Legally Blonde - Antwerpen
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik wist niet zo goed waar ik dit moest wegzetten. BSO Producties brengt dit najaar Legally Blonde in het Antwepse Zuiderpershuis, met een deels professionele cast (en deels dus niet). Ianthe Tavernier als Elle Woods en verder o.a. Karel Deruwe, Anne Mie Gils en Line Ellegiers. Te zien van 26 september tot en met 11 oktober.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 1 ] 14 February 2020 07:52 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15


Persbericht: Ianthe Tavernier strikt hoofdrol in de Vlaamse versie van de hitmusical Legally Blonde!

Ianthe Tavernier schittert met o.a. Karel Deruwe, Anne Mie Gils en Line Ellegiers in deze heerlijke romcom musical vanaf 26 september in het Zuiderpershuis in Antwerpen.


12 februari 2020 - Antwerpen
Jawel! Er komt een Vlaamse versie van de hitmusical Legally Blonde naar het Zuiderpershuis in Antwerpen. Wie kent deze “romcom” niet? Het verhaal van de jonge rechtenstudente Elle Woods die haar grote liefde Warner achterna zwemt in de haaienwereld, is immens bekend en populair door de film(s) met Reese Witherspoon. Dat er ook een musicalversie bestaat met heerlijke, catchy muziek is dan misschien weer minder bekend bij het grote publiek. Niemand minder dan IANTHE TAVERNIER zal de hoofdrol van Elle spelen in deze musical. Ianthe krijgt het gezelschap op scène van o.a. Karel Deruwe, Anne Mie Gils, Line Ellegiers en liefhebbers Lars Cuynen en Michael Limpens. Regisseur Manu Jacobs zet weer flink wat volk op scène met ruim 30 man in hoofdcast en ensemble. Het publiek mag ook genieten van een schitterend live-orkest tijdens de voorstelling.

Ianthe kijkt met plezier uit naar deze hoofdrol: “Ik heb ja gezegd tegen deze rol omdat ik het een fantastische musical en rol vind. Vooral de muziek spreekt me enorm aan: hele catchy songs! Op bepaalde puntjes herken ik mezelf in haar, zoals interesse in fashion bijvoorbeeld. Zij is wel nog een paar gradaties extremer daarin. Maar ik hou enorm van het vrolijke in haar karakter, want dat ben ik zelf ook wel. Als ik een quote zou moeten geven die helemaal bij Elle Woods past, dan is het deze: je leeft maar één keer en ik vind dat je alles uit het leven moet halen wat maar kan en dat je vooral jezelf moet blijven.”

De voorstellingen zijn van 26 september tot en met 11 oktober 2020 in het Zuiderpershuis te Antwerpen.

MANU JACOBS, REGISSEUR EN PRODUCENT VAN BSO PRODUCTIES IS IN DE WOLKEN MET ZIJN HOOFDCAST
“Ik ben enorm tevreden met de cast die we hebben kunnen samenstellen. Stuk voor stuk mensen waar ik graag mee werk en waar ik 200% in geloof voor de rollen waarin ze gecast zijn.Ianthe Tavernier (Elle) en ik kennen elkaar al 20 jaar, van samen als kind in de Vlaamse Opera te zingen. We kwamen daar eigenlijk niet zo goed overeen, als ik daar nu terug over nadenk (lacht). Maar nu, 20 jaren ouder en een beetje wijzer, klikt het erg goed. Ik heb veel respect voor wat ze doet en wilde al enkele jaren met haar samenwerken. Met LEGALLY BLONDE deed die kans zich perfect voor, dus ik ben erg blij dat ze ja heeft gezegd!”

Verder zijn de opvallendste namen in de hoofdcast:

KAREL DERUWE ALS PROFESSOR CALLAHAN
ANNE MIE GILS ALS PAULETTE
LINE ELLEGIERS ALS BROOKE WYNDHAM
LARS CUYNEN ALS EMMET
MICHAEL LIMPENS ALS WARNER

BSO-PRODUCTIES: versterkende mix van professionals met getalenteerde liefhebbers
BSO-producties is een jong en dynamisch productiehuis voor musicals en concerten in Antwerpen. In september 2019 stonden ze nog in het Zuiderpershuis in Antwerpen met het succesvolle BONNIE&CLYDE;. In december-januari 19-20 waren ze te zien met het grootse MUSICALWONDERLAND. Een jaar na BONNIE&CLYDE; zal dit productiehuis opnieuw in het Zuiderpershuis aan het werk te zien zijn, maar nu met de catchy titel LEGALLY BLONDE! Als productiehuis zet BSO graag in op de mix van professionals met sterke liefhebbers, en dat op alle niveaus (zowel bij cast, creatives als productie). Het creëert een unieke werksfeer.

LEGALLY BLONDE: EEN HILARISCHE EN ONTROERENDE MUSICALKOMEDIE
She’s back!! Dé blondine der blondines, dé fashion queen die nooit uit de mode geraakt, dé chihuahuabazin waar menig hondje jaloers op is!! Elle Woods komt naar Antwerpen en laat ons als geen ander voelen dat vooroordelen niet altijd overeenkomen met de realiteit. In de naam van de liefde gaat ze volop voor haar ambitie om het te maken als advocate en zwemt ze als een goudvis met Pradaschoenen doorheen de haaienwereld. Elle Woods heeft alles wat ze wil hebben: veel vriendinnen, liefdevolle ouders en een ideale prins op het witte paard die haar weldra ten huwelijk zal vragen… Of toch: dat denkt ze! Wanneer haar vriend Warner op z’n knie zou moeten gaan met een ring in z’n hand, besluit hij toch om zijn geluk te zoeken in zijn studie Rechten. Elle besluit dan maar om zich een weg te werken naar dezelfde universiteit als Warner en slaagt daarin. Daar aangekomen, blijkt men niet voorbereid op zoveel spontaniteit… Elle moet zich dagelijks opnieuw bewijzen, maar toont dat jezelf zijn nooit uit de mode geraakt!
Een hilarische komediemusical die tegelijk ook ontroert! Mét live orkest!

PRAKTISCHE INFO: LEGALLY BLONDE
Deze productie speelt vanaf zaterdagavond 26 september tot en met zondag 11 oktober 2020 in het Zuiderpershuis in Antwerpen (Waalsekaai 14, 2000 Antwerpen).

•    Zaterdagavond 26 september 2020 (feestelijke première)
•    Zondagmiddag 27 september 2020
•    Vrijdagavond 2 oktober 2020
•    Zaterdagavond 3 oktober 2020
•    Zondagmiddag 4 oktober 2020
•    Donderdagavond 8 oktober 2020
•    Vrijdagavond 9 oktober 2020
•    Zaterdagavond 10 oktober 2020
•    Zondagmiddag 11 oktober 2020 (laatste voorstelling)

De ticketverkoop opent/opende op 12 februari 2020 en loopt via Ticketbalie
(via http://www.bso-producties.be). Je kan ook tickets bestellen via het call center. Het call center is open van ma t/m vr 10u00 tot 18u00.
Telefoonnummer call center: 070 691 002*
(* max. 0,30euro per minuut).
Prijzen (excl. reserveringskost):
•    Categorie3: € 25,50
•    Categorie2: € 31,50
•    Categorie1: € 36,50
•    VIP: € 46,50 (incl. programmaboek, introductie, gratis consumptie, aandenken)

  [ # 2 ] 14 February 2020 08:40 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik kan geen melding sturen omdat ik geen reden kan aanvinken, maar ik heb hier vandeweek al een topic voor gemaakt: http://www.musicalworld.nl/forum/viewthread/18754/

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 3 ] 25 June 2021 04:23 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15



Persbericht: 

Musical LEGALLY BLONDE maakt Valentijn 2022 romantischer dan ooit in Stadsschouwburg Antwerpen én Ethias Theater Hasselt.

Au Fond Producties kondigt nog twee nieuwe namen aan in de hoofdcast: Jo Hens en Ivan Pecnik.

24 juni 2021 - Antwerpen
De fans van LEGALLY BLONDE hebben lang moeten wachten, maar het is eindelijk zover… Deze romcom-musical, met Ianthe Tavernier in de hoofdrol, komt EINDELIJK naar onze zalen! Van 10 februari tot en met 13 februari speelt deze uitbundig roze komedie in de Stadsschouwburg Antwerpen en van 18 februari tot en met 20 februari in het Ethias Theater (Hasselt). De cast staat te popelen om het publiek te verwennen met een knaller van een voorstelling. In de hoofdcast vallen twee nieuwe namen te ontdekken: Jo Hens speelt de rol van Warner en Ivan Pecnik kruipt in de huid van Professor Callahan. Een prachtige aanvulling bij de andere hoofdrollen vertolkt door Loes Van den Heuvel, Line Ellegiers en Lars Cuynen.

BART VANDERSMISSEN (Uitvoerend Producent):
“Ons geduld is op de proef gesteld, maar nu is het eens zo leuk om eindelijk van start te kunnen gaan! Wij hebben met het team van Au Fond Producties enorm veel zin om onze tanden in deze klepper te zetten. Met de prachtige cast, het geweldige ensemble, het live orkest en onze hondencast wordt het een feest zowel voor als achter de schermen.”

JO HENS (Warner):
“Ik kijk er ontzettend naar uit om mijn tanden te zetten in deze productie en om er met het ganse team in te vliegen. Je voelt de gedrevenheid van iedereen voor en achter de schermen, en dat geeft onszelf ook altijd weer een boost! Bovendien voel ik mij ontzettend gecharmeerd dat ze me vroegen om de rol van Warner te spelen, een sympathieke puber-eikel. We zullen in het programmaboekje maar niet vermelden hoe oud ik eigenlijk al ben.”

IVAN PECNIK (Callahan):
“De bad guy spelen, is altijd leuk. Heerlijk alles doen wat nooit mag… Watch out, kids, Professor Callahan is in town! Ik begin alvast op de muziek te studeren, want hoe tof die ook klinkt, het is fameus werken voor ons. Maar oh my god, dit wordt fan-tas-tisch!”

LEGALLY BLONDE vertelt het verhaal van Elle Woods (Ianthe Tavernier), een jonge studente die hopeloos verliefd is op haar liefje Warner (Jo Hens) en besluit om hem overal naartoe te volgen. Wanneer Warner het uitmaakt om een studie Rechten te volgen, kan Elle niets anders doen dan… ook Rechten te gaan studeren! Tegen alle vooroordelen in probeert ze het te maken als advocate: een roze goudvis in een wereld vol haaien, met Professor Callahan (Ivan Pecnik) als meest bloeddorstige. Gelukkig leert ze vele vrienden kennen waaronder kapster Paulette (Loes Van den Heuvel), Brooke (Line Ellegiers) en Emmett (Lars Cuynen), en helpt chihuahua Bruiser haar over alle obstakels heen. Een hilarische feelgood musical, mét 14-koppig live orkest en… mét chihuaha! Manu Jacobs is regisseur van dienst.


LEGALLY BLONDE IS EEN PRODUCTIE VAN AU FOND PRODUCTIES.
LEGALLY BLONDE, De Musical is een productie van Au Fond Producties, een nieuwe en energieke actor in het Antwerpse cultuurlandschap. Drie producenten bundelen hun krachten in dit professionele productiehuis om muziektheater- en musicalproducties te maken voor een breed publiek. Aan het roer staan Frank Aernout (zakelijk producent), Bart Vandersmissen (uitvoerend producent) en Manu Jacobs (artistiek producent). Au Fond Producties staat voor oprechte en integere producties, die vertrekken vanuit samenwerkingen tussen professionele artiesten, studenten en getalenteerde liefhebbers. Keer op keer opnieuw zal de essentie van de productie zelf centraal staan, waarin gevestigde waarden hand in hand met onbekend talent werken aan kwaliteit. Deze zoektocht gaat gepaard met de grootste passie en liefde voor ons vak. Passie en kwaliteit tot in de diepte, tot in de essentie, tot aan het horizondoek: Au Fond.
Info: http://www.aufondproducties.be

MUSICAL LEGALLY BLONDE - PRAKTISCHE INFO

HOOFDCAST
• Ianthe Tavernier
• Loes Van den Heuvel
• Jo Hens
• Ivan Pecnik
• Lars Cuynen
• Line Ellegiers

De productie speelt zowel in Antwerpen (Stadsschouwburg) als in Hasselt (Ethias Theater):
• Donderdagavond 10 februari (Antwerpen)
• Vrijdagavond 11 februari (Antwerpen)
• Zaterdagavond 12 februari (Antwerpen)
• Zondagmiddag 13 februari (Antwerpen)
• Vrijdagavond 18 februari (Hasselt)
• Zaterdagavond 19 februari (Hasselt)
• Zondagmiddag 20 februari (Hasselt)

De verkoop is vanaf vandaag terug geopend! De fans kunnen hun beste plaatsen dus eindelijk boeken!

Tickets en informatie via http://www.aufondproducties.be
of via het callcenter van Tele Ticket Service. Het callcenter is bereikbaar op werkdagen van 9 uur-12.30 uur en 13.30-18 uur.
• België: 070 345 345 (max. 0,30 EUR/min)
• Nederland: 0900 45 000 45 (0,45 EUR/min)

  [ # 4 ] 07 October 2021 10:59 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15



Persbericht: 

De cast van musical LEGALLY BLONDE maakt opvallende entree aan het gerechtsgebouw in Antwerpen.

DE EERSTE BEELDEN VAN IANTHE TAVERNIER, LOES VAN DE HEUVEL, LARS CUYNEN, IVAN PECNIK, LINE ELLEGIERS EN JO HENS VERGEZELD VAN DE ONMISBARE CHIHUAHUA DIE BINNENKORT SCHITTEREN IN DEZE ROM-COM MUSICAL.

2 oktober 2021 - Antwerpen






We kondigden het al eerder aan: Legally Blonde, dé romcom-musical, met Ianthe Tavernier in de hoofdrol, komt EINDELIJK naar onze zalen. Maar - first things first - op zaterdag 2 oktober nam de voltallige cast de trailer op van deze musical aan het Vlinderpaleis te Antwerpen. Natuurlijk maken Elle Woods en haar chihuahua op gepaste wijze hun entree aan de rechtbank. De roze limo werd van stal gehaald voor deze gelegenheid. Ianthe Tavernier, Lars Cuynen, Jo Hens, Loes Van den Heuvel, Ivan Pecnik en Line Ellegiers arriveerden in stijl. Later op de dag figureerde ook de aanwezige pers in de trailer voor deze musical. Het resultaat wordt binnenkort vrijgegeven.
Van 10 februari tot en met 13 februari speelt LEGALLY BLONDE, deze uitbundig roze komedie in de Stadsschouwburg Antwerpen en van 18 februari tot en met 20 februari in het Trixxo Theater (Hasselt). De cast staat te popelen om het publiek te verwennen met een knaller van een voorstelling.


LEGALLY BLONDE vertelt het verhaal van Elle Woods (Ianthe Tavernier), een jonge studente die hopeloos verliefd is op haar liefje Warner (Jo Hens) en besluit om hem overal naartoe te volgen. Wanneer Warner het uitmaakt om een studie Rechten te volgen, kan Elle niets anders doen dan… ook Rechten te gaan studeren! Tegen alle vooroordelen in probeert ze het te maken als advocate: een roze goudvis in een wereld vol haaien, met Professor Callahan (Ivan Pecnik) als meest bloeddorstige. Gelukkig leert ze vele vrienden kennen waaronder kapster Paulette (Loes Van den Heuvel), Brooke (Line Ellegiers) en Emmett (Lars Cuynen), en helpt chihuahua Bruiser haar over alle obstakels heen. Een hilarische feelgood musical, mét 14-koppig live orkest en… mét chihuaha! Manu Jacobs is regisseur van dienst.


Met dank voor de verspreiding van deze informatie.








LEGALLY BLONDE IS EEN PRODUCTIE VAN AU FOND PRODUCTIES.


LEGALLY BLONDE, De Musical is een productie van Au Fond Producties, een nieuwe en energieke actor in het Antwerpse cultuurlandschap. Drie producenten bundelen hun krachten in dit professionele productiehuis om muziektheater- en musicalproducties te maken voor een breed publiek. Aan het roer staan Frank Aernout (zakelijk producent), Bart Vandersmissen (uitvoerend producent) en Manu Jacobs (artistiek producent). Au Fond Producties staat voor oprechte en integere producties, die vertrekken vanuit samenwerkingen tussen professionele artiesten, studenten en getalenteerde liefhebbers. Keer op keer opnieuw zal de essentie van de productie zelf centraal staan, waarin gevestigde waarden hand in hand met onbekend talent werken aan kwaliteit. Deze zoektocht gaat gepaard met de grootste passie en liefde voor ons vak. Passie en kwaliteit tot in de diepte, tot in de essentie, tot aan het horizondoek: Au Fond.
Info: http://www.aufondproducties.be






MUSICAL LEGALLY BLONDE - PRAKTISCHE INFO


HOOFDCAST
• Ianthe Tavernier als Elle Woods
• Loes Van den Heuvel als Paulette Bonafonté
• Jo Hens als Warner Huntington
• Ivan Pecnik als professor Callahan
• Lars Cuynen als Emmett Forrest
• Line Ellegiers als Brooke Wynndam
CAST
• Eline Hodeige als Vivienne
• Justine Maurau als Serena
• Barbara De Winter als Margot
• Oonagh Jacobs als Pilar
• Kato Haes als Kate
• Eline Goetgeluk als Enid
• Floris Devooght als Clement
• Toon Smet als Aaron
• Paul Collaert als vader van Elle
• Karlien Cauterman als moeder van Elle
ENSEMBLE
• Kenny Verelst
• Jervin Weckx
• Stijn Proesmans
• Zane Garitte
• Danny Ros
• Bert Kuypers
• Hans Claes
• Christof Defryn
• Jasmien Muhammad
• Jana Minne
• Susan Tonnard
• Eline De Neef
• Amelie Van Herpe
• Marlies Schraeyen
• Romy Cleophas
• Jasmin Huskic
• Too Van Hee
• Lies Snyders

De productie speelt zowel in Antwerpen (Stadsschouwburg) als in Hasselt (Trixxo Theater):
• Donderdagavond 10 februari (Antwerpen)
• Vrijdagavond 11 februari (Antwerpen)
• Zaterdagavond 12 februari (Antwerpen)
• Zondagmiddag 13 februari (Antwerpen)
• Vrijdagavond 18 februari (Hasselt)
• Zaterdagavond 19 februari (Hasselt)
• Zondagmiddag 20 februari (Hasselt)

Tickets en informatie via http://www.aufondproducties.be
of via het callcenter van Tele Ticket Service. Het callcenter is bereikbaar op werkdagen van 9 uur-12.30 uur en 13.30-18 uur.
• België: 070 345 345 (max. 0,30 EUR/min)
• Nederland: 0900 45 000 45 (0,45 EUR/min)