179 of 182 | ‹ First  < 177 178 179 180 181 >  Last ›
Soldaat van Oranje
  [ # 2671 ] 27 September 2019 02:12 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

PERSBERICHT

Katwijk, 26 september 2019

Soldaat van Oranje - De Musical speelt 2.750ste voorstelling

Vandaag, op de sterfdag van Erik Hazelhoff Roelfzema (3 april 1917 - 26 september 2007), speelde Soldaat van Oranje - De Musical de 2.750ste voorstelling. Deze voorstelling werd bijgewoond worden door 1100 middelbare scholieren en hun docenten die deelnamen aan het Educatieproject van de voorstelling: soldaatvanoranje.nl/scholen. Na de eerste acte plaatste acteur Kas Driessen backstage de 2.750ste krijtstreep op het bord. De scholieren gingen na afloop van de voorstelling op de foto met de acteurs. Sinds de première op 30 oktober 2010 zagen al meer dan 2,9 miljoen mensen de voorstelling!

Kaarten t/m 5 januari zijn verkrijgbaar via soldaatvanoranje.nl of 0900 - 1324 (45cpm)

  [ # 2672 ] 24 October 2019 12:19 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Ik heb gisteren weer een erg goede voorstelling gezien. Ik vind de nieuwe cast ongelooflijk goed en met Alex als Erik weet je gewoon al dat je een goede show krijgt. Jelle de Jong als Fred was voor mij een positieve verrassing, hij deed het onwijs goed! Acteren kan hij natuurlijk al, maar ook qua zang was hij erg goed. Wie vooral opviel was Eli als Bram, zijn expressie was in alle scenes erg sterk.
Ik heb weer genoten en kan niet wachten tot ik nog een keertje mag kijken.

  [ # 2673 ] 28 October 2019 09:25 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

PERSBERICHT
Katwijk, 28 oktober 2019
Soldaat van Oranje — De Musical nຠt/m mei

Vandaag zijn er vier maanden toegevoegd aan het speelschema. De speelperiode van Soldaat van Oranje — De Musical is nu tot en met mei 2020.

Aanstaande woensdag 30 oktober is het precies negen jaar geleden dat de voorstelling in première ging in de TheaterHangaar in Katwijk. Sinds oktober 2010 heeft Soldaat van Oranje - De Musical 2.776 voorstellingen gespeeld in een aaneengesloten periode met inmiddels bijna 3 miljoen bezoekers. Vanaf 31 oktober gaat het tiende speeljaar in. In hetzelfde jaar waarin Nederland 75 jaar vrijheid viert.

Eerder dit jaar werd bekend gemaakt dat Soldier of Orange - The Musical, een volledig Engelse productie, in de herfst van 2020 in première gaat.

De afgelopen 9 jaar in 9 minuten ziet u hier.

Info en kaartverkoop Nederland: soldaatvanoranje.nl of 0900-1324 (45 cpm).
Info UK: soldaatvanoranje.nl/londen

Soldaat van Oranje - De Musical is een productie van NEW Productions, het productiebedrijf van investeringsmaatschappij Amerborgh.

  [ # 2674 ] 27 November 2019 07:58 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Katwijk, 24 november 2019

Soldaat van Oranje - De Musical ontvangt 3 miljoenste bezoeker

Vandaag bereikte Soldaat van Oranje - De Musical een nieuwe mijlpaal. Acteurs Wivineke van Groningen (Koningin Wilhelmina), Cathalijne de Sonnaville (Hofdame Tessa) en producent Fred Boot verwelkomden vanmiddag de drie miljoenste bezoeker.

“Ik ben enorm verrast dat ik de 3 miljoenste bezoeker ben, extra bijzonder is het dat we hier zijn voor de verjaardag van de oma van mijn vriendin. Ik heb heel veel zin om de voorstelling te zien,” aldus de 3 miljoenste bezoeker Giomero Brand.

Afgelopen oktober vierde Soldaat van Oranje - De Musical nog zijn negenjarig bestaan. Sinds de première heeft de langstlopende voorstelling van Nederland het verhaal van Erik Hazelhoff Roelfzema en zijn vrienden nu aan méér dan drie miljoen bezoekers mogen vertellen.

Kaarten voor voorstellingen t/m mei zijn verkrijgbaar via soldaatvanoranje.nl.

  [ # 2675 ] 02 February 2020 03:24 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Nieuwe acteurs versterken cast vanaf 1 februari
Barbara Pouwels te zien in rol Wilhelmina en Jochem Smit als Paul

Na een repetitieperiode met regisseur Theu Boermans en resident director Kevin Schoonderbeek, speelt de voorstelling vanaf vandaag in een deels vernieuwde samenstelling. Nieuw in de cast zijn onder anderen Barbara Pouwels als Koningin Wilhelmina en Jochem Smit die de rol van Paul op zich neemt. Raymond Paardekooper en Genio de Groot zijn opnieuw te zien in de rol van Van ’t Sant.

Alex van Bergen en Theo Martijn Wever zijn weer te zien als Erik Hazelhoff Roelfzema, evenals Willemien Dijkstra in de rol van Charlotte, Debbie Korper in de rol van koningin Wilhelmina en Jelle de Jong als Fred.

Volledige cast:
Erik – Alex van Bergen | Theo Martijn Wever
Koningin Wilhelmina –  Debbie Korper | Barbara Pouwels
Charlotte – Willemien Dijkstra
Fred – Jelle de Jong
Anton – Thijs Miedema
Chris – Ludo van der Winkel
Bram – Eli ter Hart
Paul – Jochem Smit
Victor – Johnny Barendsen
Ada – Lisse Knaapen
Hofdame Tessa – Cathalijne de Sonnaville
Van ‘t Sant – Raymond Paardekooper | Genio de Groot

Ensemble – Joost van der Aa | Béla Becht | Mitch Blaauw | Pepijn van Bokhoven | Dirk van den Brand | Kas Driessen | Sofia Ferri | Irmelijn Geerts | Gwenfyd Hilgersum | Hayo de Kruijf | Nelleke Kuipers | Jim Leijen | Iris Oppatja | Jolijn van de Pol | Nino Ruiter | Robin Smits | Lena Stallinga | Mark Willekens

Tickets t/m oktober zijn verkrijgbaar via soldaatvanoranje.nl of 0900 - 1324 (45cpm)


Fotocredit: Joris van Bennekom
Download de HighRes foto hier.
Eind januari werd de productie bekroond met de Musical Award voor Unieke Prestatie. Sindsdien is ook de nieuwe speelperiode tot en met oktober in verkoop gegaan, waarmee het 10-jarig jubileum op 30 oktober in zicht is! Sinds de première op 30 oktober 2010 zagen al meer dan 3 miljoen mensen de voorstelling.

Vorig jaar werd bekend gemaakt dat Soldier of Orange - The Musical, een volledig Engelse productie, in de herfst van 2020 in première gaat. Info en inschrijving voorverkoop: soldaatvanoranje.nl/londen

Soldaat van Oranje - De Musical is een productie van NEW Productions, het productiebedrijf van investeringsmaatschappij Amerborgh.

  [ # 2676 ] 30 July 2020 09:49 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Soldaat van Oranje gaat vanaf 2 september weer spelen voor maximaal 300 mensen per voorstelling.

  [ # 2677 ] 02 August 2020 06:32 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Is het gek dat ik dit zeer vreemd vind?
Korting voor Soldaat kon nooit gezien de kosten voor deze productie. En nu kan de voorstelling voor 300 man wel draaien…..

  [ # 2678 ] 02 August 2020 06:58 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Het lijkt me niet dat de kosten van de productie de reden is dat er geen kortingen waren. De productie speelde nog iedere avond voor volle zalen. Dan zijn kortingen simpelweg niet nodig.

Daarnaast heeft Soldaat de originele investering al lang en breed terugverdiend, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Anastasia en Tina. Dat maakt ook dat ze het zich makkelijker kunnen veroorloven om voor minder mensen te spelen. Ook valt het me op dat er bij Soldaat heel vaak castwissels zijn. Het lijkt er dus op dat ze daar met kortere contracten werken dan bij Stage Entertainment. Dat heeft er wellicht ook voor gezorgd dat de kosten lager waren toen ze niet konden spelen.

  [ # 2679 ] 03 August 2020 09:08 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

musicalgoeroe - 02 August 2020 06:32 PM

Is het gek dat ik dit zeer vreemd vind?
Korting voor Soldaat kon nooit gezien de kosten voor deze productie. En nu kan de voorstelling voor 300 man wel draaien…..

Met spelen voor 300 man verdien je meer dan met niet spelen. je maakt vooralsnog geen winst, maar je reserves slinken minder snel.

  [ # 2680 ] 25 September 2020 02:49 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

De voorstellingen tot en met zondag zijn afgelast in verband met een coronabesmetting, afwachting op testuitslagen van andere castleden en te weinig beschikbare understudy’s (o.a. door ziekte en blessures). ?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 2681 ] 29 September 2020 06:52 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Inmiddels zijn de voorstellingen tot en met 4 oktober in ieder geval afgelast.

  [ # 2682 ] 29 September 2020 11:23 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Slag om de arm, want Telegraaf, maar dit artikel meldt dat maar liefst de helft van de cast positief is getest. Ongelooflijk zuur in ieder geval.

  [ # 2683 ] 30 September 2020 12:21 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Als dat waar is, en met de Telegraaf is dat inderdaad afwachten, vrees ik voor andere producties met een grote cast.

  [ # 2684 ] 30 September 2020 08:30 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

Een woordvoerder van de productie heeft het aan Shownieuws bevestigd, aldus NU.nl.

  [ # 2685 ] 08 October 2020 11:01 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Soldaat is als het goed is deze week weer begonnen met voorstellingen. Las net dat de veiligheidsregio maar 250 man toelaat i.p.v. 300 man.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

‹ First  < 177 178 179 180 181 >  Last ›
179 of 182
‹‹ Je Anne Nederland      Musicals Gone Mad ››