4 of 5 | ‹ First  < 2 3 4 5 > 
Waitress 2020-2021
  [ # 46 ] 20 January 2020 07:26 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vertalen lijkt mij ook logisch, de liedjes zijn immers geschreven voor de musical.

Theo - 19 January 2020 03:15 PM

Ik kreeg vandaag een email dat de voorverkoop voor het Chassé morgen 20 januari om 13.00u begint.

Ik zie dat ze maar een gedeelte van de speelperiode hebben opengezet.

[ Gewijzigd: 20 January 2020 07:33 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 47 ] 22 January 2020 08:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Ik zit eigenlijk wel te wachten op een bekendmaking van een nieuwe naam. Een Dawn bijvoorbeeld?

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 48 ] 03 February 2020 07:24 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Linda Wagenmakers en Lisse Knaapen zijn toegevoegd aan de cast.

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 49 ] 04 February 2020 08:40 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-03-10

Blijkbaar hebben de hoofdrolspelers gisteren soort pers-reis gehad naar Londen.
En weet iemand of Nederlands liedjes worden, of wordt het gewoon Engelse songs gehouden?

  [ # 50 ] 04 February 2020 12:18 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Linda Wagenmakers en Lisse Knaapen naast Willemijn Verkaik in musical Waitress
Linda Wagenmakers (Miss Saigon) en Lisse Knaapen hebben de rollen van respectievelijk Becky en Dawn te pakken in Waitress. Linda en Lisse spelen de collega’s van hoofdpersonage Jenna, gespeeld door Willemijn Verkaik. Waitress vertelt het verhaal van Jenna, een serveerster die droomt van wat meer geluk in haar leven en al haar liefde in het bakken van taarten stopt. Wanneer er een nieuwe aantrekkelijke dokter (Jonathan Demoor) in haar stad arriveert, zet deze haar leven op de kop. Met de steun van haar collega’s overwint Jenna de uitdagingen in haar leven en ontdekt het perfecte recept voor geluk: lachen, liefde en vriendschap. De musical gaat op zaterdag 10 oktober 2020 in première in het DeLaMar Theater in Amsterdam en reist langs de grootste Nederlandse theaters. De kaarten zijn nu te koop, voor het volledige speelschema en de kaartverkoop: http://www.waitressdemusical.nl.

MediaLane brengt, in samenwerking met de originele Broadway producenten Barry & Fran Weissler en de Theateralliantie, de musical Waitress vanaf september 2020 naar de grootste Nederlandse theaters.

Linda Wagenmakers
Linda Wagenmakers gaat de rol van Becky spelen, Linda: ‘Waitress is echt een heerlijke musical en de rol van Becky is fantastisch. Ze heeft veel meegemaakt in haar leven, is een sterke vrouw, maar heeft een geweldig gevoel voor humor. Ik heb ontzettend veel zin in dit nieuwe avontuur!’ Linda speelde eerder hoofdrollen in onder andere Miss Saigon, Rocky over the Rainbow, Love just a little bit more, Hans en Grietje, Shhhh… it Happens, Spamalot en Witches of Eastwick. In 2000 vertegenwoordigde Linda Nederland op het Eurovisiesongfestival met het nummer No Goodbyes.

Lisse Knaapen
Lisse Knaapen gaat de rol van Dawn spelen, Lisse: ‘Ik verheug me er enorm op om deze rol te gaan spelen. Ik ga een complete metamorfose doormaken naar Dawn, zij is nogal een excentriek type inclusief smetvrees. Waitress is een voorstelling die je op vele manieren raakt, ik kan niet wachten om te beginnen!’ Lisse speelde eerder rollen in Intouchables, SKY en Soldaat van Oranje. Daarnaast speelde Lisse in het tv-programma Het Klokhuis en de indringende solovoorstelling Emma Wil Leven.

Waitress de musical
De viervoudig voor een Tony Award®-genomineerde hitmusical is tot leven gebracht door een baanbrekend, volledig vrouwelijk creatief team. Met de originele muziek en teksten van Grammy® winnaar Sara Bareilles (‘Love Song’, ‘Brave’), een script door de veelgeprezen scenarioschrijver Jessie Nelson (I Am Sam), choreografie door Lorin Latarro en regie door Tony Award-winnaar Diane Paulus. Waitress is een musical gebaseerd op de Amerikaanse gelijknamige film van Adrienne Shelly uit 2007, met Keri Russell in de hoofdrol. Waitress is een doorslaand succes op Broadway en West End. De show toerde door Amerika en Canada en gaat in 2020 in première in Nederland. Met de pakkende liedjes geschreven door Sara Bareilles, een mix van singer / songwriter, blues en pop, heeft de musical de harten van het internationale theaterpubliek veroverd.

Sara Bareilles - Muziek en liedteksten
Sara debuteerde in 2007 met Little Voice en bereikte hiermee in 22 landen over de hele wereld de nummer 1 positie. Sindsdien heeft de internationale ster een bestsellerboek uitgebracht Sounds Like Me - My Life (so far) in Song, en zes studioalbums, waaronder What’s Inside: Songs from Waitress en haar meest recente album: Amidst the Chaos. Voor Waitress ontving ze een Tony Award-nominatie voor Best Original Score, Drama Desk Award-nominaties voor Outstanding Music en Outstanding Lyrics, een Outer Critics Circle Award-nominatie voor Outstanding New Score en een Grammy® Award-nominatie voor Beste Musical Theateralbum. In 2017 ontving ze de Women’s Entrepreneurship Day Pioneer Awards voor haar succes in de muziek en haar inzet voor vrouwen in de gehele Verenigde Naties. Daarnaast werd Sara in 2018 genomineerd voor een Emmy in de categorie Outstanding Supporting Actress in a Limited Series or Movie voor haar rol in Jesus Christ Superstar Live! In 2020 ontving Sara een Grammy® Award voor Best American Roots Performance voor haar nummer Saint Honesty.

Jessie Nelson - Script
Jessie schreef, regisseerde en produceerde Corrina, Corrina met Whoopi Goldberg en I Am Sam met Sean Penn, die een Academy Award-nominatie ontving voor zijn uitvoering. Onlangs regisseerde ze een aflevering van Larry David’s nieuwste serie Curb Your Enthusiasm en Love the Coopers uit 2015 met in de hoofdrol Diane Keaton en John Goodman. Jessie schrijft momenteel het vervolg op Disney’s immens populaire muzikale fantasie Enchanted, humoristisch genaamd Disenchanted. Ze schreef samen Step Mom en The Story of Us en produceerde Danny Collins met Al Pacino en Annette Bening en Fred Claus met Vince Vaughn. Jessie schreef Alice By Heart samen met Steven Sater en Duncan Sheik, ontwikkeld in The National Theatre. Ze begon haar carrière in het theater in samenwerking met Mabou Mines en The New York Shakespeare Festival. Jessie schreef samen het kinderboek Labracadabra. Ze was artistiek directeur van het Sundance Institute’s Writers Lab.

  [ # 51 ] 04 February 2020 12:19 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Christine2017 - 04 February 2020 08:40 AM

En weet iemand of Nederlands liedjes worden, of wordt het gewoon Engelse songs gehouden?

Zou er een reden zijn ze niet te vertalen dan? Bij mijn weten gebeurt dat enkel bij musicals waarin hits worden gebruikt.

  [ # 52 ] 07 February 2020 05:08 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Zojuist is er op het YouTubekanaal van Medialane een video geplaatst over de persreis naar Londen. Uit deze video blijkt dat de liedjes inderdaad vertaald worden. Willemijn zingt ook een stuk van een vertaald liedje. Tevens lijken we ervan uit te kunnen gaan (uitspraak van Linda Wagenmakers) dat we in Nederland ook het officiële decor krijgen:

https://www.youtube.com/watch?v=OayDQ_8UbaI

  [ # 53 ] 03 April 2020 05:39 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Waitress is uitgesteld.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 54 ] 03 April 2020 05:48 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

June - 03 April 2020 05:39 PM

Waitress is uitgesteld.

Voor onbepaalde tijd ja. Het is nog maar de vraag of deze alsnog in productie wordt genomen.  Ik lees geen toezegging in het bericht, dat o.a. op musicalsites staat.

link

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 55 ] 03 April 2020 05:49 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Zo las ik het inderdaad ook, het klinkt erg onzeker. Heel verdrietig voor alle betrokkenen!

  [ # 56 ] 03 April 2020 05:58 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

“Waar denk ik aan….? Aan het feit dat ik nog graag met volle trots had willen vertellen dat ik onderdeel mocht zijn van de musical Waitress, de 2e productie van het mooie MediaLane….maar die kans is er niet geweest??....helaas heeft de huidige situatie ook dit doen sneuvelen….mijn hemel wat had ik hier zin in!! Probeer positief te blijven en zeg zie jullie allemaal in de toekomst….#staysafe #stayhealthy #maardamnwatisditklote #heelverdrietig #cultuur #staystrong”

Aldus Gitty Pregers op FB

  [ # 57 ] 04 April 2020 07:33 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

het betreffende persbericht

Musical Waitress niet in najaar 2020 te zien in de Nederlandse theaters
MediaLane Theater zou in samenwerking met Stichting Theateralliantie vanaf september 2020 de musical Waitress naar de Nederlandse theaters brengen. Door de huidige omstandigheden is het niet reëel om de productie aanstaande september in première te laten gaan. Momenteel wordt er onderzocht of de musical op een later moment in de programmering zou passen.

Iris van den Ende, CEO MediaLane en Miel Gouda, directeur Theater: “Het afgelopen jaar hebben we MediaLane uitgebreid met een theaterafdeling. We zijn aan de slag gegaan vanuit het oog voor talent en kwaliteit in producties. Voor de eerste musicaltitel Hello, Dolly! hebben we een grote investering gedaan maar helaas hebben we na de première nog maar één voorstelling kunnen spelen. Dit is natuurlijk ontzettend spijtig en we kunnen niet wachten om Hello, Dolly!, als alles veilig is, weer aan het publiek te laten zien. Vanaf het najaar stond de musical Waitress op de planning. Gezien de huidige situatie in Nederland, die momenteel erg onzeker is en waarbij de branche hard wordt getroffen, hebben we helaas moeten besluiten dat we momenteel geen mogelijkheden hebben om zo’n grootse productie als Waitress te produceren. Behalve de economische gevolgen voor de branche en ons bedrijf komen we ook in productionele problemen met de voorbereidingen. We zijn ontzettend verliefd op de musical Waitress en onderzoeken of we deze prachtige productie in de toekomst toch nog naar de Nederlandse theaters kunnen brengen. De cast en alle andere betrokkenen zijn vandaag geïnformeerd. Dit is voor alle enthousiaste medewerkers, voor en achter de schermen, een emotionele klap. Dit soort beslissingen zijn zwaar en verdrietig maar nodig om ons als MediaLane Theater te kunnen voorbereiden op de toekomst. De toekomst die wij nog steeds positief inzien, waarin we de mooiste musicals willen produceren voor vele bezoekers.”

Zodra er duidelijkheid is of de musical Waitress op een ander moment in de programmering past zal dit direct bekend gemaakt worden. De theaters en Eventim nemen zo spoedig mogelijk contact op met diegenen die al een kaartje voor de musical hadden gekocht.

Zoals voor alles heden ten dage geldt dus dat we moeten afwachten. Op zich zou ik het wel prettig vinden als de producties die nu zouden moeten spelen, nog te zien zijn als de theaters weer open gaan.

  [ # 58 ] 06 April 2020 04:23 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  24
Geregistreerd  2015-10-12

Zojuist bericht gekregen van het Chasse theater dat mijn geld voor gekochte tickets word terug gestort.

  [ # 59 ] 08 April 2020 10:26 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Patricia02 - 06 April 2020 04:23 PM

Zojuist bericht gekregen van het Chasse theater dat mijn geld voor gekochte tickets word terug gestort.

Oh netjes! Van het DelaMar heb ik een mail gekregen dat ze nog wachten met het terugstorten omdat ze nog een oplossing zoeken vanwege het aflassen van veel voorstellingen. Daar heb ik wel begrip voor!

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 60 ] 19 June 2020 01:46 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Is dit nu helemaal definitief van de baan? Er wordt met geen woord over gerept in het persbericht van vandaag.

‹ First  < 2 3 4 5 > 
4 of 5