnen van de Publieksprijs bij het Musical Awards Gala mag dan ook geen verrassing genoemd worden.  Anastasia is een absolute must see, die de oude glorietijden van het Circrustheater doet herleven.
 

[ Gewijzigd: 15 February 2020 11:23 AM by MarkZ ]
  [ # 399 ] 13 March 2020 10:38 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Volgens eventim kunnen we reserveren tm 2 augustus
Normaliter loopt alles qua kvk per hele maand, ik concludeer dat Anastasia 2 augustus stopt

  [ # 400 ] 30 May 2020 12:58 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Er zullen vast nog tientallen albums in Scheveningen liggen , kunnen ze de.
Cd niet online aanbieden bij eventim lukt het niet maar ik wil wel wat theater aan huis met de cd. Heeft stage geen webshop meer met alles van vroeger?

  [ # 401 ] 11 February 2021 04:52 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Geen officieel persbericht, maar Milan van Waardenburg heeft op 23-1 op zijn TikTok onder een pro-shot van My Petersburg gezegd dat Anastasia niet meer terug keert en niet meer gaat spelen.

  [ # 402 ] 11 February 2021 05:41 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Beetje slordig dat ze dat nog niet in een persberichtje hebben gezet.

En ondanks dat de musical niet perfect is, had ik ‘m graag terug zien komen. Hopelijk wordt ‘ie voor West End nog eens opgepikt.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 403 ] 11 February 2021 05:51 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Zodra ze dat officieel melden moeten ze alle uitstaande vouchers voor deze voorstelling omzetten in een restitutie. Daar zal Stage Entertainment nu niet op zitten te wachten…

  [ # 404 ] 27 February 2021 11:16 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Ik hoor dat men toch misschien Anastasia vanaf september in een 1,5 meter setting verwacht en dat ze Aladdin uitstellen.

  [ # 405 ] 09 March 2021 07:18 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Toch niet, ook in dit interview zegt Milan dat Anastasia niet meer terugkomt.

‹ First  < 25 26 27 28 > 
27 of 28