1 of 27 |  1 2 3 >  Last ›
Theater en Coronavirus
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik zat me, nu er steeds meer dingen worden afgelast Ivm het Corona virus, ineens af te vragen of jullie hier ook denken dat ze theatervoorstellingen gaan aflassen ivm Corona. Een van mijn collega’s gaf me haar kaartje voor Tina omdat ze zelf niet meer naar het theater durft Ivm het virus. Zelf vind ik dit grote onzin (ben wel blij met het kaartje uiteraard?). Wat denken jullie? Gaat de theaterwereld lijden onder dit virus?

  [ # 1 ] 05 March 2020 04:23 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

Toen het virus nog niet in Nederland was maar al wel over de grens bij Limburg, heeft het theater in Sittard al voorstellingen in dat weekend geannuleerd. Ik heb even gauw op hun site gekeken maar kan er nu niks meer over terug vinden.

  [ # 2 ] 05 March 2020 04:46 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  294
Geregistreerd  2007-05-03

Ik vermoed wel dat steeds meer publiek zich er bewust van gaat worden dat ze met heel veel andere mensen 2 a 3 uur lang in een zaal zitten. En als iedereen zijn of haar kaartje wil gaan teruggeven dan heeft het op een gegeven moment geen zin meer om voorstellingen door te laten gaan. Ik denk dat het niet lang meer gaat duren voordat er voorstellingen afgelast gaan worden.

  [ # 3 ] 06 March 2020 08:59 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik maak me voor mezelf weinig zorgen, wel over mijn moeder bijvoorbeeld die een zwakkere gezondheid heeft.

Als iedereen (besmet of niet) een beetje om zijn hygiëne denkt (hoesten en niezen in de elleboog, grondig handen wassen) is er weinig aan de hand. Lastig, dat snap ik, want hoeveel mensen doen dit als ze verkouden zijn of griep hebben? Dus ik ga er ook maar van uit dat anderen hun handen niet wassen en lekker in het rond hoesten.

Zou op dit moment best nog naar het theater durven, in ieder geval.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 4 ] 08 March 2020 03:40 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Volgens Omroep Brabant weerhoudt het de bezoekers in Brabant in ieder geval niet om ook dit weekend hun theater te bezoeken. Ik heb pas in april weer wat gepland staan maar ik zou zeker niet thuis blijven als ik geen klachten had. En zolang iedereen de voorschriften in acht houdt zal het wel loslopen. Uiteraard kan niemand in de toekomst kijken, maar ik kan me niet voorstellen dat hier net als in Italië hele regio’s van de buitenwereld worden afgesloten.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 5 ] 10 March 2020 07:04 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

In Oostenrijk heeft de regering zo juist besloten dat alle samenkomsten van meer dan 100 personen worden afgelast. Alle voorstellingen zijn dan ook per direct gestopt.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 6 ] 10 March 2020 07:40 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Parktheater Eindhoven annuleert alle voorstellingen tot en met 16 maart. Ze gaan proberen alles opnieuw te plannen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 7 ] 10 March 2020 09:55 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Tanz der Vampire in Oberhausen cancelt per voorstelling het benodigde aantal verkochte tickets om zo onder onder de opgelegde norm van 1000-bezoekers te komen.

[ Gewijzigd: 11 March 2020 12:21 AM by S7rin ]
  [ # 8 ] 10 March 2020 10:10 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik zag op Instagram dat in Athene alle nog geplande voorstellingen van Phantom of the Opera (met Ben Forster, Celinde Schoenmaker etc.) gecanceld zijn. Ben benieuwd of we in Nederland ook nog iets soortgelijks zullen meemaken, in vergelijking met de rest van Europa lijken de maatregelen wel beperkt. Op West End en Broadway zijn nog niet echt rigoureuze stappen genomen, of wel?

Ik werk zelf bij meerdere culturele evenementen, en met oog daarop hoop ik dat het allemaal mee gaat vallen. Maar ja, gezondheid gaat natuurlijk altijd voor.

  [ # 9 ] 10 March 2020 11:50 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Onderling tussen theaters dus ook verschil, want waar het Parktheater alles deze week cancelt zet Theater a/d Parade juist heel groot op de site: alle voorstellingen gaan door!!

  [ # 10 ] 11 March 2020 07:45 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Chassé neemt voorlopig nog geen maatregelen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 11 ] 11 March 2020 03:56 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Speelhuis in Helmond en De Lievekamp in Oss lassen ook alles af tm 16 maart en het Chassé meldt dat er zaterdag een aantal dingen zijn waardoor er meer dan 1000 bezoekers tegelijkertijd zijn en last daarom een concert af. De rest gaat wel door.

  [ # 12 ] 12 March 2020 10:04 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Op Broadway is het virus vastgesteld bij een usher die in twee verschillende theaters heeft gewerkt. Stage dooring is nu min of meer verboden, maar de shows gaan vooralsnog wel door: https://abcnews.go.com/Entertainment/wireStory/broadway-shows-virus-concerns-69545029

Ik zou zelf zeggen: gelast alle evenementen (ongeacht bezoekersaantal) die de komende twee weken plaatsvinden af. Voor elk persoon die alle voorzorgsmaatregelen ter harte neemt is er vast ook wel iemand die dat niet doet.

  [ # 13 ] 12 March 2020 01:25 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

In België is er een algemene restrictie


KORTE PERSMEDEDELINGEN VOOR ONMIDDELLIJKE PUBLICATIE

SPORTPALEIS GROUP EN TELE TICKET SERVICE STELLEN SAMEN MET ORGANISATOREN ALLES IN HET WERK OM DE GEVOLGEN VAN DE BAN OP EVENEMENTEN MET MEER DAN 1.000 BEZOEKERS OP TE VANGEN

MERKSEM - De recente ontwikkelingen in de uitbraak van het coronavirus en het advies van de federale overheid om evenementen met meer dan 1,000 bezoekers niet te laten plaatsvinden, heeft de evenementensector stevig opgeschud. Wij volgen uiteraard de richtlijnen van de federale en lokale overheid en respecteren de formele maatregelen die worden genomen. Onze primaire focus gaat uit naar het correct informeren van onze bezoekers, zodra de informatie beschikbaar is.

De uiteindelijke beslissing om een evenement te verplaatsen of te annuleren ligt bij de organisator, gebaseerd op het advies of verbod van de lokale overheid. Op dit ogenblik zijn al een aantal evenementen verplaatst naar een nieuwe datum of wordt in overleg met de organisator naar een nieuwe datum gezocht. Wat de internationale artiesten in onze zalen betreft gaat het vaak over wereldwijde tournees waarvan het logistiek opnieuw inplannen geen eenvoudige zaak is. Voor de lokale producties lukt het dikwijls iets sneller om een nieuwe datum te vinden.

“Voor Vorst Nationaal, Lotto Arena en Sportpaleis volgen we de richtlijnen en worden alle evenementen tot 31 maart verplaatst naar een latere datum. Op dit ogenblik werd slechts 1 evenement geannuleerd in Vorst Nationaal. In Capitole Gent en Stadsschouwburg Antwerpen onderzoeken we om de evenementen alsnog te laten doorgaan binnen de opgelegde beperkingen. We wachten nog op het advies voor Ethias Arena en Ethias Theater.” - Jan Van Esbroeck van Sportpaleis Group

Sportpaleis Group heeft in samenwerking met zijn ticketpartner Tele Ticket Service een webpagina opgezet waar iedereen terecht kan voor alle bevestigde informatie over verplaatste of geannuleerde evenementen. Bezoekers vinden op deze pagina op elk moment de meest recente informatie. Daarnaast worden ticketkopers ook door Tele Ticket Service via e-mail op de hoogte gebracht.

We doen een oproep om in deze uitzonderlijke situatie het gezond verstand te laten primeren. De impact op de evenementenindustrie is nu al enorm. We rekenen op de solidariteit van het publiek en danken hen voor hun geduld en begrip.

Meer informatie via https://www.teleticketservice.com/nl/news/detail/overheid-adviseert-evenementen-met-meer-dan-1000-bezoekers-te-schrappen

Studio 100 doet t meteen rigoreus

Studio 100 stelt geplande shows in maart uit

Naar aanleiding van het advies van de federale regering in verband met publieksbijeenkomsten heeft Studio 100 in nauw overleg met de betrokken autoriteiten beslist om de lopende shows in maart uit te stellen. Het gaat hierbij over de musical “Daens” en de spektakel-musical “40-45” in het Studio 100 Pop-Up Theater in Puurs en de K3-show in Flanders Expo in Gent.

Mensen die een ticket hebben gekocht voor één van deze voorstellingen zullen snel gecontacteerd worden via e-mail in verband met de omboeking naar de alternatieve speeldata.

Hans Bourlon: “We zijn helaas genoodzaakt om op korte termijn onze shows uit te stellen en we hopen uiteraard deze voorstellingen snel opnieuw te kunnen inplannen. Op deze manier hopen we de impact voor onze bezoekers en medewerkers tot een minimum te herleiden.”

En Kursaal Oostende heeft wel geen musicals staan in de nabije toekomst, maar cancelt ook veel:

Kursaal Oostende past kalender aan
Na nauw overleg tussen de burgemeester van de stad Oostende en de gouverneur van West-Vlaanderen werd beslist om het advies te volgen van de federale overheid omtrent het annuleren of verplaatsen van indoor-evenementen boven de 1.000 bezoekers. De concertzaal van Kursaal Oostende biedt plaats aan 2.000 bezoekers. Er werd beslist om de mogelijkheid te bekijken om alle publieksevenementen in Kursaal Oostende tot en met 31 maart 2020 te verplaatsen naar een latere datum dit jaar.

Aanpassing kalender
Momenteel is het Kursaal samen met de organisatoren volop aan het kijken om nieuwe data in te plannen. Alle ticketkopers worden zo snel mogelijk per e-mail geïnformeerd over het verdere verloop. Het Kursaal doet ook een oproep om de pagina’s op social media en de website van het Kursaal goed te volgen. De geplande congressen en bedrijfsfeesten werden al eerder deze week verplaatst naar een alternatieve datum later dit jaar.

Hieronder vindt u een overzicht van de publieke evenementen die alvast niet doorgaan op hun oorspronkelijke datum en voor dewelke een nieuwe datum in de nabije toekomst gecommuniceerd wordt:
• Zaterdag 14/03/2020: The Johnny Cash Roadshow
• Zondag 15/03/2020: Carmina Burana
• Maandag 16/03/2020: Zilverrock
• Donderdag 19/03/2020: Radio 2 Eregalerij
• Vrijdag 20/03/2020: Bryan Adams Tribute
• Zondag 22/03/2020: Symfonieorkest Vlaanderen - A New World
• Dinsdag 31/03/2020: Maceo Parker
Een update voor het volgende event volgt spoedig:
• Zaterdag 21/03/2020: The Three Degrees
Zodra de nieuwe data bekend zijn volgt een nieuw bericht.

Bart Tommelein
Voorzitter VZW Kursaal Oostende
Burgemeester Stad Oostende


Deep Bridge

Deep Bridge schrapt tot 31 maart voorstellingen van ‘MAMMA MIA!’ en ‘Sneeuwwitje’

Tot en met 31 maart worden de voorstellingen van ‘MAMMA MIA!’ in de Antwerpse Stadsschouwburg én ‘Sneeuwwitje, de musical’ in Capitole Gent opgeschort. Deep Bridge: “Terwijl we ons gisteren nog naar best vermogen hebben proberen te schikken naar de door de autoriteiten opgelegde maatregelen, hebben we vandaag de beslissing genomen om alle voorstellingen minstens tot en met 31 maart 2020 uit te stellen. De voorbije uren hebben we samen met de cast en de directie van Stadsschouwburg Antwerpen en Capitole Gent, gezocht naar een nieuwe speelperiode voor zowel ‘MAMMA MIA!’ als ‘Sneeuwwitje’, en die ook gevonden. Alle ticketkopers van de voorstellingen in maart, zullen in de loop van de komende uren en dagen een email van Tele Ticket Service ontvangen.”

Fakkeltheater

 
Het Fakkeltheater zal - na beslissing van de veiligheidsraad - de deuren sluiten tot nader order.


CONCREET
“De komende dagen zullen wij alles in het werk stellen om alle geannuleerde voorstellingen te kunnen verplaatsen naar een latere datum. Wij zullen iedereen persoonlijk contacteren.”, zegt directeur Sam Verhoeven. Voor de voorstelling “Moordspel” zullen ticketkopers gecontacteerd worden door producent Loge 10 Theaterproducties aangezien de ticketverkoop van die voorstelling niet via het Fakkeltheater loopt. Voorlopig zijn er geen voorstellingen tot en met 3 april.

EN OOK NOG DIT
Misschien vraagt u zich af waarom het Fakkeltheater één van de laatste theaters in Antwerpen is om de deuren te sluiten?

Het Fakkeltheater is een receptief theater (dat betekent dat wij onze accomodaties (Rode Zaal, Zwarte Zaal, Kleine Zaal en Theatercafé)) verhuren aan derden. Tot voor kort was er vanuit de overheid slechts een aanbeveling om te sluiten, geen verplichting. Dit brengt praktisch een aantal moeilijkheden met zich mee. Daarom hebben wij onze beslissing pas nu genomen.

GEZONDHEID VOOR ALLES
Wij raden u aan om de richtlijnen inzake het coronavirus goed op te volgen. Op die manier kunnen wij u snel weer een onbezorgde theateravond bezorgen.

PRAKTISCHE INFORMATIE
De Ticketshop blijft bereikbaar (en ook open in de Hoogstraat) van maandag tot en met vrijdag van 11 tot 17 uur. Op zaterdag blijft de Ticketshop voorlopig dicht.  Met alle vragen kan men terecht per mail naar .(JavaScript must be enabled to view this email address) of telefonisch naar 070 246 036.

http://www.fakkeltheater.be
 

[ Gewijzigd: 13 March 2020 05:37 PM by Jeroen ]
  [ # 14 ] 12 March 2020 03:48 PM
Administrator
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  129
Geregistreerd  2011-01-17

Alle evenementen met meer dan 100 mensen verboden. Vertalend naar het theater gaan er dus nauwelijks nog voorstellingen door. Dit geldt in ieder geval tot 31 maart.

   Handtekening   

Geniet van elk moment, want er is zoveel te beleven!

  [ # 15 ] 12 March 2020 04:03 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Het Chassé Theater sluit per direct de deuren tot en met 31 maart 2020

Het Chassé Theater sluit per direct t/m 31 maart.  Dit geldt voor alle theater- en filmvoorstellingen. Ook de flexwerkplekken en horecagelegenheden zijn dicht. Kaarthouders worden op de hoogte gebracht. Ook over wat er gebeurt met betaalde eentrebewijzen/abonnementen.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

 1 2 3 >  Last ›
1 of 27